Fitness Seller

AFCA Ajax topic

De wissels waren wel logisch. Maar je hebt gelijk over van der Wiel die mocht er ook wel uit.
Sigthorsson was een logisch wissel. Zorgt voor nieuw gevaar en speelt dichterbij het goal. Daarnaast ging Aissati steeds slechter spelen.
Antia verslapte ook en de laatste wissel was gewoon om tijd te rekken.

Aisatti eruit snapte ik wel. Maar niet voor Sigthorsson. Nu ging Eriksen rechtsbuiten spelen? En die gaat er vervolgens weer uit voor een speler, die nooit het Ajax tenue mag aantrekken.

Ik heb Anita niet zien verslappen, maar misschien heb ik dat gemist, omdat het allemaal slaapverwekkend was. En vond trouwens Blind helemaal niet zo goed. Eerste helft had 'ie het best moeilijk met directe tegenstanders. Het was hangen en wurgen bij de duels.

Heb alleen de samenvatting gezien, maar had het idee dat Janssen weer een paar lekkere balletjes gaf.

Boerrigter gaat ook nog een hoop leuke wedstrijden spelen. :) Denk dat een voorhoede met Boerrigter -- Sigthorsson --Narsingh best wat goals op kan gaan leveren.

Heb alleen de samenvatting gezien, maar had het idee dat Janssen weer een paar lekkere balletjes gaf.

Boerrigter gaat ook nog een hoop leuke wedstrijden spelen. :) Denk dat een voorhoede met Boerrigter -- Sigthorsson --Narsingh best wat goals op kan gaan leveren.

Ja dat balletje van Janssen met buitenkant links was heerlijk. Jammer dat Aisatti zo k*t afmaakte.

Aisatti eruit snapte ik wel. Maar niet voor Sigthorsson. Nu ging Eriksen rechtsbuiten spelen? En die gaat er vervolgens weer uit voor een speler, die nooit het Ajax tenue mag aantrekken.

Ik heb Anita niet zien verslappen, maar misschien heb ik dat gemist, omdat het allemaal slaapverwekkend was. En vond trouwens Blind helemaal niet zo goed. Eerste helft had 'ie het best moeilijk met directe tegenstanders. Het was hangen en wurgen bij de duels.

Anita verslapte ook niet. 90 Passes waarvan maar 6 verkeerd. Deze man wordt ontzettend ondergewaardeerd.

Ajax is gaan draaien vanaf het moment dat Anita controlerende middenvelder werd ipv Enoh. Een artikel daarover heeft afgelopen week in verschillende media gestaan. Niet de enige reden dat het ging draaien natuurlijk, maar wel een belangrijke.

Ajax is gaan draaien vanaf het moment dat Anita controlerende middenvelder werd ipv Enoh. Een artikel daarover heeft afgelopen week in verschillende media gestaan. Niet de enige reden dat het ging draaien natuurlijk, maar wel een belangrijke.

Volgens mij is dat de enige reden. De verdediging wordt niet meer onder druk gezet, doordat Anita altijd aanspeelbaar is om vervolgens ook daadwerkelijk een pass te geven waar Janssen en Eriksen wat mee kunnen en het spel dus makkelijk kunnen verleggen naar de aanval. Daardoor komt Ajax er met vlot combinatiespel makkelijk uit en levert dat enorm veel gevaar op. Daarom zetten tegenstanders ook amper meer druk. Overigens speelt Janssen nu ook weer wat beter, wat natuurlijk wel fijn is aangezien de Boer hem onvoorwaardelijk opstelt.

Ben overigens nog steeds van mening dat Janssen eigenlijk niet bij dit Ajax past, qua spel. Als je het voetbaltechnisch bekijkt, vind ik hem er niet bijpassen. Hij heeft veel te veel tijd nodig om een bal aan te nemen en vervolgens diep te geven. Dit Ajax heeft (volgens mij) behoefte aan spelers die kort kunnen kaatsen en zonder de bal bewegen. Ook is hij vaak te laat met druk geven. Ook onbegrijpelijk dat de Boer hem op de positie van Anita heeft gepositioneerd in het begin van het seizoen. Heb je de Janssen ooit kort zien dekken? Gelukkig heeft 'ie dat ingezien. Ik hoop alleen dat 'ie die koppigheid niet doorzet met die onzin van Eriksen rechtsbuiten zetten, zodat de Jong, Eriksen, Janssen EN Anita kunnen spelen, terwijl Sigthorsson in de spits staat.

Begrijp me niet verkeerd. Hij is momenteel wel daadwerkelijk waardevol. Liet vandaag weer een paar mooie dingen zien en is nuttig bij dode spel situaties. Daarnaast ligt 'ie volgens mij ook wel goed in de groep.

Volgens mij is dat de enige reden. De verdediging wordt niet meer onder druk gezet, doordat Anita altijd aanspeelbaar is om vervolgens ook daadwerkelijk een pass te geven waar Janssen en Eriksen wat mee kunnen en het spel dus makkelijk kunnen verleggen naar de aanval. Daardoor komt Ajax er met vlot combinatiespel makkelijk uit en levert dat enorm veel gevaar op. Daarom zetten tegenstanders ook amper meer druk. Overigens speelt Janssen nu ook weer wat beter, wat natuurlijk wel fijn is aangezien de Boer hem onvoorwaardelijk opstelt.

Ben overigens nog steeds van mening dat Janssen eigenlijk niet bij dit Ajax past, qua spel. Als je het voetbaltechnisch bekijkt, vind ik hem er niet bijpassen. Hij heeft veel te veel tijd nodig om een bal aan te nemen en vervolgens diep te geven. Dit Ajax heeft (volgens mij) behoefte aan spelers die kort kunnen kaatsen en zonder de bal bewegen. Ook is hij vaak te laat met druk geven. Ook onbegrijpelijk dat de Boer hem op de positie van Anita heeft gepositioneerd in het begin van het seizoen. Heb je de Janssen ooit kort zien dekken? Gelukkig heeft 'ie dat ingezien. Ik hoop alleen dat 'ie die koppigheid niet doorzet met die onzin van Eriksen rechtsbuiten zetten, zodat de Jong, Eriksen, Janssen EN Anita kunnen spelen, terwijl Sigthorsson in de spits staat.

Begrijp me niet verkeerd. Hij is momenteel wel daadwerkelijk waardevol. Liet vandaag weer een paar mooie dingen zien en is nuttig bij dode spel situaties. Daarnaast ligt 'ie volgens mij ook wel goed in de groep.

Anita in de ploeg helpt zeker. Altijd aanspeelbaar en denkt goed vooruit. Positioneel erg sterk, heeft een goed inzicht in waar de bal gaat komen.

Janssen past ook niet bij Ajax. Totaal niet eigenlijk. Gister tegen Groningen geeft hij 2 effectballetjes waarna iedereen weer positief is, maar als je die 2 balletjes weg denkt blijft er bar weinig over. Blijft teveel zoeken naar de lange bal. Als hij die niet kwijt kan speelt hij bijna altijd achteruit, en dan niet eens naar Anita maar vaak naar Vertonghen of Alderweireld. Ik denk dat Aissati het daar veel beter zal doen. Maher van AZ zou ik overigens heel graag bij Ajax daar willen zien spelen, maar dat zal wel nooit gaan gebeuren. Ik zou er in ieder geval geen moeite mee hebben als er clubs komen voor Janssen en de Jong. Zo lang zij bij Ajax spelen komt er nooit een creatieve speler bij op het middenveld.

Ik zie de Boer overigens Eriksen wel rechtsbuiten zetten, zeker als Narsingh niet komt. Als Narsingh wel komt ben ik zeer benieuwd wat de Boer gaat doen. Janssen, de Jong en Eriksen lijken me zekerheidjes. Anita zou een absolute zekerheid moeten zijn, maar het zou mij niet verbazen als hij straks weer als back moet gaan spelen. Dat zou wel echt verschrikkelijk dom zijn.

volgens ajaxf-side.nl is zijn we toch op zoek naar een links- en als vd Wiel vertrekt ook een rechtsachter. Dat lijkt toch een indicatie dat de Boer Anita liever anders gebruikt.

'Ajax dankt titel aan competitievervalsing'
Voetbal • Geschreven door ANP op 24-04-2012 @ 08:55 - gepost door Frank (franklop)

Koploper Ajax profiteert voor het tweede seizoen op rij van de drukke Europese verplichtingen van concurrenten voor de landstitel. Waar FC Twente vorig jaar het kampioenschap alsnog verloor nadat de formatie uit Amsterdam was uitgeschakeld in de Europa League, betaalt AZ dit seizoen ook tol voor de successen in het buitenland en kan het de landstitel vergeten.

Daarom verovert Ajax voor het tweede jaar op rij de titel door competitievervalsing, zo concludeert inspanningsfysioloog Raymond Verheijen, die na jarenlang onderzoek leerde dat teams veel minder kans hebben om te winnen als ze slechts 2 hersteldagen hebben tussen wedstrijden.

De voormalige assistent van bondscoaches Guus Hiddink, Frank Rijkaard en d*ck Advocaat onderzocht de afgelopen 4 jaar meer dan 27.000 wedstrijden uit de periode 2001-2011 in de Nederlandse, Engelse, Duitse, Italiaanse, Franse, Spaanse en Portugese competities, alsmede de Champions League en Europa League.

Volgens Verheijen hebben clubs maar liefst 40 procent minder kans op een zege als ze na slechts 2 dagen rust een tegenstander treffen die minimaal 3 dagen niet heeft gespeeld. Onterecht puntverlies ontstaat volgens hem vooral in het laatste half uur van de wedstrijd, omdat teams met slechts 2 rustdagen dan 75 procent meer kans hebben op een tegendoelpunt hebben en het aantal zelf gescoorde goals in de slotfase juist met 70 procent afneemt.

Volgens de inspanningsfysioloog raken spelers in de slotfase van de wedstrijd vermoeid omdat ze in de twee rustdagen onvoldoende zijn hersteld. Hij pleit daarom voor een internationale regel die teams minimaal 3 hersteldagen biedt tussen wedstrijden. "Uit onderzoek blijkt dat het huidige speelschema niet eerlijk is", zegt hij. ,,De FIFA en UEFA moeten ingrijpen. Een '3-rustdagen-regel' moet voor fair play zorgen.’’

AZ won na de winterstop slechts 1 van de 6 eredivisieduels na slechts 2 rustdagen als gevolg van een Europees optreden. Ajax begon dit seizoen vaker frisser aan een eredivisieduel omdat het al eerder werd uitgeschakeld in de Europa League. Daarbij voetbalde de kampioen voor de winterstop op dinsdag en woensdag in de Champions League, waardoor het vergeleken met AZ vaak een extra dag rust genoot.

Verheijen rekende uit dat AZ bij een eerlijk competitieverloop met 8 punten meer op dit moment nog koploper van de eredivisie was geweest. De club uit Alkmaar overkomt volgens de inspanningsfysioloog hetzelfde als FC Twente vorig jaar, dat vlak na de de Europese duels met Villarreal 4 punten verloor terwijl Ajax allang geen Europese verplichtingen meer had. Daardoor kreeg Ajax alsnog de kans om op de slotdag de titel te grijpen.

Het zal best kloppen, maar je ziet toch dat Barcelona, Real, Manchester, Bayern, Valencia (en de clubs die ik vergeet) bovenin meedraaien. Ondanks al hun Europese verplichtingen. Je selectie moet gewoon op orde zijn gedurende het jaar. En kijk dan eens naar Ajax dit jaar........

Desalniettemin heeft Ajax de titel inderdaad te danken aan het feit dat de andere ploegen na de winterstop punten hebben laten liggen en zelf ALLES heeft gewonnen;)

Laatst bewerkt:
Barcelona en real zijn veel sterker als de rest van de competitie dus die zullen altijd bovenin draaien. Net zoals bayern, en bayern heeft wss de titel verspeelt door de cl. Stonden eerst eerste maar op het einde springt dortmund er nog over omdat zij geen Europese verplichtingen meer hadden terwijl bayern punten verspeelde omdat ze minder rust hadden wss. En de 2 manchesters zijn al een tijdje uitgeschakeld.

Ajax heeft de helft van het seizoen met een 'half b elftal' gevoetbalt, wat nou competitie vervalsing..

De Boer spreekt Cruijff regelmatig. 'Ik had hem laatst nog aan de lijn. Toen zei hij dat onze rechtsback vaker op de positie van rechtshalf moest gaan staan. Die linksbuiten van de tegenstander zou dan vanzelf met hem meelopen. Een rechtsback die een paar meter naar voren gaat staan. Dat lijkt een hele simpele mededeling, maar we hebben daar al veel voordeel van gehad.'

In De Boers tijd als trainer van de A1 overtuigde Cruijff de hudige hoofdcoach van Ajax al om met de punt naar achteren te spelen. De vandaag 65 geworden Cruijff vertelde De Boer ook dat hij niet meer met Theo Janssen op de plek van verdedigende middenvelder moest spelen, maar met Vurnon Anita.

Mooi om dit te lezen. Cruijff bemoeit zich dus nog zeer actief met het eerste, terwijl veel mensen denken van niet. Aan de andere kant is het wel schrijnend dat de Boer zelf niet inzag dat Anita op die positie moest spelen.

competitie vervalsing :roflol: wat een randdebielen zeg...

Ajax is gewoon de enige echte en te rechte kampioen van Nederland.

hoppa

Mooi om dit te lezen. Cruijff bemoeit zich dus nog zeer actief met het eerste, terwijl veel mensen denken van niet. Aan de andere kant is het wel schrijnend dat de Boer zelf niet inzag dat Anita op die positie moest spelen.

Ik las dat ook, maar ik twijfel of dat stukje van Anita echt is. Het staat er echt bij alsof het er even bij is verzonnen om het stukje wat spectaculairder te maken.

Ja misschien wel raar.
Maar aan de anderen kant. Ajax is de eerste club die de Boer traint.

Op zowel zondag 29 april als woensdag 2 mei wordt Ajax niet gehuldigd in Amsterdam. Dit melden bronnen aan AT5.

Bij een kampioenschap op 29 april of 2 mei volgt de huldiging donderdagavond 3 mei op het grasveld aan de zuidkant van de Arena. Als er ongeregeldheden uitbreken op 29 april of 2 mei overweegt de gemeente de hele huldiging af te blazen.

Ajax kan op zondag 29 april kampioen worden. Hiervoor moeten de Amsterdammers uit bij FC Twente winnen en moeten Feyenoord en AZ in een onderling duel gelijkspelen.

Mocht het komende zondag niet lukken krijgt Ajax woensdag 2 mei een herkansing. Dan speelt de ploeg van Frank de Boer thuis tegen VVV.

Er was veel te doen om een eventueel kampioensfeest op 29 april. Dit omdat er op deze datum ook massaal Koninginnenacht wordt gevierd in de stad. De twee grote feesten zouden veel politie-inzet vergen. Burgemeester Van der Laan omschreef een kampioensfeest op de 29e een kleine twee weken terug al als een ‘rampscenario’

De burgemeester zei toen ook dat de voorbereidingen op een eventuele huldiging inmiddels aan de gang zijn. ‘Want een van de lessen uit het verleden is dat als je te laat begint, je in de problemen komt.’

Op 15 mei vorig jaar vierde Ajax zijn 30ste landstitel. Daarbij verzamelden honderdduizenden mensen zich op het Museumplein. Er werd voor vier ton schade aangericht aan het in aanbouw zijnde Stedelijk Museum. In totaal raakten zo’n 160 mensen gewond tijdens de huldiging. Sommigen hadden snijwonden door gebroken glas en ook raakten vele tientallen bezoekers verdrukt in de mensenmassa. De politie arresteerde 64 relschoppers.

Deel dit nieuws

..

Wat vinden we van Ryan Donk, die nu ook genoemd wordt als mogelijke opvolger van Vertongen?

Is wisselvallig, maar best een goede verdediger. Heeft techniek, is groot en sterk, maar is soms te nonchalant.

Terug
Naar boven