XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Gefeliciteerd boys.... Morgen los in Amsterdam !

Dit is de club waar ik zo trots op ben, de club waar ik zoveel van hou.

Dit is de mooiste club van allemaal!

Spits denk ik niet. Ik denk dat Castillion de keus wordt als 3e spits. Heilige Siem zal de Boer's 2e keus blijven op die positie en de positie van Eriksen.

Verwacht nog wel een goedkope vleugelverdediger als Poulsen of Zuiverloon. Er vanuit gaande dat van der Wiel weg gaat heb je naast Boilesen en van Rhijn weinig om op terug te vallen en het is nu wel gebleken dat Boilesen (nog) geen volledig seizoen aan kan.

Castillion gaat naar Jong Ajax en zal in principe niet bij het eerste gehaald worden. Rechtsback hebben we volgend jaar van Rhijn, Ligeon en Toivomaki. Linksback hebben we Boilesen, Blind en Dijks. Poulsen en Zuiverloon komen allebei niet om op de bank te zitten en zitten naar mijn idee dan alleen maar jeugd in de weg. Centraal achterin is de spoeling erg dun. Denswil zal doorstromen en Blind en van Rhijn kunnen er spelen, maar het is wel erg magertjes.

Je kunt beter 4 ton aan Bulykin betalen dan een nietsnut als Castillion in je ploeg te houden. Die kan echt helemaal niets en gaat ook echt helemaal niets worden. Zit geregeld bij RKC Waalwijk, een voetballende ploeg, net als Ajax, op de bank. Dat zegt genoeg. Bulykin heeft bewezen een bruikbare back-up te zijn, die voorzetten er in kan werken. Kan natuurlijk ook als targetman fungeren in de laatste minuten.

Bulykin verdient 1 miljoen euro, dat is natuurlijk idioot voor een spits die vaak op de tribune zit en eigenlijk niet kan voetballen. Ik neem aan dat Ajax niet met hem gaat verlengen.

Castillion gaat naar Jong Ajax en zal in principe niet bij het eerste gehaald worden. Rechtsback hebben we volgend jaar van Rhijn, Ligeon en Toivomaki. Linksback hebben we Boilesen, Blind en Dijks. Poulsen en Zuiverloon komen allebei niet om op de bank te zitten en zitten naar mijn idee dan alleen maar jeugd in de weg. Centraal achterin is de spoeling erg dun. Denswil zal doorstromen en Blind en van Rhijn kunnen er spelen, maar het is wel erg magertjes.

Point taken. Had vooral Toivomaki over het hoofd gezien. Vind zelf de spoeling op linksback nog steeds erg dun. Blind voldoet echt niet op die positie. Je hoeft overigens Poulsen niet van te voren te vetellen dat je hem haalt voor de bank natuurlijk :D maar Dijks mag van mij van harte een kans krijgen.

Centraal is er idd hoe dan ook een noodzaak.

Hetzelfde verhaal gaat echter ook op voor de spits. Je hebt om te beginnen Sigthorsson en Siem. Castillion naar jong Ajax, prima. Dan hebt je echter ook nog Fisher die bij het eertse komt en die spits van jong AZ die recentelijk gecontracteerd is. Weinig ruimte voor nog en spits als je talenten een kans wilt geven.

http://www.youtube.com/watch?v=Jkkyj4-wVCU&feature=player_embedded

Schetsvertoning van zo'n van der Laan. Denkt íe dat hij wordt toegejuicht ofzo ? Dit weet je van te voren dus blijf dan lekker op de achtegrond. Hij loopt al langer Ajax supporters te sarren en nu met de huldiging is het waarschijnlijk zijn hoogtepunt...

Maakt zich echt belachelijk die man...

Schandalig dat het feest weer op zo'n achteraf terrein wordt gehouden...gelukkig niet heen geweest commerciele/kunstmatige bedoeling.

Laatst bewerkt:
Point taken. Had vooral Toivomaki over het hoofd gezien. Vind zelf de spoeling op linksback nog steeds erg dun. Blind voldoet echt niet op die positie. Je hoeft overigens Poulsen niet van te voren te vetellen dat je hem haalt voor de bank natuurlijk :D maar Dijks mag van mij van harte een kans krijgen.

Centraal is er idd hoe dan ook een noodzaak.

Hetzelfde verhaal gaat echter ook op voor de spits. Je hebt om te beginnen Sigthorsson en Siem. Castillion naar jong Ajax, prima. Dan hebt je echter ook nog Fisher die bij het eertse komt en die spits van jong AZ die recentelijk gecontracteerd is. Weinig ruimte voor nog en spits als je talenten een kans wilt geven.

Ik ben het met je eens dat de spoeling erg dun is, maar ik ben in principe tegen breedteaankopen. Ik begrijp de aankoop van bijvoorbeeld Schone ook niet. Ik zie liever een talent 2 keer door het ijs zakken maar zich wel ontwikkelen dan een breedteaankoop zonder toekomst die meer geld verdiend en jeugd in de weg zit. Het gaat me ook om het signaal naar de jeugd. We hebben Boilesen, Blind en Dijks. Drie jonge spelers waarvan 2 helemaal zelf opgeleid. Dan is het een klap in het gezicht van de jeugdspelers om daar een speler voor te gaan kopen die naar mijn mening het niveau niet heeft waar we heen willen. Centraal is een aankoop nodig, misschien wel twee, daar kom je niet onderuit, maar op de backs vind ik dat we het eerst met onze eigen spelers moeten proberen.

Sigthorsson zal inderdaad de eerste spits zijn, de Jong de spits in noodgevallen. Binnen Ajax zien ze Fischer niet als spits, maar meer als linksbuiten. Al zou het me niet verbazen als hij over 1-2 jaar alsnog naar de spits positie toe gaat groeien, zoals Bergkamp dat ook deed. Fantastische speler overigens, als de Boer hem bij de selectie haalt en speeltijd geeft gaat hij veel mensen verrassen denk ik. Ik heb het idee dat veel mensen nog niet weten hoe goed hij echt is.

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren en waar de Boer voor gaat kiezen. Op de vleugels moet er wel echt wat bij, nog een jaar met Ebecilio en Özbiliz trek ik echt niet. Er komt wel wat aan vanuit de jeugd (Kishna en Hakimzadeh), maar die zijn nog jong en Kishna is er een jaar uit geweest met een zware blessure, dus het is afwachten hoe hij terug komt. Laatstgenoemde is trouwens teruggehaald van Sparta, nadat hij eerder bij Ajax is weggestuurd. Goede zet van het technisch hart, groot talent.

Breedteaankopen zijn inderdaad nutteloos, MITS je jeugd goed genoeg is. Op dit moment is er geen jeugdspits goed genoeg om ook maar bij een degradatiekandidaat doelpunten te maken. Ik vind dat je in zulke gevallen gewoon een goede back-up moet hebben klaarstaan en daarvoor best wat meer geld mag neerleggen (al is 1 miljoen natuurlijk wat teveel van het goede).

Er moeten echt nieuwe vleugelspitsen komen. Sowieso een nieuwe rechtsbuiten. Dan heb je twee goede buitenspelers, maar nog steeds geen goede back-ups. Ebecilio, Ozbiliz en Lukoki zou ik verkopen. Leuke spelers voor NAC, Graafschap en Heracles, maar niet voor Ajax. Fischer heb ik persoonlijk niet veel aan het werk gezien, maar gezien alle verhalen zou ik die jongen toch eens een invalbeurt geven voor Boerrigter. Sulejmani als back-up voor een Narsingh zou natuurlijk wel aardig zijn.

Wel mooi om te zien, dat niemand meer twijfelt aan Anita op die plek van verdedigende middenvelder. Hij was samen met Vertonghen toch hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de opleving van Ajax in de tweede seizoenshelft.

Laatst bewerkt:
Haha Eberhard praat; namens alle Amsterdammers

b*ch HOUD JE BEK je praat namens niemand. Niemand mag je, rot op fl**ker. Denk niet dat je mij vertegenwoordigd.

gefeliciteerd met de titel , voorlopig de laatste hoop ik :D

Ik zou Fisher liever zien op de positie van Janssen of als opvolger van Eriksen, dan als vleugelspits.

Verder eens over vleugelspitsen, centrale verdedigers en het principe dat breedte aankopen de jeugd niet in de weg mogen zitten.

Als je als doel hebt te overwinteren in de CL én mee te doen om het kampioenschap moet je op elke positie dubbele bezetting hebben. Iedere wedstrijd moet er een volwaardig elftal staan. Als je hieraan kunt bijdragen door een transfervrije speler zoals Schone aan te trekken dan vind ik dit een teken dat Ajax verstandig handelt. In het ergste geval vertrekt zo'n jongen na een paar jaar weer transfervrij en heb je hem alleen salaris betaald, terwijl hij dus bijdraagt aan die dubbele bezetting. Als het een beetje meezit verdien je er nog een paar miljoen aan door hem te verkopen. Terug naar NEC of zo :D

Transfer bedragen zoals van Sulejmani en Hammedoei salarisen, dat moet je als club nooit meer doen.

Ik zou Fisher liever zien op de positie van Janssen of als opvolger van Eriksen, dan als vleugelspits.

Verder eens over vleugelspitsen, centrale verdedigers en het principe dat breedte aankopen de jeugd niet in de weg mogen zitten.

Als je als doel hebt te overwinteren in de CL én mee te doen om het kampioenschap moet je op elke positie dubbele bezetting hebben. Iedere wedstrijd moet er een volwaardig elftal staan. Als je hieraan kunt bijdragen door een transfervrije speler zoals Schone aan te trekken dan vind ik dit een teken dat Ajax verstandig handelt. In het ergste geval vertrekt zo'n jongen na een paar jaar weer transfervrij en heb je hem alleen salaris betaald, terwijl hij dus bijdraagt aan die dubbele bezetting. Als het een beetje meezit verdien je er nog een paar miljoen aan door hem te verkopen. Terug naar NEC of zo :D

Transfer bedragen zoals van Sulejmani en Hammedoei salarisen, dat moet je als club nooit meer doen.

Waarom zie je hem liever als middenvelder? Hij speelt altijd als vleugelspits en is ook nog eens heel koel voor het doel. Op het middenveld haal je veel van zijn kwaliteiten weg denk ik. Misschien dat hij als "10" zou kunnen spelen, maar die positie bestaat niet meer.

Eens, maar dan begrijp ik het laten vertrekken van Lodeiro niet. Bovendien zijn vorig jaar Janssen, Rits en Serero aangetrokken. Vanuit de jeugd komt Klaassen door en dan heb je nog Anita, Eriksen, de Jong, Aissati en Enoh. Wat voor signaal geef je eigen jeugd als Klaassen, die door de Boer zelfs als supertalent werd bestempeld, met het aantrekken van Schone? Buiten dat vind ik Aissati beter dan Schone, maar met Aissati is nog steeds niet gepraat wat betreft contractverlenging. Ik vind dat ze dat eerst zouden moeten doen in plaats van spelers kopen.

Eens wat betreft de transferbedragen en salarissen. Ik vind dat Ajax maximaal 6-8 miljoen voor 1 speler zou moeten uitgeven en dat dat slechts uitzonderlijk zou mogen gebeuren. Dat zou dan moeten gelden voor spelers uit de categorie Suarez. Bijvoorbeeld een speler als Assaidi zou ik dat waard vinden, of Elia. Maar met goed beleid, een goede opleiding en op jonge leeftijd al talenten scouten zou je bijna nooit zo'n aankoop hoeven te doen. Je hebt de opvolger dan normaal gesproken al rondlopen in je eigen jeugd of als jong aangekocht talent.

Waarom zie je hem liever als middenvelder? Hij speelt altijd als vleugelspits en is ook nog eens heel koel voor het doel. Op het middenveld haal je veel van zijn kwaliteiten weg denk ik. Misschien dat hij als "10" zou kunnen spelen, maar die positie bestaat niet meer.

Eens, maar dan begrijp ik het laten vertrekken van Lodeiro niet. Bovendien zijn vorig jaar Janssen, Rits en Serero aangetrokken. Vanuit de jeugd komt Klaassen door en dan heb je nog Anita, Eriksen, de Jong, Aissati en Enoh. Wat voor signaal geef je eigen jeugd als Klaassen, die door de Boer zelfs als supertalent werd bestempeld, met het aantrekken van Schone? Buiten dat vind ik Aissati beter dan Schone, maar met Aissati is nog steeds niet gepraat wat betreft contractverlenging. Ik vind dat ze dat eerst zouden moeten doen in plaats van spelers kopen.

Eens wat betreft de transferbedragen en salarissen. Ik vind dat Ajax maximaal 6-8 miljoen voor 1 speler zou moeten uitgeven en dat dat slechts uitzonderlijk zou mogen gebeuren. Dat zou dan moeten gelden voor spelers uit de categorie Suarez. Bijvoorbeeld een speler als Assaidi zou ik dat waard vinden, of Elia. Maar met goed beleid, een goede opleiding en op jonge leeftijd al talenten scouten zou je bijna nooit zo'n aankoop hoeven te doen. Je hebt de opvolger dan normaal gesproken al rondlopen in je eigen jeugd of als jong aangekocht talent.

Vind je Aissati niet enorm twijfelen de laatste wedstrijden? Hij ziet alle mogelijkheden, maar durft bijna nooit een directe inspeelpass te geven om een een-twee aan te gaan. In plaats daarvan zie ik hem steeds twijfelen om vervolgens een balletje terug te geven of een bal tegen de rug van een tegenstander te schieten. Ook z'n steekpasses geeft hij net een fractie te laat waardoor tegenstanders elke keer net op tijd zijn.

Overigens zijn Assaidi en Elia beide linksbuitens toch? Er gaan natuurlijk geruchten dat bijvoorbeeld Elia in de belangstelling van Ajax zou staan, maar het lijkt me heel sterk dat die jongen komt. Ten eerste vanwege zijn salaris, maar daarnaast omdat Ajax al een linksbuiten heeft. Prioriteiten liggen bij een centrumverdediger, een linksback(?) en een rechtsbuiten.

Vind je Aissati niet enorm twijfelen de laatste wedstrijden? Hij ziet alle mogelijkheden, maar durft bijna nooit een directe inspeelpass te geven om een een-twee aan te gaan. In plaats daarvan zie ik hem steeds twijfelen om vervolgens een balletje terug te geven of een bal tegen de rug van een tegenstander te schieten. Ook z'n steekpasses geeft hij net een fractie te laat waardoor tegenstanders elke keer net op tijd zijn.

Overigens zijn Assaidi en Elia beide linksbuitens toch? Er gaan natuurlijk geruchten dat bijvoorbeeld Elia in de belangstelling van Ajax zou staan, maar het lijkt me heel sterk dat die jongen komt. Ten eerste vanwege zijn salaris, maar daarnaast omdat Ajax al een linksbuiten heeft. Prioriteiten liggen bij een centrumverdediger, een linksback(?) en een rechtsbuiten.

Ik vind het wel meevallen. Hij speelt nu voornamelijk als links- of rechtsbuiten, daar moet je wel rekening mee houden denk ik. Ik ben het met je eens dat hij wel bepaalde zaken mist, zeker als het spel zich dicht bij de goal van de tegenstander bevindt. Hij mist net dat venijn in z'n schot en heeft net niet die mooie steekpass die Eriksen wel heeft, maar ik hou wel van zijn type spel. Altijd in beweging, probeert kort en over de grond te spelen en is goed aanspeelbaar. Ook vind ik dat hij als buitenspeler het op zijn manier eigenlijk prima invult. Hij laat zich soms wat inzakken en kruipt dan naar binnen, zodat hij eigenlijk als 4e middenvelder speelt. Dan creëer je daar dus een man meer, maar maak je tegelijkertijd ook ruimte voor de back om mee op te komen. Ik denk overigens dat hij het op de plek van Anita ook prima zou kunnen doen, zeker tegen tegenstanders die niet veel druk zetten. Al is Anita op die plek wat mij betreft absoluut de nummer 1 en moet hij daar uiteraard blijven staan. Ik vind Aissati geen wereldvoetballer, maar zou hem wel verkiezen boven spelers als Janssen en Schöne. Puur door zijn denkwijze en manier van voetballen.

Assaidi en Elia zijn beiden inderdaad linksbuitens, maar wel allebei rechtsbenig. Verder met je eens, ik verwacht ook geen nieuwe linksbuiten. Ik gebruikte Assaidi en Elia puur als voorbeeld van het niveau van de speler waarvoor je incidenteel 6-8 miljoen kan uittrekken. Al zou op dit moment 8 miljoen betalen voor Assaidi dom zijn, aangezien hij nog maar een 1-jarig contract heeft.

Ik verwacht ook dat de prioriteit binnen Ajax bij een centrale verdediger (of een rechtsback) en een rechtsbuiten ligt. Bij Jong Ajax heeft van Rhijn de laatste weken veelvoudig als linker centrale verdediger gespeeld. Ik denk dat de Boer wilt zien hoe hij dat doet. Als de Boer daar tevreden over is zouden we volgend jaar dus best eens met Alderweireld en van Rhijn in het centrum kunnen spelen en zal er dus een nieuwe rechtsback gehaald worden. Dat zou ik overigens wel jammer vinden, ik vind van Rhijn beter als back dan als centrale verdediger.

Mocht de kans zich voordoen zie ik Ajax ook nog wel een transfervrije spits en linksback binnenhalen. Ik weet niet hoe de Boer over Dijks denkt, maar dat is wel een linksback die er volgend jaar bij komt denk ik. Ik hoor wisselende dingen over hem. De ene zegt dat hij veel op kracht doet, de ander zegt juist weer dat hij een goede techniek heeft en snel is. Tijdens de NextGen series speelde hij aardige wedstrijden, maar zijn "normale" niveau ligt lager.

Gister in VI zei de Boer dat hij binnenkort in gesprek zou gaan met Aissati. Ik denk dat de Boer wel met hem verder wil.

Ik denk alleen dat Aissati daar niet zo veel zin in heeft.

@The Rock, je vergeet consequent Dico Koppers. Die net zijn contract heeft verlengt.

Ik denk alleen dat Aissati daar niet zo veel zin in heeft.

@The Rock, je vergeet consequent Dico Koppers. Die net zijn contract heeft verlengt.

Je hebt gelijk, helemaal vergeten. Ik vind hem zo enorm slecht dat ik hem daar door waarschijnlijk vergeten ben. Onbegrijpelijk dat zo'n jongen een contractverlenging krijgt, maar dat Aissati in de wachtkamer wordt gezet en dat er met Lodeiro waarschijnlijk niet eens gepraat gaat worden.

Kan je ergens de hele wedstrijd kijken? Heb geen zin in zo'n schakelprogramma :p

Ik vind dat sommige zwaar overdrijven met afschrijven van spelers.
Ten eerste gaat het allemaal om jonge gasten. Ten tweede het is de Nederlandse competitie.
In de tijd van Sneijder enzovoort waren ze echt niet veel beter.
Het enige verschil was toen, dat er een paar ouwe spelers tussen liepen.

Blind werd twee maanden geleden overal afgemaakt. Maar nu speelt hij gewoon goed. Het is een kwestie van vertrouwen.

Terug
Naar boven