Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Spits denk ik niet. Ik denk dat Castillion de keus wordt als 3e spits. Heilige Siem zal de Boer's 2e keus blijven op die positie en de positie van Eriksen.
Verwacht nog wel een goedkope vleugelverdediger als Poulsen of Zuiverloon. Er vanuit gaande dat van der Wiel weg gaat heb je naast Boilesen en van Rhijn weinig om op terug te vallen en het is nu wel gebleken dat Boilesen (nog) geen volledig seizoen aan kan.
Je kunt beter 4 ton aan Bulykin betalen dan een nietsnut als Castillion in je ploeg te houden. Die kan echt helemaal niets en gaat ook echt helemaal niets worden. Zit geregeld bij RKC Waalwijk, een voetballende ploeg, net als Ajax, op de bank. Dat zegt genoeg. Bulykin heeft bewezen een bruikbare back-up te zijn, die voorzetten er in kan werken. Kan natuurlijk ook als targetman fungeren in de laatste minuten.
Castillion gaat naar Jong Ajax en zal in principe niet bij het eerste gehaald worden. Rechtsback hebben we volgend jaar van Rhijn, Ligeon en Toivomaki. Linksback hebben we Boilesen, Blind en Dijks. Poulsen en Zuiverloon komen allebei niet om op de bank te zitten en zitten naar mijn idee dan alleen maar jeugd in de weg. Centraal achterin is de spoeling erg dun. Denswil zal doorstromen en Blind en van Rhijn kunnen er spelen, maar het is wel erg magertjes.
maar Dijks mag van mij van harte een kans krijgen.Point taken. Had vooral Toivomaki over het hoofd gezien. Vind zelf de spoeling op linksback nog steeds erg dun. Blind voldoet echt niet op die positie. Je hoeft overigens Poulsen niet van te voren te vetellen dat je hem haalt voor de bank natuurlijkmaar Dijks mag van mij van harte een kans krijgen.
Centraal is er idd hoe dan ook een noodzaak.
Hetzelfde verhaal gaat echter ook op voor de spits. Je hebt om te beginnen Sigthorsson en Siem. Castillion naar jong Ajax, prima. Dan hebt je echter ook nog Fisher die bij het eertse komt en die spits van jong AZ die recentelijk gecontracteerd is. Weinig ruimte voor nog en spits als je talenten een kans wilt geven.

Ik zou Fisher liever zien op de positie van Janssen of als opvolger van Eriksen, dan als vleugelspits.
Verder eens over vleugelspitsen, centrale verdedigers en het principe dat breedte aankopen de jeugd niet in de weg mogen zitten.
Als je als doel hebt te overwinteren in de CL én mee te doen om het kampioenschap moet je op elke positie dubbele bezetting hebben. Iedere wedstrijd moet er een volwaardig elftal staan. Als je hieraan kunt bijdragen door een transfervrije speler zoals Schone aan te trekken dan vind ik dit een teken dat Ajax verstandig handelt. In het ergste geval vertrekt zo'n jongen na een paar jaar weer transfervrij en heb je hem alleen salaris betaald, terwijl hij dus bijdraagt aan die dubbele bezetting. Als het een beetje meezit verdien je er nog een paar miljoen aan door hem te verkopen. Terug naar NEC of zo
Transfer bedragen zoals van Sulejmani en Hammedoei salarisen, dat moet je als club nooit meer doen.
Waarom zie je hem liever als middenvelder? Hij speelt altijd als vleugelspits en is ook nog eens heel koel voor het doel. Op het middenveld haal je veel van zijn kwaliteiten weg denk ik. Misschien dat hij als "10" zou kunnen spelen, maar die positie bestaat niet meer.
Eens, maar dan begrijp ik het laten vertrekken van Lodeiro niet. Bovendien zijn vorig jaar Janssen, Rits en Serero aangetrokken. Vanuit de jeugd komt Klaassen door en dan heb je nog Anita, Eriksen, de Jong, Aissati en Enoh. Wat voor signaal geef je eigen jeugd als Klaassen, die door de Boer zelfs als supertalent werd bestempeld, met het aantrekken van Schone? Buiten dat vind ik Aissati beter dan Schone, maar met Aissati is nog steeds niet gepraat wat betreft contractverlenging. Ik vind dat ze dat eerst zouden moeten doen in plaats van spelers kopen.
Eens wat betreft de transferbedragen en salarissen. Ik vind dat Ajax maximaal 6-8 miljoen voor 1 speler zou moeten uitgeven en dat dat slechts uitzonderlijk zou mogen gebeuren. Dat zou dan moeten gelden voor spelers uit de categorie Suarez. Bijvoorbeeld een speler als Assaidi zou ik dat waard vinden, of Elia. Maar met goed beleid, een goede opleiding en op jonge leeftijd al talenten scouten zou je bijna nooit zo'n aankoop hoeven te doen. Je hebt de opvolger dan normaal gesproken al rondlopen in je eigen jeugd of als jong aangekocht talent.
Vind je Aissati niet enorm twijfelen de laatste wedstrijden? Hij ziet alle mogelijkheden, maar durft bijna nooit een directe inspeelpass te geven om een een-twee aan te gaan. In plaats daarvan zie ik hem steeds twijfelen om vervolgens een balletje terug te geven of een bal tegen de rug van een tegenstander te schieten. Ook z'n steekpasses geeft hij net een fractie te laat waardoor tegenstanders elke keer net op tijd zijn.
Overigens zijn Assaidi en Elia beide linksbuitens toch? Er gaan natuurlijk geruchten dat bijvoorbeeld Elia in de belangstelling van Ajax zou staan, maar het lijkt me heel sterk dat die jongen komt. Ten eerste vanwege zijn salaris, maar daarnaast omdat Ajax al een linksbuiten heeft. Prioriteiten liggen bij een centrumverdediger, een linksback(?) en een rechtsbuiten.
Ik denk alleen dat Aissati daar niet zo veel zin in heeft.
@The Rock, je vergeet consequent Dico Koppers. Die net zijn contract heeft verlengt.