MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Welke 'fan'-kneus zet er in de titel AFCA Ajax?
Als echte supporter had je toch wel kunnen weten dat die lettercombinatie niet correct is.
Verder heb ik veel vertrouwen in dit seizoen, als alle basisspelers weer meedoen en Jol ze aan het voetballen krijgt net als de tweede seizoenshelft van het vorige seizoen.
Voor een transfer van Suarez heb ik niet zoveel vrees, welke Europese topclub heeft er een spits nodig?

Feyenoord... ohh wacht een Europese topclub, geen idee.

Welke 'fan'-kneus zet er in de titel AFCA Ajax?
Als echte supporter had je toch wel kunnen weten dat die lettercombinatie niet correct is.
Verder heb ik veel vertrouwen in dit seizoen, als alle basisspelers weer meedoen en Jol ze aan het voetballen krijgt net als de tweede seizoenshelft van het vorige seizoen.
Voor een transfer van Suarez heb ik niet zoveel vrees, welke Europese topclub heeft er een spits nodig?

Suarez wordt bovendien nog eens minder aantrekkelijk omdat hij al in de CL uitkwam dus voor geen andere club nog europees mag uitkomen dacht ik.

Suarez wordt bovendien nog eens minder aantrekkelijk omdat hij al in de CL uitkwam dus voor geen andere club nog europees mag uitkomen dacht ik.

Sinds dit jaar is er een nieuwe regeling van pas. Als hij over week alsnog vertrek kan hij alsnog in de CL uitkomen bij een andere club. Regeling geldt alleen voor CL en niet voor Europa League.

Sinds dit jaar is er een nieuwe regeling van pas. Als hij over week alsnog vertrek kan hij alsnog in de CL uitkomen bij een andere club. Regeling geldt alleen voor CL en niet voor Europa League.

Volgens mij is het zo dat een speler niet in de zelfde Europese Competitie uit mag komen als zijn vorige werkgever, waar hij dus een Europese wedstrijd voor gespeeld heeft.
Mocht Ajax de CL niet halen, kan hij wel CL spelen met een andere club.
Zolang ze maar niet in hetzelfde hoofdtoernooi zitten.

Correct me if i'm wrong.
Dit is wat ik gehoord heb.

Het wordt interessanter voor voetbalclubs om spelers in de voorronde van de Champions League te scouten. De Europese voetbalbond (UEFA) besloot in maart dat voetballers van ploegen die in de voorrondes uitgeschakeld worden ook in het hoofdtoernooi mogen spelen. Waarschijnlijk leidt de maatregel tot meer transfers in augustus.

Voor spelers die in de eerste seizoenshelft in de Champions League uitkomen, verandert er niets. Voor hen blijft het niet toegestaan om voor een andere ploeg in de knock-outfase te spelen.

Voetballers die in de Champions League uitkomen voor de winterstop mogen in het nieuwe jaar wel in de Europa League voetballen, tenzij hun oude club verder speelt in dat toernooi. Ook die regel wijzigde niet.

Ajax heeft overeenstemming bereikt met André Ooijer. De transfervrije verdediger tekent in Amsterdam een contract dat per direct in gaat en een looptijd heeft van één seizoen, tot en met 30 juni 2011.
Ooijer werd geboren op 11 juli 1974 in Amsterdam. Hij doorliep de jeugdopleiding van Ajax, waarna hij voor FC Volendam, Roda JC, PSV, het Engelse Blackburn Rovers en opnieuw PSV speelde. Hij won tot nu toe vijf landstitels, twee KNVB bekers en drie keer de Johan Cruijff Schaal.

Op 5 juni 1999 maakte Ooijer zijn debuut voor het Nederlands elftal, hij speelde tot nu toe 55 wedstrijden. Op het WK voetbal 2010 stond hij in de basis van de kwartfinale, waarin Brazilië met 2-1 werd verslagen.

bron:
[Link niet meer beschikbaar]

Ajax heeft overeenstemming bereikt met André Ooijer. De transfervrije verdediger tekent in Amsterdam een contract dat per direct in gaat en een looptijd heeft van één seizoen, tot en met 30 juni 2011.
Ooijer werd geboren op 11 juli 1974 in Amsterdam. Hij doorliep de jeugdopleiding van Ajax, waarna hij voor FC Volendam, Roda JC, PSV, het Engelse Blackburn Rovers en opnieuw PSV speelde. Hij won tot nu toe vijf landstitels, twee KNVB bekers en drie keer de Johan Cruijff Schaal.

Op 5 juni 1999 maakte Ooijer zijn debuut voor het Nederlands elftal, hij speelde tot nu toe 55 wedstrijden. Op het WK voetbal 2010 stond hij in de basis van de kwartfinale, waarin Brazilië met 2-1 werd verslagen.

bron:

Ben je daar blij mee of niet? Hoorde al wat negatieve reacties maar voor ervaring zorgt ie zeker.

Ben je daar blij mee of niet? Hoorde al wat negatieve reacties maar voor ervaring zorgt ie zeker.

Nou of ik blij van moet worden weet ik nou niet echt, hij heeft aantal uitspraken gedaan tegen ajax maarja hij kan achterin wel de ervaring doorgeven.
En ajax is de laatste paar wedstrijden nou niet op zijn sterkst achterin.

Maar wij zullen zien wat het zal gaan brengen

Video's

Zo'n misaanwinst is hij nou ook weer niet. Hij heeft de ervaring en hij is tranfervrij. Als jullie een beetje gunstig salaris hebben afgesloten.

Wat een vertoning weer. Enige lichtpuntje is El Hamdaoui. Suarez+El Hamdaoui wordt een dodelijk duo.

Pff...wat is die Eriksen slecht zeg. Door de media gehyped. Maar hij kan echt werkelijk niks goed doen. Zogenaamde supertalent...:roflol:

En Van der Wiel moet is minder gaan dromen op het veld en minderen met twitteren.

Ik denk dat die hype van Eriksen vooral te danken is aan de mensen die bij Ajax werken. Jol en de Boer zijn personen die ik de term "supertalent" al vaak heb horen gebruiken nog voordat Eriksen zijn debut maakte. Totaal ten onrecht natuurlijk. Zoiets kan je zeggen van een Messi die op 16-jarige leeftijd al door niemand te houden was. Niet van iemand die het 1 jaartje aardig heeft gedaan in de A1 van Ajax. Ik heb trouwens ook gehoord dat Van der Heijde en Bodul absolute toptalenten zijn. En ik heb gehoord dat Donald de nieuwe Viera is...

Ik voorspel een zelfde verloop over een jaar of twee wanneer Davy Klaassen zijn debuut gaat maken.

Van der Wiel heeft aangegeven zich mentaal en fysiek vermoeid te voelen. Ik houd niet van excuusjes maar misschien is het waar. Het is natuurlijk snel gegaan met hem en hij heeft niet of nauwelijks vakantie gehad.

Ik heb gehoord dat Evander Sno van hetzelfde kaliber is als Fabregas.

Mido says he is heading to Amsterdam to join Ajax after ending his spell with Middlesbrough.

The 27-year-old forward was deemed surplus to the requirements of Boro, who seemed to have reached a mutual agreement to offload him.

"I have officially ended my spell with Middlesbrough and I am travelling to Amsterdam tonight to join Ajax," Mido said on Monday.

"I reached an agreement over a permanent transfer to Ajax, rather than a loan move."

Mido was on the verge of re-joining the Amsterdammers on loan last month, but the deal fell through after the latter failed to agree terms with Boro.

Competition

Mido expressed his delight to be back in the Dutch capital under the management of Martin Jol, but admitted that he needs to work hard for a place in the team.

"I have a good relationship with Martin Jol, I spent a fine spell with Ajax before and the fans like me. I hope to rediscover my form there," he added.

"But I know the competition will be tough, with the presence of forwards like Mounir El-Hamdaoui and Luis Suarez."

Ajax gave away a two-goal lead to draw 2-2 at Groningen in the Dutch league opener on Sunday, courtesy of a brace from El-Hamdaoui.

Jol's side host Vitesse Arnhem on Saturday.

Weet niet of het waar is, maar dit meld een Egyptische website.

• Topic Starter Topic Starter
Wat vinden jullie ervan als hij zou komen?

Mido: Ik kom terug bij Ajax
AMSTERDAM - Achmed Hossam, beter bekend als Mido, is gisteravond op Schiphol geland om een transfer naar Ajax af te ronden. De Egyptische aanvaller is tot een overeenstemming gekomen met het Engelse Middlesbrough over het verbreken van zijn contract en kan voor een onbekend aantal seizoenen tekenen in Amsterdam.

Mido als Ajacied. FOTO PRO SHOTS
Dat zegt Mido tegenover de Egyptische sportwebsite FilGoal. ,,Een verbintenis met Ajax genoot mijn voorkeur boven een overgang op huurbasis", aldus de 27-jarige spits, die lang bekend stond als een groot talent maar vooral naam in Europa maakte als enfant terrible. Hij versleet al tien clubs.

Mido was eerder van 2001 tot 2003 actief in het Ajax-shirt en groeide in die periode uit tot een populaire speler. Ondanks zijn moeizame relatie met trainers Co Adriaanse en Ronald Koeman, kijkt hij met een goed gevoel terug. ,,Ik had een mooie tijd bij Ajax en ik hou van de supporters. Ik hoop mijn vorm in Amsterdam terug te vinden."

De laatste keer dat Mido 'in vorm' was, is alweer vier jaar geleden in de Premier League als AS Roma-huurling bij Tottenham Hotspur. Daar werkte hij samen met Martin Jol, nu de technische baas bij Ajax. Mido: ,,Ik heb een goede relatie met hem."

Mido, die ook voor Al-Zamalek (Egypte), Celta de Vigo (Spanje), Olympique Marseille (Frankrijk), Wigan Athletic en West Ham United (beide Engeland) uitkwam, moet bij Ajax de concurrentie aangaan met Luis Suárez en Mounir el Hamdaoui. ,,Ik weet dat het zwaar wordt."

Na El Hamdaoui en André Ooijer zou Mido de derde nieuwe speler in de selectie van Ajax kunnen worden. Eerder verlieten Marko Pantelic, Dennis Rommedahl, Gabri en Kennedy Bakircioglü de club. (RED)

bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/503871/2010/08/10/Mido-Ik-kom-terug-bij-Ajax.dhtml

De Ridder en Mido onderweg
AMSTERDAM - Na André Ooijer te hebben vastgelegd is Ajax op een haar na rond met Mido, een andere routinier, die als breedteversterking gaat fungeren. De Egyptenaar komt vandaag naar Amsterdam voor een afrondend gesprek met Ajax-trainer Martin Jol en de zakelijke afronding van zijn komst.

De aanvaller heeft met zijn vorige club Middlesbrough inmiddels overeenstemming bereikt over de voorwaarden voor zijn vertrek.
Komend weekeinde zal Mido nog niet in actie komen voor Ajax, want de werkvergunning voor de Egyptenaar zal nog minimaal twee weken op zich laten wachten.
Ook Daniël de Ridder is op komst. De rechtsbuiten - net als Ooijer en Mido al eerder Ajacied - traint vanaf woensdag mee bij Ajax. Als hij weet te overtuigen, komt hij op huurbasis over van Wigan Athletic.

bron:
http://www.telegraaf.nl/telesport/7365449/__De_Ridder_en_Mido_onderweg__.html?cid=rss

Dan heb je Suarez, El hamdaoui en Mido, dat kan nog wel eens gaan botsen.

Vanaf woensdag mag de Ridder ook nog meetrainen en laten zien wat ie waard is.

Ik ben er opzich wel blij mee, ik ben altijd wel een beetje 'fan' geweest van Mido.
en ik zie liever De Ridder als rechtsbuiten dan Leonardo.
Ik zou het echt zwak vinden als we na 1 jaartje Leo al weer terug moesten halen.

Hoe groot wil Ajax zijn selectie hebben?
Er moest bezuinigd worden en dan wel een ruime selectie aanhouden. Logica van Van den Boog.

Mido :roflol:

Terug
Naar boven