AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Ja hoor, wegens groot succes vooral Anita linksback laten staan:rolleyes:....

Dat is IMO echt de zwakste plek van het hele elftal. Verhoek speelde hem gister ook helemaal zoek. Maar dit probleem ligt niet eens aan Anita, hij zou niet mogen klagen als hij bij BV Veendam op de bank zou mogen zitten. Het is Jol die zo naief is om hem wedstrijd op wedstrijd te laten staan en zo de rechterflank een prooi te laten worden voor elke matige rechtsvoor, rechtshalf en rechtsachter die er langs wil. Je kan jezelf als "topclub" toch niet serieus nemen met zo'n linksback ???.

Voor de rest mis ik niet zozeer de buitenspelers, maar eerder elke vorm van inzet, beleving en strijdlust. Met een ego het veld opgaan alsof je elke wedstrijd makkelijk kunt winnen terwijl je nog geen wedstrijd goed gevoetbald hebt. Grootste salarishuis van de hele eredivisie, allerminste waar voor je geld.

Wie wil je dan linksback?
Urby is daar ook niet geschikt.

Daley Blind op linksback?

Urby gaat al weg dus constructief is het niet.
Daley neigt toch meer naar het centrum. Ik zou Ajax adviseren goed te gaan scouten voor de backposities.

Iedereen kan op de back positie spelen. Dat is zo ongeveer de minst belangrijke positie van het veld. Het belangrijkste is dat het middenveld op orde komt. Daarna ga je kijken naar de buiten spelers en spits.

Gaat die er in? Ja die ging er in :D

Zat vanmiddag op de tribune en had een vrij goed uitzicht op het geheel. Leuk potje, nog leuker als je om je heen de Ajacieden ziet verkleuren.

Geweldig spandoek trouwens, nog mooier toen die tank er bij opgetrokken werd.

Gaat die er in? Nope die ging er niet, 1 van de beste kansen voor Ajax in de wedstrijd.

Heb je die foto van dat spandoek nog in groter formaat? Geweldige foto is dat.

1. De beste optie zou een compleet nieuwe linksback zijn. (Braafheid huren misschien?). Maar de kans hierop lijkt me op het moment niet reeel.

2. Daley Blind zou kunnen. Die kan op meerdere posities uit de voeten. Een veelzijdige voetballer en goede verdediger. Linksback is niet zijn favoriete positie, maar ik denk dat hij het beter zal doen als Anita. Daley Blind zou met de huidige groep mijn eerste keus voor de linksbackpositie zijn.

3. Ik ben in verdedigend opzicht ook niet zo'n fan van urby als linksback, maar ik vind het toch een beter alternatief dan het huidige systeem met Anita. Emanuelson is bovendien snel en kan goed mee naar voren komen en heeft een gevaarlijk schot en een goede voorzet. Daarnaast kan Miki op deze manier een kans krijgen om linksvoor in de basis te starten.

4. Een koppel van Alderweireld en Ooijer in het centrum en Vertonghen linksback. Daar speelde hij eerder ook al eens voor Ajax. Het is opnieuw niet zijn favoriete positie en hij mist snelheid, maar ik denk dat ook hij het beter zal doen dan Anita. Vertonghen kan trouwens soms ook aardig opkomen en heeft behoorlijk wat kracht in zijn benen.

5. Als laatste mogelijkheid zou ik zelfs Atouba nog eerder een kans geven dan Anita linksback te laten spelen... Maar hier ben ik nog niet zo zeker van :p

1. De beste optie zou een compleet nieuwe linksback zijn. (Braafheid huren misschien?). Maar de kans hierop lijkt me op het moment niet reeel.

2. Daley Blind zou kunnen. Die kan op meerdere posities uit de voeten. Een veelzijdige voetballer en goede verdediger. Linksback is niet zijn favoriete positie, maar ik denk dat hij het beter zal doen als Anita. Daley Blind zou met de huidige groep mijn eerste keus voor de linksbackpositie zijn.

3. Ik ben in verdedigend opzicht ook niet zo'n fan van urby als linksback, maar ik vind het toch een beter alternatief dan het huidige systeem met Anita. Emanuelson is bovendien snel en kan goed mee naar voren komen en heeft een gevaarlijk schot en een goede voorzet. Daarnaast kan Miki op deze manier een kans krijgen om linksvoor in de basis te starten.

4. Een koppel van Alderweireld en Ooijer in het centrum en Vertonghen linksback. Daar speelde hij eerder ook al eens voor Ajax. Het is opnieuw niet zijn favoriete positie en hij mist snelheid, maar ik denk dat ook hij het beter zal doen dan Anita. Vertonghen kan trouwens soms ook aardig opkomen en heeft behoorlijk wat kracht in zijn benen.

5. Als laatste mogelijkheid zou ik zelfs Atouba nog eerder een kans geven dan Anita linksback te laten spelen... Maar hier ben ik nog niet zo zeker van :p

Emanuelson als linksback zie ik niet zitten. Maakt te veel fouten, zelfs tegen Excelsior ging hij opzichtig in de fout wat een tegentreffer opleverde. Emanuelson heeft Ajax al genoeg punten gekost in wedstrijden dat hij als back speelde (Kopenhagen, kwalificatie Champions League :() Ajax is nu weer geïnteresseerd in Theo Janssen. Straks heeft Ajax 13 middenvelders rondlopen en 1 linksclown.

Anita is niet geweldig als back, maar Emanuelson ook zeker niet. Ik vind dat Blind tenminste een kans verdient. Ik weet niet of hij het goed doet, maar hij moet zich in ieder geval kunnen bewijzen.

Vanavond toch weer heen (Veendam)...Geen Hamdaoui, Wieltje en.....even vergeten wie nog meer maar ach.

Waarom trouwens Verhoeven niet lekker laten keepen in dit soort partijtjes ? Stekelenburg even rust, Verhoeven tevreden. Je gaat me toch niet vertellen dat Maarten zich dan gepasseerd voelt ? En kwalitatief ga je er iets op achteruit maar niet dramatisch.

Vanavond toch weer heen (Veendam)...Geen Hamdaoui, Wieltje en.....even vergeten wie nog meer maar ach.

Waarom trouwens Verhoeven niet lekker laten keepen in dit soort partijtjes ? Stekelenburg even rust, Verhoeven tevreden. Je gaat me toch niet vertellen dat Maarten zich dan gepasseerd voelt ? En kwalitatief ga je er iets op achteruit maar niet dramatisch.

Het is de laatste weken anders dramatisch genoeg!

Wil je hiermee zeggen dat Stekelenburg iets beter is dan Verhoeven?

Triest triest triest dit.

Wtf ??? doet suarez hier dan en ook nog een blessure faken.

9scu3a.gif

Rood ! zonder twijfel !

Eens, hij heeft mazzel dat die ADO speler niets door heeft.

walgelijke speler is het ook, heerlijk om hem zo frustrerend te zien voetballen.

Suarez krijgt het een beetje hoog in ze bol

Wat een gehuil.

gefrustreerde mong**l, hoop dat hij vertrekt in de winterstop naar een té grote club ken die lekker wegrotten op de bank :rolleyes:
laat el hamdaoui maar alles doen ;)

Terug
Naar boven