Fischer - blijft, recent nog aangegeven geen intentie te hebben om weg te gaan plus in zijn huidige vorm levert die lang niet op als wat Ajax voor hem wil vangen. Heeft ook nog een contract tot juni 2017 dus die blijft nog wel even.
Van Rhijn - opmerkelijk want Rica speelt niet op z'n best momenteel maar zijn contract loopt nog maar tot volgend jaar zomer en hij heeft wel de leeftijd om verder te kijken (22), gregory vertrok volgens mij ook toen hij 23 was. Jammer want in zijn huidige vorm gaan geen grote clubs interesse in hem tonen en Ligeon acht ik er ook nog niet helemaal klaar voor.
De Jong - vertrekt, zeer aannemelijk want zowel Ajax als Siem zijn het erover eens dat het tijd voor de volgende club is
Davy Klaassen - blijft, heeft recent nog bijgetekend samen met Veltman. Echte Ajacied die onlangs nog aangaf zichzelf de eerst komende 5 jaar bij Ajax te blijven spelen.
Blind - is de enigste waar ik over twijfel over of die blijft of vertrekt. Officieel heeft hij een contract tot 2016 en moet die nog wel even dat plus hij gaf zelf nog aan lang bij Ajax te willen blijven. Echter, blind is in bloedvorm en kan veel centen opleveren voor zowel Ajax als hij zelf. Ajax zal een goed bod moeten doen want met het opkomende vertrek van Siem en mogelijke vertrek van Moisander en Poulsen is hij de primaire kandidaat voor de aanvoerdersband zeker als hij als CVM blijft functioneren.