AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

20m+ is ook overdreven, dat zijn deze spelers ook niet waard. Ze zullen misschien elk 10 miljoen opleveren, maar met dat geld zijn toch wel leuke vervangers te halen hoor.

Van die 10 miljoen gaat een paar miljoen de kas in, en dan hou je nog maar erg weinig over om te besteden.

Vermeer heeft zich nog niet bewezen inderdaad, maar dat had stekelenburg ook nog niet toen hij bij Ajax onder lat kwam. Het zou echt zonde zijn om een andere keeper aan te trekken als je een speler van het kaliber Vermeer in eigen huis hebt.

Stekelenburg gold als groot talent toen hij bij Ajax onder de lat kwam vanuit de jeugd. Vermeer is eigenlijk te klein vind ik, en hoewel hij geweldige reflexen heeft, vind ik het geen topkeeper. Hij zou wel de kans moeten krijgen vind ik als Stekelenburg vertrekt.

Van der Wiel heeft mij nooit echt van een topniveau weten te overtuigen. Ik vond Trabelsi een veel betere back als van der wiel, veel dreigender naar voren en die kon pas echt een voorzet geven. De voorzetten van Van der Wiel zijn schaars en degene die ooit aan zijn gekomen zijn op 1 hand te tellen. Op een hoog podium valt hij bovendien volledig door de mand, zoals in CL, EL en op het WK was hij ook dramatisch. Maar zoals ik zei het aantal goede backs is mager, dus bij gebrek aan beter is Van der Wiel inderdaad moeilijk te vervangen.

Van der Wiel in vorm vind ik een prima back. Zijn voorzet is niet goed, dat klopt, en het is hem ook aan te rekenen dat hij die niet verbeterd. Maar als je bijvoorbeeld het verschil ziet tussen wanneer van der Wiel speelt en Bruno Silva, dan is van der Wiel echt 6 klassen beter. Ik ken 2 rechtsbacks die van der Wiel zouden kunnen vervangen, namelijk Šime Vrsaljko van Dinamo Zagreb en Diego Renan van Cruzeiro, maar veel meer zou ik er niet kunnen noemen. Al schijnt die nieuwe Fin goed te spelen in Jong Ajax.

Vertonghen is absoluut te vervangen. Hij is erg nonchalant in zijn passes in zijn manier van verdedigen en dat heeft hem veel dom balverlies gekost. En door de lucht is Ajax achterin erg kwetsbaar, terwijl het twee grote centrale verdedigers heeft. Dat mag je vertonghen ook zeker aanrekenen. Als je Douglas hebt van twente, die is echt medogeloos in zijn acties en dat is een verdediger om bang van te worden. Van vertonghen wordt niemand bang. Hij is ook echt te licht voor de echte top.

Ik vind Vertonghen de beste verdediger uit de Eredivisie, verreweg zelfs. Hij is juist niet nonchalant in z'n passes, zeker dit seizoen niet. Dit seizoen is hij erg constant en haalt hij bijna elke week een hoog niveau. Vergeet ook niet dat hij pas 23 is en zijn beste jaren nog voor hem liggen. Douglas is misschien als pure verdediger beter, al durf ik dat nog te betwijfelen, maar raakt vaak in paniek als hij de bal aan z'n voet heeft, is soms te druistig en heeft soms nog moeite met de ruimte in z'n rug. Bij Ajax speelt de centrale verdediger vaak tegen de middenlijn aan, daar hebben centrale verdedigers van andere clubs vaak moeite mee. Buiten dat is Vertonghen slimmer, ziet hij het spel beter, kan hij beter opbouwen en is hij een echte leider die de rest van het elftal coacht en neerzet. Ik zou Vertonghen nooit willen ruilen voor Douglas.

Laatst bewerkt:
Vermeer is niet te klein. Hij is 1 cm kleiner dan Valdes en Casillas.

Verder als je zo veel geld kan vangen voor een rechtback denk ik dat je het gewoon moet doen. Als rechtback heb je bij Ajax sowieso weinig toegevoegde waarde en denk dat het voor Van der Wiel zelf ook beter is als hij wat meer gestimuleerd wordt.

Vertonghen is een iets mindere versie van Pique. Toppertje dus.

Vermeer is niet te klein. Hij is 1 cm kleiner dan Valdes en Casillas.

Verder als je zo veel geld kan vangen voor een rechtback denk ik dat je het gewoon moet doen. Als rechtback heb je bij Ajax sowieso weinig toegevoegde waarde en denk dat het voor Van der Wiel zelf ook beter is als hij wat meer gestimuleerd wordt.

Vertonghen is een iets mindere versie van Pique. Toppertje dus.

Ja, maar Valdes en Casillas zijn kwalitatief zo enorm goed dat ze dat kunnen compenseren. Vermeer is 1.81m, ik zie een keeper toch het liefst 1.90m+ zijn.

Liverpool en Ajax hebben opnieuw onderhandeld over Luis Suarez. De partijen kwamen wederom niet tot een akkoord.

Nadat eerder deze week de onderhandelingen op de vraagprijs van de Uruguyaan stuk liepen, heeft een delegatie van Liverpool donderdagmiddag opnieuw toenadering gezocht tot de Amsterdamse club in een poging de sterspeler los te weken.

Het verschil tussen vraag en aanbod blijft een struikelblok. Liverpool bood in eerste instantie een bedrag van rond de vijftien miljoen euro. Ajax zou om en nabij de dertig miljoen euro willen incasseren. De transfermarkt sluit op maandag 31 januari.

VI.nl

Jezus wat een avond!! En dan zeggen dat er in die betonnen bak geen sfeer te maken valt....

Als ik weet hoe het werkt zal ik morgen een paar filmpjes uploaden..

Ja dik sfeertje, mooie doeken. Vooral 2e helft was zowel Zuid als Noord als lange zijde kei en keihard.

Beker en Cl blijven altijd speciaal door de mensen (aardig % mensen die eens gaan en lekker losgaan) en hetgeen er op het spel staat.

Een verdediger om bang van te worden? Dat hij de bal het stadion uitschopt zeker? Of als een stoomlokomotief het veld over rent en de bal door de reclameborden schopt.

Vertonghen is misschien geen domme verdedigende kracht als Douglas of bijvoorbeeld Lucio, maar het is ook wel fijn als je centrale verdediger kan voetballen. Daarnaast is hij verdedigend goed zat.

Ik kan me herinneren dat er precies hetzelfde werd gezegd over Vermaelen. Te nonchalant in zijn passing, verloor nog weleens een kopduelletje, of had nog weleens balverlies. En die stal vervolgens de show in de Premier League.

Domme mensen, de luchtduels die Vermaelen bij Ajax heeft verloren zijn op één hand te tellen. Hij was misschien niet zo groot, maar zijn timing en sprongkracht zijn nog steeds ongeëvenaard in de Eredivisie.

Koppen is dan ook wel het enige wat hij kan.

Daarom speelt hij dan ook bij Arsenal.

Een verdediger om bang van te worden? Dat hij de bal het stadion uitschopt zeker? Of als een stoomlokomotief het veld over rent en de bal door de reclameborden schopt.

Vertonghen is misschien geen domme verdedigende kracht als Douglas of bijvoorbeeld Lucio, maar het is ook wel fijn als je centrale verdediger kan voetballen. Daarnaast is hij verdedigend goed zat.

Ik kan me herinneren dat er precies hetzelfde werd gezegd over Vermaelen. Te nonchalant in zijn passing, verloor nog weleens een kopduelletje, of had nog weleens balverlies. En die stal vervolgens de show in de Premier League.

Dat Douglas alleen een domme verdigende kracht is ben ik niet met je eens. IMO speelt Twente op het moment het beste opbouwende voetbal van de eredivisie en daar draagt Douglas ook zeker zijn steentje aan bij, als hij niet kon voetballen dan had twente ook niet zo goed gefunctioneerd.

Ik zeg ook niet dat Vertonghen een slechte verdediger is. Wat je zegt over Vertonghen is helemaal waar, hij is goed zat, maar naar mening ook niet meer dan dat. Hij is voor Ajax een goede vedediger, maar geen absolute top en daarmee te vervangen, net zoals het vertrek van Vermaelen prima op te vangen was met de komst van Alderweireld. Bovendien was dat grote succes van Vermaelen bij Arsenal maar tijdelijk.

Ja, tegen zo'n pauperploeg als NAC kunnen ze het wel ja.
Moeten ze tegen een topper als Utrecht zie je toch gelijk wat een abominabel niveau dat team heeft.

Van die 10 miljoen gaat een paar miljoen de kas in, en dan hou je nog maar erg weinig over om te besteden

Natuurlijk maar dat is vanzelfsprekend dat een gedeelte in de kas verdwijnt, zeker in de financiële positie waarin Ajax nu verkeert. Bovendien moet je als Ajax zijnde ook geen 10 miljoen willen besteden aan een nieuwe verdediger of keeper, dus zal je die gehele 10 miljoen ook niet nodig hebben.

Stekelenburg gold als groot talent toen hij bij Ajax onder de lat kwam vanuit de jeugd. Vermeer is eigenlijk te klein vind ik, en hoewel hij geweldige reflexen heeft, vind ik het geen topkeeper. Hij zou wel de kans moeten krijgen vind ik als Stekelenburg vertrekt.

Vermeer gold ook zeker als een talent, een tijdje geleden op het wk of ek met jong oranje stond hij ook geweldig te keepen. Ik vind hem ook 3x beter dan een Vorm of Velthuizen en zie hem dan ook eerder als reservekeeper van oranje. Hij heeft echter de pech dat hij constant Stekelenburg voor zich heeft te staan, waardoor hij nog niet echt op hoog niveau zich heeft kunnen laten zien. Maar ik zie hem, als hij straks de kans krijgt bij Ajax, tweede beste keeper van Nederland worden. En dat zijn lengte van hem geen topkeeper zou kunnen maken ben ik niet met je eens. Want zijn lengte compenseert hij ruimschoots met springkracht. Bovendien was Fabien Barthez ook maar klein en die heeft jaren bij Man Utd onder de lat gestaan.

Van der Wiel in vorm vind ik een prima back. Zijn voorzet is niet goed, dat klopt, en het is hem ook aan te rekenen dat hij die niet verbeterd. Maar als je bijvoorbeeld het verschil ziet tussen wanneer van der Wiel speelt en Bruno Silva, dan is van der Wiel echt 6 klassen beter. Ik ken 2 rechtsbacks die van der Wiel zouden kunnen vervangen, namelijk Šime Vrsaljko van Dinamo Zagreb en Diego Renan van Cruzeiro, maar veel meer zou ik er niet kunnen noemen. Al schijnt die nieuwe Fin goed te spelen in Jong Ajax.

Van der Wiel is inderdaad een prima back, maar op hoog niveau valt hij toch wel door de mand. Hij is inderdaad sowieso beter als Bruno Silva, maar ik zou het geen groot gemis vinden als Van der Wiel vertrekt, want een echte meerwaarde heeft hij niet in dit elftal.

Ik vind Vertonghen de beste verdediger uit de Eredivisie, verreweg zelfs. Hij is juist niet nonchalant in z'n passes, zeker dit seizoen niet. Dit seizoen is hij erg constant en haalt hij bijna elke week een hoog niveau. Vergeet ook niet dat hij pas 23 is en zijn beste jaren nog voor hem liggen. Douglas is misschien als pure verdediger beter, al durf ik dat nog te betwijfelen, maar raakt vaak in paniek als hij de bal aan z'n voet heeft, is soms te druistig en heeft soms nog moeite met de ruimte in z'n rug. Bij Ajax speelt de centrale verdediger vaak tegen de middenlijn aan, daar hebben centrale verdedigers van andere clubs vaak moeite mee. Buiten dat is Vertonghen slimmer, ziet hij het spel beter, kan hij beter opbouwen en is hij een echte leider die de rest van het elftal coacht en neerzet. Ik zou Vertonghen nooit willen ruilen voor Douglas.

Vertonghen is voetballend inderdaad beter als Douglas, maar Douglas is niet zoals Tractortje zegt alleen een domme kracht. Maar ik vind dat Vertonghen in zijn primaire taak als verdediger toch te veel steken laat vallen, zeker in het luchtruim en dat mag je hem als verdediger die naar de top wil toch zeker aanrekenen.

---------- Toegevoegd om 10:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:08 ----------

Ja, tegen zo'n pauperploeg als NAC kunnen ze het wel ja.
Moeten ze tegen een topper als Utrecht zie je toch gelijk wat een abominabel niveau dat team heeft.

Inderdaad, de overwinning van gister had meer met het spel van Nac te maken en het geluk van het verkrijgen van een penalty dan met het spel van Ajax. Want het was gister weer zeer matig. Zeker op het middenveld was het niet best. Het lijkt wel of het voetballend inzicht van De Zeeuw tijdens het WK eruit geschopt is met die schop tegen zijn hoofd, want het balverlies dat hij lijdt dit seizoen en die domme gele kaart van hem gisteren is typisch voor zijn huidige vorm. Ook logisch dat hij elke wedstrijd gewisseld wordt. En je merkt bij alles aan Eriksen dat hij fysiek te kort komt. En bij Enoh is allang duidelijk dat zijn voetballende kwaliteit van een zeer laag niveau is.

Bovendien begin ik nu ook wel erg chagerijnig te worden van Sulejmani die elke 1 op 1 situatie met de keeper weet te verprutsen.

op naar RKC, en dan een finale tegen Twente.
dat wordt een mooie battle tussen Vak410 en Vak P ;)

Inderdaad doe maar FC Utrecht in de finale.

Daley Blind heeft nu 3 keer gespeeld en het enige wat ik kan zeggen is: dramatisch.
Hij komt gewoon tekort, hij is er nu niet en hij zal er ook nooit komen. Denk dat hij alle krediet heeft/had om hij de zoon van is, maar hij is gewoon een hele dramatische speler die nooit bij Ajax zou voetballen als hij niet de zoon van was. Hij is bang om duels aan te gaan, aarzelend in de passing, durft nooit mee op te komen. Hij verdedigt alsof hij in de C-tjes speelt. Ik zei het vorig week al en ik zeg het nu weer zelfs Anita is beter. Die trouwens niet slecht inviel in plaats van De Zeeuw. Die weer erg dramatisch speelde.

Vertonghen was weer een aantal keer aan het klungelen. Verdedigend vind ik hem gewoon matig. Puur om het feit dat hij geen verdediger is. Vertonghen houdt zich regelmatig staande als centrale verdediger door zijn voetballende vermogen. Maar de foutjes sluipen er vaak in. Daarom zou ik hem wel graag op het middenveld of opkomende linksback willen zien. Denk dat hij zich op 1 van die posities zou kunnen ontwikkelen tot een hele goede speler. Die tegendoelpunt was trouwens heel erg genant. Dat hij zo vrij wegloopt bij 2 verdedigers.

Blind speelt net mee bij Ajax. Verdient wel iets meer tijd om aan te tonen dat hij het niet aan kan. Vooral omdat we niet echt alternatieven hebben op het moment. Verder heb ik meerdere links buiten zien staan laatste wedstrijden dus dat hij bang zou zijn om mee op te komen is onzin.

De Zeeuw was gister trouwens echt dramatisch. Die snapt er echt geen hout van. En zijn instelling is nog slecht ook. Hoop dat Anita permanent zijn plaats overneemt want dat was echt een verademing. Enoh beviel me ook weer trouwens.

Vertonghen vind ik trouwens de ideale centrale verdediger voor Ajax. Organiseert goed, positioneel behoorlijk sterk, overzicht goed, goeie mentaliteit, goede passing, etc. Heb jaren geleden al gezegd dat hij een ideale centrale verdediger zou zijn als hij wat feller in de duels werd. En dat heeft hij gedaan. Voor het middenveld en als back is hij niet wendbaar genoeg en is zijn handelingssnelheid te laag. Ze moeten alleen bij Ajax leren wat minder op buitenspel te spelen. Zoals Ronald Koeman in het verleden terecht heeft aangegeven, in het hedendaagse voetbal is het gewoon levensgevaarlijk om constant op buitenspel te spelen.

Laatst bewerkt:
Van de Telegraaf website:

AKKOORD OVER SUAREZ
door Marcel van der Kraan en Mike Verweij
Luis Suarez
AMSTERDAM - De kogel is door de kerk. Luis Suarez verruilt Ajax voor Liverpool FC. Dat is de uitkomst van het overleg tussen de Ajax-directie en zware delegatie van de Engelse topclub. De Engelsen betalen een bedrag van circa 25 miljoen euro.

Door het akkoord tussen beide clubs staat niets de overgang van Suarez nog in de weg. Suarez’ zaakwaarnemer Pere Guardiola bereikte afgelopen week al mondeling overeenstemming over de voorwaarden van het contract. Daardoor hoeft de aanvaller alleen nog te worden gekeurd.

Met het vertrek komt er een einde aan het succesvolle huwelijk tussen Ajax en Suarez, die in de zomer van 2007 voor een bedrag van circa negen miljoen euro werd overgenomen van FC Groningen. In 110 competitieduels in Ajax 1 scoorde hij maar liefst 81 keer. Afgelopen seizoen liet hij zich tot Voetballer van het Jaar en topscorer van de eredivisie kronen, won hij met Ajax de KNVB-beker en plaatste hij zich voor de Champions League. Met Uruguay strandde hij op het WK in de halve finale (tegen Nederland).

Zijn ultieme droom – kampioen worden met Ajax – heeft Suarez niet kunnen verwezenlijken. De laatste wedstrijd, die hij in het rood-witte shirt speelde, was het duel bij Galatasaray ter gelegenheid van de opening van de Türk Telekom Arena. In Europees verband was AC Milan-Ajax (0-2) zijn laatste kunstje en nationaal Ajax-PSV (0-0). Aan die kraker zal hij nog lang worden herinnerd vanwege het bijtincident en de zeven duels schorsing die dat tot gevolg had.

Suarez, die voor de wet in Amsterdam trouwde, gaf intern aan de club en de fans te zullen missen, maar een Europese topclub als Liverpool niet te kunnen weerstaan.

De Ajax website meld het nu ook:

Ajax en Liverpool hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Luis Suarez. De overgang naar de Engelse club is per direct. Met de overgang is een totaalbedrag gemoeid van maximaal EUR 26,5 miljoen. De Uruguayaanse international stond nog tot en met 30 juni 2013 onder contract bij Ajax.
Suarez werd op 24 januari 1987 geboren in Salto, Uruguay. In de zomer van 2007 kwam hij over van FC Groningen, daarvoor speelde hij voor Nacional. Hij maakte zijn debuut in Amsterdam op 15 augustus 2007 in de wedstrijd Ajax - Slavia Praag (0-1). De aanvaller speelde in totaal 159 officiële wedstrijden voor Ajax, hij scoorde daarin 111 doelpunten.

Luis Suarez won met Ajax twee keer de KNVB Beker (2007 en 2010) en één keer de Johan Cruijffschaal (2007).

Laatst bewerkt:
Spijtig, maar verstandig. Hoe veel Castaignossen zullen ze wel moeten verkopen in Rotterdam om zo'n bedrag bij elkaar te sprokkelen? 50?

Mooi bedrag. Nu El Hamdaoui er nog uit en een nieuwe spits halen.

Terug
Naar boven