- Waardering
- 234
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 118kg
20m+ is ook overdreven, dat zijn deze spelers ook niet waard. Ze zullen misschien elk 10 miljoen opleveren, maar met dat geld zijn toch wel leuke vervangers te halen hoor.
Van die 10 miljoen gaat een paar miljoen de kas in, en dan hou je nog maar erg weinig over om te besteden.
Vermeer heeft zich nog niet bewezen inderdaad, maar dat had stekelenburg ook nog niet toen hij bij Ajax onder lat kwam. Het zou echt zonde zijn om een andere keeper aan te trekken als je een speler van het kaliber Vermeer in eigen huis hebt.
Stekelenburg gold als groot talent toen hij bij Ajax onder de lat kwam vanuit de jeugd. Vermeer is eigenlijk te klein vind ik, en hoewel hij geweldige reflexen heeft, vind ik het geen topkeeper. Hij zou wel de kans moeten krijgen vind ik als Stekelenburg vertrekt.
Van der Wiel heeft mij nooit echt van een topniveau weten te overtuigen. Ik vond Trabelsi een veel betere back als van der wiel, veel dreigender naar voren en die kon pas echt een voorzet geven. De voorzetten van Van der Wiel zijn schaars en degene die ooit aan zijn gekomen zijn op 1 hand te tellen. Op een hoog podium valt hij bovendien volledig door de mand, zoals in CL, EL en op het WK was hij ook dramatisch. Maar zoals ik zei het aantal goede backs is mager, dus bij gebrek aan beter is Van der Wiel inderdaad moeilijk te vervangen.
Van der Wiel in vorm vind ik een prima back. Zijn voorzet is niet goed, dat klopt, en het is hem ook aan te rekenen dat hij die niet verbeterd. Maar als je bijvoorbeeld het verschil ziet tussen wanneer van der Wiel speelt en Bruno Silva, dan is van der Wiel echt 6 klassen beter. Ik ken 2 rechtsbacks die van der Wiel zouden kunnen vervangen, namelijk Šime Vrsaljko van Dinamo Zagreb en Diego Renan van Cruzeiro, maar veel meer zou ik er niet kunnen noemen. Al schijnt die nieuwe Fin goed te spelen in Jong Ajax.
Vertonghen is absoluut te vervangen. Hij is erg nonchalant in zijn passes in zijn manier van verdedigen en dat heeft hem veel dom balverlies gekost. En door de lucht is Ajax achterin erg kwetsbaar, terwijl het twee grote centrale verdedigers heeft. Dat mag je vertonghen ook zeker aanrekenen. Als je Douglas hebt van twente, die is echt medogeloos in zijn acties en dat is een verdediger om bang van te worden. Van vertonghen wordt niemand bang. Hij is ook echt te licht voor de echte top.
Ik vind Vertonghen de beste verdediger uit de Eredivisie, verreweg zelfs. Hij is juist niet nonchalant in z'n passes, zeker dit seizoen niet. Dit seizoen is hij erg constant en haalt hij bijna elke week een hoog niveau. Vergeet ook niet dat hij pas 23 is en zijn beste jaren nog voor hem liggen. Douglas is misschien als pure verdediger beter, al durf ik dat nog te betwijfelen, maar raakt vaak in paniek als hij de bal aan z'n voet heeft, is soms te druistig en heeft soms nog moeite met de ruimte in z'n rug. Bij Ajax speelt de centrale verdediger vaak tegen de middenlijn aan, daar hebben centrale verdedigers van andere clubs vaak moeite mee. Buiten dat is Vertonghen slimmer, ziet hij het spel beter, kan hij beter opbouwen en is hij een echte leider die de rest van het elftal coacht en neerzet. Ik zou Vertonghen nooit willen ruilen voor Douglas.
Laatst bewerkt: