Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Haha had het niet verwacht. Eerste helft dramatisch. Tweede helft beter en ik vind dat we met ELH al een goeie spits in huis hebben. Hij kan tenminste iemand passeren.

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/156266/Ajax_vindt_vraagprijzen_Mertens_en_Dost_te_hoog.html

Ajax vindt vraagprijzen Mertens en Dost te hoog

Ajax weigert vooralsnog te voldoen aan de vraagprijzen voor Dries Mertens en Bas Dost. Algemeen directeur Rik van den Boog van de Amsterdamse club spreekt over irreële transfersommen.

"Dost is onze primaire aankoop en we zijn close met Mertens maar we hebben nog geen bod gedaan op Dries. We hebben alleen geïnformeerd naar de vraagprijs. Echter is deze zo hoog, net als bij andere clubs, dat we ons afvragen of er realiteitszin is bij deze clubs", aldus Van den Boog tegenover Eredivisie Live.

Het initiatief over een eventuele transfer ligt niet meer bij Ajax. "We gaan niet meer bellen. Als er realiteitszin is dan horen we het. Niet alleen deze spelers staan in onze belangstelling, ook nog een aantal uit omringende landen. We moeten op meerdere paarden wedden."

Heerenveen zou een transfersom vragen van ongeveer zes miljoen euro. Enkele maanden geleden werd de aanvaller door de club uit Friesland overgenomen van Heracles Almelo voor 3,2 miljoen. Dost moet onder trainer Ron Jans vaak genoegen nemen met een plaats op de reservebank.

Top. Hopen dat ze het volhouden. Liever niemand kopen dan belachelijke bedragen uitgeven aan middelmaat.

Pff, realiteitszin? 35 miljoen vragen voor Suarez is zeker wel realiteit? Wat een kwast.

Pff, realiteitszin? 35 miljoen vragen voor Suarez is zeker wel realiteit? Wat een kwast.
Gast Suarez heeft zich bewezen in Europa op het WK. Daarnaast enorm veel gescoord. Vaak ook schitterende doelpunten, dus Suarez is zeker dat bedrag waard.

Dat is een vraagprijs, waar Ajax vervolgens van af geweken heeft. Dat is het onderhandelingsspel. Dat Heerenveen 6 miljoen voor Dost vraagt is prima, maar tijdens het onderhandelen doen dan normaal gesproken beide partijen water bij de wijn, net zoals Ajax gedaan heeft. En het is ook nog eens een ander verhaal als je een internationaal erkende speler aan een Engelse topclub (in naam) verkoopt dan wanneer je een speler een binnenlandse transfer in de Eredivisie laat maken. Als Ajax had gezegd dat ze 35 miljoen wilden en dat er absoluut niet te onderhandelen valt, dan waren ze inderdaad niet realistisch bezig.

Van den Boog gaf trouwens aan dat Ajax ook boden heeft gedaan op andere spelers dan Dost en Mertens. Ik vrees alleen dat hij dat alleen zegt om de druk op Heerenveen en Utrecht op te voeren. Op Mertens is trouwens niet eens geboden.

Bas Dost heeft bij de KNVB een spoedarbitrage aangevraagd tegen sc Heerenveen teneinde een transfer naar Ajax af te dwingen. Maandag zal in Zeist de spoedarbitrage bij de KNVB dienen.

Van de Heerenveen website.

Heu, utrecht had toch een bod voor Mertens afgeslagen of is dat slechts een gerucht?

Van den Boog zei bij Eredivisie Live dat ze slechts navraag hebben gedaan bij Utrecht en dat de vraagprijs torenhoog was, buiten alle realiteit. Vervolgens heeft Ajax aangegeven wat voor bedrag ze voor Mertens in gedachten hebben, en hebben ze het daarbij gelaten. Hij zei dat Ajax niet meer ging bellen voor Mertens, en dat Utrecht moest bellen als ze genegen zijn om de prijs te laten zakken.

Ok. Slimme onderhandelingsstrategie btw :)

Ik vraag me af hoe ze dat doen. Zo van ''Hey wij willen Mertens kopen. Hoeveel gaat ons dat kosten?'' ''Een momentje..... 10 miljoen!''

Zo ja!

:roflol: Vraag me eigenlijk ook altijd af hoe onderhandelingen in hun werk gaan.

Een extra spits is wel echt nodig, dat is de positie waar Ajax nu verreweg te kort komt. Met De Jong op die positie speel je alleen maar met 2 nummers 10, hij is overal behalve in de spits.

Cvitanich is verweg niet goed genoeg, is te klein en geen echte Ajax-spits die de bal vast kan houden en als afspeelpunt kan dienen, dan kun je net zo goed Sulejmani in de spits zetten die een stuk meer kwaliteit heeft.

Op een jonge jongen als Castillion kun je nu ook niet al je geld inzetten. Het team is op dit moment al heel jong en op veel posities nog te onzeker en onervaren, om dan ook nog zo'n jonge speler naar voren te schuiven in de spits lijkt me niet verstandig. Zeker als hij ruim een jaar niet heeft gevoetbald en nog nooit op hoog niveau heeft gespeeld.

El Hamdaoui is op dit moment de beste optie in de spits, maar is ook geen echte Ajax-spits. Hij heeft ook veel lievere een vrije rol en zou op de vleugel of als schaduw-spits veel beter presteren. En het is nu ook wel gebleken dat je totaal niet op hem kunt bouwen, want meneer hoeft maar 1 keer aan de kant gezet te worden en hij is op zijn teentjes getrapt.

Bas Dost zou denk ik een goede keus zijn. Grote en sterke vent, kopsterk en heeft echt een neusje voor de goal. Als je ziet dat hij bij Heerenveen bijna nooit een basisplaats heeft en toch clubtopscorer weet te worden, dan zegt dat wel iets. Bovendien komen met een kopsterke spits de vleugelspelers ook eindelijk tot hun recht want op dit moment zijn alle voorzetten losse flodders met De Jong in de spits. Of Dost het niveau van Ajax aan kan is natuurlijk nog de vraag.

Trekt De Zeeuw naar Turkije?

Demy De Zeeuw tekent vandaag een contract bij Fenerbahçe. Dat meldt de Turkse sportkrant Fanatik.

Fenerbahçe zou afgelopen nacht een akkoord bereikt hebben met Ajax over de overgang van De Zeeuw. De Amsterdammers zouden acht miljoen euro vangen voor de Nederlandse international.

In de loop van de dag zouden de clubs met een officiële mededeling naar buiten komen. De Zeeuw verdedigde sinds de zomer van 2009 de kleuren van Ajax.
..

Update: De zaakwaarnemer van Demy de Zeeuw heeft zojuist aan supportersvereniging AjaxLife te kennen gegeven dat hij niet op de hoogte is van de interesse van Fenerbahçe en dat er al helemaal geen contact is geweest tussen de speler en de Turkse club. Ook de leiding van Ajax laat weten niks van een transfer te weten en niet met Fenerbahçe heeft onderhandeld over een transfer van De Zeeuw.
Toch niet:p

Die Turkse kranten zijn nog erger dan de Engelse. Vanaf nu vertrouw ik ze nooit meer :P

Heerenveen heeft de vraagprijs voor Dost inmiddels verhoogd naar 7 miljoen euro plus aanvullende premies. De vraagprijs richting Feyenoord is 5 miljoen euro. Ajax heeft een bod tussen de 3 en 6 miljoen euro gedaan, maar dat is niet geaccepteerd. Ajax gaat het bod niet meer verhogen. Dost zegt dat er op 18 januari tegen hem is gezegd dat hij weg mag bij Heerenveen.

t*ring wat een namen allemaal.

Het laatste wat ik nu lees. Is dat Mertens komt en Bendtner wordt gehuurd.

Terug
Naar boven