XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Who the **** is Dorst?

Boehoe. Typisch Ajax-gejank weer. Altijd maar doen alsof het hen tegen de rest is. Nu niet mokken en gewoon weer eens goed voetbal laten zien, dan hebben we het nergens meer over.

Dat maak jij er van. Maar goed ik rauw er ook niet om dat Dorst niet komt. Vind dat Ajax prima heeft gehandeld. En wat je zegt over voetbal ben ik het helemaal met je eens.
Ajax is bezig een beleid te vormen weer terug naar de old days. Dat kost gewoon jaren. Gehaaste aankopen zoals de laatste jaren komen hopelijk niet meer voor.

Heel netjes van Ajax. Graag of niet. Voorlopig dan maar die Marokkaan in de spits en vervolgens in de zomer mensen aantrekken. Heel sterk dat Ajax zich heeft gehouden aan hun woord.

Wel weer mooi dat Ajax tegen Heerenveen heeft gezegd dat ze de transfer in hun reet konden steken toen Heerenveen om 23:40u plots wel wilde verkopen. Wat een mafkezen zeg bij Heerenveen. De grote jongen uithangen met een hoge vraagprijs, en als Ajax zich dan terugtrekt plots gaan bellen als er nog maar 20 minuten zijn waar in je kan verkopen. Ik vind het jammer voor Dost, maar ik vind het goed dat Ajax zijn poot stijf heeft gehouden. Nederlandse clubs verkopen graag aan Ajax, ook al zeggen ze van niet.

Hopelijk leert Ajax hiervan en gaan ze voortaan een beetje fatsoenlijk scouten. Ik las gisteren dat bij een recente scoutingsbijeenkomst de scouts hun schaduwlijstje moesten laten zien om aan te geven wie ze als vervanger van Suarez zagen. Eén scout kwam met Edin Dzeko en Marouane Chamakh aan. De anderen dachten dat hij een geintje maakte, maar hij was bloedserieus :roflol:

Boehoe. Typisch Ajax-gejank weer. Altijd maar doen alsof het hen tegen de rest is. Nu niet mokken en gewoon weer eens goed voetbal laten zien, dan hebben we het nergens meer over.

Vind ik onzin. Het gaat me niet zozeer om Ajax in deze, maar wel om de handelswijze van Heerenveen. Aan 2 verschillende clubs 2 verschillende prijzen vragen is belachelijk, en tegen een speler zeggen dat hij weg mag en vervolgens 2x zijn marktwaarde vragen en daar niet van af willen wijken is niet netjes. Dat Heerenveen nog naar Ajax heeft gebeld om 23:40u met de vraag of ze alsjeblieft Dost willen kopen laat zien dat het een stelletje idioten zijn die hun hand overspeeld hebben. Dat Heerenveen 6 miljoen euro vraagt moeten ze helemaal zelf weten, maar vraag het dan aan iedereen, en niet alleen aan Ajax. En als Ajax vervolgens twee keer bied, en het enige wat Heerenveen zegt is: "Nee.", en geen milimeter opschuift met de vraagprijs, laat dat niet zien dat de speler weg mag.

Als Heerenveen van tevoren had gezegd dat hun prijs 6 miljoen is en dat er niet te onderhandelen valt zoals Utrecht heeft gedaan, dan zijn ze duidelijk en kan Ajax verder kijken. Maar niet richting de buitenwereld roepen dat je wilt onderhandelen en het vervolgens niet doen, om daarna 20 minuten voor het sluiten van de markt plots wel te willen zakken met de prijs.

Heel netjes van Ajax. Graag of niet. Voorlopig dan maar die Marokkaan in de spits en vervolgens in de zomer mensen aantrekken. Heel sterk dat Ajax zich heeft gehouden aan hun woord.

Dat is inderdaad sterk en hopelijk een voorbode van een goed aankoopbeleid van de komende jaren.

Ze hebben in het verleden belachelijk hoge prijzen voor voetballers betaald en dat wisten de Nederlandse clubs en die gingen dan ook nog hogere prijzen vragen met als toppunt 16 miljoen voor Sulejmani. Gewoon laten zien dat Ajax niet bereid is om zomaar elk bedrag voor elke speler op tafel neer te leggen, maar ook je poot stijf durven te houden en op een gegeven moment gewoon afhaken. Ze hebben gisteren een heldere boodschap gestuurd.

Wel weer mooi dat Ajax tegen Heerenveen heeft gezegd dat ze de transfer in hun reet konden steken toen Heerenveen om 23:40u plots wel wilde verkopen. Wat een mafkezen zeg bij Heerenveen. De grote jongen uithangen met een hoge vraagprijs, en als Ajax zich dan terugtrekt plots gaan bellen als er nog maar 20 minuten zijn waar in je kan verkopen. Ik vind het jammer voor Dost, maar ik vind het goed dat Ajax zijn poot stijf heeft gehouden. Nederlandse clubs verkopen graag aan Ajax, ook al zeggen ze van niet.

Hopelijk leert Ajax hiervan en gaan ze voortaan een beetje fatsoenlijk scouten. Ik las gisteren dat bij een recente scoutingsbijeenkomst de scouts hun schaduwlijstje moesten laten zien om aan te geven wie ze als vervanger van Suarez zagen. Eén scout kwam met Edin Dzeko en Marouane Chamakh aan. De anderen dachten dat hij een geintje maakte, maar hij was bloedserieus :roflol:

Gelukkig bestaat er in Nederland nog zoiets als het contractrecht en ook Ajax heeft zich daar aan te houden. De KNVB betichten van partijdigheid? Laat me niet lachen, die mensen volgen de wet. Gelukkig wel anders zou een speler of een kopende partij kunnen bepalen wat er gaat gebeuren.

En in deze gaat het om een kwestie van vraag en aanbod. Dat SC Heerenveen mogelijk zijn hand overspeelt in dit steekspel, tsja dat is hun probleem. Er worden nu eenmaal veel spelletjes gespeeld ten tijde van transfers. De belangen zijn ook groot.

Het is echter wel verbazingwekkend dat een groot aantal Ajax supporters van de daken schreeuwt, dat SC Heerenveen zich schandalig gedraagt in deze. Ajax moet de hand in eigen boezem steken, of aan de vraagprijs voldoen of niet zeuren indien de onderhandelingen op niks uitlopen.

Daarbij Ajax heeft in het verleden de kans gehad om Dost binnen te halen:
Overigens was Ajax afgelopen zomer ook al voor Dost in de markt. De spits koos destijds echter bewust voor een vertrek naar Friesland, omdat hij zijn loopbaan geleidelijk wilde opbouwen.

Bron: voetbalprimeur.nl

Gelukkig bestaat er in Nederland nog zoiets als het contractrecht en ook Ajax heeft zich daar aan te houden. De KNVB betichten van partijdigheid? Laat me niet lachen, die mensen volgen de wet. Gelukkig wel anders zou een speler of een kopende partij kunnen bepalen wat er gaat gebeuren.

En in deze gaat het om een kwestie van vraag en aanbod. Dat SC Heerenveen mogelijk zijn hand overspeelt in dit steekspel, tsja dat is hun probleem. Er worden nu eenmaal veel spelletjes gespeeld ten tijde van transfers. De belangen zijn ook groot.

Het is echter wel verbazingwekkend dat een groot aantal Ajax supporters van de daken schreeuwt, dat SC Heerenveen zich schandalig gedraagt in deze. Ajax moet de hand in eigen boezem steken, of aan de vraagprijs voldoen of niet zeuren indien de onderhandelingen op niks uitlopen.

Ajax heeft zich inderdaad aan het contractrecht te houden, maar wat impliceer je daarmee? Ajax wilde gewoon onderhandelen met Heerenveen, Dost heeft zelf gekozen voor een arbitragezaak. Veel mensen zien Ajax weer als de grote boosdoener in dit spel, terwijl Ajax niks met die zaak te maken heeft. Ajax wilde onderhandelen met Heerenveen, Heerenveen wilde de hoofdprijs en ze zijn er niet uitgekomen. Achteraf heb ik niemand van Ajax horen zeuren over de KNVB, de arbitragecommissie of Heerenveen.

Ajax heeft geen kwaad woord over Heerenveen gezegd, alleen dat ze de vraagprijs onrealistisch vonden. De rest van de beschuldingen richting Heerenveen komen van Dost en zijn zaakwaarnemers.

En wat heeft het er mee te maken dat Ajax vorig jaar ook al interesse had in Dost? Ze hebben toen geen bod gedaan en er is niet onderhandeld.

Heerenveen heeft zichzelf met hun handelswijze in de voet geschoten. Vasthouden aan je vraagprijs, niet meewerken en dan als kleine kinderen om 23:40u naar Ajax gaan bellen om te vragen of ze alsjeblieft nog een bod willen doen en plots wel ruimte bieden om te onderhandelen.

Uiteraard moet Ajax ook naar zichzelf kijken. Dat clubs in Nederland de hoofdprijs vragen weten ze onderhand wel, Ajax had zich dus beter kunnen en moeten voorbereiden, door meerdere alternatieven te hebben. Dat hebben ze niet gedaan en dat is hun eigen schuld. Hopelijk leren ze er van.

Laatst bewerkt:

Ook weer een domme reactie. Zeker anti ajax? Verdiep je eens verder in de zaak.

Ajax moest Chamakh halen

Ook weer een domme reactie. Zeker anti ajax? Verdiep je eens verder in de zaak.

Nee, gewoon je kop in het zand steken en elk commentaar wat je niet aanstaat bestempelen als anti ajax. Lekker makkelijk. En ik moet me verdiepen in de zaak? Je denkt dat alles wat in de media verschijnt op waarheid berust? Je weet half niet welke afspraken er zijn gemaakt, die hele transfermarkt is verre van transparant. Het zal mij verder een zorg zijn, de koop is niet doorgegaan en daar zal zowel Ajax als Heerenveen mee moeten dealen.

The Rock:
Ajax heeft zich inderdaad aan het contractrecht te houden, maar wat impliceer je daarmee?

Zie quote z1000, dergelijke opmerkingen zie je veel op internet. Vandaar dat ik die opmerking omtrent het contractrecht aanhaalde. Gelukkig is elke club/speler daar aangebonden anders werd het een zooitje.

z1000:
KNVB is trouwens altijd Anti ajax geweest, dus had ook niet anders verwacht.

Zie quote z1000, dergelijke opmerkingen zie je veel op internet. Vandaar dat ik die opmerking omtrent het contractrecht aanhaalde. Gelukkig is elke club/speler daar aangebonden anders werd het een zooitje.

Ja, maar je deed in je post net alsof Ajax smerige spelletjes heeft gespeeld rondom Dost en probeerde om het contract van Dost ongeldig te maken of iets dergelijks. Ajax kan in deze weinig verweten worden, die hebben bijna niets via de media gespeeld.

Van den Boog: "Deze zaak kent geen winnaars"

Voor Ajax draaide de slotdag van de transfermarkt uit op een teleurstelling. De Amsterdammers wilden zich versterken met Bas Dost, maar bereikten geen akkoord met sc Heerenveen.

Op de officiële website van Ajax blikt algemeen directeur Rik van den Boog terug op de ontwikkelingen op de drukke laatste dag. "Vrijdag was duidelijk dat we de vraagprijs te hoog vonden. Dat is in het weekend niet anders geworden. Maandag kwam er nog een miljoen bovenop, waardoor het helemaal kansloos werd", zegt de bestuurder op de officiële website van Ajax.

"Bas verloor vervolgens de zaak die hij had aangespannen tegen zijn werkgever. Ik heb om een uur of acht 's avonds nog contact met Heerenveen gehad en toen bleek dat de afstand onoverbrugbaar bleek. Ik had het niet kunnen verantwoorden naar de achterban als ik zoveel geld voor Bas had moeten betalen."

"Dat ze in het laatste uur voordat de markt sloot nog met bijna twee miljoen zakten vond ik heel merkwaardig, zeker na ons gesprek eerder op de avond. Maar uiteindelijk was het verschil nog steeds bijna een miljoen. Je kunt mij niet aan mijn verstand brengen dat een speler die deze zomer iets meer dan drie miljoen euro heeft gekost, vervolgens een halfjaar bankzitter is en kennelijk niet goed met de trainer kan opschieten, een half jaar later het dubbele waard is."

"Deze zaak kent geen winnaars. Ik heb veel respect voor de manier hoe Bas Dost met deze dag is omgegaan. Na een zware zitting in Zeist is hij urenlang met onze clubarts op pad geweest voor een uitgebreide medische keuring op verschillende locaties. We wilden niets aan het toeval overlaten, want stel je voor dat we er 's avonds wel uit waren gekomen, dan was er geen tijd meer geweest voor een keuring."

Van den Boog: "Die jongen heeft een bizarre dag achter de rug. Ik wil ook de rol van zijn zaakwaarnemer Rob Jansen benoemen. Rob is tot op het laatste moment zeer actief geweest en heeft er alles aan gedaan om 'zijn' speler bij de club te krijgen waar hij wilde spelen. Tevergeefs."

"Nu maken we het seizoen af met de huidige groep. Ook zonder Luis Suarez en Urby Emanuelson blijft Ajax strijden op drie fronten: de competitie, de UEFA Europa League en de KNVB Beker. En in de zomer gaan we kijken of en hoe we ons kunnen versterken. Nu moeten we wachten tot de zomerperiode om ons te kunnen versterken."

En zo is het.

Nee, gewoon je kop in het zand steken en elk commentaar wat je niet aanstaat bestempelen als anti ajax. Lekker makkelijk. En ik moet me verdiepen in de zaak? Je denkt dat alles wat in de media verschijnt op waarheid berust? Je weet half niet welke afspraken er zijn gemaakt, die hele transfermarkt is verre van transparant. Het zal mij verder een zorg zijn, de koop is niet doorgegaan en daar zal zowel Ajax als Heerenveen mee moeten dealen.

Gast ik kan nog veel meer feiten noemen over het aanstellen van scheidsrechters enzovoort. De knvb is gewoon anti ajax.
Maar het maakt mij verder niet uit, moeten ze zelf weten.
Er zijn een aantal scheidsrechters die regelmatig bij FC twente als supporter op de tribune zitten.
Maakt mij verder niet uit, vind het gedrag van de KNVB wel lachwekkend.:roflol::roflol::roflol:

Vind ik onzin. Het gaat me niet zozeer om Ajax in deze, maar wel om de handelswijze van Heerenveen. Aan 2 verschillende clubs 2 verschillende prijzen vragen is belachelijk, en tegen een speler zeggen dat hij weg mag en vervolgens 2x zijn marktwaarde vragen en daar niet van af willen wijken is niet netjes. Dat Heerenveen nog naar Ajax heeft gebeld om 23:40u met de vraag of ze alsjeblieft Dost willen kopen laat zien dat het een stelletje idioten zijn die hun hand overspeeld hebben. Dat Heerenveen 6 miljoen euro vraagt moeten ze helemaal zelf weten, maar vraag het dan aan iedereen, en niet alleen aan Ajax. En als Ajax vervolgens twee keer bied, en het enige wat Heerenveen zegt is: "Nee.", en geen milimeter opschuift met de vraagprijs, laat dat niet zien dat de speler weg mag.

Als Heerenveen van tevoren had gezegd dat hun prijs 6 miljoen is en dat er niet te onderhandelen valt zoals Utrecht heeft gedaan, dan zijn ze duidelijk en kan Ajax verder kijken. Maar niet richting de buitenwereld roepen dat je wilt onderhandelen en het vervolgens niet doen, om daarna 20 minuten voor het sluiten van de markt plots wel te willen zakken met de prijs.

Mee eens hoor.
Dat Heerenveen eventueel niet netjes is omgesprongen met de transfer van Dost kan ik niet betwisten. Maar imo is dit hun goedrecht.
Mijn post was vooral een reactie op z1000, die stelde dat de KNVB anti-ajax is, omdat ze Heerenveen in eht gelijk stelde, iets dat wat mij betreft een prima uitspraak is.

hoeveel geld heeft ajax eigenlijk overgehouden van de suareztransfer
volgens staan ze ook aardig in het rood en dan is 6 miljoen natuurlijk een hoop geld
misschien hadden ze het geeneens?

Zo'n speler als Dost moet je niet willen, als hij bij Ajax op de bank komt heb je straks weer hetzelfde gezeur. Die gast moet zich een beseffen wat voor voorrecht hij heeft met zijn talenten en niet meteen wegwillen als hij op de bank komt. Je kan ook op de training alles geven en je in de basis knokken, als ik dat zo hoor is het een ongemotiveerde gozer en gedraagt hij zich nou niet echt professioneel.

tractor kom maar in

Terug
Naar boven