MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Zo'n speler als Dost moet je niet willen, als hij bij Ajax op de bank komt heb je straks weer hetzelfde gezeur. Die gast moet zich een beseffen wat voor voorrecht hij heeft met zijn talenten en niet meteen wegwillen als hij op de bank komt. Je kan ook op de training alles geven en je in de basis knokken, als ik dat zo hoor is het een ongemotiveerde gozer en gedraagt hij zich nou niet echt professioneel.

Vind ik ook. Maar 't blijft een voetbaltalent. Als 'ie gewoon speelt en zich ontwikkelt zoals iedereen verwacht, heb je een aardige spits in huis.

hoeveel geld heeft ajax eigenlijk overgehouden van de suareztransfer
volgens staan ze ook aardig in het rood en dan is 6 miljoen natuurlijk een hoop geld
misschien hadden ze het geeneens?

Ajax krijgt 22 miljoen euro vast, en 4,5 miljoen variabel voor Suarez. Ajax staat overigens niet in het rood. Johan Derksen blijft die fabeltjes elke week roepen, maar verlies draaien is nog steeds iets anders dan schulden hebben. Ajax heeft een positief eigen vermogen, al is dat wel flink gedaald de laatste jaren. Maar met de aflopende contracten zal Ajax volgend jaar normaal gesproken geen verlies meer moeten draaien, ook als er niemand verkocht wordt. Althans, dat beweert de directie.

De Boer heeft met de Ajax direct een afspraak over transferuitgaven. Als een speler verkocht wordt, wordt de boekwaarde van die speler van het transferbedrag afgetrokken en van het bedrag wat daar van overblijft mag de Boer 50% investeren. Suarez stond voor nog voor ongeveer 3,5 miljoen in de boeken, en Emanuelson heeft 1,7 miljoen opgebracht en stond voor 0 euro in de boeken als jeugdspeler. Als je dat uitrekent kom je er op uit dat De Boer maximaal rond de 10 miljoen euro mocht uitgeven, er van uitgaande dat ze van 22 miljoen euro voor Suarez uitgaan.

Ze hadden het geld dus wel, maar wilden niet zo'n hoog bedrag uitgeven aan Dost.

'Ajax en Heerenveen akkoord over Dost'

Bas Dost had op dit moment Ajacied kunnen zijn. Ajax en sc Heerenveen kwamen maandagavond tot een akkoord over de transfer van de aanvaller, maar het was te laat om alles af te handelen, meldt De Telegraaf.
Dost, die zich na een dag rust weer moet melden op het trainingsveld in Heerenveen, leek niet weg te mogen uit Friesland. Maandag om 23.40 uur ging zijn club mondeling echter wel akkoord met een bod van Ajax, er was echter niet genoeg tijd om de papierhandel voor het sluiten van de transfermarkt af te ronden, bevestigt Rob Jansen, die optrad als FIFA-agent.

"Via de telefoon kwamen beide clubs tot een mondeling akkoord. Maar administratief was het niet meer uitvoerbaar", zegt Jansen in de ochtendkrant. Heerenveen zou een bedrag ontvangen van 4,5 miljoen euro voor Dost, die bij de club van trainer Ron Jans nog een contract heeft voor 4,5 seizoen. Mocht Ajax in de komende vijf jaar kampioen worden, zou de Friese club nog een half miljoen euro als bonus ontvangen.

Volgens voetbaljurist Jan Kabalt kan Dost door het akkoord in juridische zin komende zomer alsnog voor de afgesproken prijs naar Amsterdam vertrekken. Mits één van de partijen zich beroept op de mondelinge overeenkomst van maandagnacht.

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/156618/Ajax_en_Heerenveen_akkoord_over_Dost.html

Hij komt dus alsnog voor een schappelijke prijs :rolleyes:

Vind ik ook. Maar 't blijft een voetbaltalent. Als 'ie gewoon speelt en zich ontwikkelt zoals iedereen verwacht, heb je een aardige spits in huis.

heereveen heeft wel een neus voor dit soort spitsen zie bijv nistelrode/tomasson/hunterlaar/alves etc.... oh ja suljemani ;)
en nu dus dost

ik vind hem wel wat hebben - ik geef liever 6 miljoen voor dost dan toendertijd 16 voor suljemani

Van voetbalzone.nl:

Zwitsers talent heeft op enkele formaliteiten na Ajax-transfer te pakken

Woensdag, 2 februari 2011 om 18:40

Ajax heeft de strijd om de handtekening van Stefan Marinkovic gewonnen, zo meldden diverse Zwitserse media woensdag. De zestienjarige linkspoot van FC Luzern, die zowel in de verdediging als op het middenveld uit de voeten kan, maakt naar verluidt met onmiddellijke ingang de overstap.

De ouders van de Zwitsers jeugdinternational, die over Servische roots beschikt, bevestigen de overstap naar de Amsterdamse club, maar volgens Luzerns woordvoerder Stefan Bucher moeten er 'nog enkele formaliteiten' worden afgerond. "We gunnen hem echter de transfer en willen niet in de weg liggen. Als Ajax zich voor hem meldt, dan is dat ook voor FC Luzern een eer."

Marinkovic speelde nog nooit voor de hoofdmacht van FC Luzern, dat koploper is in de Zwitserse competitie. De tiener, die twee jaar geleden stage bij Arsenal liep, was ook in beeld bij Juventus, Sampdoria, Brescia, AS Nancy en Valenciennes. Met Leeds United was men er zelfs bijna uit.

Ik ken de speler niet, maar Ajax zal hem niet voor niets gehaald hebben. Ik ben benieuwd.

Suarez komt er net in bij Liverpool. Apart gezicht in een Liverpool shirt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Edit: En de eerste ligt er al in. Lekker bezig.

Suarez Oooohooooo Held
scoort in zijn debuut

Ik moet zo lachen om sommige FC Twente fans. Nu ook weer die "lezerscolumn" op vi.nl. Die blazen nu ineens zo hoog van de toren praten met een zekere genoegdoening over de zogenaamde malaise bij Ajax. Een typisch prietpraat schaap zonder eigen mening en tunnelvisie.

En over vijf jaar staan ze weer negende en hoor je ze niet meer :roflol:

hoeveel geld heeft ajax eigenlijk overgehouden van de suareztransfer
volgens staan ze ook aardig in het rood en dan is 6 miljoen natuurlijk een hoop geld
misschien hadden ze het geeneens?

Ajax in het rood???

Ajax heeft nog steeds een positief eigen vermogen. Dat de bedrijfsresultaten de afgelopen jaren negatief zijn geweest hoeft niet te zeggen dat ze geen geld meer hebben. Nog 2 van die jaren -17 miljoen en ze staan op nul. Maar dat proberen ze nu te voorkomen door dure spelers te lozen. Ajax is nog steeds de Nederlandse club met het meeste eigen vermogen.

iedereen praat over rode cijfers en schuld.
bullshit.
Ajax had gewoon een verlies, dat bekent niet meteen dat je rood staat.

shit, rojadirecta ligt eruit.

AFCA fans veel kijkplezier.:) Ik zeg 4-0

Enoh kan echt helemaal niks met een bal. Hahaha, wat een drama is die jongen toch.

Dit gaat echt nergens meer over pfff wat slecht. Haal die El hamdaoui uit de spits, die laat zich de hele tijd inzakken en gaat vervolgens met de bal lopen.... Enoh zakt elke wedstrijd door de mand, die kan niet eens een bal over 10 meter spelen. Er moet nog veel gebeuren.

Enoh. :bow:

Maar vooral Anita is natuurlijk de noodzakelijk schakel op het middenveld. Aan Demy en Siem heb je niets.

heel Ajax loopt veel te veel met de bal. Veel te weinig mensen die zich aanbieden bij balbezit. Zo kun je nooit combinaties maken. Mensen zonder bal duiken de gaten niet in, alleen mensen met bal. En vervolgens een rare pass terug of een geforceerde steekpass, die 8 vd 10 keer mislukt.

Ebecilio was goed. de Jong was in de spits ook sterk.

Enoh wisselen svp.

El HamDoei wil zo graag in de spits spelen, maar hij loopt maar te draven langs de lijn. Nog steeds geen targetman dus. Ebecilio man of the match, een echte Ajax-voetballer.

heel Ajax loopt veel te veel met de bal. Veel te weinig mensen die zich aanbieden bij balbezit. Zo kun je nooit combinaties maken. Mensen zonder bal duiken de gaten niet in, alleen mensen met bal. En vervolgens een rare pass terug of een geforceerde steekpass, die 8 vd 10 keer mislukt.

Ebecilio was goed. de Jong was in de spits ook sterk.

Vooral De Jong liep te veel met de bal op het middenveld. Dat was het grootste probleem. Ook ziet hij de ruimte niet en is zijn handelingssnelheid is te laag. Zelfde problemen als De Zeeuw dus. Met Anita op het middenveld heeft Enoh veel vaker een afspeelpunt en komt Enoh zelf ook veel minder slecht uit de verf.

Verder vind ik de Enoh echt een goede speler. Biedt zich goed aan en is ontzettend sterk aan de bal. Verdedigend ook erg goed. Alleen soms passt hij wel eens naar wij hij vind dat een speler moet staan ipv waar hij echt staat.

Daarnaast lopen de aanvallers wel veel met de bal maar dat is niet zo'n probleem als ze maar niet het centrum inrennen met de bal. Die buitenspelers moet dus andersom.

Verder vind ik Ozbiliz ook een klasse beter dan Ebecilio. Zou leuk zijn als die wat meer speeltijd krijgt.

Terug
Naar boven