AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Die man heeft het iq van een pak hagelslag. Komt heel stoer melden dat Niehe geen idee heeft waar die over praat, terwijl zijn punt wel klopt. Er spelen veel spelers die uit de jeugd van Ajax komen.

Hij zegt dat de kwaliteit daar niet aan af te meten is, volgens mij is het de bedoeling van een jeugdopleiding dat je spelers opleidt voor je elftal. En als je dan toch zo stoer daar gaat zitten alsof je alles weet, vertel dan even hoe het moet, maar nee dat zou die later wel doen. [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die man heeft het iq van een pak hagelslag. Komt heel stoer melden dat Niehe geen idee heeft waar die over praat, terwijl zijn punt wel klopt. Er spelen veel spelers die uit de jeugd van Ajax komen.

Hij zegt dat de kwaliteit daar niet aan af te meten is, volgens mij is het de bedoeling van een jeugdopleiding dat je spelers opleidt voor je elftal. En als je dan toch zo stoer daar gaat zitten alsof je alles weet, vertel dan even hoe het moet, maar nee dat zou die later wel doen. [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Piet Keizer verdient wel iets meer respect vind ik. De man heeft goede ideeën, alleen treedt hij niet graag in de publiciteit en heeft hij af en toe moeite met de juiste bewoordingen vinden. Ik vind namelijk dat hij wel gelijk heeft. De kwaliteit van de jeugdspelers die doorkomen is belangrijker dan de kwantiteit. Welke jeugdspeler die momenteel in het eerste speelt en echt van Ajax is (dus niet Eriksen en Boilesen) zie jij over 3-4 jaar Oranje halen en bij een grote Europese club spelen? De jeugdspelers die er nu in worden gezet worden gebracht bij gebrek aan beter, en niet omdat ze zo goede zijn.

In de A1, het vlaggenschip van de jeugdopleiding, zitten 2 spelers waarvan ik denk dat ze het zouden kunnen gaan maken. Davy Klaassen (middenvelder) is de eerste en Ligeon (rechtsback) is de tweede. Verder is het allemaal zeer pover. Wel veel jongens die eredivisiemateriaal zijn, maar de echte toppers zitten er bijna niet bij. Alleen Klaassen steekt er echt boven uit, dat zou een speler in de categorie van der Vaart of misschien wel Sneijder kunnen worden.

Als je met 8-9 jeugdspelers in het eerste speelt maar je wordt al 7 jaar geen kampioen van de matige eredivisie, dan is de kwaliteit niet hoog genoeg. Ajax kan geen spelers meer kopen die doorstoten naar de echte top, behalve als je ze heel vroeg vast legt zoals Eriksen. We zullen ze dus moeten opleiden, maar dat gebeurd niet.

sorry marvin , maar de italianen/engelsen/duitsers zullen je allemaal uitlachen
om deze opmerking
+ het was gewoon pootje haken meer niet een slimmigheidje - volgens mij ben je een beetje jaloers op dit voetbalgogme van ola ;)

Haahha, Toivonen is wel de laatste waar ik jaloers op zal zijn.
Bovendien, als keeper zijnde heb je dit helemaal niet nodig.. (wat ik dus was)

Bryan Ottenhof schijnt naar Twente te gaan. Iemand info over hem? Wat voor soort speler is het?

Bryan Ottenhof schijnt naar Twente te gaan. Iemand info over hem? Wat voor soort speler is het?

Centrale verdediger. Wordt niet echt als groot talent gezien eigenlijk, ik begrijp niet waarom Twente hem haalt. Wel een aardig grote kerel volgens mij. Wel lang geblesseerd geweest.

Toby is weer fit. Wat gaat de Boer doen? Hem erin zetten of vasthouden aan Ooijer? Ooijer heeft het niet slecht gedaan de laatste 2 wedstrijden en daarbij vond ik Toby niet zo een zekere indruk maken voor zijn blessure. Ik zou Ooijer gewoon laten staan en na NEC uit verder kijken. Ben benieuwd wat De Boer doet.

Nog mensen die vanavond naar de Arena gaan? Ik pas dit x.

Centrale verdediger. Wordt niet echt als groot talent gezien eigenlijk, ik begrijp niet waarom Twente hem haalt. Wel een aardig grote kerel volgens mij. Wel lang geblesseerd geweest.

Dat las ik dus ook dat hij lang geblesseerd is geweest. Dan is het een gok of die het oude niveau nog haalt. Hij heeft een contract getekend voor 1 seizoen met een optie voor een extra jaar. Bedoeling is dat hij eerst bij het 2e van Twente gaat voetballen. Twente kan het altijd proberen, is het niet wat dan gewoon transfervrij laten gaan na het 1e jaar.

Waarschijnlijk binnen vier jaar international.

:roflol:

En dan weer interesse hebben als destijds met Elia :p

Precies. Over drie jaar op teletekst: "Ajax koopt Ottenhof voor recordbedrag 12 miljoen".

Dat las ik dus ook dat hij lang geblesseerd is geweest. Dan is het een gok of die het oude niveau nog haalt. Hij heeft een contract getekend voor 1 seizoen met een optie voor een extra jaar. Bedoeling is dat hij eerst bij het 2e van Twente gaat voetballen. Twente kan het altijd proberen, is het niet wat dan gewoon transfervrij laten gaan na het 1e jaar.

:roflol:

En dan weer interesse hebben als destijds met Elia :p

Als ik Twente was, was ik eerder voor van Rhijn of Kappelhof gegaan. Ook verdedigers van Jong Ajax met een aflopend contract, maar zijn verder in hun ontwikkeling. Vooral van Rhijn speelt goed de laatste tijd.

Dat Ajax een speler als Elia destijds heeft weggestuurd is natuurlijk idioot. Dezelfde man (de Regt) heeft ook Lens weggestuurd. En het ergste is nog dat hij nog steeds jeugdscout bij Ajax is.

Hoe zit het trouwens met die Toivomaki? Zit hij al bij Ajax? Of is dat pas vanaf volgend seizoen?

Lodeiro is lekker bezig.

Hoe zit het trouwens met die Toivomaki? Zit hij al bij Ajax? Of is dat pas vanaf volgend seizoen?

Die zit er al, speelt bij Jong Ajax. Maakte in het begin veel indruk met zijn snelheid en goede passing, maar is wat weggezakt. Werd helemaal dol gespeeld door Mokhtar van Jong PSV. Ik weet niet of hij ooit van toegevoegde waarde voor het eerste zal zijn, is volgens mij puur gehaald op het feit dat Litmanen hem aanbeveelde, al heeft hij natuurlijk wel stages gelopen bij Manchester City en Juventus, en laatstgenoemde wilde hem ook hebben, dus hij zou toch wel wat moeten kunnen. Het is in ieder geval geen categorie Eriksen/Boilesen.

Marinkovic, een ander jong buitenlands talent, zit overigens in de B1, die is deze winter overgekomen van FC Luzern. Linksback die ook als linkshalf kan spelen, en doet het heel erg goed.

pirlo transfervrij. kallstrom wil ook weg. ik zeg halen!

Als ik Twente was, was ik eerder voor van Rhijn of Kappelhof gegaan. Ook verdedigers van Jong Ajax met een aflopend contract, maar zijn verder in hun ontwikkeling. Vooral van Rhijn speelt goed de laatste tijd.

Dat Ajax een speler als Elia destijds heeft weggestuurd is natuurlijk idioot. Dezelfde man (de Regt) heeft ook Lens weggestuurd. En het ergste is nog dat hij nog steeds jeugdscout bij Ajax is.

Twente zal wel wat in Ottenhof zien wat Ajax niet ziet ;) Hij zal niet zoveel verdienen dus je kunt wel een keer de gok nemen.
Elke club heeft wel fouten gemaakt met jeugdspelers. Dat de Regt nog rond loopt bij Ajax is wel debiel. Eigenlijk moet je dat als club zelf ook niet willen. Laat je iemand in de jeugd gaan en jaren later wil je voor dezelfde speler miljoenen neertellen :roflol:

Ajax troeft topclubs af en heeft Deens-talent Fischer (16) binnen
15-04-11

Ajax heeft de strijd om Viktor Fischer gewonnen. Het 16-jarige toptalent uit Denemarken speelt in het nieuwe seizoen voor Ajax en zal een meerjarig contract tekenen. Daarmee troeft Ajax gerenommeerde Europese clubs af, waaronder Chelsea en Manchester City.

Ajax betaalt naar verluidt zo'n 1,3 miljoen euro voor Fischer die afkomstig is van FC Midtjylland en in het nationale team onder zeventien jaar faam verwierf door aan de lopende band te scoren.

Ajax was al even in onderhandeling met de talentvolle jeugdinternational die het spoor heeft gekozen van landgenoten Christian Eriksen en Nicolai Boilesen, beiden negentien jaar.

Ik ben benieuwd. Sommige sites melden dat hij een spits is, anderen zeggen dat het een echte nummer 10 is. Hij is wel gescout door John Steen Olsen, die ook verantwoordelijk is voor het scouten en halen van Eriksen en Boilesen, dus hij heeft er wel aardig kijk op. Fischer speelt over 2 weken een jeugdtoernooi met Denemarken -17, dus Ajax is slim geweest door snel te handelen.

'Ajax bereikt overeenstemming met Derk Boerrigter'

16/04/2011 09:00

Na de contractverlenging van André Ooijer en het binnenhalen van het Deense talent Viktor Fischer heeft Ajax zich opnieuw actief getoond op de spelersmarkt.

De club zou mondeling overeenstemming hebben bereikt met RKC-aanvaller Derk Boerrigter over diens komst naar Amsterdam. Dat meldt althans De Telegraaf.

In feite betreft het een terugkeer, want Boerrigter was al eerder als (jeugd)speler actief in Amsterdam, alsook bij FC Twente. Boerrigter is dit seizoen één van de smaakmakers bij RKC Waalwijk en stond in de belangstelling van meerdere clubs.

Ajax moet nog wel overeenstemming bereiken met RKC Waalwijk, maar in dat verband worden weinig problemen verwacht. Boerrigter heeft in Waalwijk nog een verbintenis tot juli volgend jaar.

Economisch bekeken als ze m voor 1M kopen terwijl Utrecht voor mertens 8M+ vraagt. Goede speler, kent het systeem, past in het systeem en zou er meteen kunnen staan.

Boerrigter is 24, speelt nog in de Jupiler League en is in het verleden al te licht bevonden. Ik begrijp deze aankoop niet zo goed. Ik schat Özbiliz qua potentie hoger in. Boerrigter is ook iemand die het van z'n voorzet en trap moet hebben, en Ajax heeft geen spits die kopgoals maakt.

Terug
Naar boven