Fitness Seller

Afkoeling aarde

Dit snap ik nu niet goed. Je hoort voor de moment iedereen zeggen dat de temperatuur wereldwijd aan het stijgen is (zo van 200. warmste jaar sinds zoveel jaar) en in dat stukje over een nieuwe ijstijd lees je dat werledwijd de temperatuur met 0,7°C is gezakt.
Wie of wat moeten we nu nog geloven. De zeespiegels stijgt, de ijskappen smelten af en toch zou de temperatuur dalen ??????

Vanaf 98 zakt de wereldtemperatuur al.Het werd eerst ontkent door het co2 clubje,toen dit werd aangetoont door satelietgegevens weide ze dit aan el nina.Helaas is dit jaar geen sprake van el nina maar wel van een toename aan co2 en toch zakt de wereldtemperatuur verder.Dit werd al voorspelt aan de hand van de aktieviteit van de zon.
Momenteel worden om ons heen sneeuwrecords verbroken en wordt de winter elk jaar extremer.Het laatse strohalm van het co2 clubje was de noordpool.Helaas is deze in een recortempo gegroeit,nog niet eerder gebeurd in de laatste 100 jaar.
Hier hoor je ook niets meer van.
Goeie info hieronder vind je op www.sneeuwverwachting.nl

Wat ook interessant is zijn de cyclussen van ons stelsel.1dag is omwenteling van de aarde.Een jaar bestaat uit 4 seizoenen,waarin 13 maal een volle maan voorkomt.
Een jaar heeft dus 13 maanden en geen 12.Deze cyclussen heeft de zon ook,alleen verlopen deze in een veel groter tijdsbestek.
De politiek en de kerk heeft overigens het aantal maanden van 13 verandert in 12 omdat dit het geloof ter goede kwam.

Vanaf 98 zakt de wereldtemperatuur al.Het werd eerst ontkent door het co2 clubje,toen dit werd aangetoont door satelietgegevens weide ze dit aan el nina.Helaas is dit jaar geen sprake van el nina maar wel van een toename aan co2 en toch zakt de wereldtemperatuur verder.Dit werd al voorspelt aan de hand van de aktieviteit van de zon.
Momenteel worden om ons heen sneeuwrecords verbroken en wordt de winter elk jaar extremer.Het laatse strohalm van het co2 clubje was de noordpool.Helaas is deze in een recortempo gegroeit,nog niet eerder gebeurd in de laatste 100 jaar.
Hier hoor je ook niets meer van.
Goeie info hieronder vind je op www.sneeuwverwachting.nl

Je weet ook van geen ophouden. De temperatuurdaling vanaf 1998 is niet bestaande. Het 5 jaarlijks gemiddelde is nog steeds stijgende, dat er tussentijdse uitschieters naar boven en naar beneden zijn geweest doet daar niets aan af.

Je weet ook van geen ophouden. De temperatuurdaling vanaf 1998 is niet bestaande. Het 5 jaarlijks gemiddelde is nog steeds stijgende, dat er tussentijdse uitschieters naar boven en naar beneden zijn geweest doet daar niets aan af.

Jij weet van geen ophouden bedoel je.De temperatuur zakt de laatste 10 jaar,hoe je het ook went of keert.Jaja,jij hebt het over een langer tijdsbestek.
Want er zijn altijd ups en down geweest.Dat klopt,wat ook klopt is dat de temperauur veel hoger is geweest dan de temperatuuren van de laatste 20 jaar.
Het is gewoon een natuurlijk proces.
Als je zo doorgaat eric,mag jij niet op mijn slee als je geen vervoer meer hebt

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Laten we nou gewoon allemaal accepteren dat de mens GEEN ENKEL idee heeft wat de temperatuur gaat doen en hoe/of en in wat voor mate wij deze kunnen of al doen beïnvloeden.

Aan de grafiek te zien zie ik dat er wel vaker schommelingen zijn geweest. Of dit nu weer het geval is of dat dit de ommekeer is van een lange tijd stijgen naar een lange tijd dalen ... who knows.

Eigenlijk zou je een grafiek moeten zien van de afgelopen 200 duizend jaar. Dan kan je zien hoe periodiek de schommelingen zijn.

Laten we nou gewoon allemaal accepteren dat de mens GEEN ENKEL idee heeft wat de temperatuur gaat doen en hoe/of en in wat voor mate wij deze kunnen of al doen beïnvloeden.

Aan de grafiek te zien zie ik dat er wel vaker schommelingen zijn geweest. Of dit nu weer het geval is of dat dit de ommekeer is van een lange tijd stijgen naar een lange tijd dalen ... who knows.

Eigenlijk zou je een grafiek moeten zien van de afgelopen 200 duizend jaar. Dan kan je zien hoe periodiek de schommelingen zijn.

Wat ik wel weet is dat het koud is.:D

Die grafieken heb ik zelf gezien over de afgelopen paar duizend jaar

Het zal dan wel een enorm toeval zijn dat temperatuurstijging inzette toen de industrialisatie een grote vlucht nam. Natuurlijk zijn er altijd grote schommelingen geweest maar heel erg toevallig steeg net de temperatuur toen de mens begon met grootschalige vervuiling.

Het zal ook wel toeval zijn dat getoetste onderzoeken voor 95-100% uitkomen op de conclusie dat de mens verantwoordelijk is voor de huidige temperatuurstijgingen. Die wetenschappers zullen wel gesponsord worden door de millieumaffia. Die arme wetenschappers die vaak in dienst zijn of worden betaald door de vervuilende industrie worden gewoon dwars gezeten bij het publiceren van hun bevindingen. Duizenden miljarden tegenover een millieu-industrie van enkele miljarden. Yep Goliath is weer eens de underdog.

De aarde schommelt al miljoenen jaren in temperatuur.. denk aan ijstijden en hittegolven van vele jaren ver voordat de eerste mens ook maar bestond. Het is gewoon niet te zeggen of dit samenvalt met een natuurlijke piek of veroorzaakt wordt door de mens.

Als jij dit wel kan zeggen...... sure ;)

De aarde schommelt al miljoenen jaren in temperatuur.. denk aan ijstijden en hittegolven van vele jaren ver voordat de eerste mens ook maar bestond. Het is gewoon niet te zeggen of dit samenvalt met een natuurlijke piek of veroorzaakt wordt door de mens.

Als jij dit wel kan zeggen...... sure ;)

Zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat het een enorm toeval is dat onze vervuilende periode samenvalt met een temperatuurstijging en dat een groot gedeelte van de onderzoeken en posities van wetenschappelijk instituten uitkomen de conclusie dat de mens gedeeltelijk of geheel verantwoordelijk is voor de huidige temperatuurstijging.

Ik neem liever de conclusies over van wetenschappers die werken voor overheidsinstituten of onafhankelijke instituten dan dat ik blindvaar op conclusies van wetenschappers die overduidelijk een band hebben met de industrie grote baat heeft bij het voortduren van de vervuiling. Rather be safe than sorry.

Dus als jij wel kan zeggen dat je slimmer bent dan gerenommeerde wetenschappers, sure.

Ik slimmer? Nee ik zeg toch juist dat geen mens op deze aardkloot er ook maar enig zicht op heeft en laat juist mijn domheid/onvermogen zien.

Nu jij nog.

Als jij dan toch zo stellig in die onderzoeken gelooft .. geloof je dan ook in de onderzoeken die het tegenovergestelde laten zien.. of zijn die allemaal gefinancieeerd door Shell?

Ik denk trouwens ook dat we eerder richting een stijging gaan dan naar een afkoeling.. al heb ik nog mijn twijfels over de menselijke invloed.

Sommigen moeten echt de film van Al Gore eens dringend gaan zien. Zoveel naïviteit , ongelooflijk. Gore toont perfect aan (met wetenschappelijk bewijs) dat er een enorme stijging van de temperatuur is de laatste decennia, dit in vergelijking met de temperaturen van honderden jaren terug. Relatief gezien is de temperatuur over lange termijn ENORM gestegen. Lachwekkend dat er dan pipo's zijn die het hebben over de laatste 10 jaar, WTF maakt dat nou ene fl**ker uit als het over langere periode een enorme piek is.

De opwarming is een feit en wat daarna komt (huge afkoeling) is ook een bewezen feit. Alleen conservatieve amerikanen die van geen ophouden weten zullen de keiharde bewijzen nog proberen tegenspreken, o ja en een paar idioten die niet weten waarover ze het hebben.

Ik slimmer? Nee ik zeg toch juist dat geen mens op deze aardkloot er ook maar enig zicht op heeft en laat juist mijn domheid/onvermogen zien.

Nu jij nog.

Als jij dan toch zo stellig in die onderzoeken gelooft .. geloof je dan ook in de onderzoeken die het tegenovergestelde laten zien.. of zijn die allemaal gefinancieeerd door Shell?

Ik denk trouwens ook dat we eerder richting een stijging gaan dan naar een afkoeling.. al heb ik nog mijn twijfels over de menselijke invloed.

Ik denk dat een zeer groot gedeelte van de contraire onderzoeken inderdaad gefinancieerd zijn door instituten of bedrijven die er baat bij hebben dat we ongeremd doorgaan met ons vernietingingsgedrag.

Klimaatwetenschap begint vervuild te raken door visies die gelijkstaan aan visies op welk willekeurig ander controversieel onderwerp. Be it de Holocaust, 9-11, de eerste maanlanding etc. Met 1 verschil, bij klimaatwetenschap wordt wel gebruik van echte wetenschappers maar voor pakken met geld is iedereen te koop.

Skeptisch zijn is prima en zelf ben ik ook niet volledig overtuigd van de volledige impact van de mens op de opwarming maar ik ben maar een armchair wetenschapper en kan nooit op tegen de honderden onderzoeken en standpunten van werkelijke wetenschappers. Wetenschappers die er vaak voor kiezen om in vrij beperkte omstandigheden hun studies uit te voeren terwijl ze gelet op hun kennis net zo goed hun talenten ten gelde kunnen maken.

Sommigen moeten echt de film van Al Gore eens dringend gaan zien. Zoveel naïviteit , ongelooflijk. Gore toont perfect aan (met wetenschappelijk bewijs) dat er een enorme stijging van de temperatuur is de laatste decennia, dit in vergelijking met de temperaturen van honderden jaren terug. Relatief gezien is de temperatuur over lange termijn ENORM gestegen. Lachwekkend dat er dan pipo's zijn die het hebben over de laatste 10 jaar, WTF maakt dat nou ene fl**ker uit als het over langere periode een enorme piek is.

De opwarming is een feit en wat daarna komt (huge afkoeling) is ook een bewezen feit. Alleen conservatieve amerikanen die van geen ophouden weten zullen de keiharde bewijzen nog proberen tegenspreken, o ja en een paar idioten die niet weten waarover ze het hebben.

Ik denk dat de tegenhangers van Al Gore niet geheel blij zouden zijn wanneer men wordt afgeschilderd als een conservatief zooitje bij elkaar. Dit zeggende kom je nogal geindoctrineerd over.

De discussie is nog helemaal niet ten einde, sterker nog, dagelijks worden er nieuwe ontwikkelingen waargenomen waar iedereen zijn mening weer over heeft.

Maar goed, blijkbaar weten T en consorten het allemaal al. Wetenschap is ten einde, de feiten liggen op tafel!

*kuch*

Was het niet iets van:
Global warming=> smelten van het ijs=>zeestromen raken verward=>het wordt kouder

Meen me zoiets te herinneren van Mr. Al Gore

das iets op de lange termijne

deze afkoeling gaat samen met de opwarming en duurt veel minder lang

Was het niet iets van:
Global warming=> smelten van het ijs=>zeestromen raken verward=>het wordt kouder

Meen me zoiets te herinneren van Mr. Al Gore
Global warming => smelting van het ijs => minder groot ijs oppervlakte wat zonlicht reflecteerd => het word warmer.

Grappig dat iedereen zo goed weet hoe onze aarde en haar klimaat in elkaar zit. Terwijl de hoogste geleerden op dit gebied nog niet eens kunnen voorspellen en begrijpen wat er gaat gebeuren.

Inderdaad. Dit is het achterlijke van de hele global-warming hype. Niemand weet het zeker, dus zeker niet flapdrollen zoals Al Gore. Er zijn veel meer bewijzen dat de temperatuur op aarde correlatie vertoont met de zonnecyclus dan met CO2 uitstoot. Wij zijn verantwoordelijk voor maar 3% van de totale CO2 uitstoot op aarde, veel te weinig om een significante invloed te hebben op het klimaat.

Inderdaad. Dit is het achterlijke van de hele global-warming hype. Niemand weet het zeker, dus zeker niet flapdrollen zoals Al Gore. Er zijn veel meer bewijzen dat de temperatuur op aarde correlatie vertoont met de zonnecyclus dan met CO2 uitstoot. Wij zijn verantwoordelijk voor maar 3% van de totale CO2 uitstoot op aarde, veel te weinig om een significante invloed te hebben op het klimaat.
ik dacht dat er juist bewijs was dat het niet met de zon te maken heeft maar met de industriele evolutie

Terug
Naar boven