XXL Nutrition

Afkoeling aarde

Er is nog wel iets meer dan alleen de CO2-uitstoot die kan bijdragen aan een opwarming van de aarde. De mens knalt ook nog diverse andere stoffen de atmosfeer in die niet echt een heilzame werking hebben op onze aarde. Dat we dan ook nog eens diverse eco-systemen volledig aan het uitroeien zijn hebben we het nog niet eens over, de gevolgen daarvan merken we waarschijnlijk pas als het te laat is.

Misschien leuke toevoegingen voor deze discussie. Er bestaat wetenschappelijk gezien geen globale temperatuur. Dat maakt het vervolgens onmogelijk om het te hebben over een globale temperatuur stijging of daling.

Dat is in ieder geval de conlclusie van dit peer-reviewed artikel:

http://motls.blogspot.com/2007/03/peer-reviewed-articles-global.html

Het abstract:

Physical, mathematical and observational grounds are employed to show that there is no physically meaningful global temperature for the Earth in the context of the issue of global warming. While it is always possible to construct statistics for any given set of local temperature data, an infnite range of such statistics is mathematically permissible if physical principles provide no explicit basis for choosing among them. Distinct and equally valid statistical rules can and do show opposite trends when applied to the results of computations from physical models and real data in the atmosphere. A given temperature field can be interpreted as both “warming” and “cooling” simultaneously, making the concept of warming in the context of the issue of global warming physically ill-posed.

Je kan dus niet spreken van een globale temperatuur omdat niet is vast te stellen hoeveel invloed elke apart gemeten temperatuur op het geheel heeft. Dit wordt beïnvloed door druk gebieden, omgeving, land structuur, etc.

Je kan dus alleen lokaal kijken naar een stijging of daling van de temperatuur. Die gegevens laten zien dat in gebieden waar het gemiddeld genomen de laatste jaren warm was, nu flinke dalingen te zien zijn (Het noorden van India bijvoorbeeld) en dus kouder wordt. In gebieden waar het voorheen kouder was zijn nu stijgingen te zien. Maar wat dit globaal gezien voor een effect heeft is afwachten.

Zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat het een enorm toeval is dat onze vervuilende periode samenvalt met een temperatuurstijging en dat een groot gedeelte van de onderzoeken en posities van wetenschappelijk instituten uitkomen de conclusie dat de mens gedeeltelijk of geheel verantwoordelijk is voor de huidige temperatuurstijging.

Ik neem liever de conclusies over van wetenschappers die werken voor overheidsinstituten of onafhankelijke instituten dan dat ik blindvaar op conclusies van wetenschappers die overduidelijk een band hebben met de industrie grote baat heeft bij het voortduren van de vervuiling. Rather be safe than sorry.

Dus als jij wel kan zeggen dat je slimmer bent dan gerenommeerde wetenschappers, sure.

Er zijn juist meer wetenschappers tegen dan voor.Het is ook de reden waarom het kamp van de co2 jongens steeds stiller worden.

Misschien leuke toevoegingen voor deze discussie. Er bestaat wetenschappelijk gezien geen globale temperatuur. Dat maakt het vervolgens onmogelijk om het te hebben over een globale temperatuur stijging of daling.

Dat is in ieder geval de conlclusie van dit peer-reviewed artikel:

http://motls.blogspot.com/2007/03/peer-reviewed-articles-global.html

Het abstract:

Je kan dus niet spreken van een globale temperatuur omdat niet is vast te stellen hoeveel invloed elke apart gemeten temperatuur op het geheel heeft. Dit wordt beïnvloed door druk gebieden, omgeving, land structuur, etc.

Je kan dus alleen lokaal kijken naar een stijging of daling van de temperatuur. Die gegevens laten zien dat in gebieden waar het gemiddeld genomen de laatste jaren warm was, nu flinke dalingen te zien zijn (Het noorden van India bijvoorbeeld) en dus kouder wordt. In gebieden waar het voorheen kouder was zijn nu stijgingen te zien. Maar wat dit globaal gezien voor een effect heeft is afwachten.

Helemaal mee eens.

Er zijn juist meer wetenschappers tegen dan voor.Het is ook de reden waarom het kamp van de co2 jongens steeds stiller worden.

Ah daarom is het zeker ook zo lastig om erkende onderzoeken of posities te vinden die aansluiten op een contraire visie? Veel roepen maakt het nog niet tot erkende positie natuurlijk.

Wetenschappelijke consensus aangaande de klimaatverandering is niet volledig maar de consensus is nog steeds zo dat de menselijke invloed op het klimaat aanwezig is. Als je alleen de contraire visies bestudeerd zal je misschien van mening zijn dat de consensus precies tegengesteld is.

Als ik het op een contraire visie gaat bekijken vind ik toch dat de consensus duidelijk uit het verband is gedrukt.Maar voor als nog is het wetenschappelijk vergelijkbaar aan bijde kanten.Beeldvorming is daarom belangrijk ten opzichte van je mening.

Kortom,het is maar net wat je wilt geloven.De tijd zal het uitwijzen.
Ik haal dit onderwerp over 6 jaar wel weer boven,aangezien we zolang al op het board zitten.

Als ik het op een contraire visie gaat bekijken vind ik toch dat de consensus duidelijk uit het verband is gedrukt.Maar voor als nog is het wetenschappelijk vergelijkbaar aan bijde kanten.Beeldvorming is daarom belangrijk ten opzichte van je mening.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik haal dit onderwerp over 6 jaar wel weer boven,aangezien we zolang al op het board zitten.

perfect voorbeeld hoe je onzin wetenschappelijk kan laten klinken, die sites die jij leest gebruiken ook die techniek

Als je stomme antwoorden geeft ,krijg je stomme antwoorden terug.
Het verschil tussen ons 2 is.
Ik heb gelijk
Jij wilt je gelijk krijgen.

Wat nou stomme antwoorden? Kan ik er wat aan doen dat mijn antwoord klaarblijkelijk jouw intellectuele vermogen te boven gaat.

Ik denk dat de tegenhangers van Al Gore niet geheel blij zouden zijn wanneer men wordt afgeschilderd als een conservatief zooitje bij elkaar. Dit zeggende kom je nogal geindoctrineerd over.

De discussie is nog helemaal niet ten einde, sterker nog, dagelijks worden er nieuwe ontwikkelingen waargenomen waar iedereen zijn mening weer over heeft.

Maar goed, blijkbaar weten T en consorten het allemaal al. Wetenschap is ten einde, de feiten liggen op tafel!

*kuch*
Dat is nochtans wat ze zijn.

Er zijn zat aanwijzingen te vinden over de opwarming en alle gevolgen ervan. Sommige mensen moeten eerst de gevolgen meemaken alvorens ze iets willen aannemen...

100% zekerheid is hetgene wat volgens mij de non-believers willen zien om te geloven in de menselijke invloed op de opwarming van de aarde. Het probleem is dat die 100% invloed nooit aangetoond kan worden maar dat de mens een destructieve invloed heeft op deze aarde mag toch wel duidelijk zijn. Wat let ons om de destructie een halt toe te roepen, al was het maar om toekomstige generaties te laten genieten van zaken die wij vanzelfsprekend vinden.

lol @ this thread.

Je hoeft niet eens wat van geologie e.d. af te weten om te zien wie er uit z'n nek lult.

Denialism shows.
Anytime. Anywhere. Anyhow.

Nogal toevallige rijm met m'n sig btw. :D

Er is nog wel iets meer dan alleen de CO2-uitstoot die kan bijdragen aan een opwarming van de aarde. De mens knalt ook nog diverse andere stoffen de atmosfeer in die niet echt een heilzame werking hebben op onze aarde. Dat we dan ook nog eens diverse eco-systemen volledig aan het uitroeien zijn hebben we het nog niet eens over, de gevolgen daarvan merken we waarschijnlijk pas als het te laat is.

100% zekerheid is hetgene wat volgens mij de non-believers willen zien om te geloven in de menselijke invloed op de opwarming van de aarde. Het probleem is dat die 100% invloed nooit aangetoond kan worden maar dat de mens een destructieve invloed heeft op deze aarde mag toch wel duidelijk zijn. Wat let ons om de destructie een halt toe te roepen, al was het maar om toekomstige generaties te laten genieten van zaken die wij vanzelfsprekend vinden.

Natuurlijk heeft ons gedrag invloed op klimaatveranderingen. Maar het is arrogant om te denken dat wij voor een significant deel verantwoordelijk ervoor zijn. Ik ben er niet van overtuigd dat wij genoeg invloed kunnen uitoefenen om bijv. een volgende ijstijd tegen te gaan.

"bijde" :roflol:

Terug
Naar boven