apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.740
O echt wel..Ik ben er niet van overtuigd dat wij genoeg invloed kunnen uitoefenen om bijv. een volgende ijstijd tegen te gaan.
Nuke the north pole.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
O echt wel..Ik ben er niet van overtuigd dat wij genoeg invloed kunnen uitoefenen om bijv. een volgende ijstijd tegen te gaan.
Ik vind het juist arrogant om te denken dat wij niet verantwoordelijk zijn voor vervuiling van de aarde en de ontregeling van het klimaat.Natuurlijk heeft ons gedrag invloed op klimaatveranderingen. Maar het is arrogant om te denken dat wij voor een significant deel verantwoordelijk ervoor zijn. Ik ben er niet van overtuigd dat wij genoeg invloed kunnen uitoefenen om bijv. een volgende ijstijd tegen te gaan.
Natuurlijk heeft ons gedrag invloed op klimaatveranderingen. Maar het is arrogant om te denken dat wij voor een significant deel verantwoordelijk ervoor zijn. Ik ben er niet van overtuigd dat wij genoeg invloed kunnen uitoefenen om bijv. een volgende ijstijd tegen te gaan.
Alsof het afwenden van een nieuwe ijstijd de hoogste prioriteit heeft nu. Lijkt me toch handiger om uit te zoeken of wij de ingezette temperatuurstijging kunnen stoppen voordat we met natte voeten lopen.
Als de temperatuurstijging echt alleen het werk is van de natuur dan zijn we toch wel de lul maar het toeval van samenvallen van industrialisatie en temperatuurstijgingen is net even te groot.
Ik vind het juist arrogant om te denken dat wij niet verantwoordelijk zijn voor vervuiling van de aarde en de ontregeling van het klimaat.
We hebben de aarde voor een groot stuk ontbost, water en gronden vervuilt, bepaalde diersoorten zijn een bedreigde soort geworden mede door onze acties enz. De mens heeft wel degelijk een invloed op de leefbaarheid van de planeet.
De atmosfeer is voor een groot stuk wat het klimaat in evenwicht houdt, als je de CO2 die in de grond zit (olie en gas bijv.) in de atmosfeer brengt dan krijg je nu eenmaal broeikaseffect. Op dit moment gaat dat aardig snel. Nooit in de mate dat vulkanen dat deden in het verleden (de oorzaak van eerdere ijstijden) maar dat het aanzienlijk is en wel eens genoeg zou kunnen zijn valt niet uit te sluiten.
Het is ethisch gezien niet meer dan normaal om het broeikaseffect kost wat kost tegen te gaan, zelfs als in het beste geval, het geen rampzalig effect zou hebben op het klimaat.
Alsof Al Gore zwart op wit gaat staan liegen in al die presentaties die hij doet, plus in een docu die iedereen kan controleren. Hij zou onmiddellijk ontmaskerd worden door de wetenschap. De man is jaren bezig geweest met het bestuderen van de hele materie, om dan te denken dat er helemaal niets van waar is getuigd niet van enige logica. Wellicht kunnen bepaalde uitspraken kritisch bekeken worden en wellicht kan men deze dan ook relativeren, maar zijn boodschap is voldoende bewezen en betrouwbaar: de mens is verkeerd bezig en er moet wel degelijk een ommekeer komen.
Alsof Al Gore zwart op wit gaat staan liegen in al die presentaties die hij doet, plus in een docu die iedereen kan controleren. Hij zou onmiddellijk ontmaskerd worden door de wetenschap. De man is jaren bezig geweest met het bestuderen van de hele materie, om dan te denken dat er helemaal niets van waar is getuigd niet van enige logica. Wellicht kunnen bepaalde uitspraken kritisch bekeken worden en wellicht kan men deze dan ook relativeren, maar zijn boodschap is voldoende bewezen en betrouwbaar: de mens is verkeerd bezig en er moet wel degelijk een ommekeer komen.
De verontschuldigingen waarover jij het hebt zijn over zaken die wat te zwart wit werden gesteld. Het gaat niet over de kern van de zaak, oeps had je dat gemist?Wha ha el core heeft zijn verontschuldigingen aangeboden voor zijn documaintaire omdat er zoveel dingein in verdraait zijn.Maar hij bleef erbij dat de kern van het verhaal waar was.Dit is wereldnieuws geweest,oeps had je zeker gemist.
Ik geloof eerder een man als Gore dan jou, om eerlijk te zijn.Een docu die je kan controleren? Het is geen dictee dat wordt afgenomen met na afloop een cijfer. Er zijn genoeg klimaatwetenschappers die de theorien van Al Gore verwerpen. Wil je zeggen dat al die klimaatwetenschappers lutsers zijn, hun onderzoeken niet goed doen en niet goed hebben opgelet op school? En dat de beste man een paar jaartjes een beetje research heeft gedaan wil nog niet impliceren dat het als waarheid gezien moet worden. Ik ken niet zijn gehele levensloop, maar volgens mij was hij rond 2000 bezig met een verkiezingsstrijd tegen Bush en was hij niet voltijd bezig met het onderzoeken. Terwijl sommige klimaatwetenschappers al meer dan 25 jaar onderzoek verrichten. Enige logica vertelt mij dat zo'n klimaatwetenschapper beter te vertrouwen is dan Al Gore die afgestudeerd is in bestuurskunde.
De verontschuldigingen waarover jij het hebt zijn over zaken die wat te zwart wit werden gesteld. Het gaat niet over de kern van de zaak, oeps had je dat gemist?
Ik geloof eerder een man als Gore dan jou, om eerlijk te zijn.
Er zijn voldoende feiten beschikbaar die bewijzen dat er wat aan de hand is. Het broeikaseffect is een feit.
De verontschuldigingen waarover jij het hebt zijn over zaken die wat te zwart wit werden gesteld. Het gaat niet over de kern van de zaak, oeps had je dat gemist?
Ik geloof eerder een man als Gore dan jou, om eerlijk te zijn.
Je kan elke docu onderwerpen aan een kritische evaluatie en vaststellen dat niet alles zo zwart wit is als werd voorgesteld. Prima, laat men dat maar doen. Ik wil best aannemen dat Gore het wat krachtiger probeert te brengen en dan soms te makkelijk tot een conclusie komt. De docu is niet perfect, maar er komen genoeg elementen in voor die een lichtje moeten doen branden. Er is wel degelijk een probleem met de manier waarop we omgaan met energie en onze omgeving.
Het is niet omdat er kritische vragen zijn over de film, dat je het kind met het badwater moet weggooien. De film bevat ook veel waarheden die je serieus moet durven nemen. Het zou dwaas zijn om te doen alsof er niets aan de hand is, en vrolijk verder te gaan met het produceren van CO2, afval, ontbossing enz.
Maar sommige mensen willen gewoon niet nadenken over de toekomst. Ipv kritisch te zijn tegenover een documentaire die ogen opent, zou men misschien beter wat kritischer zijn tegenover zichzelf.
Er zijn voldoende feiten beschikbaar die bewijzen dat er wat aan de hand is. Het broeikaseffect is een feit.