MuscleMeat

afvalen met krachttraining, eet ik goed/voldoende?

nadoria

Novice
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
76kg
Vetpercentage
38%
Ik ben nu 3 weken begonnen met krachttraining. Heb bij mijn sportschool 3 gratis personal trainingen gehad en heb er nog een te gaan dus wat dat betreft zit dat wel goed. Mijn vraag is of ik nu wel de juiste voeding binnen krijg om af te vallen. Mijn vetpercentage is al 1% omlaag gewicht zelfde gebleven en ben dus zwaarder geworden qua spieren[Afbeelding niet meer beschikbaar] ik train 3/4 x in de week.

17JAAR
76,3 KG
166 CM
38% vetpercentage

dit is wat ik op een dag eet.
Ochtend 7:30
oatmeal met amandelmelk en een banaan.

Tussendoortje 10:30
ongeveer 1/3 1/2 komkommer 1 kiwi

Middag 12:45
eerst waren het 4 crackers van wasa met een dun laagje pindakaas, nu ga ik voor een volkorenbrood met pindakaas.

tussendoortje 15:30
soort van pannenkoek met als ingrediënten banaan en 2 eieren . Of een groentje/fruitshake met spinazie banaan en eventueel avocado of een mango.
avondeten 19:00/ 20:00
spinazie met groente vis met groente zoete aardappel met groente verschilt meestal.
tussendoortje 21:00
handjevol amandelen/walnoten Ik drink op een dag minimaal 1 liter water. En hoe zit het met fruit hoeveel stuks ''mag'' je op een dag eten ivm de suikers? alvast bedankt.

Wat is je doelstelling aan of afvallen?
Fruit kan je gewoon eten als je daar zin in heb,er zitten natuurlijke suikers in en dat zijn goede suikers!

• Topic Starter Topic Starter
Wat is je doelstelling aan of afvallen? Fruit kan je gewoon eten als je daar zin in heb,er zitten natuurlijke suikers in en dat zijn goede suikers!

ik wil graag afvallen ik dacht als ik spieren train gaat mijn vetpercentage omlaag en daardoor ook de overtollige kilo's

@Up, dat klopt. Daar is niks mis mee..

Wat je wel kunt doen is zelf even uitrekenen wat je aan kcal en aan macro's (Eiwitten, Koolhydraten, Vetten) binnen krijgt op een dag, aan de hand van de dingen die je nu post. Het is een beetje lui om te verwachten dat wij dat allemaal individueel voor je gaan doen en tips gaan geven, als je het ook zelf een keer kunt doen (even op internet de voedingswaarden van alles opzoeken en een schema maken) zodat wij makkelijker en sneller advies kunnen geven.

Voor m'n gevoel eet je iets te weinig en dan met name te weinig eiwitten. Maar dat is m'n gevoel, als je meer zekerheid wilt zul je zelf even een voedingsschema op moeten stellen, ik weet ook niet hoeveel je van wat pakt bij je avondeten en dergelijk, je wilt niet dat mensen dat zelf voor jou gaan schatten en aan de hand van zo'n schatting advies geven wat misschien niet eens klopt.

Ik ben nu 3 weken begonnen met krachttraining. Heb bij mijn sportschool 3 gratis personal trainingen gehad en heb er nog een te gaan dus wat dat betreft zit dat wel goed. Mijn vraag is of ik nu wel de juiste voeding binnen krijg om af te vallen. Mijn vetpercentage is al 1% omlaag gewicht zelfde gebleven en ben dus zwaarder geworden qua spieren[Afbeelding niet meer beschikbaar] ik train 3/4 x in de week. 17JAAR 76,3 KG 166 CM 38% vetpercentage dit is wat ik op een dag eet. Ochtend 7:30 oatmeal met amandelmelk en een banaan. Tussendoortje 10:30 ongeveer 1/3 1/2 komkommer 1 kiwi Middag 12:45 eerst waren het 4 crackers van wasa met een dun laagje pindakaas, nu ga ik voor een volkorenbrood met pindakaas. tussendoortje 15:30 soort van pannenkoek met als ingrediënten banaan en 2 eieren . Of een groentje/fruitshake met spinazie banaan en eventueel avocado of een mango. avondeten 19:00/ 20:00 spinazie met groente vis met groente zoete aardappel met groente verschilt meestal. tussendoortje 21:00 handjevol amandelen/walnoten Ik drink op een dag minimaal 1 liter water. En hoe zit het met fruit hoeveel stuks ''mag'' je op een dag eten ivm de suikers? alvast bedankt.

Je moet kijken hoe actief jezelf bent in meerdere dingen, gezien je leeftijd ga je nog naar school. maar ga je op de fiets of lopend? Je moet kijken hoeveel je verbruikt op een dag aan calorien. Je bent al goed bezig met je voedingspatroon om vaker te eten. Je moet even kijken bij 'Tips' van dnasupplementen.nl daar hebben ze wel meer info hierover.

Sterkte met je vetverbranding!

Terug
Naar boven