XXL Nutrition

Afvallen op hoogste tempo

TheOnly1

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
81kg
Vetpercentage
17%
Hoi ik ben nieuw hier
Ik ben 16 jaar 179 cm, 84 kg en 25% vet overgewicht 12 kg vet

ik ben van plan om te cutten . ik eet veel gezonder dan dat ik vroeger deed

ik sport ongeveer 4x in de week ( normaal intensiviteit )

2x per week sportschool - 3x per week touwtje springen 2x per week voetballen

ik heb nog geen voeding schema

Laatst bewerkt:
ik heb een vraagje ,

ik ben 16 jaar 179 cm, 84 kg en 25% vet

is het mogelijk om 7 tot 8 + % vet kwijt te raken in de zomer vakantie .

ik heb abonnament op 2x per week sportschool ,
ik wil wel buite sport school sporten ,
ik kan rond 45 x opdrukken , wil echt alles aan doen om me doel te behalen .

hebben jullie misschien tips hoe ik heb best kan aanpakken en of het we mogelijk is .
Het beste dat je kunt doen is je inlezen :). Gebruik het forum of lees een boek(en)

Gwn niks eten en alleen maar water drinken, succes gegarandeerd.

• Topic Starter Topic Starter
ik ben aal een maand bezig met inlezen en weet een beetje hoe het werkt .
maar aal die mensen kunnen 5x naar de sportschool , dat kan ik dus niet .
daarom is het lastig om te vergelijken

waarom niet

ik ben aal een maand bezig met inlezen en weet een beetje hoe het werkt .
maar aal die mensen kunnen 5x naar de sportschool , dat kan ik dus niet .
daarom is het lastig om te vergelijken

waarom niet? dacht dat je er juist alles aan wou doen..

begin met het lezen van de stickies, als je dat gedaan hebt dan weet je wat je moet doen. Link naar de stickie die hier van toepassing is heb je al gekregen.. succes

Ik heb even wat numbers gecrunched voor je om e.e.a. inzichtelijk te maken.

84kg met 25% vet is 21kg aan vet in je lichaam. Als je dat omrekent naar 18% vet (7% vet eraf) dan kom je uit op een lichaamsgewicht van ongeveer 77kg met 14kg vet (=18,2% vet). Dat betekent dus 7 kilo vet verbranden.

Als je op de juiste manier aan het cutten bent verbrand je ongeveer 0,5kg vet per week. Ik laat het spiermassa-gedeelte even buiten beschouwing. Je zult voor je doel dus minstens 14 weken bezig zijn. Oftewel ruim een kwart jaar. Zou je vandaag beginnen dan ben je half oktober klaar.

Dit is niet om je te demotiveren, maar om je de realiteit te laten inzien. Je kunt je doel zeker behalen, je kunt zo ripped worden als je wilt. Maar het kost tijd en energie. Deze vakantie gaat dus niet lukken. Maar denk op de lange termijn. Vakantie 2014 is WEL mogelijk. En alle daaropvolgende vakanties ook.

EDIT - Rekenfout gemaakt waardoor iedereen z'n mind verloor :P Het is natuurlijk 14 weken ipv 28 weken.

Laatst bewerkt:
Helaas niet te bereiken voor de zomer van 2013, maar gewoon doorgaan en de zomer van 2014 loop je er strak bij ;)

84kg met 25% vet is 21kg aan vet in je lichaam. Als je dat omrekent naar 18% vet (7% vet eraf) dan kom je uit op een lichaamsgewicht van ongeveer 77kg met 14kg vet (=18,2% vet).

Als je op de juiste manier aan het cutten bent verbrand je ongeveer 0,5kg vet per week. Ik laat het spiermassa-gedeelte even buiten beschouwing. Je zult voor je doel dus minstens 28 weken bezig zijn. Oftewel ruim een half jaar. Zou je vandaag beginnen dan ben je half januari 2014 klaar.

Dit is niet om je te demotiveren, maar om je de realiteit te laten inzien. Je kunt je doel zeker behalen, je kunt zo ripped worden als je wilt. Maar het kost tijd en energie. Deze vakantie gaat dus niet lukken. Maar denk op de lange termijn. Vakantie 2014 is WEL mogelijk. En alle daaropvolgende vakanties ook.
Het dik gedrukte gedeelte is onzin. "juiste manier van cutten" "0,5 kg vet per week"? Dat kan, zeker met een hoog vetpercentage, veel sneller. Zelfs MET behoud van spiermassa. Hoe lager je komt in vetpercentage hoe moeilijker het echter wordt. Op 25% bodyfat kun je prima snel afvallen zonder veel negatieve gevolgen. Ik ben zelfs met een stuk lager vetpercentage veel sneller afgevallen dan 0,5 kg per week MET behoud van spiermassa.

^ Ik ook.

84kg met 25% vet is 21kg aan vet in je lichaam. Als je dat omrekent naar 18% vet (7% vet eraf) dan kom je uit op een lichaamsgewicht van ongeveer 77kg met 14kg vet (=18,2% vet).

Als je op de juiste manier aan het cutten bent verbrand je ongeveer 0,5kg vet per week. Ik laat het spiermassa-gedeelte even buiten beschouwing. Je zult voor je doel dus minstens 28 weken bezig zijn. Oftewel ruim een half jaar. Zou je vandaag beginnen dan ben je half januari 2014 klaar.

Als hij 7 kilo moet afvallen volgens die som van jou is dat gewoon mogelijk binnen 7 weken. Waar jij die 28 weken vandaan haalt mag Joost weten.

op dat vet perc gewoon pompen en veel cardio, eet gewoon normaal en clean 3 keer per dag dan vliegt het eraf

Me Vader is Millitair Commando geweest , helaas zie ik hem 1 x per jaar omdat hij in een andere land woont, hij zegt
dat het makkelijk is om 10 kg vet kwijt te raken in 7 weken ( in het leger zag hij het wel meer )
maar ik heb niet zo budget als hun voor shakes enzo

iemand tips om toch aan de eiwit te komen , IK kan bijv veel kwark eten met banaan ? en minder koolydraden zoals houvermout,

Ik geloof persoonlijk dat jij iets meer moet denken in de termen hardlopen, fietsen, zwemmen ipv shakes ;-)

Het dik gedrukte gedeelte is onzin. "juiste manier van cutten" "0,5 kg vet per week"? Dat kan, zeker met een hoog vetpercentage, veel sneller. Zelfs MET behoud van spiermassa. Hoe lager je komt in vetpercentage hoe moeilijker het echter wordt. Op 25% bodyfat kun je prima snel afvallen zonder veel negatieve gevolgen. Ik ben zelfs met een stuk lager vetpercentage veel sneller afgevallen dan 0,5 kg per week MET behoud van spiermassa.

Deze richtlijnen zijn afkomstig uit Burn the Fat, Feed the Muscle van Tom Venuto. In mijn eigen ervaring klopt die richtlijn. Bij meer dan 0,5kg per week ging er vaak een deel VVM verloren bij mij. Natuurlijk verbranden extreem obese mensen meer vet, maar dat is de TS niet..

Het boek alleen maar "onzin" noemen draagt natuurlijk weinig bij. Wat zijn je bronnen? The Rapid Fatloss Handbook? Wat waren je resultaten, hoeveel vet verbrandde je per week zonder spierverlies? Ik ben altijd benieuwd naar andermans ervaring.

Als hij 7 kilo moet afvallen volgens die som van jou is dat gewoon mogelijk binnen 7 weken. Waar jij die 28 weken vandaan haalt mag Joost weten.

Een doodsimpele rekenfout die blijkbaar niemand opviel :P Moet 14 weken zijn, dus iets meer dan drie maanden. Overigens heb ik het niet over 7 kilo afvallen maar over 7 kilo vet verbranden. Twee totaal verschillende dingen.

Google: Lyle Mcdonalds - Rapid Fat Loss & koop wat hardloopschoenen, want voortaan ga jij drie a vier keer in de week hardlopen (HIIT)

En powersupplements verkoopt 2000gr caseïne shake, voor ong. 30,- euro.

(redelijk) goedkope eiwitbronnen: magere kwark, koolvis, magere yoghurt, cottage cheese

Mosterd wordt voortaan jouw saus om de koolvis mee weg te werken :p

Idd krachttraining icm hardlopen! Suc6!

Deze richtlijnen zijn afkomstig uit Burn the Fat, Feed the Muscle van Tom Venuto. In mijn eigen ervaring klopt die richtlijn. Bij meer dan 0,5kg per week ging er vaak een deel VVM verloren bij mij. Natuurlijk verbranden extreem obese mensen meer vet, maar dat is de TS niet..

Het boek alleen maar "onzin" noemen draagt natuurlijk weinig bij. Wat zijn je bronnen? The Rapid Fatloss Handbook? Wat waren je resultaten, hoeveel vet verbrandde je per week zonder spierverlies? Ik ben altijd benieuwd naar andermans ervaring.
Ik weet dat de richtlijnen uit BFFM komen. Overigens is dat een prima boek en kun je prima vet verliezen op dat tempo. Maar dat staat los van het feit dat het veel sneller kan, zeker op een hoger vetpercentage. BFFM houdt geen specifiek rekening met je vetpercentage en de gevolgen die het met zich meeneemt (zoals verandering in eiwit-behoefte, hormonale wijzigingen, andere tekorten, etc.).

Ik houd niet van de manier waarop jij conclusies trekt. Ik noem het boek nergens "onzin". Ik noem jouw conclusie "onzin". Tevens heb ik een bron allang gegeven. Een beetje jammer dat je op die manier je ego verdedigt.

Afhankelijk van je vetpercentage kun je hele goede resultaten behalen met RFL. Mijn ervaring is ongeveer 2% droger in 12 dagen. Afhankelijk van de categorie (je hebt er 3) worden de "regels" bepaald. Spierbehoud werkt ook prima met RFL (zolang je je aan de richtlijnen houdt).

BFFM staat overigens vol richtlijnen die te algemeen zijn. Cardio, voeding en training behoren in balans te zijn. Die balans ontbreekt in het boek. Daardoor hebben sommige mensen geen super resultaten op de manier zoals beschreven. Teveel cardio werkt vaak tegen je in een kcal tekort. Tevens werkt te lang dieeten ook tegen je op de lange termijn. De algemene conclusie is vaak cyclisch dieeten. Dit mis ik in het boek BFFM en daardoor gaan veel mensen de mist in. Ook de stickies hier op het forum zijn te kort door de bocht. Het is goede basiskennis en een goed beginpunt, maar het is niet het volledige verhaal. Physiologisch (vooral hormonaal) komt er veel bij kijken dat totaal niet uitgelegd wordt. Dit is juist een ontzettend belangrijk aspect.

---------- Post toegevoegd 8 July 2013 om 10:35 ----------

Google: Lyle Mcdonalds - Rapid Fat Loss & koop wat hardloopschoenen, want voortaan ga jij drie a vier keer in de week hardlopen (HIIT)
Oh ja, RFL met hardlopen of HIIT? Ben je wel goed wijs?

Sowieso 4 keer per week hardlopen naast je KT... slecht advies voor de gemiddelde naturel atleet. Beter doe je LISS en zorg je voor je herstel op rustdagen. Zeker in een kcal tekort wordt je herstel er niet beter op.

Ik heb nog een vraagje
als ik s morgens ;
krach training doen dus opdrukken . buikspier training, pull ups doen enzo
dan ontbijt met kwark banaan en beetje houvermout
dan fiets ik een uurtje weer wat spier training of eten ?
dan was ik van plan om 2 uur cardio te doen Met voeding van KD ?
is dat een goede plan ?

KT 30 min dan 2-4 uur cardio op een hele dag ?

dank u wel alvast

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven