MuscleMeat

Afvallen, spieren opbouwen en er gewoon voor gaan.

Bezoekers in dit topic

Hunterlife

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 jun 2009
Berichten
41
Waardering
0
Hey,

Ik ben 17 jaar oud, 1.65m lang en ik weeg 75 kilo. Ik heb dus overgewicht en ik wil hier wat aan doen. Ik zit nu al sinds januari 2008 op fitnes. Ik ben nooit serieus begonnen met me lichaam te trainen en daar wil ik verandering in brengen. Ik heb besloten om sinds vandaag elke dag naar fitness te gaan. Ik snap de termen niet, weet niet hoe en wat, maar ik wil er toch voor gaan. Ik ben dus een totale 'newbie' Ik heb de stickys doorgenomen, maar ik wil toch liever hulp in een topic.

Ik heb besloten om elke dag 15 minuten te rennen en 45 minuten te fietsen. Dus 1 uur lang cardio. Daarna wil ik spiergroepen gaan trainen. Een aantal maanden terug zat ik als een debiel elke keer dat ik naar fitness ging me biceps, triceps, borst noem maar op te trainen. Ik kwam onlangs erachter dat dit niet goed is en dat je het goed moet verdelen.

Als ik 7 dagen per week naar fitnes ga, hoe lang zal het duren voordat me spieren echt beginnen met groeien en het echt zichtbaar gaat worden? Ik heb ook iets over proteinen gehoord die je kunt kopen. Wanneer zal ik beginnen met proteinen te nemen? Zal ik me cardio sessies verlengen? Hoeveel sets van elke oefening? Wanneer zal ik gewichten verhogen? Wanneer is het beste moment om naar fitness te gaan? Ochtend/avond?

Ik hoop dat ik hier antwoord op kan krijgen.

Bij voorbaat bedankt.

Greetz

Hunterlife
 
Hey,

Ik ben 17 jaar oud, 1.65m lang en ik weeg 75 kilo. Ik heb dus overgewicht en ik wil hier wat aan doen. Ik zit nu al sinds januari 2008 op fitnes. Ik ben nooit serieus begonnen met me lichaam te trainen en daar wil ik verandering in brengen. Ik heb besloten om sinds vandaag elke dag naar fitness te gaan. Ik snap de termen niet, weet niet hoe en wat, maar ik wil er toch voor gaan. Ik ben dus een totale 'newbie' Ik heb de stickys doorgenomen, maar ik wil toch liever hulp in een topic.

Ik heb besloten om elke dag 15 minuten te rennen en 45 minuten te fietsen. Dus 1 uur lang cardio. Daarna wil ik spiergroepen gaan trainen. Een aantal maanden terug zat ik als een debiel elke keer dat ik naar fitness ging me biceps, triceps, borst noem maar op te trainen. Ik kwam onlangs erachter dat dit niet goed is en dat je het goed moet verdelen.

Als ik 7 dagen per week naar fitnes ga, hoe lang zal het duren voordat me spieren echt beginnen met groeien en het echt zichtbaar gaat worden? Ik heb ook iets over proteinen gehoord die je kunt kopen. Wanneer zal ik beginnen met proteinen te nemen? Zal ik me cardio sessies verlengen? Hoeveel sets van elke oefening? Wanneer zal ik gewichten verhogen? Wanneer is het beste moment om naar fitness te gaan? Ochtend/avond?

Ik hoop dat ik hier antwoord op kan krijgen.

Bij voorbaat bedankt.

Greetz

Hunterlife

7 dagen per week??
Intensief en volumineuze cardiosessies en daarna je spieren trainen??
En jij zegt dat je de sticky's wel hebt gelezen??

:(

Lees eerst maar eens goed de boel door. Als je meer dan een jaar traint zul je toch echt wel wat termen kennen lijkt me.
 
Nee, ik ben van plan 7 dagen per week te gaan. Dag 2 is vandaag begonnen en ik ga zo weer naar fitness. Ik zal dan weer de sticky's gaan lezen. Bedankt. Kun je wel op een paar vragen antwoord geven?

Edit: Ik had ze toch wat beter moeten lezen, er zit namelijk best wat leerzaams tussen.
 
Laatst bewerkt:
7 * krachttraining is veel te veel.

4 * per week is meer dan voldoende. 3 * kan ook prima.

Er is ook een andere anekdote die heel veelzeggend is. Die gaat over
een jongeman die wil leren zwaardvechten. Uiteindelijk vindt hij
een leraar, hij begint met de man te trainen en hij traint vier keer
per week.

Dan vraagt hij de zwaardmeester: 'Hoe lang zal het duren voordat ik
een meester ben?' De leraar zegt: 'Als je zo doorgaat met trainen heb je tenminste tien
jaar nodig'.

Dan vraagt de leerling: 'En als ik nu twee keer zo hard en lang train als nu,
hoe lang zal het dan duren?' En de meester zegt: 'Twintig jaar.'
 
Hey,

Ik ben 17 jaar oud, 1.65m lang en ik weeg 75 kilo. Ik heb dus overgewicht en ik wil hier wat aan doen. Ik zit nu al sinds januari 2008 op fitnes. Ik ben nooit serieus begonnen met me lichaam te trainen en daar wil ik verandering in brengen. Ik heb besloten om sinds vandaag elke dag naar fitness te gaan. Ik snap de termen niet, weet niet hoe en wat, maar ik wil er toch voor gaan. Ik ben dus een totale 'newbie' Ik heb de stickys doorgenomen, maar ik wil toch liever hulp in een topic.

Ik heb besloten om elke dag 15 minuten te rennen en 45 minuten te fietsen. Dus 1 uur lang cardio. Daarna wil ik spiergroepen gaan trainen.

doe je cardio NA je krachttraining, of liever nog op een ander moment.

Een aantal maanden terug zat ik als een debiel elke keer dat ik naar fitness ging me biceps, triceps, borst noem maar op te trainen. Ik kwam onlangs erachter dat dit niet goed is en dat je het goed moet verdelen.

wel als je 7 keer per week traint. Als je 3 keer per week traint kun je prima full body trainen.

een upper/lower split kan heel mooi in een 4 daags programma (alles 2 keer per week).


Als ik 7 dagen per week naar fitnes ga, hoe lang zal het duren voordat me spieren echt beginnen met groeien en het echt zichtbaar gaat worden? Ik

Dat ligt hem aan je talent, je vetpercentage en je DIEET !.

heb ook iets over proteinen gehoord die je kunt kopen. Wanneer zal ik beginnen met proteinen te nemen?

lees de stickies over je DIEET. proteine zitten ook in echt voedsel.

Zal ik me cardio sessies verlengen?

een uur lijkt me lang zat

Hoeveel sets van elke oefening?

8 - 10 sets van 5 - 8 reps (totaal volume per spiergroep per week) Hoeveel oefeningen je wilt doen maakt niet uit, al is er iets voor te zeggen om het in ieder geval op te splitsen in 2 oefeningen. (voor borst bijvoorbeeld decline en incline, voor schouders upright row en press, 1 van de oefeningen zou dan zwaar kunnen zijn en de tweede licht (8 - 12 reps).... bijvoorbeeld)

Doe je een full split dan doe je bijvoorbeeld 10 sets
Doe je een U/L split dan doe 5 sets maal 2 trainingen
Doe je een full body training dan 3 sets 3 maal per week.


Wanneer zal ik gewichten verhogen?

Wanneer je 8 herhalingen haalt met al je sets (of 12)

Wanneer is het beste moment om naar fitness te gaan? Ochtend/avond?

er is een hele kleine aanwijzing dat je 's avonds sterker bent, maar als je een ochtend mens bent is het beste er dan wel weer af. Er zijn mensen die 's ochtends vroeg trainen, maar voor cardio gaat dat wellicht nog, maar voor krachttraining moet je gehele lichaam goed wakker zijn. Doe dan in ieder geval een hele ruime warming up.

Het maakt overigens zo goed als niets uit, dus je kunt het beste het moment kiezen dat het jou het beste uit komt.
 
Ik ben net van fitnes, en ik heb de reacties gelezen.

Ik wil wazzup bedanken, top dat je al me vragen hebt kunnen beantwoorden:).
Ik heb vandaag 10 minuten gerend, 20 minuten met de crostrainer en 30 minuten met de fiets getraind. Rennen gaat niet zo makkelijk, ik krijg snel pijn bij me onderbeen. Ik heb biceps getraind, 3 sets van 15 reps elk (juiste term?) met een krullen stang, 14 kilo. Ik heb ook met losse gewichten van 5 kilo getraind, ook 3 sets van 15 reps. Verder heb ik bijna alle spiergroepen bij me onderlijf gedaan. Er was een aardige man die me kwam helpen en dat hielp zeker. Alles brande. Tot zover:

Zondag: begonnen met fitnes,, 1 uur cardio daarbij borst oefeningen gedaan. elk 3 sets van 10/15 reps. Ik heb in totaal 4 oefeningen gedaan waarvan 1 met een machine. Die 3 oefeningen met de dumbbells bestonden uit:

Dumbbell Pullover 3x10
Dumbbell Fly 3x15
Dumbbell Press 3x15


Goede termen?

Maandag: 1 uur cardio, daarbij heb ik biceps gedaan:

Standin Barbel Curl 3x15
Incline Barble 3x20


Verder heb ik me benen getraind met bijna elke machine die daar was, wel natuurlijk elke spiergroep met 1 machine dus niet 2 machines per spiergroep.

Dinsdag:
Wat zal ik toevoegen? Wat kan beter? Wat zal ik dinsdag trainen? Ik dacht aan rug en triceps. Ik hoop dat ik de juiste termen hebt gebruikt.

Hunterlife
 
Ik heb net 250 gram magere kwark gemengd met 3 eetlepels honing. Slecht idee? Ik ga morgen langs de supermarkt om wat pakken magere kwark te kopen. Ik heb namelijk gehoord dat je die het beste voor het slapen kunt nemen? Is dit waar?
 
Ik heb net 250 gram magere kwark gemengd met 3 eetlepels honing. Slecht idee? Ik ga morgen langs de supermarkt om wat pakken magere kwark te kopen. Ik heb namelijk gehoord dat je die het beste voor het slapen kunt nemen? Is dit waar?
Als je ze gewoon lust die kwark dan moet je ze gewoon nemen, eventueel met wat noten bij ( vertraagd de opname )

En ja een bakje kwark met noten voor het slapen gaan zorgt ervoor dat je spieren eiwitten ter beschikking hebben terwijl je slaapt.
 
Thanks man, ik kon het moeilijk puur eten dus had ik er wat honing mee gemengd. Ik had ergens gelezen dat dit een slecht idee is? Iets met koolhydraten ofzo. Weet jij daar meer vanaf?
 
Thanks man, ik kon het moeilijk puur eten dus had ik er wat honing mee gemengd. Ik had ergens gelezen dat dit een slecht idee is? Iets met koolhydraten ofzo. Weet jij daar meer vanaf?
Hoe later op de dag hoe minder koolhydraten je moet nemen, dus raad ik je aan om alleen het bakje kwark zonder iets erbij op te eten. Als je nog niet genoeg vetten en kcal binnen hebt kan je hierbij noten doen.

Ikzelf pak altijd ongeveer 300gr kwark met 1,5 eetlepel gebroken lijnzaad en een paar noten (hazelnoten, walnoten, amandelen, cashewnoten,...)
 
Ok, ik zal het voortaan puur proberen te eten, die nootjes zal ik overwegen. Hoeveel dagen rust zal ik nemen per week? Ik wil 7 dagen per week gaan fitnessen, maar is dit reeël? Kan ik 2 dagen vrij nemen van krachttraining en op die 2 dagen gewoon 1 uurtje cardio?
 
Ok, ik zal het voortaan puur proberen te eten, die nootjes zal ik overwegen. Hoeveel dagen rust zal ik nemen per week? Ik wil 7 dagen per week gaan fitnessen, maar is dit reeël? Kan ik 2 dagen vrij nemen van krachttraining en op die 2 dagen gewoon 1 uurtje cardio?
Ik zou je aanraden om 3 dagen per week krachttraining te doen (fullbody) en als je wilt afvallen kan je op de rustdagen of na de krachttraining nog cardio doen.

Zelf hou ik minimum altijd 1 dag tussen mijn trainingen.

Rust is ook een element in het BB ;)
 
Ok dan ga ik morgen niet naar fitness, dit omdat ik 5 uurtjes moet werken. Misschien dat ik de avond nog ga. Gewoon even om een uurtje cardio te trainen:D. Je bedoelt met full body, gewoon elk lichaamsgroep? Dus allemaal op 1 dag? Of bedoel je verdeeld in die 3 dagen?

Nogmaals bedankt!
 
doe zoals mij, lees elke dag alle topics waar er gepost op word, ook in de secties dat je niet interesseert, en elke keer leer je veeeeel bij..
dan weet je normaal na 1 dag dat 7keer per week niet gaat, en is dat wel mogelijk? heb jou leeftijd en no wat dat ik 7keer per week naar fitness kan met huiswerk
 
Ik ben nu klaar met school. Ik heb me examens achter de rug, nu nog wachten op de uitslag (17 juni). Ik moet nu kiezen of ik op de dagen dat ik werk niet naar fitnes ga en rust neem of ik wel ga in de avonden. Ik denk toch dat ik morgen in de avond wat cardio ga doen. En eventueel triceps en rug erbij nemen.
 
17j en gdn met school?? ahje je bent Nederlander..
mijn examens beginnen pas binnen 2 weken, en duurt 2 weken..
 
Yes and proud to be Dutch:D. Maar even terug op me vraag. Het zou dus niet erg zijn als ik morgen rust neem? En zijn rust dagen van belang? Dat je dus 1-2 dagen gewoon uitrust?
 
Suggestie: als je zo vaak gaat kun je ook elke dag 1 spiergroep trainen. Ik heb dat een tijdje gedaan, toen ging ik 5x per week en trainde ik elke dag 1 spiergroep. Die pakte ik dan ook echt goed aan. Plus wat cardio er achteraan. Misschien werkt het voor jou ook. Pak de basisoefeningen, stuk of 4 per spiergroep, 3 setjes, vervolgens half uurtje cardio en klaar voor de dag. Zelf heb ik er echt veel kracht en massa mee gewonnen. Maar dan moet je ook wel veel eten natuurlijk, maar daarvoor verwijs ik je naar de stickies.
 
Ok dat zal ik dan doen^^. Laat me even kijken. Chest, biceps , triceps, schouders, rug, buik 6 oefeningen. Ik zal dat in 3 dagen doen, welke zal ik in combinatie nemen? 3 dagen upper body en dan 2 dagen lower body. maandag chest+ biceps, dinsdag benen, woensdag rust, donderdag triceps+ rug, vrijdag benen, zaterdag rust en dan zondag buik en chest? Dat is dus 5 dagen per week trainen met 2 dagen rust. Moet wel lukken^^. Elke keer voor het slapen 250gram kwark. Bedankt iedereen. En als er iemand is die nog tips heeft voor me planning, dan hoor ik het graag.
 
Back
Naar boven