MuscleMeat

Aikido effectief of valt het in de praktijk wel mee?

Ik zou alleen nog ff willen benadrukken dat sytema echt systematish k*t is

Ik zou alleen nog ff willen benadrukken dat sytema echt systematish k*t is

daar heb je al een heel topic over geopend en dat is helemaal niet relevant in deze discussie :P volgens mij heeft het echt een slechte indruk op je gemaakt man dat systema. Heb je er ook nachtmerries over?

daar heb je al een heel topic over geopend en dat is helemaal niet relevant in deze discussie :P volgens mij heeft het echt een slechte indruk op je gemaakt man dat systema. Heb je er ook nachtmerries over?

hahaha ja min of meer ik sta er mee op en ga ermee slapen en dan heb ik nog nachtmerries ook :D

Aikido en meer van dat soort hocus-pocus sporten ziet er leuk uit,mits de oefeningen langzaam worden uitgevoerd.
Jij slaat dan pak ik je hand en dan bla bla.
De grove werkelijkheid een goed getrainde (kick)bokser slaat razendsnel en trekt daarbij onmiddelijk zijn arm terug.
Dan heb je als aikido beoefenaar allang die hengst te pakken,en voordat je beseft wat er aan de hand is krijg je ernog een paar.

Veel vechtsporten zijn showsporten net zoals bv.Pencak Silat ziet er kunstig uit,heb je op straat troubles kun je w.s alleen winnen omdat je tegenstander de slappe lach krijgt.

Combie Judo/worstelen-Thaiboksen is het meest effectief.

Dan nog iets al Seagal zo ontzettend goed is waarom zie ik hem dan niet terug in de ring?
Weet wel waarom ook hij gaat zijn goede naam niet te grabbel gooien,want beseft maar al tegoed dat die afgeslacht wordt.

Laatst bewerkt:
Precies en met veel truckage geeft die de indruk dat hij een op en top vechter is.
Ik ben er niet onder de indruk van,mensen moeten voor mij zich bewijzen.
Beetje blaaskaken mag je nav je prestaties,zoniet dan moet je je mond dicht houden.
Er heeft nog nooit een Aikido,Penjac Silat,en Babi Panghang vechtsporter in de ring prijzen gepakt om de overduidelijke reden omdat het niet werkt!

Seagal is gewoon een 1000 in 1 dozijn B-filmacteur niets meer en niets minder!

Precies en met veel truckage geeft die de indruk dat hij een op en top vechter is.
Beetje blaaskaken mag je nav je prestaties,zoniet dan moet je je mond dicht houden.
Er heeft nog nooit een Aikido,Penjac Silat,en Babi Panghang vechtsporter in de ring prijzen gepakt om de overduidelijke reden omdat het niet werkt!

Realti check, niet dat ik zo'n Aikido fan ben maar kijk je ook wel even naar de regels die er gelden in de ring.:rolleyes:

Precies en met veel truckage geeft die de indruk dat hij een op en top vechter is

Uhm... het is en blijft een film. Niet al te serieus nemen dus.

.

Seagal moet in de vechtsport die bij beoefend toch echt een meester zijn. Daar heb ik zeker wel respect voor.

Verder heb je gelijk dat de ene sport effectiever is dan de andere. Maar persoonlijk doe ik een sport omdat ik het leuk vind, en niet omdat ik er effectief mensen mee verrot kan schoppen. :rolleyes:

Verder denk ik persoonlijk dat Steven Seagal toch zeker wel een fatsoenlijke tik kan uitdelen hoor. (het is best een stevige kerel als ik hem zo op die films zie; En hij zal heus wel weten hoe hij z'n gewicht achter een stoot moet zetten)

Natuurlijk zal het in real life niet zo zijn als in die films; Maar om nu te zeggen dat hij helemaal niks voorstelt ?

ik spar regelmatig met een dangraad aikido, en hij valt toch steeds terug op simpele mma- of bokstechnieken, je hebt gewoon de tijd niet een verfijnde polsklem te plaatsen als de andere met zijn vrije hand je gezicht zit te bewerken.....

Op straat tegen een opgefokte dronken lap of coke head heeft aikido wel nut. In de ring bijna kansloos behalve als het Profs zijn.

aikido gebruiken ook wapens om aan de vallen of te verdedingen andere populaire vechtsporten niet.

Aikido is zeer nuttig voor beveiligers omdat je iemand uit wil schakelen zonder hem letsel toe te dienen.

Met veel ander vechtsporten is dit niet mogelijk.

Aikido is effectief net als andere vechtsporten. Ik heb het zelf enige jaren beoefend en al enkele malen heeft het mij geholpen.

En diegene die Seagal 20 extra gelaatsuitdrukkingen wil bezorgen moet zich realiseren dat Seagal in Japan wel diverse yakuza heeft verslagen maar daarnaast ook een zwarte band heeft in diverse vechtsporten.

Peace

Men zegt weleens dat de beste verdediging de aanval is. Terwijl Aikido meer gaat over verdedigen zelf en niet over vechten/aanvallen. Dus ik denk dat er dan betere opties zijn.

En Aikido zal je idd niet in de ring zien omdat er überhaupt geen competitie is.

Een geoefende (prof)bokser slaat zo snel voordat je goed en wel beseft wat er gebeurt heb je de volgende serie stoten al te pakken.
Ik heb zelf de zwarte band in Judo, maar zeg eerlijk dat deze sport op straat nauwelijks bruikbaar is.
Of je moet op de grond zijn aanbeland dan kun je evt. wat klemmen aanbrengen.

De oefensessies 'ik sla, jij pakt mijn arm en gooit me over me schouder is lachwekkende onzin'
Diegene die je over je schouders heen gooit in de Dojo werkt lekker mee, en laat ook gewillig zijn arm pakken.;)
En dan nu even de realiteit, ik sla en jij pakt mijn arm, geen 1 incluis de leraar zelf wist mijn arm te pakken.:)

Het heet ook niet voor niets Martial Arts, het is kunst leuk om naar te kijken maar is verre van realistisch.

Ik heb een tijdje Tomiki Aikido gedaan (niet lang door blessure). Dit is de competitie vorm van aikido.

Aikido is enkel bedoeld om te verdedigen, er zijn wel een aantal slag technieken maar die waren niet de moeite in mijn ogen. Elke training werd er grotendeels tegen een tanto geoefend (vals mes).
Tegen een mes of een of ander scherp ding waarmee iemand je pijn wilt doen, is dit wel een effectieve vechtsport.

Echter voor een straatgevecht is deze sport niet handig lijkt me. Zelfs de hoofdtrainer (7de dan) zei dat deze sport moeilijk in real life toe te passen is. Als je iemand in een klem krijgt, werkt de klem natuurlijk wel, maarja dan moet hem eerst kunnen klemmen :D. Een andere trainer, een vechtersbaas, zei zelfs dat hij enkel worpen gebruikte en ze dan afmaakte met slagen ipv klemmen (zoals de bedoeling is in aikido).

Conclusion:
Je kan jezelf er goed mee verdedigen tegen steekwapens.
Je kan iemand werpen.
Je leert klemmen.

Maar ga nou niet de held uithangen tegen een bokser of iets dergelijks want die eet je op :p

Een geoefende (prof)bokser slaat zo snel voordat je goed en wel beseft wat er gebeurt heb je de volgende serie stoten al te pakken.
Ik heb zelf de zwarte band in Judo, maar zeg eerlijk dat deze sport op straat nauwelijks bruikbaar is.
Of je moet op de grond zijn aanbeland dan kun je evt. wat klemmen aanbrengen.

De oefensessies 'ik sla, jij pakt mijn arm en gooit me over me schouder is lachwekkende onzin'
Diegene die je over je schouders heen gooit in de Dojo werkt lekker mee, en laat ook gewillig zijn arm pakken.;)
En dan nu even de realiteit, ik sla en jij pakt mijn arm, geen 1 incluis de leraar zelf wist mijn arm te pakken.:)

Het heet ook niet voor niets Martial Arts, het is kunst leuk om naar te kijken maar is verre van realistisch.

Een betere comment voor dit topic is er niet...
Het zou zoooooooo effectief moeten zijn zoals sommigen beweren, zouden we dit al gezien hebben in ufc...

aikido, is eig. totaal nutteloos hoor, ik doe muay thai nu, en wij leren boksen en schoppen incasseren, nierstoten, highkicks, lowkicks, allemaal leren we het incasseren, bij aikido leer je alleen klemmen, dus denk eens na, wat gaat zo iemand doen als die een harde highkick ontvangt, thai boxers, of kickboxers, of boxers, zijn ook veel sneller als die kerels, en veel harder.

---------- Toegevoegd om 15:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:40 ----------

trouwens bij die films van steven seagal, vallen ze ook allemaal hetzelfde aan man...hoe block je een razendsnelle lowkick met je handen?? en gevolgt met 3 harde jabs?? haha. geen kans.

Terug
Naar boven