XXL Nutrition

Aikido effectief of valt het in de praktijk wel mee?

Jawel.
Wij trainen sinds kort ook nog met gebroken bierflesjes erbij. :)

Kay misschien wat overdreven, maar ik hou gewoon niet van stoten en trappen tegen m'n gezicht... wil die hersencellen daaro niet kapot maken of op jonge leeftijd aan een of andere hersenaandoening krijgen als gevolg van vele jaren kickboxen of een andere fullcontact sport.

De macho's komen wel weer naar boven hiero,..

Ik denk dat je vrij weinig kans maakt tegen steven seagal. De grepen zien er misschien wat onrealistisch uit, maar ze zijn zeker wel effectief. Zo effectief mogelijk en met weinig moeite mensen uitschakelen.

Vergelijk het met een schop onder je kloten. Misschien ben je pro boxer en krijg je van een graatmager ventje met snelle reflexen een gigantische schop tussen je kloten. Wedden dat je out gaat?

Vind het een mooie sport. Beter als eerst 100 klappen incasseren (weg hersens) volgens mij kent iedere boxwedstrijd 2 verliezers,.. of je nou out gaat of niet.

De macho's komen wel weer naar boven hiero,..

Ik denk dat je vrij weinig kans maakt tegen steven seagal. De grepen zien er misschien wat onrealistisch uit, maar ze zijn zeker wel effectief. Zo effectief mogelijk en met weinig moeite mensen uitschakelen.

Vergelijk het met een schop onder je kloten. Misschien ben je pro boxer en krijg je van een graatmager ventje met snelle reflexen een gigantische schop tussen je kloten. Wedden dat je out gaat?

Vind het een mooie sport. Beter als eerst 100 klappen incasseren (weg hersens) volgens mij kent iedere boxwedstrijd 2 verliezers,.. of je nou out gaat of niet.

De p*ssy's komen wel weer naar boven hiero...

http://www.youtube.com/watch?v=hiHCUmih30g#

http://www.youtube.com/watch?v=8kRZF1m1Vyc

Ik wil voor of na de zomervakantie weer eens een japanse vechtsport gaan beoefenen en deze keer langer dan 3 jaar. Nu kwam ik bij Aikido terrecht en wat ik ervan gezien heb ziet het er erg goed uit maar na dit topic te hebben gelezen ;) Zijn er hier ook leden die aikido beoefenen?

Het eerste filmpje is erg mooi, daarin geeft de bedenker van Aikido een aantal demonstraties.

als je veel oosterse vechtsporten heb gedaan is het wel handig want zelfs bij de amerikaanse rangers (elite eenheid) gebruiken ze combinaties van oosterse vechtsporten. En natuurlijk ook gewoon boxen:P

Maar om alleen op aikido je vertrouwen te zetten voor een gevecht op straat ben je nutteloos tegen een jongen die thai boxer is

je doet een vechtstyle omdat jeje daar in intersseerd lijkt me

ik doe Muay thai / MMA omdat ik het mooie sporten vind en ja tis bruut :D mooi toch, ik hou daar wel van

MMA is idd een mooie simpele sport.

Aikido vind ik wel leuk om te kijken maar ik zou me niet snel veilig voele als ik daarop moest rekenen voor zelfverdediging.

Zou weleens materiaal van Aikido willen zien waarbij de ontvanger eens niet weet welke slag/stoot of trap eraan komt zoals in alle video's.

Zou weleens materiaal van Aikido willen zien waarbij de ontvanger eens niet weet welke slag/stoot of trap eraan komt zoals in alle video's.

ik kan je allesinds al zeggen dat ze tegen een takedown 0,0 verdediging hebben.
Ik denk niet dat je ooit een aikidoka zover krijgt om ermee te sparren.

Laatst bewerkt:
Mesnen, kijk ens naar UFC 2 waar die aikido kill tegen de kickboxer gaat. 15 seconden lang duurt die wedstrijd.

Raad maar wie wint.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lol @ BJJ-Kitteh

maar wat is het nut van dat filmpje??? een aikidoka die zich vrijwillig laat wegtrappen (of waren ze aan t sparren?)

Mesnen, kijk ens naar UFC 2 waar die aikido kill tegen de kickboxer gaat. 15 seconden lang duurt die wedstrijd.

Raad maar wie wint.

de aikidoka:D duhh
Nee aikido is een mooie sport met vredelievende gedachtes. Tegen sommige mensen zal het allicht werken. alleen is het echt menis met iemand die van vechten weet of gewoon erg sterk is val ik liever terug op mma / muaythai etc. Maar als je liever geen harde klappen wilt ontvangen en voor de zelfverdedingin gaat zou ik voor krav maga gaan dat is 10 x effectiever dan aikido alleen zonder het spirituele gedeelte. Wil je gewoon leuk aanklooien en ben je geinteresseerd in verlichting ect. ga dan aikido doen. Verwacht alleen niet dat je dr een vecht machine van wordt.

Gewoon http link copy and paste..

Terug
Naar boven