MuscleMeat

Alcohol vs. spieropbouw?

Status
Niet open voor verdere reacties.
doe gewoon wat je zelf leuk of goed vind of wat dan ook..

als je graag pilsje pakt doe het! als je je eige klem wil zuipe doe het!
en als je niks wil drinke doe het dan vooral nie!

als je maar goed in t leven staat denk ik altijd maar

maar breekt alcohol niet je spieren af? dat lopen mij ouders altijd te roepen.

als bodybuilding ed voor je sociaal leven komt, en je verdient er niet je geld mee ben je imo een nerd. Ms wel een brede nerd maar still...

als bodybuilding ed voor je sociaal leven komt, en je verdient er niet je geld mee ben je imo een nerd. Ms wel een brede nerd maar still...

Vind ik ook weer een beetje kort door de bocht.

Sommige hechten meer waarden aan dikke armen dan een avondje in de kroeg, dat is eigen keus.

het ergste is nog als je jaren traint, en leeft als een monnik, en dan nog zwak bent of een k*t fysiek hebt.. :D

Vind ik ook weer een beetje kort door de bocht.

Sommige hechten meer waarden aan dikke armen dan een avondje in de kroeg, dat is eigen keus.

ja maarja, als je dikke armen wilt kun je evengoed naar de kroeg 1x in de week ofzo. sociaal hoeft er niet onder te leiden dan.. veel zit ook tussen de oren.

Sociaal zijn en weinig/geen alcohol drinken lijken vaak niet samen te gaan... Probeer een middenweg te vinden. Discipline is erg belangrijk.. Na een avondje flink drinken is het lekker om in bed te blijven hangen, maar dat doe je natuurlijk niet want je gaat trainen.

Weet iemand hoe dat een beetje zit? Ik vraag me namelijk af hoe slecht alcohol is voor je lichaam. Heb namelijk hehoord dat het spierweefsel afbreekt. Jammer. Maar hoe slecht is t? Kun je het beste als je massa wilt aanzetten gewoon geen bierglas meer aanraken of kun je wel 1x perweek zat worden?
Waarom zou het spierweefsel afbreken? Makkelijk vet winnen zou ik eerder denken. Er zitten overigens wel oestrogenen in, maar die hebben volgens studies geen of nauwelijks effect (en dan nog, een beetje oestrogeen is juist anabool).

Probleem is wellicht dat je eetlust verdwijnt omdat er flink wat kcal inzitten, zo zou het voor mensen die zich niet aan een vast schema houden kunnen leiden tot minder eiwit inname. Maar dat heb je dan zelf in de hand.

Biertje per dag kan in principe wel in de bulk/groei periode. Hoewel ik het zou beperken tot het weekend als je echt serieus bezig wil zijn met BB.

bij mij komt het zelden voor dat ik niet drink in een weekend, vaak zelfs 2 dagen. ik ga het gewoon niet laten, qua resultaat blijf ik stabiel. ik zorg wel dat mijn voeding in orde is.

Ik merk wel dat ik op maandag wat minder sterk ben als ik echt een zwaar weekend heb gehad.

als ik zaterdags flink ben wezen stappen dan gwoon zondags nie weg blijven rotten in mu bedje maar opstaan en eten!

ik ben fanatiek maar drinken met mijn maten geef ik niet op!

Ik ben voor 1x in de zoveel tijd flink door tanken, even goed naar de klote zijn en daarna weer als een beest trainen, eten en natuurlijk de rust nemen. Hiernaast hou ik wel van een wisky'tj nu en dan :), bier vind ik echt niks haha.
Iedereen moet gewoon lekker doen waar die zich het lekkerst bij voelt en de meest bevredigende resultaten mee haalt!

Dus het zou niet uitmaken als ik op zaterdag avond mezelf het erg gezellig maak en de rest van de week als een beest gaat trainen?

Ik rook en drink al 4 jaar niet meer.
Nu ben ik zeker een nerd? :janken:
Vlug maar weer gaan roken en drinken dan want anders hoor ik er niet bij en heb ik geen sociaal leven. NOT :laugh:

Alcohol stagneert gewoon je spiergroei ,klaar.

Jaa dat wel! maar wil graag weten of het echt wel zo slecht is...en of het 1x in de week kan of dat het je spiergroei belemmerd

Als je niet in voorbereiding voor wedstrijden bent dan kan het wel hoor, zolang het geen excessief drankgebruik is en je de dag erna gewoon goed eet.

Jaa dat wel! maar wil graag weten of het echt wel zo slecht is...en of het 1x in de week kan of dat het je spiergroei belemmerd

Het zal alleszins geen positieve invloed hebben eh :rolleyes:
Maar of het het waard is om niets meer te drinken in het weekend, puur voor BB-doeleinden, en zeker op jouw leeftijd? Don't think so ;)

Geniet van het leven man, je bent 17...
Maar ja, hangt natuurlijk volledig van jezelf af! Prioriteiten stellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven