NK Raw Powerlifting
Ingewogen op 100,6kg. Niet optimaal, maar goed genoeg.
Squats
Het opwarmen ging in het begin niet zo heel sterk, alles voelde een beetje stroef aan, maar na wat rekken en strekken kwam het een beetje los en voelde alles wel goed aan. Opgewarmd tot 1x 200kg met belt. Wel veel te vroeg klaar met opwarmen, want ik moest naar me gevoel best lang wachten tot de eerste groep klaar was met liften.
Eerste beurt: 210kg - goed. Easy.
Tweede beurt: 230kg - goed. Evenaring PR. Niet bepaald moeilijk, maar ook niet easy.
Derde beurt: 235kg - Mis. Zakte te diep door, toen kwam ik er niet meer uit, jammer.
Bankdruk
Hier vreesde ik voor. Dacht dat ik echt legit bijna niks kon bankdrukken. De woensdag ervoor rustig 90kg gedaan en nergens last van gehad, dus dat zat al goed. Toch maar geopend met 120kg voor de zekerheid, maar na een beetje opwarmen verhoogd naar 140kg omdat het allemaal goed voelde. Opgewarmd tot 1x 130kg paused.
Eerste beurt: 140kg - goed. Easy.
Tweede beurt: 152,5kg - goed. Easy ook.
Derde beurt: 165kg - goed. +5kg paused PR. Ging lekker geleidelijk.
Wel was opvallende dat ze onderin lang vast hield met het press-command.
Deadlift
Dit was het onderdeel waar ik eigenlijk wel het meeste zin in had. Tijdens het opwarmen wel een beetje 'geschrokken' doordat de 70kg en 120kg totaal niet soepel aanvoelden, maar alle zwaardere gewichten gingen daarna gewoon keihard. Hookgrip voelde ook heerlijk aan. Lijkt ook steeds minder pijn te doen als ik hem gebruik, dus dat is erg fijn.
Eerste beurt: 280kg - goed. Keihard.
Tweede beurt: 300kg - goed. Ging ook goed hard omhoog.
Derde beurdt: 310kg - goed. +10kg Raw PR & NL record. Voelde ook vlot en makkelijk aan. Zat wel meer in.
Uiteindelijk een 2de plaats met 705kg en 428 wilks punten. Al met al een geweldige dag, veel leuke mensen leren kennen!