MuscleMeat

AlexV was ooit sterk, heeft nu andere hobby's, maar tilt hier en daar soms nog wat gewichten op

• Topic Starter Topic Starter
2025-11-28 (Vrijdag)

Bodyweight: 108,0kg
Slaap score: 80 met 7u en 13 min slaap. Prima nachtje gehad eigenlijk.
Voeding: Prima dagje qua voeding eigenlijk. Zat wat laag in de kcal, dus heb net even nog snel wat kleins naar binnen gewerkt, zodat ik niet met een volle maag in bed lig zo. Voor de gene die zich het afvragen; ja, ik heb m'n frikandellenbroodje gewogen haha
1764361172963.png

Vandaag sleutels gekregen van m'n nieuwe huis, dus heb vandaag zelf al het een en ander verhuisd. Veel dozen vol gooien met kleinere dingen. Morgen met ons pa en broertje nog even de grotere dingen als tafels, banken en wasmachine ect, en dan ben ik helemaal over! Net nog even naar de sportschool geweest. Ivm tijdsgebrek (vrijdagen gaan ze altijd om half 9 als dicht...) alleen maar naar de sauna geweest. Merkte alleen wel dat ik nog wel druk was, en daardoor niet echt kon ontspannen in de sauna zelf. Uiteindelijk twee sessies gedaan, beide 8 min. Nu gelukkig wel weer iets rustiger.

Welkom terug! Ik kan me je weg omhoog op de wedstrijden nog goed herinneren. Jammer van de blessures, maar er zijn er maar weinig onder ons die daar uiteindelijk niet door geplaagd worden. Vooral vanaf 40+ wordt het er niet beter op.
Wel een verstandige aanpak om voor een lager bw te gaan. Denk dat je het bij het uitvoeren van je hobbies wel goed gaat merken. Toen ik 108kg woog (en eigenlijk niet eens echt zo vet) en terug ging naar 88kg was wel dat een flink merkbaar verschil als ik weer eens hier in Noorwegen de bergen in ging. Ik kan me voorstellen dat het ook veel kan helpen met je slaapproblemen.
Thanks! Vind het mooi om te zien dat een aantal mensen van de oude garde toch zijn blijven hangen haha! Helaas horen de blessures een beetje bij de sport als je elke keer weer het randje opzoekt. Maar ja, hopelijk voel ik me ook wat fitter en gaat die slaap ook beter. Kreeg op aanraden van het Nederlands Slaap Instituut ook het advies om af te vallen, ondanks de spier massa. En moet ook wel toe geven, afgelopen zomer lekker alles los gelaten en genoten, en daar wel een klein pensje van gekregen haha, maar zeker niet verbijsterend ofzo. Ik hoop zelf eerst maar weer eens onder de 100kg te komen, maar denk dat dat alleen al een flinke opgave wordt. We gaan het tzt zien!

Succes met de verhuizing morgen🏡💪

2025-11-29 (Zaterdag)

Bodyweight: 106,8kg Lekker licht, zal wel omdat ik me gisteren helemaal de taffes heb gezweet.
Slaap score: 66 met 4u en 34 min slaap. Na de sauna nog het een en ander ingepakt, en nog steeds niet tot rust gekomen, want lag er laat in, lag ik ook nog eens lang wakker, en ging de wekker weer vroeg. Matig, vanavond beter!
Voeding: Heel eerlijk weinig op gelet vandaag. Wel m'n standaard overnight oats met kiwi op sochtends, maar daarna was t een grote cheat-day shit-show. Achja prima, morgen weet een nieuwe dag he. Denk dat de grootste fout hier was geen plan hebben van te voren en niks voorbereid. Dan is het heel makkelijk om even om doe hoek bij de snackbar langs te gaan. Was ook lastig want wilde m'n vriezer laten ontdooien ivm ijsvorming, dus was lastig om maaltijden op te slaan. Maar goed, ben niet van plan nog te gaan verhuizen binnenkort, dus dit moet wel goed komen in de toekomst.

Gym sessie, start 14:00, ritme: start set elke 3de minuut (maar dit keer niet heel strict aangehouden)

Ik kwam in de gym en eigenlijk zat ik er al HE-LE-MAAL doorheen. Overal mennes veel spierpijn en mentaal ook op door heel de verhuizing. Dat ik uberhaupt al een barbell opgepakt had om m'n opwarm sets te doen voelde al als een overwinning. Achteraf gezien had ik veel beter kunnen relaxen in de sauna en herstellen, ach goed. Ging uiteindelijk nog verrassend goed.

Snatch
(Why: Gewichteffen specifiek)
3x2 20kg Dit voelde al als RPE8,5
2x2 60kg
2x1 80kg
1x 90kg
1x 100kg
4x1 110kg Wie had dat gedacht, dat dit nog zou lukken. Sterker nog, ze gingen verdomd goed ook. Ietwat inconsistent, maar als significant beter dan voorheen. Hierna had ik even een flinke inkakker en een dik kwartier rust genomen voor de volgende oefening.

Clean&jerk
(Why: Gewichteffen specifiek)
3x1 60kg
1x 80kg
1x 100kg
3x1 110kg Deze ging dan weer een stuk minder. Heeft waarschijnlijk grotendeels te maken met de vermoeidheid dat het niet ging. Ook was opvallend dat het mij niet lukte om de goeie posities aan te nemen gedurende de beweging. Hierna ook maar gewoon afgekapt voor vandaag. Morgen lekker rust nemen!

2025-11-30 (Zondag)

Bodyweight: 107,7kg
Slaap score: 91 met 8u en 27 min. Sliep voor t eerst in t nieuwe huis, en wow, wat een verschil! Als eerste het geluid. In het appartement waar ik woonde, woonde ik letterlijk naast de dorpskroeg. Je kan je vast wel voorstellen hoe dat gaat om 3-4u 's nachts, als alle dronken lui naar buiten gaan. Dat is zelden rustig. Maar wat me ook op viel is dat het geluid van binnen, of beter gezegd, het gebrek daar aan. In het appartement sliep ik op een kamer met 2 boilers, een van mijn appartement, en een van die onder mij. Dat maakt ook nogal wat geluid hier en daar. Tevens was er ook herrie van krakende leidingen die gelucht moesten worden, waar ik nu ook geen last meer van heb. En als laatste nog het licht. In het vorige appartement had ik 2 dak ramen waar ik onder lag, waar geen gordijnen of niks voor zat. Nou was het meestal wel prima als t donker was buiten, maar ook nu heb ik lekker gordijnen waarmee ik het helemaal donker kan maken, goud! Er zit ook nog een rolluik, maar die heb ik nog niet aan de praat weten te krijgen, maar als dat goed gaat, kan ik het zelfs met de zomer pikkedonker maken binnen!
Voeding: Wederom niet echt op gelet vandaag. Heb vooral op eiwit shakes geleefd en van die praktische maaltijden uit de winkel, want was de hele dag buiten de deur. Heb m'n eiwitten in ieder geval binnen gehad, dus prima voor nu. Morgen weer steady vasthouden.

Surf sessie, start 14:00, Scheveningen beach, net boven het noordelijk havenhoofd
(Condities: 0,9-1,2m golven, 1,5m deining uit NW richting, 6 sec periode, 12kts wind [cross-]on-shore)

Ik was vandaag in Scheveningen om een wetsuit te kopen met de black Friday sale (en snowboard boots bij een andere winkel, helaas was dat geen succes want ze hadden m'n maat niet), waar ik uiteindelijk een wetsuit buiten de sale heb gekocht, want wetsuits met mijn bouw zijn blijkbaar belachelijk moeilijk te vinden haha! Heb nu een 4-3 wetsuit van C-skins (deze zou het breedste vallen in de schouders en benen volgens de verkopers) waar ik eigenlijk heel de lente en herfst (en deel van de winter) mee uit de voeten kan. Ook nog reefboots gehaald, want ben van plan volgend jaar op vakantie ook te gaan surfen op rif stranden.

Gezien ik toch al in de buurt was, ben ik toch maar gaan surfen. Heftige condities, wat boven mijn niveau eigenlijk, maar had op zich wel prima moeten gaan. Echter, na 2 dagen verhuizen, en zwaar gewichtheffen dit weekend, was m'n lichaam eigenlijk al helemaal op. Vandaar dat ik eigenlijk van te voren al wist dat het niks ging worden, dus ben er met de mindset naartoe gegaan van "in ieder geval kan ik aan m'n peddel conditie werken". Vandaag voor een 8'0 foamie gekozen. Normaal pak ik een 9'0, maar met deze golf energie vandaag, en gezien ik de vorige keer bij Rif010 geen moeite had met staan, toch voor een 8'0 gegaan vandaag. Goed, via de rip current toch de branding in gegaan. Druk vandaag, wat begrijpelijk is op een weekend dag met deze condities. Uiteindelijk toch via de rip-current de branding in gegaan, en merkte meteen al dat ik eigenlijk helemaal geen energie had.

Even m'n rust gepakt, wat mensen voor laten gaan, en voor een golf proberen te gaan. Merkte meteen al dat m'n lichaam weigerde snelheid te maken, maar ondanks dat toch beland in de energie van de golf. Staan was volledig kansloos, meteen op m'n bek gegaan, en hoe ook... Voor t eerst dat ik echt de 'wasmachine' meegemaakt heb vandaag, en ik kan jullie vertellen, dat is echt dood eng. Ondanks dat het echt luttele seconden is, je weet niet meer wat onder en boven is want je wordt compleet alle kanten op gegooid door het natuur geweld, je hebt totaal geen lucht want je zit onder water, en je hartslag is heel hoog want je hebt als het ware een sprintje getrokken om die golf op te komen. Dus je automatische reactie is om compleet in paniek te raken, die shit is heftig! In de paniek ook nog uit reactie proberen in te ademen, dus lekker een hap zeewater naar binnen geademd, nog meer paniek natuurlijk. En het ergste nog wel, door de korte periode, komt de volgende golf er eigenlijk meteen daarna weer aan, dus je moet na al dat geweld meteen schakelen. Heb die maar ge-bodyboard naar t strand, wat met deze golf hoogte makkelijke gezegd is dan gedaan. Daar maar even pauze gepakt.

Dus ja, uiteraard nog een poging, en wederom gebeurde precies hetzelfde. Toen maar de handdoek in de ring gegooid voor vandaag, en geaccepteerd dat dit hem echt niet ging worden. Maar goed, wel enorm veel van geleerd, ondanks dat ik eigenlijk niet gesurft heb.
- Als eerste, als ik voel dat ik geen energie heb, kan ik de sessie beter skippen, of lekker spelen in de whitewash, niet de branding in gaan.
- Als tweede waren er 2 grote problemen die de wasmachine allemaal zo heftig maakten
- Het in paniek raken is natuurlijk niet handig, dus ik ga uitzoeken hoe ik beter kan worden in kalm blijven in dit soort situaties. Weet nog niet precies hoe ik dat aan ga pakken, wellicht wat HIIT cardio toevoegen, en proberen zo veel mogelijk m'n koppie erbij te houden in de sprints, gezien dit vaak is waar ik juist mentaal afschakel om dr doorheen te beuken, dus die gewoonte eruit te krijgen. En verder wellicht in de sauna proberen te mediteren om m'n m'n hoofd rustig te houden op momenten waar m'n hartslag sterk verhoogd is.
- In de surf wereld zeggen ze dat elke seconde je adem in houden in de wasmachine, gelijk staat aan 20 seconde je adem in houden in rust. Ik weet van mezelf dat ik altijd al slecht ging op gebrekkig lucht. Bijvoorbeeld met onderwater zwemmen vroeger was ik altijd als eerste boven. Om dit op te lossen is natuurlijk stap 1 je VO2max verbeteren. Om dit ook sport specifiek te houden, ga ik proberen de eerder genoemde HIIT met alleen neus ademen te doen, om automatisch al minder lucht binnen te krijgen, om het zo wat sport specifieker te maken. En tevens omdat en wat (bro-)science heerst dat dit ook de optimale manier is om uberhaupt cardio te doen. Wellicht gaandeweg ook ademhalingsoefeningen toevoegen om CO2 tolerantie te verhogen, maar dat zoek ik tzt nog wel uit hoe ik dat precies wil gaan doen.
- Als laatste nog geleerd dat ik beter m'n board kan downsizen bij Rif010, door de significant beter voorspelbare surf condities, waarbij ik meer focus kan leggen op het gevoel voor t board, dan dat ik het in de wilde zee doe waar de golven van alle kanten komen. Daar kan ik volgende keer beter gaan voor een formaat waar ik vertrouwd mee ben.

Top dat de verhuizing goed is gegaan en je nu beter kan slapen. 💪👍

Lekker ook dat je kon gaan surfen vandaag. Even je kop bezig met wat anders. Altijd lekker.

Hopelijk wordt vannacht weer een goede nacht op je nieuwe stek! 💤

2025-12-01 (Maandag)

Bodyweight: Vergeten te wegen deze ochtend :(
Slaap score: 84 met 7u en 15min slaap. Prima nachtje gehad, dacht ik. Maar ik werkte vandaag thuis vandaag en om 16u sloot ik af, want kon letterlijk m'n ogen nimmer open houden. Dus in bed gaan liggen en 2u en 38 min geslapen nog... Lijkt er op dat ik wat vermoeid ben.
Voeding: Wederom niet echt op de voeding gelet, huis is nog steeds een chaos na de verhuizing, want nog niet echt een moment gehad om alles op te ruimen en recht te zetten, laat staan om maaltijden voor te bereiden...

Merk dat m'n lichaam een beetje op lijkt te zijn. Ook bewust niet gaan trainen vandaag. Wilde nog stretchen en sauna, maar was dus in slaap gevallen. Moet ergens toch een beetje m'n rust gaan vinden, alleen weet nog niet echt waar. Morgen en overmorgen lange werkdagen weer want kwartaal planning, dus qua voeding kan ik er nu al donder op zeggen dat het erg matig gaat worden.

Top dat de verhuizing goed is gegaan en je nu beter kan slapen. 💪👍

Lekker ook dat je kon gaan surfen vandaag. Even je kop bezig met wat anders. Altijd lekker.

Hopelijk wordt vannacht weer een goede nacht op je nieuwe stek! 💤
Thanks! Zoals boven te lezen, weet nog steeds niet of het nou goed gaat of niet... Maar trekt vanzelf wel weer bij

Het is vooral belangrijk te luisteren naar je lijf. Als je moe bent in zo een drukke tijd heeft t geen zin om jezelf over de rand te pushen. Van een periode wat minder trainen heb je minder "schade" dan te ver gaan.
Succes met de drukte en verhuizing! 💪

Verhuizen is altijd meer werk dan je van te voren denkt, niet zo gek dus dat je vermoeid bent.

- In de surf wereld zeggen ze dat elke seconde je adem in houden in de wasmachine, gelijk staat aan 20 seconde je adem in houden in rust. Ik weet van mezelf dat ik altijd al slecht ging op gebrekkig lucht. Bijvoorbeeld met onderwater zwemmen vroeger was ik altijd als eerste boven. Om dit op te lossen is natuurlijk stap 1 je VO2max verbeteren. Om dit ook sport specifiek te houden, ga ik proberen de eerder genoemde HIIT met alleen neus ademen te doen, om automatisch al minder lucht binnen te krijgen, om het zo wat sport specifieker te maken. En tevens omdat en wat (bro-)science heerst dat dit ook de optimale manier is om uberhaupt cardio te doen. Wellicht gaandeweg ook ademhalingsoefeningen toevoegen om CO2 tolerantie te verhogen, maar dat zoek ik tzt nog wel uit hoe ik dat precies wil gaan doen.

Voor CO2 tolerantie zou je eens naar Buteyko kunnen kijken. Is geen uitgebreid onderzoek/onderbouwing voor, maar goed.
Zelf was ik heel skeptisch, maar heb er echt baat bij en mijn CO2 tolerantie is super veel beter geworden.
Je kunt die CO2 tolerantie mooi meten met de BOLT score, of in buteyko land met de control pauze test, is volgens mij hetzelfde.
Ben zelf van ochtend score van 10 seconden naar nu tussen de 40-45 seconden in de ochtend gegaan.
Sporten met de mond dicht is eigenlijk ook al een buteyko oefening, gewoon langzaam de grens opzoeken waarbij je nog net door de neus kan blijven ademen,

2025-12-02 (Dinsdag)

Bodyweight: Niet gewogen ivm snel naar werk moeten vanochtend.
Slaap score: 71 met 5u en 40 min. Dat is het 'dutje' van 2u en 38min plus nog 3u en 2 min laat in de nacht. Kon niet in slaap komen na dat dutje, voelde me ook helemaal verrot vandaag. 0/10 would not recommend.
Voeding: Wederom niet echt op de voeding gelet, huis is nog steeds een chaos na de verhuizing, want nog niet echt een moment gehad om alles op te ruimen en recht te zetten, laat staan om maaltijden voor te bereiden...

Het zakt allemaal een beetje in elkaar momenteel. Komt goed als ik even een rust momentje heb waar ik alles even goed recht kan trekken, hopelijk dit weekend wat meer ruimte voor.

Het is vooral belangrijk te luisteren naar je lijf. Als je moe bent in zo een drukke tijd heeft t geen zin om jezelf over de rand te pushen. Van een periode wat minder trainen heb je minder "schade" dan te ver gaan.
Succes met de drukte en verhuizing! 💪
Thanks, heb nogal een handje ervan om luisteren naar m'n lichaam te skippen. Al moet ik zeggen dat ik naarmate de jaren vorderen steeds beter leer luisteren.
Verhuizen is altijd meer werk dan je van te voren denkt, niet zo gek dus dat je vermoeid bent.

Voor CO2 tolerantie zou je eens naar Buteyko kunnen kijken. Is geen uitgebreid onderzoek/onderbouwing voor, maar goed.
Zelf was ik heel skeptisch, maar heb er echt baat bij en mijn CO2 tolerantie is super veel beter geworden.
Je kunt die CO2 tolerantie mooi meten met de BOLT score, of in buteyko land met de control pauze test, is volgens mij hetzelfde.
Ben zelf van ochtend score van 10 seconden naar nu tussen de 40-45 seconden in de ochtend gegaan.
Sporten met de mond dicht is eigenlijk ook al een buteyko oefening, gewoon langzaam de grens opzoeken waarbij je nog net door de neus kan blijven ademen,
Thanks! Meen mij te herinneren dat ik ooit een halve dag bezig geweest ben met Buteyko, dus wellicht dat ook weer ophalen als de tijd het wat meer toe laat. Je zegt er baat bij te hebben, maar wat voor voordelen merk je er zelf van dan?

2025-12-03 (Woensdag)

Bodyweight: 109,3kg Niet verrassend dat het wat zwaarder is.
Slaap score: Ring vergeten om te doen na t douchen :( Shit happens als je moe bent...
Voeding: Nog geen steady ritme in m'n voeding, maar heb voor de tussentijd maar weer wat MuscleMeat meals gehaald om de tijd te overbruggen. Doel is dit weekend weer te gaan koken en alles

Gaat langzaamaan weer de goeie kant op. Spoedig ook maar weer eens naar de gym gaan ook...

Haal 500gr gehakt, zak Mexicaanse groenten van de lidl, pakje frito (tomatenpuree achtig), zakje taco kruiden, knoflook sambal enz erbij.

Dit bak je in 1 grote wokpan. Dit kan je met taco eten of in een wrap of je gooit er rijst bij voor een maaltijd. Dit is echt zo klaargemaakt. Als je te laag in je kcal zit doe je geraspte kaas eroverheen.

2025-12-04 (Donderdag)

Bodyweight: 109,1kg
Slaap score: 88, met 8u en 4 min slaap. Steady!
Voeding: Nog geen steady ritme in m'n voeding, maar heb voor de tussentijd maar weer wat MuscleMeat meals gehaald om de tijd te overbruggen. Doel is dit weekend weer te gaan koken en alles.

Morgen maar weer eens gaan gymmen haha!

Haal 500gr gehakt, zak Mexicaanse groenten van de lidl, pakje frito (tomatenpuree achtig), zakje taco kruiden, knoflook sambal enz erbij.

Dit bak je in 1 grote wokpan. Dit kan je met taco eten of in een wrap of je gooit er rijst bij voor een maaltijd. Dit is echt zo klaargemaakt. Als je te laag in je kcal zit doe je geraspte kaas eroverheen.
Thanks zal deze spoedig eens proberen dan!

2025-12-05 (Vrijdag)

Bodyweight: Niet gewogen.
Slaap score: 67, met 6u en 32 min. Slechte nacht, veel adem stops dus weinig diepe slaap, vandaar de lage score denk ik.
Voeding: Niet heel scherp bij gehouden vandaag, heb in ieder geval 200g+ eiwit vandaag, prima zo.

Gym sessie, start 17:30, ritme: start set elke 3de minuut (niet heel strict)

Lange drukke werkdag/week, slechte slaap vannacht, week niet trainen. Had er weinig van verwacht vandaag. En eerlijk, veel was het niet. Vandaag lekker beetje op gevoel gesport, beetje gedaan waar ik vandaag zin in had. Maar toch enorm tevreden met de training van vandaag.

Snatch
(Why: Specifiek voor gewichtheffen)
2x3 20kg
2x2 60kg

2x1 80kg
1x 90kg
1x 100kg
3x1 110kg Niet al te zwaar gegaan vandaag ivm de rust van vorige week. Eerste was een beetje matig, maar bij de laatste 2 enorm goed herpakt, want die waren technisch echt subliem, zat ook makkelijk meer in.

Squat holds
(Why: Enkel stretch)

3x1 60s 100kg

Close grip bench press
(Why: GPP)
2x5 60kg
4x 80kg

3x 100kg
6x 120kg Ging best easy, zat wel meer in, maar voor de zekerheid hier maar bij gehouden om m'n lichaam een beetje heel te houden.

45degree hack squat
(Why: GPP)

5x 40kg reken alleen t gewicht van de schijven, niet van de hack squat zelf, want geen idee hoe zwaar die is
2x5 80kg
4x 120kg Enerzijds wil ik deze vaker doen, want merk dat ik hiermee precies de afzet kracht trigger die ik graag wil trainen. Maar anderzijds lijkt zit voor mij echt een knieen killer te zijn. Keuzes keuzes...

Thanks! Meen mij te herinneren dat ik ooit een halve dag bezig geweest ben met Buteyko, dus wellicht dat ook weer ophalen als de tijd het wat meer toe laat. Je zegt er baat bij te hebben, maar wat voor voordelen merk je er zelf van dan?

Ik heb het vooral voor mijn hooikoorts gedaan, of in iedergeval was dat de aanleiding. Gestart halverwege hooikoortsseizoen. Na maandje doen bleef mijn neus 100% van de tijd open, daarvoor zat die potdicht de hele dag. Slaap is veel beter geworden, tape ook mijn mond in de nacht. Word meer uitgerust wakker. Geen droge mond en keel meer bij wakker worden. In het algemeen is mijn ademhaling zoveel kleiner en rustiger geworden! Merk het gewoon in algeheel welbevinden. Rusthartslag is iets lager, met sporten minder snel buiten adem.

2025-12-06 (Zaterdag)

Bodyweight: 108,5kg
Slaap score: 50, met 4u en 3 min slaap. Denk dat dit een PR is voor slechtste nach tot nu toe. Vooral doordat ik lekker Netflix aan t kijken was en de tijd vergat, maar er vandaag wel vroeg uit moest. Achja.
Voeding: Vandaag wat laag in de kcal, hele dag op pad, lastig om dan goeie meals binnen te krijgen, dus voornamelijk op eiwit shakes geleefd vandaag. Prima.

Vandaag dus op pad, specifiek om een snowboard set te kopen. M'n eerste set ook. Heb een vrij lange tijd voor-onderzoek gedaan naar wat ik precies wilde, en de man in de winkel was ook enorm behulpzaam mbt al m'n vragen, dus dat was heel fijn! Uiteindelijk gegaan voor de Burton Highshot X Step On schoenen. Hier was ik nog het meest bang voor, want met maat 46-47 is het vaak lastig om schoenen te verkrijgen... Dat gezegd, had van te voren de winkel geAppt met de vraag of ze deze op voorraad hadden, anders was de hele trip voor niks geweest. Deze schoen heeft een dubbele boa, en gezien ik een lange smalle voet heb, was dit voor mij wel nodig om stevigheid te krijgen. En voor deze gegaan voor de Step On functie uiteraard. Denk dat de bandjes vast maken nog wel m'n grootste ergernis is aan t snowboarden, en dit zal daar enorm veel mee schelen. Daarnaast voor de Union Atlas Step On bindingen gegaan. Iets meer demping dan de standaard Burton versie, zonder verlies van stevigheid. En als laatste voor een Jones Flagship board gegaan. Een wijde 165cm, lichte camber, vrij stevig gebouwd, directional twin, ideaal voor zowel strakke ochtend piste, als de avond slush. Deze was echter niet op voorraad, dus die komt binnenkort nog binnen. Maar is niet erg, ik ga toch pas in Januari weer boarden. Linkjes voor de geinteresseerden naar de specifieke dingen die ik noemde:
Zoals je ziet, dure grappen, maar goed, gezien je voor een week een set huren vaak ook al ruim 200eu kwijt bent, betaalt dit zich op termijn weer terug. Uiteraard kan je voor een stuk goedkoper ook al een beginner set halen, maar goed, de Step On functie was voor mij wel een must, dan ben je al heel gauw significant meer kwijt. En met mijn schoenmaat/gewicht combi, is de board keuze helaas sowieso al erg summier, dus daar was ook weinig besparing op geweest. Dus al met al, tevreden met m'n keuze, ondanks het pijntje aan de portemonnee.

Ik heb het vooral voor mijn hooikoorts gedaan, of in iedergeval was dat de aanleiding. Gestart halverwege hooikoortsseizoen. Na maandje doen bleef mijn neus 100% van de tijd open, daarvoor zat die potdicht de hele dag. Slaap is veel beter geworden, tape ook mijn mond in de nacht. Word meer uitgerust wakker. Geen droge mond en keel meer bij wakker worden. In het algemeen is mijn ademhaling zoveel kleiner en rustiger geworden! Merk het gewoon in algeheel welbevinden. Rusthartslag is iets lager, met sporten minder snel buiten adem.
Aaah ja, ben zelf ook iemand die een flinke verstopping krijgt door de hooikoorts, dus zeker sterk om dit te overwegen! Mond tapen heb ik ook geprobeerd, echter zit de root cause van m'n apneu in m'n keel, dus het tapen maakte alles alleen maar erger helaas... de 16de heb ik een afspraak bij de KNO, dan maar eens kijken of we er wat mee kunnen. Thanks in ieder geval, erg verhelderend!

2025-12-07 (Zondag)

Bodyweight: 108,6kg
Slaap score: 86, met 8u en 34 min slaap. Veel geslapen, warschijnlijk omdat het de afgelopen 2 dagen wat minder was. Wel veel ademstops vannacht, dus diepe slaap was aan de lage kant, anders was het waarschijnlijk over de 95% geweest
Voeding: Vandaag familie Sinterklaas dag, dus niet echt bij gehouden hoe of wat. Wel een beetje aan de lage kant. Dat gezegd, moet even kijken hoe ik het allemaal ga bij houden. Heb het een en ander geprepped, maar om eerlijk te zijn niet echt iets gewogen, dus komende tijd ga ik de voeding waarschijnlijk ook niet heel steady bij kunnen houden. Prima, als t allemaal wat rustiger is en ik meer tijd heb, zal ik wat beter aan de slag gaan hiermee.

Wilde vandaag eigenlijk gaan surfen in de ochtend, maar merkte dat ik echt de slaap nodig had, dus de wekker weer uit gezet. Slaap heeft sowieso prio over bewegen voor mij. Morgen weer de gym in. Had eigenlijk een schema willen maken, maar vandaag niet meer aan toe gekomen. Wellicht morgen ochtend nog een plan maken, nu eerst prio is slaap krijgen.

Je bent in ieder geval gestart met koken oppakken. 👍
Zie het zo... de eerste stap hierin is gezet.
Goed dat je naar je lijf luistert.

Hoop in ieder geval dat de sinterklaas leuk was.😊

2025-12-08 (Maandag)

Bodyweight: 108,4kg
Slaap score: 79 met 7u en 31 min slaap. Vrij lage score ondanks de lange slaap. Reden was weinig diepe slaap, waarschijnlijk wederom door de ademstops/.
Voeding: Niet heel scherp bij gehouden vandaag, heb in ieder geval 200g+ eiwit vandaag, prima zo.

Gym sessie, start 7:00, ritme: start set elke 3de minuut

Lekker weer een verse ochtend sessie in de gym.

Power clean + Front squat + push press
(Why: Clean&jerk technique primer)
2x2 20kg
2x2 60kg

2x 80kg
3x2 90kg Ging erg slecht eigenlijk, veel fouten, weinig spanning. Echter bij de volgende oefening merkte ik daadwerkelijk de voordelen van het hebben van deze technique primer

Clean&jerk
(Why: Specifiek voor gewichtheffen)
2x2 60kg
2x 80kg

2x 100kg
1x 110kg
1x 120kg Heel blij met deze! Technisch ook erg solide, goeie spanning, snelle mooie beweging, zo mogen ze vaker gaan!
3x2 105kg Hier sloeg de vermoeidheid wel wat in, maar dat is te verwachten, dus prima

Front squat
(Why: Beenkracht voor gewichtheffen)

2x5 110kg Wat minder volume dan normaal, kan me meer focussen op het verplaatsen van zware gewichten, bevalt me wel zo

Lateral raises
(Why: Specifiek voor surfen)
3x20 5kg Branden!

Je bent in ieder geval gestart met koken oppakken. 👍
Zie het zo... de eerste stap hierin is gezet.
Goed dat je naar je lijf luistert.

Hoop in ieder geval dat de sinterklaas leuk was.😊
Thanks! Beetje bij beetje bouw ik het zo allemaal op en komt het onderaan de streep vast weer goed!

2025-12-09 (Dinsdag)

Bodyweight: 108,2kg
Slaap score: 82 met 7u en 38 min, prima.

Niet spannend vandaag, gewoon rustdagje, morgen weer een dag.

2025-12-10 (Woensdag)

Bodyweight: 108,6kg
Slaap score: 60, met 6u en 24 min. Gewoon erg matig geslapen. Vandaar ook niet gaan sporten, morgen weer een poging haha!

Had eigenlijk moeten trainen, maar goed, niet heel lekker na slecht slapen. Heb er dan gevoelsmatig meer aan als ik gewoon fit kan zijn in de gym, dus geskipt.

Terug
Naar boven