MuscleMeat

All season bulk (Test - Bold - Deca - Tren - Mast)

• Topic Starter Topic Starter
Mag ik vragen hoelang je al kuurt of blast-cruised? Just curious.
Veel te lang voor het resultaat eigenlijk maar ben in het verleden best dom geweest en vaak lang uitgelegen door blessures e.d. Ipv te stoppen gewoon door cruisen enzo :/

Laten we het op enkele jaartjes houden :p het is enorm verslavend laat me je dat wel zeggen

Zondag avond ziek geworden, gisteren ochtend amper uit bed gekomen zo slecht voelde ik me, koppijn, spierpijn, lopende neus en hoesten, alles ineens :p

Hierdoor ben ik gisteren ook niet gaan trainen. Vandaag gaat het me al stukken beter, heb wel nog een doktersattest tot en met woensdag maar heb besloten om vandaag toch te gaan trainen.
Heb gisteren van men rustdag gebruik gemaakt om de carbs wat te minderen aangezien ik toch niet ging sporten. Gewicht deze ochtend was 88kg.

Omdat ik nu kort na het opstaan al ga trainen heb ik nu ontbeten, een shake met eiwit en rijstpoeder gedronken en heb men Preworkout hier klaar staan, die drink ik me dalijk op en ga voor de eerste keer wat dextrose bij men water doen intra-workout. Doe ik normaal niet maar omdat ik vandaag nog amper carbs heb kunnen laden wil ik dit eens proberen.

Het kutte is wel dat ik enkel van die tabs van dextro energy heb :') Heb ze maar zo klein mogelijk gemaakt en ze liggen nu in een bodempje water in men drink bidon. Heb al een paar keer goed geschut maar dat lost toch niet zo super op.

Omdat ik gisteren rug en triceps geskipped heb zal ik die morgen doen, normaal is woensdag een rustdag voor me. Maar wil nu liefst zo weinig mogelijk skippen.

Training vandaag ging redelijk OK ondanks ziek zijn en nog niet veel gegeten te hebben. Zou kunnen dat de dextro (die gelukkig opgelost was tegen dat ik in de gym geraakt ben) toch wat geholpen heeft :)
Heb wel een beetje last van men linker pols, paar weken geleden opgestoken na skull crushers en nu voel ik het soms nog, zoals bij het bankdrukken vandaag >_>

Kracht lijkt nog the same maar kan ik pas eerlijk donderdag beoordelen wanneer ik een hele dag gegeten en dan pas getraind heb :p

Vandaag dus borst en biceps

Opwarming is altijd supersetje schouders (zoals eerder bij men schoudertraining beschreven) gevolgd door losse halters of lege barbell (halters 20kg). Hierbij doe ik dan 20 volledige reps, 10 halve onderste van de oefening en 10 halve bovenste van de oefening. Ik warm altijd eerst men schouders op.

Barbell Bench Press
60x10
100x10
110x8 (bij deze stak men pols weer de kop op, heb moeite hem recht te houden lijkt het)

Dumbell incline fly
22x10
28x10
32x10
Alhoewel de 32 nog goed ging, kon ik me veel beter op men borst focussen bij 22kg en 28k. Meer volume op lagere reps of gewoon lekker zwaar fly's doen?

Bench Press machine
(bankje waar je schijven op de armen kan leggen en dan arm per arm kan doen als je wilt, gewicht is per kant)
1574186943656.png
<= zo eentje dus
40x10
60x7
60x5 pomp was heel fel en kracht ver zoek na de fly's, in't vervolg eerst deze en daarna afwerken met fly's

Cable fly's
23x12
32x10
36x6
23x10 => even door pompen

Omdat de gym lekker leeg was heb ik deze er nog achteraan gedaan

Cable lower chest raise
14x10
14x10
18x10

Borst was nu helemaal op en redelijk opgepompt (in hoeverre dat gaat met amper carbs gegeten te hebben die dag), dus tijd voor biceps

Dumbell bicep curl
14x10
18x10
20x7
Biceps curls probeer ik altijd heel strikt te doen, zodra dat niet meer (enigermate) deftig lukt stop ik

EZ bar curl
20x10
30x8
30x8

Ze hebben in de basic fit van die EZ bars met gewicht eraan vast, staat 30kg op maar als ik zelf voor 30kg aan gewicht aan een lege EZ bar hang voelt het toch veel zwaarder aan, zo zwaar is die lege barbell toch niet he?

Cable standing one arm bicep curl
14x10
14x10
18x10

Niet echt veel spannends dus, maar voelde me ook nog niet 100%. Ben benieuwd hoe morgen gaat gaan.
Ivm de last van men pols ga ik me die wrist wraps van XXL bestellen (https://xxlnutrition.com/be/nld/xxl-nutrition/wrist-wraps) iemand hier al ervaring mee? Of kan ik beter iets anders gebruiken?

Laatst bewerkt:
fly's 32/32 zou ik wel willen zien, zou ze dieper doen en wat minder gewicht blessure zo opgelopen met dumbell fly's

fly's 32/32 zou ik wel willen zien, zou ze dieper doen en wat minder gewicht blessure zo opgelopen met dumbell fly's
Bedoel je dat je me niet geloofd? Kan moeilijk iemand vragen mij te filmen de volgende keer :p (alhoewel?)
Jaa ze zijn wel niet zo heel "clean" als met 22 of 28 kg (als in, armen worden minder gestrekt) maar kwa gewicht lukt dat nog, borst is redelijk sterk met dumbells. Ik train normaal nooit met de barbell, altijd dumbells, ik denk daarom. 50KG dumbells heb ik al vaker als 1x geduwd tijdens een blast en dan toch minstens altijd voor 6 - 8 reps.

Zal volgende week sub 30 blijven en goed op de focus te letten, wanneer dit me bij 30 of meer ook nog prima lukt zal ik weer verzwaren.

Vandaag derde dag van mijn verkoudheid maar voel me al terug ongeveer 80% de oude, dus we gaan dalijk naar de gym en gaan wat rug en triceps knallen :flexgrin:
Carbs er even goed uitlaten helpt, ben vandaag 87,2kg en stuk leaner rond men buik (die losse huid blijft echter >_>, kut ex fatty buik skin). Kga nog door tot en met zondag en vanaf maandag komen er direct 500 kcals bij :D
Dalijk men shake en preworkout nemen en dan gaan knallen, ik ga vandaag weer wat verpluverde dextro tabletjes bij mijn drinken doen voor het intra-workout te nemen.

ik geloof je wel maar in verhouding met je benchpress :P wat me opviel

druk zelf meer dan zat met borst dumbell presses 60/60 benchpress 180/190kg maar je verhouding 8x 110 en dan wel dumbells 32/32 gooien klopt niet ;p

druk zelf meer dan zat met borst dumbell presses 60/60 benchpress 180/190kg maar je verhouding 8x 110 en dan wel dumbells 32/32 gooien klopt niet ;p

zou ik wel willen zien

Ah je had meer verwacht op men BP in vergelijking met men fly's... yeah snap ik. Komt omdat ik jaren lang uitsluitend bankdrukken met halters heb gedaan, ben dus nooit voorbij die 50kg halters gegaan maar wel altijd sterk geworden met fly's, deze deed ik wel elke oefening. En niet op een manier dat het eigenlijk een press is geworden. Zo zag ik gisteren eentje in de gym, 20kg halters en maar verkapt dumbell pressen :')
Anyway ik heb lang geen bench press met barbell gedaan omdat ik hier altijd weer een soort blessure in men linker biceps mee kreeg, wat blijkt na jaren, ik nam die barbell gewoon te breed vast oid. Daarom dat het verschil zo groot zal zijn, ben wel van plan dat deze blast bij te werken.

De training zelf gisteren was toch redelijk kut, heb niet zo lang gewacht na men eten als de dinsdag met gevolg dat ik totaaaaal geen kracht had, wide grip pull downs met 80kg waren zwaar, hierdoor was men motivatie ook ver zoek en daarbij begon men pols de kop weer op te steken bij de reverse tricep pulldowns. Van gisteren dus ook geen log, lijkt me ook niet zo interessant om te zie hoe slecht ik met weinig eten en ziek zijn perform :p

Heb me gisteren ook die wrist wraps van XXL bestelt, komen vandaag aan, hopelijk helpen die men pols wat te ontzien zodat die shit kan genezen. Tevens gisteren inject #4 gezet, rechter delt deze keer.

Vandaag is men eerste dag terug werken en dus ook weer men volledig eetschema (nog steeds juist onder onderhoud). Vanavond zijn benen aan de buurt maar verwacht stilaan terug een goede training neer te kunnen zetten.

Zo kut als de rugtraining woensdag was, zo nice was de been training gisteren :D Hele dag carbs loaden is toch echt een wereld van verschil in kracht en uithouding. Voor mij is dat 's morgens trainen in ieder geval niet weg gelegd :p
Training ging echt goed, totaal geen last gehad van men knie (ik doe het wel redelijk rustig aan en ga maar gestaag omhoog zodat men pees deze keer wat meer tijd krijgt om ook sterker te worden)

Opwarming is meestal een setje leg extensions, waar ik 20 reps met 2 benen doe en dan elk been nog eens 10 reps apart, heel licht gewoon (40kg samen, 20kg per been ongeveer denk ik)

Barbell squat
10x lege barbell opwarming
60x10
100x10
120x10

Squats zijn bij mij altijd tot parallel, soms ietsje eronder maar nooit erboven. Als ik niet stabiel tot parallel kan gaan doe ik minder gewicht.

Perfect Squat Matrix (Front squat machine? Of eerder hack squat? deze => https://nl.matrixfitness.com/nl/strength/plate-loaded/vy-400-perfect-squat)
80x10
100x10
120x10

Dit toestel heb ik in een vorige blast al gemaxed op 10kg na, konden niet meer schijven bij en bij ons zijn de zwaarste schijven maar 20kg :\ Echter heb ik kort daarna men patellapees geblesseerd, daarom creep ik hier nu voorruit met gewicht. Ik had gerust zwaarder kunnen gaan kwa gevoel maar het stemmetje in men hoofd... :p
Verder heb ik na men tweede set even 5 minuten in de leegte liggen staren, ik houd ongeveer 1,5 minuut rust pauze bij squats, zowel los als in toestel, en dat werd me nu even te kort :p

Leg Press (plate loaded)
120x10
240x10
330x10
Lekker, gewoon lekker :D Heb deze al gemaxed voor men knieblessure en ben er nu gestaag weer naartoe aan't werken. 330 ging goed, niks half reppen ofzo he.
Kwam net zo'n student zen handdoek leggen op het toestel op het moment dat ik ermee wou beginnen, loopt die ineens weg en gaat pull ups doen :scratch: Heb hem ff aangesproken en hij wou wel even samen de oefening doen :)
Ik denk dat we meer bezig waren met de schijven van mij eraf te halen want hij wou calf presses doen met 35kg :sukkeltje: Nuja alle begin is moeilijk en ben al blij dat hij zo sportief was om de oefening samen te doen :thumb:

Lying leg curls
45x10
54x10
59x10
Toestel stond ingesteld dat je maar ongeveer 60% ROM hebt ofzo, snap niet waarom mensen dit toch doen, als je fysiek niet kan ok maar zijn vaak jonge meisjes die dan gaan half reppen hierop, direct alles op max ROM ingesteld en gaan knallen, hierbij zorg ik dat bij elke rep het kussen men kont/hamstrings raakt en squeeze ik heb even aan

Thigh Abductor
59x12
79x10
86x10
Normaal doe ik deze lichter en 20 reps maar wou hem eens zwaar doen, had al heel wat dingen gedaan. Deze en thigh adductors lijken wel wijven oefeningen maar ik heb nog nooooit zo'n spierpijn gehad als toen ik deze voor het eerst deed xD
Ze spreken ook een stuk van de quads aan dat je (naar mijn gevoel) niet of amper gebruikt bij squats of leg presses

Thigh Adductor
59x20
73x14
86x2 => pomp was zo fel en kracht ondertussen zo ver op dat dit alles was wat nog ging
45x20 => als "straf" omdat ik maar 2 reps heb gehaald op men laatste set

Als laatste nog een setje
Seated Calf Raise (Benen gebogen)
137,4x10 (Da's dus heel de stack plus nog die kleine extra gewichtjes)

Ben helemaal vergeten nog standing calf raises te doen, deze doe ik normaal zonder gewicht en dan 3x20. Deze oefening probeer ik 2x per week te doen, eens bij benen en eens bij borst of rug. Ik merk dat sinds ik kuiten 2x per week doe dat ze een stuk beter gevormd zijn dan eerst.

Vanmorgen bij het opstaan was men knie een heel klein beetje stijf maar heb een ibruprofen genomen, de pees heeft nu weer 7 dagen om te herstellen en volgende week terug ge aangevallen te worden. Kan ook zijn dat ik één week zwaar train en de ander week hoog in volume, maar dan zo licht dat men pees er geen last van heeft.

Vanaf volgende week gaan we ook de calls uppen, ik ga denk ik beginnen door voor het slapen gaan nog een wrap of twee te eten, daarna komt er bij men shakes 40 gram rijst poeder bij, etc etc, in ieder geval weet ik hoe en waar ik men kcals kan uppen. Eventueel worden er nog wat nootjes bij gedaan voor extra vetten (pindakaast lust ik helaas niet :()

Training vandaag ging redelijk OK ondanks ziek zijn en nog niet veel gegeten te hebben. Zou kunnen dat de dextro (die gelukkig opgelost was tegen dat ik in de gym geraakt ben) toch wat geholpen heeft :)
Heb wel een beetje last van men linker pols, paar weken geleden opgestoken na skull crushers en nu voel ik het soms nog, zoals bij het bankdrukken vandaag >_>

Kracht lijkt nog the same maar kan ik pas eerlijk donderdag beoordelen wanneer ik een hele dag gegeten en dan pas getraind heb :p

Vandaag dus borst en biceps

Opwarming is altijd supersetje schouders (zoals eerder bij men schoudertraining beschreven) gevolgd door losse halters of lege barbell (halters 20kg). Hierbij doe ik dan 20 volledige reps, 10 halve onderste van de oefening en 10 halve bovenste van de oefening. Ik warm altijd eerst men schouders op.

Barbell Bench Press
60x10
100x10
110x8 (bij deze stak men pols weer de kop op, heb moeite hem recht te houden lijkt het)

Dumbell incline fly
22x10
28x10
32x10
Alhoewel de 32 nog goed ging, kon ik me veel beter op men borst focussen bij 22kg en 28k. Meer volume op lagere reps of gewoon lekker zwaar fly's doen?

Bench Press machine (bankje waar je schijven op de armen kan leggen en dan arm per arm kan doen als je wilt, gewicht is per kant)
1574186943656.png
<= zo eentje dus
40x10
60x7
60x5 pomp was heel fel en kracht ver zoek na de fly's, in't vervolg eerst deze en daarna afwerken met fly's

Cable fly's
23x12
32x10
36x6
23x10 => even door pompen

Omdat de gym lekker leeg was heb ik deze er nog achteraan gedaan

Cable lower chest raise
14x10
14x10
18x10

Borst was nu helemaal op en redelijk opgepompt (in hoeverre dat gaat met amper carbs gegeten te hebben die dag), dus tijd voor biceps

Dumbell bicep curl
14x10
18x10
20x7
Biceps curls probeer ik altijd heel strikt te doen, zodra dat niet meer (enigermate) deftig lukt stop ik

EZ bar curl
20x10
30x8
30x8

Ze hebben in de basic fit van die EZ bars met gewicht eraan vast, staat 30kg op maar als ik zelf voor 30kg aan gewicht aan een lege EZ bar hang voelt het toch veel zwaarder aan, zo zwaar is die lege barbell toch niet he?

Cable standing one arm bicep curl
14x10
14x10
18x10

Niet echt veel spannends dus, maar voelde me ook nog niet 100%. Ben benieuwd hoe morgen gaat gaan.
Ivm de last van men pols ga ik me die wrist wraps van XXL bestellen (https://xxlnutrition.com/be/nld/xxl-nutrition/wrist-wraps) iemand hier al ervaring mee? Of kan ik beter iets anders gebruiken?

Barbell bench press. Hoe 10x60 en volgende set 10x100 ,neem aan dat je t visaversa opgeschreven hebt, maar dan slaat t nog nergens op.

Barbell bench press. Hoe 10x60 en volgende set 10x100 ,neem aan dat je t visaversa opgeschreven hebt, maar dan slaat t nog nergens op.
Ik bedoel hiermee dat ik 10 reps van in totaal 60kg heb gedaan, 60kg want een schijf van 20 aan elke kant + het gewicht van de olympische barbell is 20kg
Daarna dan 2 schijven van 20kg aan elke kant en laatste set nog eens een schijfje van 5kg aan elke kant :p

Of wat bedoel je precies?

Laatst bewerkt:
Vandaag waren schouders aan de beurt, kracht was goed en men wrist wraps zijn ook aangekomen, heb ze tijdens de training aangedaan (ook al heb ik ze niet echt nodig bij schouders) en ze zitten goed moet ik zeggen; pols word goed ondersteund.

Opwarming was weer supersetje schouders met dumbells van 5kg

Dumbell shoulder press
26x10
32x10
38x8

Dumbell seated side lateral raise
14x10
14x10
18x8

Cable rope face pulls -->HIervoor zet ik me altijd op de grond en zet men benen tegen het toestel aan om weerstand te hebben
95,6x12x3 -> is helaas het max wat ik op die pully kan hangen

Lateral raise machine
170x10
200x10
200x10
Het is mij opgevallen dat ik bij dit toestel altijd het gewicht in pond bijhoudt ipv van kg xD het gewicht is dus véél minder in realiteit. Hoe dan ook max ik dit toestel en ga op zoek naar een andere oefening voor zijkant schouders, eventueel hanging side raises of zo liggend

Machine shoulder press
73x8
59x10
59x9
Ik merkte al direct dat schouders redelijk op waren dus heb ik gewicht omlaag gegooid en de oefening wat trager als gewoonlijk uitgevoerd

Cable bent over pully lateral -> dus eigenlijk achterkant schouders met de pulley op het laagste, beetje reverse flys zeg maar
18x10
23x10
27x8
Bij deze oefening merk ik sterk verschil tussen links en recht. Waar rechts nog goed doorgaat, struggelt links een beetje. Ik doe deze oefening kant per kant btw

Hiermee waren schouders klaar, ik probeer altijd van voor-, zij- en achterkant 2 oefeningen te doen en daarna nog wat traps aan te pakken.

Dumbell shoulder shrugs
50x10x3
Men trapezen zijn altijd al redelijk sterk geweest, die 50kg gaat heel geconcentreerd omhoog en ik probeer ze een tel of twee boven aan te houden bij elke rep

Barbell shrugs
60x10 (dus 20kg per kant + olympic barbell)
100x10
140x10
Bij de laatste rep ben ik men straps gaan halen, kon de barbell niet meer tegoei vasthouden doordat net dat stukje waar ik hem vast pak geen grip had >_>
Straps probeer ik eigenlijk enkel te gebruiken bij zware barbell shrugs, niet bij dumbell shrugs. Verder gebruik ik ook nooit zo'n riem voor te squatten ofzo

Ik bedoel hiermee dat ik 10 reps van in totaal 60kg heb gedaan, 60kg want een schijf van 20 aan elke kant + het gewicht van de olympische barbell is 20kg
Daarna dan 2 schijven van 20kg aan elke kant en laatste set nog eens een schijfje van 5kg aan elke kant :p

Of wat bedoel je precies?
Precies dat

Ok, goed antwoord ook, heb ik wat aan. :eyes:

---

Vanaf vandaag up ik de kcals, gaan naar 3700 a 3800, ik doe dit door +- 80 gram extra rijst (basmati) bij men shakes te doen. Ik drink 2 shakes op het werk, eentje om 10 uur en eentje om 15 uur, deze bestaan nu uit 120 gram basmati rijstpoeder en 40 gram whey + 250ml halfvolle melk + plat water (om hem dun genoeg te krijgen). Tijdens de middag voeg ik +- 50 gram Basmatie rijst toe (precooked van musclemeat).

kcals uppen hierna gaat door 's middags nog meer rijst toe te voegen en 's avonds nog een wrap extra oid te eten.

Vandaag waren rug en triceps aan de beurt, merkte vandaag toch al die sweet sweet kracht increase die je van deca kan verwachten. Carbs vreten dooruit de dag == kracht als een beer in de gym 's avonds :D

Wide grip lat pulldown
79x10
93x8
100x6

Small grip lat pulldown
79x10
86x8
93x6

Cable straight arm pulldown
41x12
54x12
64x10

Cable elevated rows (seated)
66x10
66x10
73x10

Wou nog een oefening voor rug doen maar toestel was bezet, dus maar door naar triceps, pomp zat er ondertussen ook al goed in :)

Dumbell seated triceps press (zo achter je hoofd door)
40x10
42x10
46x10 => hier langzaam terug opbouwen naar 50kg, is niks nieuws voor me tijdens een blast

Tricep pushdown V Bar
59x12
73x12
82x8

Cable reverse grip triceps pushdown
23x20
23x20
27x20

Omdat ik me hier serieus pijn heb gedaan vorige week met mijn pols heb ik hem deze week heel licht met veel reps en zeer strikte uitvoering (niet gewoon 20 reps smijten, geconcentreerd werken). Merkte er nu niks van, had wel men wrist wraps aan natuurlijk.

Cable triceps pushdown
27x10
36x10
41x10

Ik ben me in't weekend een polsbrace gaan halen, loop ik nu de hele dag mee rond, ook op't werk. Kwestie van men pols niet nog verder te belasten met RSI shit (programmeur van beroep). Heb wel de indruk dat het helpt want ik ben soms zo lomp dat ik men hand gewoon in een rare positie duw waardoor ik men pols weer verstuik xD
Tijdens het trainen gebruik ik de wrist wraps van XXL die ik besteld heb, geven net dat extra beetje ondersteuning.

Ok, goed antwoord ook, heb ik wat aan. :eyes:

---

Vanaf vandaag up ik de kcals, gaan naar 3700 a 3800, ik doe dit door +- 80 gram extra rijst (basmati) bij men shakes te doen. Ik drink 2 shakes op het werk, eentje om 10 uur en eentje om 15 uur, deze bestaan nu uit 120 gram basmati rijstpoeder en 40 gram whey + 250ml halfvolle melk + plat water (om hem dun genoeg te krijgen). Tijdens de middag voeg ik +- 50 gram Basmatie rijst toe (precooked van musclemeat).

kcals uppen hierna gaat door 's middags nog meer rijst toe te voegen en 's avonds nog een wrap extra oid te eten.

Dat kan nooit lekker zijn!!!

Inderdaad het is rijspoeder, proef je amper en geeft gewoon wat textuur aan je shake :)

Gisteren waren borst en biceps aan de beurt, ben nog altijd niet hoger dan 8x110 op BP maar al de rest ging wel super goed, merk al een stuk meer uithouding en kracht als vorige week.
Feit dat ik op maandag triceps doe en deze dus al half vermoeid zijn tegen dat ik borst ga doen helpt men BP zelf ook niet, men dumbell bench press daarentegen is wel gewoon sterk (want minder triceps gebruik)

Barbell bench press
60x10
100x10
110x8 => Geen last van pols wegens wrist wraps, deze werken echt heel goed en helpen me om men pols mooi recht te houden :D

Omdat ik het gevoel had dat er meer inzat maar niet kwam wegens (wat ik veronderstel) vermoeide triceps dan maar over naar...

Dumbell incline bench press
30x10 => even aftasten hoe borst is na die BP
40x10
46x7 => mooi strikte uitvoering, dumbells helemaal omlaag, borst aanspannen bovenaan, etc

Dumbell incline fly
24x10
26x10
28x10
Deze keer niet +30 gegaan maar had ook al 2 oefeningen redelijk zwaar ervoor, ook al zijn men armen misschien iets minder gestrekt focus ik me heel goed op de stretch onderin. Half reppen doen we niet aan mee :scold:

Machine fly
107x10
120x10

Cable lower chest raise
14x10
18x10
18x10

Borst en delts hadden nu een leuke pomp :D Tijd voor biceps!

Dumbell alternate hammer curl
18x10
20x10
22x10
Ik probeer hammer curl wekelijks af te wisselen met gewone dumbell curls

EZ bar curl
20x12
30x12
30x12

Met zo'n pre-prepped barbell, is volgens mij ook geen echte 30kg >_>

Dumbell concentration curls (Over een bankje)
12x10
14x10
18x10
Lekker rustig uitvoeren, biceps helemaal strekken, halve tel houden en dan terug aanspannen :flexgrin:

Kracht zit dus in stijgende lijn :) gewicht deze ochtend was 89,2 KG. Als ik 's morgens wakker ben en sta te flexen voor de spiegel lijk ik al een stuk voller als voorheen

Terug
Naar boven