Zo kut als de rugtraining woensdag was, zo nice was de been training gisteren

Hele dag carbs loaden is toch echt een wereld van verschil in kracht en uithouding. Voor mij is dat 's morgens trainen in ieder geval niet weg gelegd

Training ging echt goed, totaal geen last gehad van men knie (ik doe het wel redelijk rustig aan en ga maar gestaag omhoog zodat men pees deze keer wat meer tijd krijgt om ook sterker te worden)
Opwarming is meestal een setje leg extensions, waar ik 20 reps met 2 benen doe en dan elk been nog eens 10 reps apart, heel licht gewoon (40kg samen, 20kg per been ongeveer denk ik)
Barbell squat
10x lege barbell opwarming
60x10
100x10
120x10
Squats zijn bij mij
altijd tot parallel, soms ietsje eronder maar nooit erboven. Als ik niet stabiel tot parallel kan gaan doe ik minder gewicht.
Perfect Squat Matrix (Front squat machine? Of eerder hack squat? deze =>
https://nl.matrixfitness.com/nl/strength/plate-loaded/vy-400-perfect-squat)
80x10
100x10
120x10
Dit toestel heb ik in een vorige blast al gemaxed op 10kg na, konden niet meer schijven bij en bij ons zijn de zwaarste schijven maar 20kg :\ Echter heb ik kort daarna men patellapees geblesseerd, daarom creep ik hier nu voorruit met gewicht. Ik had gerust zwaarder kunnen gaan kwa gevoel maar het stemmetje in men hoofd...

Verder heb ik na men tweede set even 5 minuten in de leegte liggen staren, ik houd ongeveer 1,5 minuut rust pauze bij squats, zowel los als in toestel, en dat werd me nu even te kort
Leg Press (plate loaded)
120x10
240x10
330x10
Lekker, gewoon lekker

Heb deze al gemaxed voor men knieblessure en ben er nu gestaag weer naartoe aan't werken. 330 ging goed, niks half reppen ofzo he.
Kwam net zo'n student zen handdoek leggen op het toestel op het moment dat ik ermee wou beginnen, loopt die ineens weg en gaat pull ups doen

Heb hem ff aangesproken en hij wou wel even samen de oefening doen

Ik denk dat we meer bezig waren met de schijven van mij eraf te halen want hij wou calf presses doen met 35kg

Nuja alle begin is moeilijk en ben al blij dat hij zo sportief was om de oefening samen te doen
Lying leg curls
45x10
54x10
59x10
Toestel stond ingesteld dat je maar ongeveer 60% ROM hebt ofzo, snap niet waarom mensen dit toch doen, als je fysiek niet kan ok maar zijn vaak jonge meisjes die dan gaan half reppen hierop, direct alles op max ROM ingesteld en gaan knallen, hierbij zorg ik dat bij elke rep het kussen men kont/hamstrings raakt en squeeze ik heb even aan
Thigh Abductor
59x12
79x10
86x10
Normaal doe ik deze lichter en 20 reps maar wou hem eens zwaar doen, had al heel wat dingen gedaan. Deze en thigh adductors lijken wel wijven oefeningen maar ik heb nog nooooit zo'n spierpijn gehad als toen ik deze voor het eerst deed xD
Ze spreken ook een stuk van de quads aan dat je (naar mijn gevoel) niet of amper gebruikt bij squats of leg presses
Thigh Adductor
59x20
73x14
86x2 => pomp was zo fel en kracht ondertussen zo ver op dat dit alles was wat nog ging
45x20 => als "straf" omdat ik maar 2 reps heb gehaald op men laatste set
Als laatste nog een setje
Seated Calf Raise (Benen gebogen)
137,4x10 (Da's dus heel de stack plus nog die kleine extra gewichtjes)
Ben helemaal vergeten nog standing calf raises te doen, deze doe ik normaal zonder gewicht en dan 3x20. Deze oefening probeer ik 2x per week te doen, eens bij benen en eens bij borst of rug. Ik merk dat sinds ik kuiten 2x per week doe dat ze een stuk beter gevormd zijn dan eerst.
Vanmorgen bij het opstaan was men knie een heel klein beetje stijf maar heb een ibruprofen genomen, de pees heeft nu weer 7 dagen om te herstellen en volgende week terug ge aangevallen te worden. Kan ook zijn dat ik één week zwaar train en de ander week hoog in volume, maar dan zo licht dat men pees er geen last van heeft.
Vanaf volgende week gaan we ook de calls uppen, ik ga denk ik beginnen door voor het slapen gaan nog een wrap of twee te eten, daarna komt er bij men shakes 40 gram rijst poeder bij, etc etc, in ieder geval weet ik hoe en waar ik men kcals kan uppen. Eventueel worden er nog wat nootjes bij gedaan voor extra vetten (pindakaast lust ik helaas niet

)