MuscleMeat

Alles wat je kwijt wil over Windows 10

"You will need at least 16GB of free space to install Windows 10." ... oh, dat verklaart mijn probleem waarschijnlijk.

op www.tones.be staat ook een linkje naar waar je de iso op een usb stick kunt laten zetten zodat je een bootable usb hebt vanwaar je kunt opstarten en windows 10 installeren.

Ik ga dit deze avond of morgen eens uitproberen.

Weet iemand of er ook al een standalone te downloaden is? Van het weekend ff pctje opnieuw installeren, kan gelijk windows 10 erop.

--edit
Misschien de laatste pagina ff lezen... :P

op www.tones.be staat ook een linkje naar waar je de iso op een usb stick kunt laten zetten zodat je een bootable usb hebt vanwaar je kunt opstarten en windows 10 installeren.

Ik ga dit deze avond of morgen eens uitproberen.

Ik gebruik altijd Rufus en dat heeft tot nu toe altijd vlekkeloos gewerkt.

Vrij irritant inderdaad. Als je ziet wat voor services en troep (logging) standaard aanstaat kan ik daar best nijdig om worden.

windows rommel begint al:
op mijn laptop plakt een sticker met de windows code van Windows 7 home premium, als ik die ingeef, dan krijg ik de boodschap dat deze code verkeerd is... wtf

Je win7 code werkt ook niet voor win10. Je moet eerst updaten naar win 10 en dan je nieuwe win10 key uitlezen.

Sommige zeggen ook dat als je pc eenmaal win10 er op had dat hij herkend word en automatisch activeerd, maar klinkt niet als iets waar ik op wil vertrouwen.

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Wss omdat ik op een Windows 7 Ultimate versie zit

"If you’re on an Enterprise edition, the media creation tool won’t work for an upgrade"

Heb nooit een DVD voor die windows gekregen bij de laptop, dus kan eerst op zoek naar de windows 7 iso ... man man man :)

---------- Toegevoegd om 19:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

voor de mensen die hetzelfde moeten doen als ik : https://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool

Om windows 7/8 terug te downloaden en installeren

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:55 ----------

lol, helpt ook niet want heb die iso niet... mooi...

Je win7 code werkt ook niet voor win10. Je moet eerst updaten naar win 10 en dan je nieuwe win10 key uitlezen.

Sommige zeggen ook dat als je pc eenmaal win10 er op had dat hij herkend word en automatisch activeerd, maar klinkt niet als iets waar ik op wil vertrouwen.

Zou gewoon moeten werken alleen moet je wel de versie op je pc hebben staan die hoort bij de sleutel. Uitlezen via Bios is mogelijk maar dan moet je een UEFI-bios hebben. De sleutel ligt dan opgeslagen in de bios. Heb zelf ook op die wijze Windows 10 kunnen installeren, geen enkele keer een vraag gehad om een sleutel op te geven.

Ik heb terug Windows 7 Home Premium geïnstalleerd met de key die op de sticker staat.
Heb deze zelfs online geactiveerd.
Wanneer ik dan die installatie met die usb key doe, komt die toch verschillende keren naar een key vragen en die van de sticker werkt blijkbaar niet...

Ik ga nog eens een poging wagen :) en anders ga ik morgen even langs de winkel waar ik de laptop gekocht heb... moeten zij het maar fixen

moet wel zeggen dat ik het er nice uit vind zien en ook goed dat ze EINDELIJK meerdere bureaubladen hebben zoals Linux al héél lang heeft.

Reageert ook zeer snel hier, maar had niet anders verwacht...

---------- Toegevoegd 1 August 2015 om 00:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst 31 July 2015 om 21:24 ----------

:) windows 7 home premium terug geinstalleerd en online geactiveerd
Iedere keer ik die windows 10 setup uitvoer en update dit systeem kies, krijg ik : "er is iets gebeurd"

geweldige diagnostische foutboodschap waar je ook daadwerkelijk iets aan hebt :) man man man

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:06 ----------

Ok... volgende poging...

Windows 7 Home Premium geïnstalleerd, online geactiveerd, 200 updates geïnstalleerd.
Met die usb installatie tool geupdate naar Windows 10, komt die vragen naar productcode en die waarmee ik online geactiveerd heb, accepteert ie niet...

Ondertussen had ik wss al lang een geactiveerde iso via andere kanalen gevonden...

---------- Toegevoegd om 10:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:19 ----------

kan nog eens terug beginnen :)

Als u uw harde schijf hebt geformatteerd of vervangen, kunt u geen productcode gebruiken om een update uit te voeren naar Windows 10. U moet eerst de vorige versie van Windows installeren en vervolgens Windows 10 opnieuw installeren.

Ja klopt, je moet eerst upgraden!

Sounds like crap vooral met die automatische updates die irrevocable lijken waardeloos.

Geen waarschuwing gekregen en windows update probeert dagelijks windows 10 te installeren.. maar faalt telkens. Geweldig dus, andere update voorheen om de installatie makkelijker te laten verlopen zorgde ook voor problemen.

Ga nog even afwachten en dan zelf maar upgraden.

Wanneer ik google chrome opstart en aanklik dat ik chrome als standaardbrowser wil gebruiken, moet ik dit naderhand zelf in een menu regelen ipv dat ie dat gewoon direct doet zoals de button "gebruik als standaard browser" voor bedoelt is. Ik kan dit alleen zo even snel niet vinden in dat menu, hoe stel ik chrome als standaardbrowser in?

heb me er niet echt in verdiept, dus sorry als ik iets stoms vraag, heb het druk :p

Wanneer ik google chrome opstart en aanklik dat ik chrome als standaardbrowser wil gebruiken, moet ik dit naderhand zelf in een menu regelen ipv dat ie dat gewoon direct doet zoals de button "gebruik als standaard browser" voor bedoelt is. Ik kan dit alleen zo even snel niet vinden in dat menu, hoe stel ik chrome als standaardbrowser in?

heb me er niet echt in verdiept, dus sorry als ik iets stoms vraag, heb het druk :p

Er staatgewoon browser, dat is nu de nieuwe IE, naam kwijt.

Maar die klik je dan aan en dan kies je chrome, in dat venster kan je overigens voor meerdere dingen het standaard programma instellen, wel handig.

Terug
Naar boven