Ondertussen al veel ervaring opgedaan met windows 10
Heb nu 2 laptops met Windows 10 Pro (geactiveerd) draaien, hebben volgens Speccy wel allemaal dezelfde key, ben benieuwd of dat nog problemen gaat geven in de toekomst.
Voor de mensen waarbij de update niet lukt:
www.tones.be, daar die MediaCreationTool van Windows, maak ff een usb stick aan (voor op een andere pc), als je upgrade deze pc kiest dan werkt het meestal niet.
Dus eens die usb key gemaakt, setup uitvoeren, als de pc gaat rebooten, wel die usb key er terug uitnemen, anders gaat die een clean install willen doen ipv update en dan gaat die achter een key vragen etc, welke je nu nog niet hebt...
Eens dan de update gelukt is, kun je met speccy of recal je windows 10 key opzoeken, ff noteren, usb key er terug in tijdens het booten en dan een cleane installatie doen.
Heb al eens gehad dat die toch kwam zeggen dat de key ongeldig was, maar de tweede keer accepteerde die de key wel, en normaal als je overslaan kiest, zou die ook automatisch moeten registreren als die online komt (op voorwaarde dat de update eerst gelukt was)
Ben nu mijn data van mijn NAS aan het backuppen om die dan morgen ofzo naar Windows 10 te kunnen brengen.
In de pro versie kun je de updates wel uitstellen.
Sommige dingen zitten wel VER wel, zo moet je bvb start, cmd, shell:startup doen om te weten waar je de snelkoppelingen moet zetten voor de automatisch startende programma's als je windows start...
Windows toets, ctrl +d (en de pijltjes links en rechts) is eindelijk een feature die van Linux komt en waar ik veel aan zal hebben. 1 bureaublad voor muziek, een ander om te surfen, ... enkel jammer dat je nog niet per bureaublad een andere achtergrond kunt instellen ofzo, maar dat zal ook wel komen...