MuscleMeat

22% NL ouders tegen gemengd huwelijk

Wat is een soort?
Wat is cultuur?

Beantwoord die 2 vragen en ontwikkel jezelf.

Maar het lijkt me toch wel duidelijk dat als je atheïst bent en daar volledig achterstaat, dat je dan niet je leven kunt delen met een (strenggelovige) moslim. Tenminste, het zal niet makkelijk worden.
Er is al ongeveer een verschil in een Groninger en een Amsterdammer, qua denkwijzes enz (m'n ouders zijn het voorbeeld lol). En dat hoeft niet per sé slecht te zijn, maar het zou kunnen botsen.

als die familie beschikt over westerse normen en waarden en geen moslim zijn, why not?

zolang het maar geen tokkie familie is waar je geen reet aan hebt.

We hebben het hier niet over religie maar over afkomst. Wat is een soort? Is dat de kleur van je huid? Is dat de plek waar je geboren bent? Waar leg je de grens? Vanaf welk land is het niet meer acceptabel om kinderen te krijgen?

Cultuur is het vaagste begrip dat er bestaat. Hier 20 km vandaan ligt Volendam, daar kan ik de mensen nauwelijks verstaan, om nog maar niet te beginnen over hun feesten/kermis/muziek, etc. Mijn cultuur ligt ook lijnrecht tegenover die van figuren als bigmous/arnoldfan/cutler. En dat zijn gewoon nederlanders, ik zou het erger vinden als mijn zus in eens met zo'n figuur thuis komt aanzetten. Trouwen, mijn opa komt van praktisch de andere kant van de wereld. Heeft hier een succesvol gezin opgebouwd, is zonder ooit opleiding genoten te hebben miljonair geworden als uitvinder en is ondertussen als 50 jaar gelukkig getrouwd. Ga alsjeblieft niet vertellen dat ik of mijn familie waardeloos is.

Gelukkig is 78% van Nederland minder bekrompen.

@Anoniem: nu ff serieus, soort heeft niets met ras te maken. Als je me niet gelooft zoek het dan even op.

Ik zie wat je bedoelt. Uit eerdere posts heb ik echter ondertussen wel een idee wat bigmaus bedoelt met "soort".

Al komt ze thuis met een ****ing zwerver, het is haar leven en niet de mijne.:o

Walgelijke racisten.

Ik heb twee zonen, dus ik zou er helemaal geen problemen mee hebben. (mocht ik dochters hebben dan was het antwoord waarschijnlijk anders geweest :o)

We hebben het hier niet over religie maar over afkomst. Wat is een soort? Is dat de kleur van je huid? Is dat de plek waar je geboren bent? Waar leg je de grens? Vanaf welk land is het niet meer acceptabel om kinderen te krijgen?

Cultuur is het vaagste begrip dat er bestaat. Hier 20 km vandaan ligt Volendam, daar kan ik de mensen nauwelijks verstaan, om nog maar niet te beginnen over hun feesten/kermis/muziek, etc. Mijn cultuur ligt ook lijnrecht tegenover die van figuren als bigmous/arnoldfan/cutler. En dat zijn gewoon nederlanders, ik zou het erger vinden als mijn zus in eens met zo'n figuur thuis komt aanzetten. Trouwen, mijn opa komt van praktisch de andere kant van de wereld. Heeft hier een succesvol gezin opgebouwd, is zonder ooit opleiding genoten te hebben miljonair geworden als uitvinder en is ondertussen als 50 jaar gelukkig getrouwd. Ga alsjeblieft niet vertellen dat ik of mijn familie waardeloos is.

Gelukkig is 78% van Nederland minder bekrompen.

Oow, nu begrijp ik het.
''Anoniem'' is een zogenaamde ''nieuwe Nederlander''.

Daarom ben je zo snel aangevallen en begin je over de kleur van de huid en al dat soort bla bla..

Lees mijn posts dan maar eens wat beter, dan was je erachter gekomen dat het daar idd niets mee te maken heeft.
Het heeft met CULTUUR te maken, en dat kun je niet verenigen met andere culturen.
Multi-culti bull shit!

Je bent een linkse vrije rakker.
Ik hoop echt dat als je ooooit kids krijgt, ze met gasten thuis komen die zo ver van de westerse cultuur staan dat jij in je broek schijt op het moment dat jij je dochters met ze alleen laat.

En jij woont in Amsterdan toch?
Kom je wel eens buiten?

Laatst bewerkt:
prachtige argumenten haha

Begrijp de angst niet zo. Juist die culturen die ver van ons af staan en waar fundamentalisme en/of xenofobie in relatief hoge mate bestaan zullen toch niet snel mengen met de autochtone bevolking. De kans dat een kind thuiskomt met iemand uit zulke culturen is dus vrij klein. De kans is nog vele malen kleiner als zowel de autochtoon als de allochtoon voortkomen uit een gezin waar xenofobie of fundamentalisme de boventoon voeren.

Begrijp de angst niet zo. Juist die culturen die ver van ons af staan en waar fundamentalisme en/of xenofobie in relatief hoge mate bestaan zullen toch niet snel mengen met de autochtone bevolking. De kans dat een kind thuiskomt met iemand uit zulke culturen is dus vrij klein. De kans is nog vele malen kleiner als zowel de autochtoon als de allochtoon voortkomen uit een gezin waar xenofobie of fundamentalisme de boventoon voeren.

dus xenofobie

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

???

Mijn ouders zal het geen hol uitmaken. Mijn pa is zelf achter het ijzeren gordijn gedoken voor zijn chick. Als ik kinderen zou hebben zou het mij ook geen reet uitmaken zolang mijn kleinkinderen maar Nederlands met katholieke/christelijke culturele bagage worden opgevoed.

Oow, nu begrijp ik het.
''Anoniem'' is een zogenaamde ''nieuwe Nederlander''.

Daarom ben je zo snel aangevallen en begin je over de kleur van de huid en al dat soort bla bla..

Lees mijn posts dan maar eens wat beter, dan was je erachter gekomen dat het daar idd niets mee te maken heeft.
Het heeft met CULTUUR te maken, en dat kun je niet verenigen met andere culturen.
Multi-culti bull shit!

Je bent een linkse vrije rakker.
Ik hoop echt dat als je ooooit kids krijgt, ze met gasten thuis komen die zo ver van de westerse cultuur staan dat jij in je broek schijt op het moment dat jij je dochters met ze alleen laat.

En jij woont in Amsterdam toch?
Kom je wel eens buiten?

Diegene die echte liefde kennen, beseffen juist dat geen enkele ingebeelde grens belemmeringen kan opleggen. maar blijf gerust verder leven in je verdelend wereldbeeld :thumb:.

Laatst bewerkt door een moderator:
Diegene die echte liefde kennen, beseffen juist dat geen enkele opgelegde grens belemmeringen kan opleggen. maar blijf gerust verder leven in je verdelend wereldbeeld :roflol:
In hokjes verdelen is een typisch menselijke eigenschap. En zowel links als rechts doet het ;)

In hokjes verdelen is een typisch menselijke eigenschap. En zowel links als rechts doet het ;)

tja een mens kan zich nooit van alle vooroordelen bevrijden, maar niets weerhoudt ons van wat moeite te doen. ;)

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

maar je hebt gelijk, zelf zal ik ook nooit met een fundi thuiskomen.

Diegene die echte liefde kennen, beseffen juist dat geen enkele ingebeelde grens belemmeringen kan opleggen. maar blijf gerust verder leven in je verdelend wereldbeeld :thumb:.

Ga gedichten schrijven man, en kom maar terug als je wat meer ervaring hebt opgedaan.:)

Ik zie trouwens in je sig dat jij ook al zo'n linkse rakker bent.
Dit soort antwoorden komen dus ook niet geheel als een verrassing.

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

Mee eens, kans is idd erg klein

Mijn zoon/dochter hoeft later ook niet met een buitenlander thuis te komen..

Geen problemen mee als mijn dochter thuis zou komen met een Marokkaan,Turk etc.
Als die goed voor haar is en de liefde is oprecht ben ik allang blij.

Terug
Naar boven