Fitness Seller

Alternatief voor squaten?

Squat is onvervangbaar in ss.

Even een vraagje. Hoe kom je erachter of je holle voeten hebt? Ben een beetje op google wezen speuren maar het enige wat ik lees zegt dat je dan hamertenen of klauwtenen zou moeten hebben.

Ik vraag het me af omdat ik de oorzaak van mijn instabiliteit bij de squat probeer te vinden.

Holvoeten? Kan je daar heel hard mee rennen?

leg presssss!!!

Hoorde laatst het excuus om niet te squaten... Hij vindt de houding iets wat dubieus.. Maar hij bencht ook in de smith

• Topic Starter Topic Starter
Even een vraagje. Hoe kom je erachter of je holle voeten hebt? Ben een beetje op google wezen speuren maar het enige wat ik lees zegt dat je dan hamertenen of klauwtenen zou moeten hebben.

Ik vraag het me af omdat ik de oorzaak van mijn instabiliteit bij de squat probeer te vinden.

Je hebt idd last van holvoeten als je pijn krijgt door 10min of langer te staan zonder dat je trained of iets dergelijks. Hammer tenen heb ik inderdaad ook en is er ook een symptoom van.

zie: [Link niet meer beschikbaar]

Zo ziet het er ongeveer uit ja. Sommige mense hebben het erger en andere minder. Bij mij is het helaas erg genoeg om er operatie voor nodig te hebben of speciale schoenen.
Bij squatten draait alles om de houding dus mocht je het niet gedaan hebben bekijk veel video's en doe het na in de spiegel voor je naar de sportschool gaat

---------- Post toegevoegd Thu 17 May 2012 om 23:53 ----------

Holvoeten? Kan je daar heel hard mee rennen?

Wat is rennen? Dat kan ik dus letterlijk niet, ik kom iig als ik het probeer niet verder dan jog tempo en dan sprint ik voor mijn gevoel.

---------- Post toegevoegd Thu 17 May 2012 om 23:54 ----------

Squat is onvervangbaar in ss.

Jij begrijpt het!

---------- Post toegevoegd Thu 17 May 2012 om 23:56 ----------

Hoorde laatst het excuus om niet te squaten... Hij vindt de houding iets wat dubieus.. Maar hij bencht ook in de smith

Mensen die excuus verzinnen voor iets wat heel effectief is voor bijna je hele lichaam zijn summerfags die alleen voor de zomer kort even trainen.

En dat verwacht je als je op DBB zit? :D

je wil het gewoon niet begrijpen of wel ?
dat je op een forum zit onder een schuilnaam betekent niet dat je alles kan zeggen en er mee weg komt of dat je geen respect meer hoeft te tonen voor mensen die serieuze problemen hebben.

even een quote van de forumregels:
7. Let op je taalgebruik en wees beleefd

Op een forum hoor je eigenlijk te communiceren zoals je dat zou doen wanneer je rechtstreeks met iemand spreekt. Een goede vraag voor jezelf, voordat je iets gaat posten is dan ook: 'zou ik dit ook tegen deze persoon zeggen als hij of zij voor mij zou staan?' Op dit forum hecht de leiding zeer veel belang aan vriendelijkheid en beleefdheid. Beledigingen en provocaties worden dan ook beantwoord met een gele (waarschuwing) of rode kaart (strafpunt).

mensen hun aandoeningen/beperkingen belachelijk maken vind ik niet beleefd.

zou jij het leuk vinden als jij een aandoening/beperking had en men maakt het belachelijk ?? i dont think so!

dus nogmaals toon een beetje respect.

Zo werkt dat nou eenmaal op dbb...
@TS: veel succes met de squat onder de knie te krijgen, je bent je er bewust van dat de squat een goede oefening is voor iedereen. Respect voor je doorzettingsvemogen en succes met het schema.

je wil het gewoon niet begrijpen of wel ?
dat je op een forum zit onder een schuilnaam betekent niet dat je alles kan zeggen en er mee weg komt of dat je geen respect meer hoeft te tonen voor mensen die serieuze problemen hebben.

even een quote van de forumregels:

mensen hun aandoeningen/beperkingen belachelijk maken vind ik niet beleefd.

zou jij het leuk vinden als jij een aandoening/beperking had en men maakt het belachelijk ?? i dont think so!

dus nogmaals toon een beetje respect.

Stel je niet aan man, ik beledig niemand, maak gewoon een grapje. Als dit al niet meer kan... Als ie recht voor mn gezicht had gestaan, had ik dat grapje ook gemaakt, tis niet dat ik m kanker toewens ofzo. Schijnbaar was het zo onschuldig dat TS t niet eens door had.
On topic, ziet er vervelend uit, misschien inderdaad met een plankje onder je hielen proberen, of nog beter oly schoenen kopen.

• Topic Starter Topic Starter
Trouwens om dit topic mooi af te sluiten zet ik nog wat info neer voor het geval dat andere holvoetigen tegen dezelfde problemen aanlopen.

Na veel video's gekeken te hebben en squats in de praktijk met tips te hebben uitgevoerd is het gewoon simpelweg niet mogelijk een squat 100% correct uit te voeren voor iemand met een hoge wreef in zijn voet.

Alternatieven die ik heb gevonden en ook werden aangegeven zijn ten eerste geen vervangers voor de squat, dat blijft gewoon de moeder der oefeningen!

Mocht je met holvoet of rug klachten of met wat dan ook kampen waardoor je geen squat kan/mag doen. Dan kun je het volgende proberen (eerst zonder stang/gewicht!!)

Alternatieven:

A. Step-ups
B. Walking lunges
C. Leg press

Als je over een holvoet beschikt dan gaan de squat, step-ups en walking lunges ook gewoon niet lukken. Je voet staat namelijk "gelockt" in 90graden ten aanzien van de vloer waardoor je been niet voorover je voet kan buigen en dus je hiel mee tilt met de beweging en hierdoor de hele oefening teniet doet.

Is het zo erg dan om een oefening niet 100% uit te voeren? Ja en nee, je behaalt gewoon de resultaten na VEEL langere tijd dan nodig is. Tevens kun je zware blessures oplopen die niet gelijk merkbaar zijn maar later op gaan spelen als je ouder wordt.

Het beste is dus de legpress en hierdoor raak je wel veel effectiviteit kwijt van het SS programma. Ook andere oefeningen gaan vrij lastig maar zijn tot op zekere hoogte uitvoerbaar. Het zal langer duren voor je resultaten ziet, maar je zal resultaat zien en dat is wat telt!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven