gatz
Cool Novice
- Waardering
- 3
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 76kg
- Vetpercentage
- 17%
Hey
ben vandaag voor de eerste keer in maanden weer borst gaan trainen. Ik had/heb een beetje een winged scapula en een overbelaste supraspinatus. ben hiervoor 6 weken behandeld door een kinesist, die me heeft laten doortrainen en extra oefeningen heeft gegeven voor de schouder ( exorotatie , elastiek, op rug liggen met halters de gestrekte armen uitduwen ) de pijn bleef duren. ik heb dan maar zelf 8 weken gerust en niet meer gefitnesst.
Nu ben ik terug bezig met sporten en ben me meer aan het focussen op rug en schouders en niet meer zoveel op de borst ( ook om mijn caveman/bureaujob postuur te verbeteren ). Alles ging goed met rug trainen en schouders maar nu train ik die verdomde borst en heb het weer zitten in mijn schouder. Heb maar drie oefeningen gedaan : flat bench, incline bench en flyes en bij elke oefening last.
Zijn er mensen die ook last hebben aan hun schouder bij borst en dit niet wegkrijgen ?
Zijn er alternatieve oefeningen om een goede borst te vormen die niet zo belastend zijn voor mijn schouder ?
Dit is mijn workout: 3 x per week
training 1: rug
cable seated row
lat pulldown
incline lateral rais
BOR met dumbells
straight arm pulldowns
training 2: schouder
military press
lateral side raise
rear delt raises 2 x
shrugs
biceps/ triceps
hammer curls
concentration curls
barbell curls
one arm cable pushdown
lat pushdown
touw
benen
training 3 : terug dezelfde als training 1
de week daarna doe ik 1 x rug, 1 x schouders en dan voor
borst:
flat bench (barbell )
decline bench (barbell )
incline bench (barbell )
flyes(barbell )
zou ik me vooral voor de pijn in mijn schouder en om terug een juiste houding krijgen me nog meer focussen op de rug en de borst maar bijv 1 keer op de 3 weken doen , 1 keer op de maand of is het schema hierboven goed ?
wat vinden jullie ervan.
( sorry voor de lange post
)
training 3
ben vandaag voor de eerste keer in maanden weer borst gaan trainen. Ik had/heb een beetje een winged scapula en een overbelaste supraspinatus. ben hiervoor 6 weken behandeld door een kinesist, die me heeft laten doortrainen en extra oefeningen heeft gegeven voor de schouder ( exorotatie , elastiek, op rug liggen met halters de gestrekte armen uitduwen ) de pijn bleef duren. ik heb dan maar zelf 8 weken gerust en niet meer gefitnesst.
Nu ben ik terug bezig met sporten en ben me meer aan het focussen op rug en schouders en niet meer zoveel op de borst ( ook om mijn caveman/bureaujob postuur te verbeteren ). Alles ging goed met rug trainen en schouders maar nu train ik die verdomde borst en heb het weer zitten in mijn schouder. Heb maar drie oefeningen gedaan : flat bench, incline bench en flyes en bij elke oefening last.
Zijn er mensen die ook last hebben aan hun schouder bij borst en dit niet wegkrijgen ?
Zijn er alternatieve oefeningen om een goede borst te vormen die niet zo belastend zijn voor mijn schouder ?
Dit is mijn workout: 3 x per week
training 1: rug
cable seated row
lat pulldown
incline lateral rais
BOR met dumbells
straight arm pulldowns
training 2: schouder
military press
lateral side raise
rear delt raises 2 x
shrugs
biceps/ triceps
hammer curls
concentration curls
barbell curls
one arm cable pushdown
lat pushdown
touw
benen
training 3 : terug dezelfde als training 1
de week daarna doe ik 1 x rug, 1 x schouders en dan voor
borst:
flat bench (barbell )
decline bench (barbell )
incline bench (barbell )
flyes(barbell )
zou ik me vooral voor de pijn in mijn schouder en om terug een juiste houding krijgen me nog meer focussen op de rug en de borst maar bijv 1 keer op de 3 weken doen , 1 keer op de maand of is het schema hierboven goed ?
wat vinden jullie ervan.
( sorry voor de lange post
)training 3