Fitness Seller

Always against the odds: One with the underdogs II

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.781
Wat doe je in mijn stad jonguhhhh :D
Haha, oh woon je daar joh? Hadden we wel een training kunnen doen :roflol:

Vandaag beginnen aan week 8. Ja i know, ik loop nog steeds een halve week achter op schema en ik verwacht dat ik dit niet kan inhalen.
Lijkt me verder niet zo een ramp.

Ik ben erg benieuwd naar aankomende week en ik ben benieuwd naar hoe het gaat. Deze week eindelijk weer wat lager in reps, beter ga ik wat mooie gewichten hitten!
De reden dat ik benieuwd ben hoe het gaat is ook omdat ik afgelopen week weer wat problemen met mijn onderrug/heup ervaarde. Ik wilde eigenlijk pas weer aar de fysio na project momentum om de boel recht te laten zetten maar wellicht is het toch eerder al nodig. Even afwachten hoe het gaat.

Kijk of het lukt om in te halen lijkt me cool om op 22 april een project momentum meet te houden ergens in NL (maar niet in Zeeland ;) ben er week later al...)

• Like
Waarderingen: wwe
  • #3.783
Kijk of het lukt om in te halen lijkt me cool om op 22 april een project momentum meet te houden ergens in NL (maar niet in Zeeland ;) ben er week later al...)
ik weet niet of het me lukt om het in te halen en te maxen op 22 april. Maar ik probeer het.

• #3.784
Gisteren

Week 7 training 1 (31-03-2017)

Squat (belt)
1x192,5 @9
5x175 @9,5
5x165 @8,5
5x155 @8
5x155 @8,5

Paused bench
1x127,5 @8
4x117,5 @10 Bummer
5x112,5 @9,5
5x105 @9
5x100 @8,5

Overhead press (no belt)
8x40 @6
8x50 @7
8x50 @8
8x50 @8
8x50 @8
8x50 @8

Matig. Squat ben ik niet tevreden over. 192,5 ging stuk zwaarder dan zou moeten en ook 175 was echt pittig voor een 5je.

De single op de bench ging erg goed. De set daarna ging ineens onverwachts slecht met een fail op de 5e rep.

Tevens heb ik een aanstaande donderdag een afspraak met de fysio, hij mag de boel weer rechtzetten.

• #3.785
Week 8, training 2
02-04-2017

Deadlift (belt)
1x237,5 @8
5x212,5 @9.5
5x200 @9
5x190 @9
5x180 @8,5

Paused low pin press
1x125 @8
1x127,5 @9
5x110 @9
5x105 @9
5x100 @8,5
5x100 @8,5

Squat (no belt)
6x100 @5
6x130 @8
6x130 @8
6x130 @8
6x130 @8
6x130 @8
6x130 @8,5

Flinke training wel, zwaar en lang.

Bij die pinpress liep ook ik er tegenaan. 125 gedaan voor een RPE8 wat ook de bedoeling was. Maar een stemmetje in mijn achterhoofd zei dat er nog wel een beetje meer gewicht bij kon voor nog een single @8. Toen dus ook 127,5 gedaan maar die voelde veel zwaarder, zat nog 1 rep in ipv 2. Dus helaas een @9.

Netjes hoor die deads! Nog twee repjes over op dat gewicht is niet verkeerd!:D

Nice om te zien exact dezelfde gewichten voor bench en squat voor dag 1 en 2. Vandaag staat voor mij dag 1 van week 8 op program, heavy doubles squat /bench, thats gonna be fun :cool:

Nice project momentum! net als de vorige pm was ik weer op vakantie tijdens pm, waarschijnlijk later maar ook deze versie maar eens proberen.

Hard, broer

Yo baas, wat doe jij voor reps aan 'warmup' voor je die 1 reppers zet?

• #3.791
Flinke update :)

Netjes hoor die deads! Nog twee repjes over op dat gewicht is niet verkeerd!:D
Ging best goed ja. Film tegenwoordig ook een stuk meer dan vroeger. Helpt me ook wel bij het inschatten van de juiste RPE

Nice om te zien exact dezelfde gewichten voor bench en squat voor dag 1 en 2. Vandaag staat voor mij dag 1 van week 8 op program, heavy doubles squat /bench, thats gonna be fun :cool:

Jammer wel dat ik jouw trainingen nergens kan lezen man, was leuk geweest

Nice project momentum! net als de vorige pm was ik weer op vakantie tijdens pm, waarschijnlijk later maar ook deze versie maar eens proberen.
Even los van het wel of niet vooruitgaan gedurende project momentum bevalt het schema me prima

Jeuuuuh, nog harder graag

Yo baas, wat doe jij voor reps aan 'warmup' voor je die 1 reppers zet?
Meestal een stuk of 6 opwarm sets maar is afhankelijk van de oefening hoeveel sets ik precies doe

Bij die 1x237,5 @8 deadlift zal het ongeveer zoiets zijn geweest
1 of 2 sets 5x60
3x100
2x140
1x160
1x180
1x200
1x215
1x227,5
--> topsingle 237

Gister heb ik bv een 3 sec paused bench single van 120 gedaan. Opbouw was toen:
2x5x60
3x80
1x100
1x112,5
-->topsingle 120

Stiekem zit er elke keer ook echt een hoop tijd het opbouwen naar die topsingle. Iets dat je zo op papier (Lees:mn log) niet zo ziet.

Afgelopen maandag:

03-04-2017

Pin squat (no belt)
1x170 @8

5x150 @9
5x142,5 @8,5
5x142,5 @9
5x135 @8,5

Touch n go bench
1x125 @8

8x102,5 @8
8x102,5 @9
8x102,5 @9
8x102,5 @9,5
8x100 @9

Feet up paused bench

6x70 @6
6x80 @7
6x85 @8
6x85@8
6x85 @8
6x85 @8,5
6x85 @9

Volgens mij had ik ooit 1x eerder pin squat gedaan. Moet zeggen dat het behoorlijk pittig was. Kwa diepte zat ik met de pinsquat net iets boven par denk ik, maar dit zal ook net in de sticky point zijn bij de reguliere lift. In ieder geval erg zwaar. Verder behoorlijk gepompt op de bench

De dag erna moest ik echt weer even een rustdag nemen, teveel achter elkaar is toch wat te zwaar. Ook al zou het met RPE beter te doen moeten zijn als je echt puur kan luisteren naar je lichaam. De dag erna op woensdag werkoverleg na het werk dus toen was er geen tijd meer om te sporten. Donderdag na mijn werk mijn fysio bezocht die mijn rug weer heeft aangepakt en rechtgezet en daarna mocht ik niet trainen. Oftewel gister pas weer een training gedaan.

07-04-2017

Deficit deadlift (no belt, 5cm hoogte)
1x205 @7,5

5x185 @9
5x175 @8,5
5x170 @9
5x162,5 @8

3 sec paused bench
1x120 @8

5x100 @9
5x95 @9
5x90 @9
5x85 @9

Snatch grip stiff legged deadlift (no belt)
8x60 @5
8x90 @6,5
8x110 @7,5
8x110 @8
8x110 @8
8x110 @8
8x110 @8

Die snatch grip SLDL had ik nog nooit gedaan. Was wel een beetje een ongemakkelijke oefening, voelde wel redelijk zwaar nog. Ik voel mijn hamstrings ook behoorlijk maar dat kan ook door di deficit dl's komen natuurijk. Of het is een dodelijke combi.

Weekend doe ik weer even een keertje rustig aan zonder grootste plannen. Is ook weleens lekker om gewoon casual weekend te hebben want heb toch wel erg vaak wat gepland staan.

Ik loop nog steeds achter met het schema en zie mezelf het echt niet meer inhalen. Morgen doe ik pas de eerste training van deze week, dus de training die ik eigenlijk afgelopen maandag ofzo had moeten doen. Laten we knallen deze week!

Pin squats en snatch grips zijn echt dé oefeningen uit mijn RTS cycle die ik nu (doe ff ub/lb) nog steeds doe.

Pin squats fakkit zwaar. Snatch grip sldl is heerlijk. Dit klinkt mega bodybuildert maar de spierpijn na sgsldl is zo killer altijd. Je kent d'n stretch er zo hard in rammen, heerlijk.

Ik logde mijn warmup ook altijd wel omdat ik het altijd beetje zoeken vind wat ideaal is om te doen voor de maximale 1RM. Met squats vind ik het wel chiller om nog een par zware doubles of triples te maken voor een 1RM (@8-9). Bench totaal niet, zo min mogelijk energie verspillen. Deadlift in rechte lijn op doel af.

Met je training van maandag had ik weer dezelfde topsets, wel ik heb iets andere rep ranges voor de werksets maar zijn wel vergelijkbaar.

Jammer wel dat ik jouw trainingen nergens kan lezen man, was leuk geweest
Motivatie om te loggen was niet echt hoog, aangezien ik al uitgebreid via de RTS dashboard log en niet echt copy paste mogelijk is. Is echt een uitkomst dat ding en ga ik na het project waarschijnlijk verder gebruiken.
Zal de laatste twee weken van het project momentum wel loggen, erg benieuwd wat de mockmeet voor ons gaat brengen.

• #3.794
Pin squats en snatch grips zijn echt dé oefeningen uit mijn RTS cycle die ik nu (doe ff ub/lb) nog steeds doe.

Pin squats fakkit zwaar. Snatch grip sldl is heerlijk. Dit klinkt mega bodybuildert maar de spierpijn na sgsldl is zo killer altijd. Je kent d'n stretch er zo hard in rammen, heerlijk.

Ik logde mijn warmup ook altijd wel omdat ik het altijd beetje zoeken vind wat ideaal is om te doen voor de maximale 1RM. Met squats vind ik het wel chiller om nog een par zware doubles of triples te maken voor een 1RM (@8-9). Bench totaal niet, zo min mogelijk energie verspillen. Deadlift in rechte lijn op doel af.

Die snatch grip sldl is echt enorm raar maar een behoorlijke impact wel op mijn lichaam voel ik. Hamstrings, traps en bovenrug zijn nog steeds gaar. In hoeverre pin squat van toegevoegde waarde is durf ik niet te zeggen vanwege de hoogte (iets boven par) bij die oefening. Zwaar was het wel, misschien eens verstandig om die een week of 4 mee te nemen na project momentum.

Met je training van maandag had ik weer dezelfde topsets, wel ik heb iets andere rep ranges voor de werksets maar zijn wel vergelijkbaar.

Motivatie om te loggen was niet echt hoog, aangezien ik al uitgebreid via de RTS dashboard log en niet echt copy paste mogelijk is. Is echt een uitkomst dat ding en ga ik na het project waarschijnlijk verder gebruiken.
Zal de laatste twee weken van het project momentum wel loggen, erg benieuwd wat de mockmeet voor ons gaat brengen.
Ja begrijp ik, copy paste is niet mogelijk inderdaad.
Welke informatie gebruik jij uit het dashboard?

Week 9? training 1 (09-04-2017)

Squat (belt)
1x187,5 @8
4x177,5 @9,5
4x170 @9
4x162,5 @9

Paused bench
1x127,5 @9
4x117,5 @10 Had rpe 9 moeten zijn
4x112,5 @9,5
4x105 @9

Overhead press (no belt)
9x40 @6
9x50 @7
9x52.5 @8
9x52,5 @8
9x52,5 @8
9x52,5 @8,5

Matige training

Welke informatie gebruik jij uit het dashboard?
Eigenlijk is alles wel nuttig maar meest gebruik ik :

TRAC: heb ik in het begin heel consequent gebruikt is heel accuraat maar voor project momentum mogen we deze niet toepassen dus ben ik maar meegestopt
Trainingslog: is echt waar het om draait, het is echt super gebruikersvriendelijk en de weight calculator neemt veel gereken uit handen. De mogelijkheid om verschillende rpe tabellen te gebruiken is gewoon te mooi om waar te zijn.
Bodyweight tracker: echt een uitkomst, mooie grafieken en kengetallen
Reporting: is eigenlijk de kers op de taart, zal ik na afloop gebruiken om deze trainingscycle te analyseren, maar hetgeen wat ik tot nu toe gezien heb is likkebaardend goed.
Competition progress: eenvoudig maar effectief overzicht met progressie op je comp lifts.
Daarnaast ook diverse nice to have features zoals de progressie grafieken op volume,wilks, en total

Heb allerlei trainingslogs geprobeerd, weigthxreps (te simpel) mystrengthbook (te complex) maar dit is precies goed qua informatie en gebruikersvriendelijkheid.
Als je echt de RTS kant opgaat is dit eigenlijk een no-brainer, stopt er niet alleen informatie maar krijgt een hoop voor terug.

• #3.796
Eigenlijk is alles wel nuttig maar meest gebruik ik :

TRAC: heb ik in het begin heel consequent gebruikt is heel accuraat maar voor project momentum mogen we deze niet toepassen dus ben ik maar meegestopt
Trainingslog: is echt waar het om draait, het is echt super gebruikersvriendelijk en de weight calculator neemt veel gereken uit handen. De mogelijkheid om verschillende rpe tabellen te gebruiken is gewoon te mooi om waar te zijn.
Bodyweight tracker: echt een uitkomst, mooie grafieken en kengetallen
Reporting: is eigenlijk de kers op de taart, zal ik na afloop gebruiken om deze trainingscycle te analyseren, maar hetgeen wat ik tot nu toe gezien heb is likkebaardend goed.
Competition progress: eenvoudig maar effectief overzicht met progressie op je comp lifts.
Daarnaast ook diverse nice to have features zoals de progressie grafieken op volume,wilks, en total

Heb allerlei trainingslogs geprobeerd, weigthxreps (te simpel) mystrengthbook (te complex) maar dit is precies goed qua informatie en gebruikersvriendelijkheid.
Als je echt de RTS kant opgaat is dit eigenlijk een no-brainer, stopt er niet alleen informatie maar krijgt een hoop voor terug.

Toffe toelichting!

Om maar even op dezelfde manier te reageren:

TRAC: Gebruikte ik de eerste weken wel maar omdat het inderdaad niets veranderd aan project momentum zelf ben ik ermee gestopt. Wellicht weer oppakken als ik een eigen geschreven RTS variant zou doen.
Trainingslog: Ik heb eigenlijk al mijn trainingen toegevoegd via de calendar, maar brengt je op dezelfde plek. De weight calculator heb ik nog weinig gebruikt maar is wel handig en zeker te gebruiken. Ben nu tijdens het typen van deze post even met die calculator aan het spelen bij voorafgaande trainingen en moet echt even toevoegen hoe goed dat werkt. Gewoon handig.
Bodyweight tracker: Gewoon een grafek van je BW, of zie ik iets over het hoofd?
Reporting: Ik moet eerlijk zeggen dat ik met reporting niets heb gedaan en ook niet weet wat het is/hoe te gebruiken
Competition progress: Ik weet niet hoe het komt maar in de squat en deadlift grafieken staat bijna niets. In de bench grafiek wel.

De uitkomst van project momentum is nog even afwachten natuurlijk en heb het idee dat het bepaalde dingen wel beter hadden gekund voor mij bevalt trainen met RPE, downsets etc me erg goed en wil daar wel mee doorgaan.

• #3.797
Week 9, training 2
10-04-2017

Deadlift (belt)
1x240 @8,5

4x217,5 @8,5
4x205 @9,5
4x195 @9

Paused low pin press
1x132,5 @9 Had beter 130 gedaan

6x112,5 @9,5
6x105 @9
6x100 @8,5

Squat (no belt)
5x100 @5
5x130 @7
5x135 @8
5x135 @8
5x135 @8
5x135 @8

Laatst bewerkt:
  • #3.798
Eigenlijk is 3 fullbody trainingen achter elkaar wel teveel, maargoed vandaag weer:

Week 9, training 3
11-04-2017

Pin squat (no belt)

1x175 @8

6x150 @9
6x142,5 @9
6x142,5 @9

Touch n go bench
1x125 @8

10x102,5 @9
10x97,5 @9
10x92,5 @8,5

Feet up paused bench

5x75 @6
5x85 @7
5x90 @8
5x90@8
5x90 @8,5
5x90 @8,5 Zegt natuurlijk helemaal niks maar al die sets met 90 is pr

Bench ging nog opvallend goed. Alleen squat beetje zwaar wel weer

Bodyweight tracker: Gewoon een grafek van je BW, of zie ik iets over het hoofd?
Als je doorklikt op de grafiek krijg je nog weekly/monthly/yearly average, handige kengetallen en je kan diverse periodes (maand/week/jaar) kiezen

Reporting: Ik moet eerlijk zeggen dat ik met reporting niets heb gedaan en ook niet weet wat het is/hoe te gebruiken
Zou ff de tutorial bekijken, staat linksboven in dashboard, als je echt je trainingen goed wilt analyseren wat wel/niet werkt en waarom is dit eigenlijk een must have

Competition progress: Ik weet niet hoe het komt maar in de squat en deadlift grafieken staat bijna niets. In de bench grafiek wel.
Je moet echt squat of deadlift w/belt kiezen bij de comp. lift anders paktie inderdaad weinig/geen data

Ik heb eigenlijk al mijn trainingen toegevoegd via de calendar, maar brengt je op dezelfde plek.
beetje krom opgeschreven maar zo doe ik het dus ook :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven