AndroidHealthClinic

Always lift till failure, perfect nutriton...Don't think just DO!!

Ik zal weer af en toe in je log kijken gozer

Hm oke, paar vraagjes dan nog 1) Ook extra reps met een spotter? 2) Hoezo restpauze/partial reps? 3) Laten we zeggen dat een standaard borst training 4 oefeningen 4 setjes is, doe jij dan bij de push oefeningen 8 sets en de 2 iso's 4 of doe je alleen 2 push op 8 sets 4) Wat is de reden van die 8 sets?

• Topic Starter Topic Starter
Hm oke, paar vraagjes dan nog 1) Ook extra reps met een spotter? 2) Hoezo restpauze/partial reps? 3) Laten we zeggen dat een standaard borst training 4 oefeningen 4 setjes is, doe jij dan bij de push oefeningen 8 sets en de 2 iso's 4 of doe je alleen 2 push op 8 sets 4) Wat is de reden van die 8 sets?

Voor veel dingen heb ik geen rede, wat ik wel weet is dat je echt ziek in je kop moet zijn om met 3 setjes bankdrukken het onderste uit de kan te halen. Ik heb dan ook nog nooit iemand gezien die dat kon accept Dorian Yates. Ikzelf kan aardig gedreven zijn en over mijn eigen kunnen gaan, maar om ECHT alles er uit te halen heb ik meestal wel een setje of 4-6 nodig. Daarnaast zijn dingen als BP, DL en SQ de basis, daar mag best wat extra aandacht aan geschonken worden.

Op het moment draai ik mega hoog volume, heb altijd maar 60min getraint en wil nu kijken wat er gebeurt als ik 2u train en b.v. 6 oefeningen voor borst doe. Een keertje wat anders, ik ben hier echter pas een maand mee bezig dus kan er niet heel erg veel over zeggen. Vind het wel een fijn idee dat ik gewoon lekker rustig aan kan doen en niet gejaagd hoef te trainen.

Probeer wat dingen uit en kijk wat je zelf het fijnste vind. Met mijn voeding ben ik er uit, met training heb ik HET nog niet gevonden voor mezelf.

---------- Toegevoegd om 00:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:15 ----------

Komt vanzelf. Hoe droger je wordt hoe harder je gaat uitzien. Droger als sommige van die gasten zal ik zeker niet worden...veel staan echt nog onder de 6% zo te zien. Ik ga gewoon zo droog mogelijk worden en zie wel waar het schip strand....het doel in cijfers is iig ca 6%.

13% is al goed. Je hebt nog ruim genoeg tijd om voor de zomer onder de 8% te komen ;)

Idd, denk dat het er deze zomer wel leuk uit gaat zien.

Leuk dat je volgt, trainze!!

Oke ;) Ja heb je gelijk in, maar je hebt zo veeeeeeeel verschillende shit qua trainen, dat ik het maar bij stick to the basics houd

Heb ook na zitten denken over vele soorten repranges op basisoefeningen.

Sterk voor een naturel.
Interessant log!

fapfapfapfap...

ginnen macniemeer dáán?

Hoor net dat er een flurry stroopwafel is.....fapfapfap

Kan je genoeg herstellen dan als naturel met zo'n hoog volume?
Zeker als je elke set nog es tot failure gaat + soms erboven...

fapfapfapfap...

ginnen macniemeer dáán?

Hoor net dat er een flurry stroopwafel is.....fapfapfap

lol :)

failure rules!
ik hou het liever bij één gewicht, doe voor bankdrukken ook een setje of 5
opwarmen 4 setjes
en dan bv met 100 kg
set 1: 15 x
set 2: 11 x
set 3: 7 x
set 4: 4 x
pompset met 60 kg erachteraan 15 x

Sjapke, succes man! Erg leuk om te gaan volgen.
Ik heb toevallig afgelopen week ook elke set tot failure getraind, en het gevoel toen ik de gym weer verliet was eindelijk ''kapot.. nog nooit zo lekker getraind''

Omdat je bijna elke set tot fail gaat licht overtraining wel op de loer natuurlijk, en zeker omdat je ook 2x per week de spieren traind.. Hoe kijk je daar tegen aan?

Ps; abbootje :)

Ik heb dan ook nog nooit iemand gezien die dat kon accept Dorian Yates

nu je toch over eindbaas Yates begint, hoezo pas je zijn H.I.T methode niet gewoon toe? Ook "till failure and beyond", maar niet met zo achtelijk veel werksets als jij gaat draaien. Je hebt niet zoveel werksetjes nodig als je zo diep gaat mijn inziens. Zeker als natural zijnde, afgezien of dat cortisol verhaal in the gym nou wel of niet overrated is, is het denk ik niet wenselijk om über grote volumes te draaien per oefening.

Anyway je log begint interessant, ben benieuwd naar je trainingen e.d.

Net een bonus training gehad, normaal is donderdag een rustdag. Heerlijk chest geknald, alleen geen heavy weight, kan alleen in de avond goed presteren op kracht.

Als naturel moet je JUIST veel volume draien en zorgen dat je spieren nooit "niks" doen. Je moet er naar streven een spier elke 72 uur aan te pakken, optimaal is 1 keer op kracht(laag hh, toppen, PL style) en 1 keer op volume waarbij je meerdere setjes oper oefening tot failure gaat. Zal vanavond het onderzoek posten, is van Layne Norton(en die gast zorgt vor aardig brute fysieken op het podium;)).

Dat je als naturel niet zoveel aankan is natuurlijk ook niet helemaal waar. Een getraind persoon(en dat ben ik, en de meeste van jullie ook) heeft een veel hoger herstellend vermogen dan een ongetraind persoon(die meestal bij onderzoeken gebruikt worden) waar ook dat verhaal vandaan komt dat je veel moet rusten. Ook is elk lichaam nog eens anders waardoor er niks is dat voor iedereen geldt.

Doe wat voor jezelf goed voelt en geef daar alles in.

In de BB wereld moet je toch je eigen plan trekken. Zoek op google "vitamine C goed" of "vitamine C slecht" bij beide krijg je 1000den onderzoeken, trek gewoon je eigen plan, kies de onderzoeken uit die jou het meeste aanspreken en doe je stinkende best dan komt het allemaal goed.

Ik als genetisch faal geval moet gewoon over mijn eigen kunnen gaan om een beetje vooruitgang te boeken, dat doe ik dan ook.

ben beniewd wat dit gaat worden - volg aan

Hoe ziet jou verdeling eruit dan sjap. Als je alles 2 maal per week pakt

Hoe zit het met de wedstrijd plannen?

Net een bonus training gehad, normaal is donderdag een rustdag. Heerlijk chest geknald, alleen geen heavy weight, kan alleen in de avond goed presteren op kracht.

Als naturel moet je JUIST veel volume draien en zorgen dat je spieren nooit "niks" doen. Je moet er naar streven een spier elke 72 uur aan te pakken, optimaal is 1 keer op kracht(laag hh, toppen, PL style) en 1 keer op volume waarbij je meerdere setjes oper oefening tot failure gaat. Zal vanavond het onderzoek posten, is van Layne Norton(en die gast zorgt vor aardig brute fysieken op het podium;)).

Dat je als naturel niet zoveel aankan is natuurlijk ook niet helemaal waar. Een getraind persoon(en dat ben ik, en de meeste van jullie ook) heeft een veel hoger herstellend vermogen dan een ongetraind persoon(die meestal bij onderzoeken gebruikt worden) waar ook dat verhaal vandaan komt dat je veel moet rusten. Ook is elk lichaam nog eens anders waardoor er niks is dat voor iedereen geldt.

Doe wat voor jezelf goed voelt en geef daar alles in.

In de BB wereld moet je toch je eigen plan trekken. Zoek op google "vitamine C goed" of "vitamine C slecht" bij beide krijg je 1000den onderzoeken, trek gewoon je eigen plan, kies de onderzoeken uit die jou het meeste aanspreken en doe je stinkende best dan komt het allemaal goed.

Ik als genetisch faal geval moet gewoon over mijn eigen kunnen gaan om een beetje vooruitgang te boeken, dat doe ik dan ook.

Ben benieuwd...

Abonnementje genomen ;-)

Ga ik ook volgen, leuk om eens iemand te zien die niet de standaard-regeltjes volgt.
Ik ben benieuwd :D

Hier nog een geinteresseerde... Hoe ziet je trainingsschema er uit?

Zondag: benen
Maandag: borst-schouders
dinsdag: armen-buik
woensdag: benen-rug
donderdag: cardio of rust
vrijdag: borst-biceps
zaterdag: cardio of rust

Schouders, rug en triceps lopen voor op de rest. Rug hoef ik niet veel te trainen, zeker niet als ik 2 keer in de week DL voor benen.

Zo ziet een gemiddeld week er uit bij mij, afgelopen week had ik echter 6 keer getraint, had een extra armendagje ingelast met cardio en buik. Eigenlijk train ik gewoon op gevoel behalve benen op 2 vaste dagen. Over niet te lange tijd ga ik waarschijnlijk over op:

1: pull
2: push
3: benen
4: borst-biceps-kuiten(2e keer)
5: powerdag(DL, SQ, BP, MP.....)

Vandaag lekker vroeg naar bed en morgen als een malle benen aanpakken!!

Terug
Naar boven