Fitness Seller

Android topic

Ik heb sinds gisteren dat als ik een smsje wil typen ik ineens een ander soort toetsenbord heb op me telefoon met een ienieminiespatie rechts van het scherm (als ik hem in de breedte hou). Iemand een idee hoe ik weer een grotemensenspatie onder me toetsenbord krijg?

Ik heb sinds gisteren dat als ik een smsje wil typen ik ineens een ander soort toetsenbord heb op me telefoon met een ienieminiespatie rechts van het scherm (als ik hem in de breedte hou). Iemand een idee hoe ik weer een grotemensenspatie onder me toetsenbord krijg?

Op dat tandwieltje bij opties kijken

Bij mij staat zon tandwiel bij mn toetsenbord, daar ff tussen kijken naar welke verschillende vormen van toetsenbord kan hebben, anders ff resetten.

ik heb hem weer!

Zijn er nog hardcore Android users hier? Ben van plan om mijn S4 te rooten. Welke (root-only) apps zijn aan te raden?

Zijn er nog hardcore Android users hier? Ben van plan om mijn S4 te rooten. Welke (root-only) apps zijn aan te raden?

Zoals in het artikel ook al staat, het kan fout gaan, en dan is het je eigen probleem, je garantie vervalt.
Heb dit zelf niet gedaan, dus geen idee of het werkt, wss wel. Voor xperia S was het bijna het zelfde.
Let op: Het rooten van je Galaxy S4 kan je toestel (onherstelbaar) beschadigen. Deze kans is klein. Wanneer er een fout in je toestel zit door het rooten en je stuurt hem op ter reparatie daarvoor, valt dat niet onder de garantie. Hardwarematige defecten vallen echter nog wel onder de garantie. (Zie hier het nieuwsbericht). Ik en Androidworld zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade.

Het rooten gebeurd met het programma Odin. Je dient te beschikken over een Europees toestel, dus een Snapdragon 600 processor van Qualcomm (GT-I9505).

Voor het rooten:
o Zorg voor een goede back-up, dit kan bijvoorbeeld met het programma KIES van Samsung. Zelf heb ik er geen last van gehad, maar de kans bestaat dat je al je gegevens en bestanden verliest..
o Een opgeladen batterij is noodzakelijk. Het toestel dient voor tenminste 80% opgeladen te zijn.
o Je dient te beschikken over een Windows pc.
o De USB-Drivers moeten geïnstalleerd zijn, dit kan via het eerder genoemde programma KIES.
o Schakel USB-foutopsporing in. Ga naar Instellingen >> Over de telefoon en klik daar 7x op het Build number. Ga daarna naar Instellingen >> Applicaties >> Ontwikkeling en vink USB-foutopsporing aan.
o Nu kan je je USB-kabel pakken (als je die er nog niet bij had).

Stap 1: Benodigde bestanden downloaden en installeren.
Om te kunnen rooten heb je dit .zip bestand nodig. Hierin zit Odin, en het flash-bestand. Pak de bestanden uit en installeer Odin op je pc.

Stap 2: Het rooten kan beginnen.
Het programma Odin voer je met Administrator rechten uit (Rechtermuisknop >> Als Administrator uitvoeren). Zet vervolgens je s4 uit en start deze nu op in de Download Mode. Dit doe je door de onderste volume knop + de home knop ingedrukt te houden, terwijl je op de aan knop drukt. Hou de knoppen ingedrukt. Je ziet nu het Android poppetje, dat betekend dat je de knoppen los kan laten. Er staat een waarschuwing. klik op de uit knop om door te gaan.
Sluit nu je telefoon d.m.v. de USB-kabel aan op je computer, als het goed is zie je “Added!” in Odin staan. Vink nu de PDA knop en selecteer het eerder gedownloade CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.tar.md5 bestand. Vink in Odin F. Reset Time en Auto reboot aan, zorg ervoor dat de rest geen vinkje heeft.

Klik nu op de Start knop in Odin. Het programma zal beginnen met het flashen. Als het flashen klaar is start je Samsung Galaxy S4 automatisch opnieuw op en krijg je de melding PASS! in Odin te zien. Wanneer je het thuis scherm te zien krijgt kun je de telefoon loskoppelen van de computer en is het rooten geslaagd. Gefeliciteerd!

Het komt voor dat het toestel niet gelijk in Recovery Modus opstart. Mocht dit het geval zijn dan dien je de totale procedure opnieuw uit te voeren.Mocht het daarna nog niet werken, dan dien je Auto Reboot functie uit te vinken in Odin en alle stappen uit te voeren. Je moet nu echter zodra Odin klaar is met flashen het toestel in Recovery Modus opstarten, dit doe je door de batterij eruit te halen en het toestel vervolgens op te starten door de Home knop + Bovenste volume knop + Aan knop gelijktijdig in te drukken. De USB-kabel dient aangesloten te blijven tijdens dit proces.

Bron: http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/49251-how-to-je-toestel-rooten.html

Terug
Naar boven