XXL Nutrition

Another fat powerlifter turns ripped to shreds

Just get some pumpzzz :)

Intredasting, ik volg! Ik kom juist vanaf de andere kant en wil nu eens echt wat sterker worden. Ooit wil ik ook van die krachtstats als jij :D Zou je eens in een paar zinnen willen zeggen hoe je tot dit punt bent gekomen? Ik ben nu begonnen met Stronglifts 5x5, en als ik daarmee geen progressie meer heb wil ik door met Wendler 5/3/1 oid.

• Topic Starter Topic Starter
Intredasting, ik volg! Ik kom juist vanaf de andere kant en wil nu eens echt wat sterker worden. Ooit wil ik ook van die krachtstats als jij :D Zou je eens in een paar zinnen willen zeggen hoe je tot dit punt bent gekomen? Ik ben nu begonnen met Stronglifts 5x5, en als ik daarmee geen progressie meer heb wil ik door met Wendler 5/3/1 oid.

basic barbell lifts, heavy weights, high volume

Lees zijn oudere logs eens door.

Dat heb ik gedaan, maar in zijn logs staan losse trainingen. Geen omschrijving van aanpak. Ik weet dus niet of er een bepaalde opbouw in zit, wil ik daar achterkomen moet ik tientallen pagins's log lezen, zoeken naar patronen etc, of ja, ik kan het gewoon vragen..

Dat heb ik gedaan, maar in zijn logs staan losse trainingen. Geen omschrijving van aanpak. Ik weet dus niet of er een bepaalde opbouw in zit, wil ik daar achterkomen moet ik tientallen pagins's log lezen, zoeken naar patronen etc, of ja, ik kan het gewoon vragen..

Als je mn logs hebt gelezen dan zul je gemerkt hebben dat ik allerlei verschillende systemen heb uitgeprobeerd, dus is het moeilijk om dan hier even een samenvatting van te maken. Veel volume en veel variatie is de voornaamste constante. Ik heb veel volgens een typische squat-overhead-dead-bench indeling getraind, meestal eerst heavy op de main lift en dan nog variantes op die lift, bv met box, banden, kettingen, chains, special bars etc plus een boel assistance. Verder ook een tijdje op UB/LB split, en ook vaak periodes van russisch geinspireerde schema's met 3-4 keer per week bench en 3 keer squat. Qua volume en intensiteit ook al vanallles gedaan, van max effort systemen tot marathonsessies met 2 uur aan een stuk deadliften. Sommige perioden veel assistance, sommige perioden niets anders dan barbell lifts only. Dus ja, als je naar een vast patroon zoekt is er dus niet echt één behalve veel volume en veel variatie. Zoals ik nu train is trouwens niet echt te vergelijken met toen ik puur op kracht trainde, alhoewel ik nu natuurlijk ook een sterkere squat/bench/dead wil.

zondag 23/9

1) Barbell curls superset met tricep pushdowns
5 sets x 10 reps + 5 sets x 15 reps

2) Dumbbell hammer curls superset met EZ-bar lying extensions
4 sets x 10 reps + 4 sets x 20-15-12-10

3) Seated barbell curl superset met rope pushdown
3 sets x 12 reps + 3 sets x 15 reps

Daarna mn trainingspartners gaan checken op het BK powerlifting.
Tom deed 240-165-245 raw belt only :)
Joe deed 270-185-300 raw belt only :)

update -
Ben nu een goeie 5 weken bezig met PL=>BB switch, 42 weeks out...
Getting leaner AND stronger :)

[afbeelding niet meer beschikbaar]

sterk ben je idd!
BB-technisch lopen armen en schouders wat achter denk ik?
Rug ziet er in ieder geval massive uit ;)

sterk ben je idd!
BB-technisch lopen armen en schouders wat achter denk ik?
Rug ziet er in ieder geval massive uit ;)

Schouders heb ik meer dan een jaar niets voor gedaan wegens blessure.
Direct arm isolatie werk deed ik vroeger sowieso nauwelijks.

Bruut, zowel jij als de trainingsruimte

Locust is terug! :D Nice dit ga ik volgen. Filmpjes van jou en je broer(tje) vaak gekeken als motivatie shizzle.

Puur vanuit professionele interesse (ben fysiotherapeut/manueel therapeut), wat is er precies met je schouder gebeurd? Is die blessure nu over? Etc. :)

Locust is terug! :D Nice dit ga ik volgen. Filmpjes van jou en je broer(tje) vaak gekeken als motivatie shizzle.

Puur vanuit professionele interesse (ben fysiotherapeut/manueel therapeut), wat is er precies met je schouder gebeurd? Is die blessure nu over? Etc. :)

anterior impingement syndroom, blijft opletten geblazen - sommige oefeningen moet ik nog steeds vermijden

Laatst bewerkt:
zus, je bent je training van donderdag vergeten te posten

anterior impingement syndroom, blijft opletten geblazen - sommige oefeningen moet ik nog steeds vermijden
Wat voor behandeling heb je evoor ondergaan? Ik behandel dagelijks wel 1 of 2 patienten met succes aan impingement klachten met een combinatie van manuele therapie, dry needling en de oefenfilosofie van Ann Cools ea.
Raar dat je na zo'n lange tijd nog met klachten rond loopt.

Wat voor behandeling heb je evoor ondergaan? Ik behandel dagelijks wel 1 of 2 patienten met succes aan impingement klachten met een combinatie van manuele therapie, dry needling en de oefenfilosofie van Ann Cools ea.
Raar dat je na zo'n lange tijd nog met klachten rond loopt.

Hoe het heet weet ik niet, een kinesist (bij jullie heet dat fysio) heeft er 9 beurten wat aan geprutst. Ik ben ook twee keer behandeld met zo'n shockwave ding. Ik doe momenteel heel veel pre/rehab zelf, en voel geleidelijk aan wel verbetering. Misschien moet ik nog wel eens een betere kinesist zoeken. Mocht je anders tips hebben dan zijn die zeker welkom, alhoewel ik me al suf heb gelezen en tientallen mobility en stretch oefeningen doe plus foam roll werk.

zus, je bent je training van donderdag vergeten te posten

vorige pagina toch ? deadlifts...

Maandag 24/9

squat deload

1) SSB squat
5 x 70
5 x 70
5 x 110
1 x 130
1 x 150
1 x 170
1 x 190kg

1) HS hack squat
10 sets x 20 reps
jawel

2) HS leg extension
3 sets x 35 reps

light weights, mucho burn

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Dat geeft me richting en goede moed. Goed fysiek om om te toveren tot bodybuilding normen, scheelt dat je bf nog netjes is. En ik heb medelijden met je als ik die 10x20 hack squat lees haha. Blijf je volgen!

hacks... 10 sets met 20 reps? sweet lord :eek:

Terug
Naar boven