XXL Nutrition

Antisemitisme in Europa toegenomen. Negatieve houding tegenover moslims zijn gestegen

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Het antisemitisme in Europa is de afgelopen jaren toegenomen. Ook negatieve houdingen ten opzichte van moslims zijn gestegen. Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerd onderzoek van de Amerikaanse denktank Pew Research Center.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De denktank deed onderzoek in zes Europese landen. In alle landen was het antisemitisme toegenomen. Spanje was het minst tolerant tegenover joden en moslims.

Meer dan een vijfde van de Polen en Russen is antisemitisch. In Duitsland was dat een op de vier en in Frankrijk ging het om een op de vijf. Groot-Brittannië viel op als enige land waar negatieve ideeën over joden niet aanzienlijk waren toegenomen. Daar gaat het om een op de tien personen.

Europeanen denken nog minder positief over moslims dan over joden, ook al is het percentage in Rusland en Spanje gedaald. 52 Procent van de Spanjaarden, de helft van de Duitsers, 46 van de Polen, 30 procent van de Russen en circa 25 procent van de Fransen en de Britten staat negatief tegenover moslims.

"Negatieve houdingen tegenover joden en moslims komen vaker voor onder ouderen en lageropgeleiden'', staat in het onderzoek. Onderzoekers hebben ruim 4700 personen ondervraagd in maart en april.

http://www.nu.nl/news/1751477/21/Antisemitisme_in_Europa_toegenomen.html
Ik ben tegen elke vorm van geloofsovertuiging.

Triest dit. Je zou hopen dat langzaam met de tijd het beschavingsniveau toeneemt.

op de plek van toeneemt mag je afneemt plaatsen. ;) Maar dat krijg je ervan als je zoveel imbecielen toelaat in je land.

Dit onderzoek gaat over jou en mij. Als jij het wenselijk vindt om intolerant en haatdragend door het leven te gaan help je eigenhandig aan de afbraak van beschaving in Nederland. Dat is wat er gebeurt. En nu weer de vinger richting Marokkanen wijzen? :rolleyes:

Dit onderzoek gaat over jou en mij. Als jij het wenselijk vindt om intolerant en haatdragend door het leven te gaan help je eigenhandig aan de afbraak van beschaving in Nederland. Dat is wat er gebeurt. En nu weer de vinger richting Marokkanen wijzen? :rolleyes:

Nee, moslims.;)

Mjah, je kan het ook anders bekijken. In het begin was de multiculturele staat waarin mensen konder integreren nog een ideaal waar mensen in konden geloven. Dat werkte tolerantie in de hand omdat het op lange termijn zichzelf zou oplossen. Heden ten dage worden problemen met de 2e, 3e en zelfs 4e generatie grimmiger ipv beter en daarmee verdwijnt het vertrouwen in de multiculturele droom een beetje. Blijkbaar moet er met de harde hand opgetreden worden om op eenzelfde lijn te geraken. Dat houdt idd minder tolerantie in.

Mjah, je kan het ook anders bekijken. In het begin was de multiculturele staat waarin mensen konder integreren nog een ideaal waar mensen in konden geloven. Dat werkte tolerantie in de hand omdat het op lange termijn zichzelf zou oplossen. Heden ten dage worden problemen met de 2e, 3e en zelfs 4e generatie grimmiger ipv beter en daarmee verdwijnt het vertrouwen in de multiculturele droom een beetje. Blijkbaar moet er met de harde hand opgetreden worden om op eenzelfde lijn te geraken. Dat houdt idd minder tolerantie in.

Dus liever naar het zero tolerance model in een onbeschaafd en onverdraagzaam land waar dit alles uit handen gegeven is vanwege een gekleurd onveiligheidsperceptie van enkelen?

Dus liever naar het zero tolerance model in een onbeschaafd en onverdraagzaam land waar dit alles uit handen gegeven is vanwege een gekleurd onveiligheidsperceptie van enkelen?

Dus als er hard opgetreden wordt tegen een paar k*tkinderen, is dit een onbeschaafd en onverdraagzaam land? ???

K*tkinderen bedoel je natuurlijk marokkanen, en dan is het dus onbeschaafd.

• Topic Starter Topic Starter
Kennelijk snap jij niet goed wat er zich op dit moment afspeelt en leef jij nog in een wereld waarin de multiculti crap hoogtij viert.

K*tkinderen bedoel je natuurlijk marokkanen, en dan is het dus onbeschaafd.

Ik bedoel idd Marokkanen, omdat die der bijna altijd bij betrokken zijn, MAAR als der Nederlanders bij zijn, mogen ze die van mij ook gewoon kapot trappen hoor.

Multiculturele samenlevingen werken niet! Case in point: USA
Daar leven (bepaalde) grote groepen zo goed als gescheiden. In België zie je dat ook al hier en daar.

Multiculturele samenlevingen werken niet! Case in point: USA
Daar leven grote groepen zo goed als gescheiden.

Volgens mij wordt het voorbeeld van de V.S. juist regelmatig gebruikt als argument dat het wel kan werken ???

Ze leven inderdaad vaak nogal gescheiden als je het hebt over fysieke leefgebieden maar over het algemeen genoemen voelt iedereen zich in de eerste plaats Amerikaan.

Dus als er hard opgetreden wordt tegen een paar k*tkinderen, is dit een onbeschaafd en onverdraagzaam land? ???

Wat ik tegenover elkaar schets is enerzijds een maatschappij waarin een hoog beschavingsniveau wordt nagestreefd, waar dus geen plaats is voor antisemitisme en moslimhaat, maar waar mensen in termen van oplossingen denken in een verdraagzaam klimaat, en anderzijds de maatschappij die welhaast is verworden tot politiestaat op basis van haatdragende burgers waar antisemitisme en moslimhaat de norm is en die vrijheden en morele verworvenheden uit handen geven om een eigen misplaatst gevoel van veiligheid en nationalisme terug te winnen.

Een soort trade off in de vorm van een moreel compas. Een gedachtenexperiment die bij mij heel duidelijk een antwoord oplevert.

Nee, de weg inslaan waarin vreemdelingenhaat wordt geaccepteerd is een weg die geenszins vooruitgang weerspiegelt. Het is een achteruitgang op morele gronden, die ongeacht de oorzaak, moet worden vermeden.

Waarom je eigen identiteit op deze wijze verloochenen? Waren wij niet ooit het 'verlichte' staatje Nederland waarin men verdraagzaam en open was? Deze trend heeft alles weg van angst en paniek die zich langzaam ophoopt tot blinde haat.

Kennelijk snap jij niet goed wat er zich op dit moment afspeelt en leef jij nog in een wereld waarin de multiculti crap hoogtij viert.

Knul, ik woon al 4 jaar midden in misschien wel de grootste gemeenschap Marokkanen in Nederland. Wil je mij aub vertellen wat er hier gaande is, want misschien heb ik een paar fok nieuws-headlines gemist...

Wat ik tegenover elkaar schets is enerzijds een maatschappij waarin een hoog beschavingsniveau wordt nagestreefd, waar dus geen plaats is voor antisemitisme en moslimhaat, maar waar mensen in termen van oplossingen denken in een verdraagzaam klimaat, en anderzijds de maatschappij die welhaast is verworden tot politiestaat op basis van haatdragende burgers waar antisemitisme en moslimhaat de norm is en die vrijheden en morele verworvenheden uit handen geven om een eigen misplaatst gevoel van veiligheid en nationalisme terug te winnen.

Een soort trade off in de vorm van een moreel compas. Een gedachtenexperiment die bij mij heel duidelijk een antwoord oplevert.

Nee, de weg inslaan waarin vreemdelingenhaat wordt geaccepteerd is een weg die geenszins vooruitgang weerspiegelt. Het is een achteruitgang op morele gronden, die ongeacht de oorzaak, moet worden vermeden.

Waarom je eigen identiteit op deze wijze verlochenen? Waren wij niet ooit het 'verlichte' staatje Nederland waarin men verdraagzaam en open was? Deze trend heeft alles weg van angst en paniek.

Ben ik opzich wel mee eens. Der moet echter wel opgetreden worden tegen zogenaamde ''straatterroristen'', en dat kan alleen met harde maatregelen, want dat praten niet werkt, is meerdere malen bewezen.

Ik denk dat de meeste Nederlanders moslims ook niet haten, maar wel gek worden van de zoveelste ''licht getinte'' dader. En dat zijn vaak niet de meest ''goede'' moslims, die alle regels van de Islam nastreven.

Het is echter wel een groot probleem, en ik weet eerlijk gezegd de oplossing ook niet.

Waarom je eigen identiteit op deze wijze verloochenen? Waren wij niet ooit het 'verlichte' staatje Nederland waarin men verdraagzaam en open was? Deze trend heeft alles weg van angst en paniek die zich langzaam ophoopt tot blinde haat.

Goede post ZZ.

Maar zeg eerlijk, het is en blijft een achterlijk gedachtengoed wat die gasten er op na houden :p

Terug
Naar boven