Fitness Seller

Antisemitisme in Europa toegenomen. Negatieve houding tegenover moslims zijn gestegen

Bezoekers in dit topic

Maar het zijn inderdaad allemaal Amerikanen! :)


Juist, en is dat niet per definitie een geslaagde integratie? Jezelf verbonden voelen met de samenleving, er een deelnemer in zijn? Als dit bereikt is kan je niet meer spreken van een mislukte integratie. De problemen die dan nog aanwezig zijn hebben een hele andere aard en hebben niets of niet veel met afkomst en cultuur te maken.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik tegenover elkaar schets is enerzijds een maatschappij waarin een hoog beschavingsniveau wordt nagestreefd, waar dus geen plaats is voor antisemitisme en moslimhaat, maar waar mensen in termen van oplossingen denken in een verdraagzaam klimaat, en anderzijds de maatschappij die welhaast is verworden tot politiestaat op basis van haatdragende burgers waar antisemitisme en moslimhaat de norm is en die vrijheden en morele verworvenheden uit handen geven om een eigen misplaatst gevoel van veiligheid en nationalisme terug te winnen.

Een soort trade off in de vorm van een moreel compas. Een gedachtenexperiment die bij mij heel duidelijk een antwoord oplevert.

Nee, de weg inslaan waarin vreemdelingenhaat wordt geaccepteerd is een weg die geenszins vooruitgang weerspiegelt. Het is een achteruitgang op morele gronden, die ongeacht de oorzaak, moet worden vermeden.

Waarom je eigen identiteit op deze wijze verloochenen? Waren wij niet ooit het 'verlichte' staatje Nederland waarin men verdraagzaam en open was? Deze trend heeft alles weg van angst en paniek die zich langzaam ophoopt tot blinde haat.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar er zijn wel een aantal problemen waar zo'n model geen rekening mee houdt. Imo zal het op lange termijn compleet onhaalbaar worden. Ik pleit er idd voor om hardere maatregelen te nemen tegen mensen die bewijzen dat ze gewoon het systeem en de veiligheid willen saboteren. Tegenwoordig zie je zelfs wanneer er straffen worden gegeven dat deze amper nog maar effectief uitgevoerd worden.
 
Ik heb liever joden om me heen dan moslims...na tig jaren vervolgd te zijn kunnen joden nog steeds relativeren. Als er een moslim het op zijn heupen krijgt, dan hebben ineens alle moslims last van bekkenonstabiliteit.

En dan heb je ook nog eens zo'n regering die gewoonweg de andere kant opkijkt en het allemaal maar laat gebeuren. Maar als ik met een M15a4 die wijk in Gouda neermaai, dan ben ik de grote boef die tbs verdient.

Afijn, ik heb niks tegen moslims hoor...wel tegen hun aanwezigheid hier.
 
Afijn, ik heb niks tegen moslims hoor...wel tegen hun aanwezigheid hier.

Jammer dat je er niet veel aan kunt doen, alleen het beste er van proberen te maken.
 
Nou, belachelijk!

Valt wel mee hoor....ik heb het hier over eigen rechtertje spelen wat van ons niet getolereerd wordt, maar van die berggeiten wel. Dat loopt een keer helemaal spaak.
 
Jammer dat je er niet veel aan kunt doen, alleen het beste er van proberen te maken.

Ik ben al jaren bezig er het beste van te maken....hun zijn al jaren bezig er een puinhoop van te maken...heeft geen zin. Het is wachten op de eerste fatale rassenrel in een van de grote steden en een omgeving ala Londen is geboren. Maar niemand wilt luisteren naar Wilders, want hij is dom en rascistisch. Ondertussen wordt de gewone man de dupe van dat stelletje tuig die via rapnummers ons duidelijk maken dat we er maar aan moeten wennen dat de buurt wordt overgenomen door een stel stinkend, vastende ecto's
 
Afijn, ik heb niks tegen moslims hoor...wel tegen hun aanwezigheid hier.

:roflol: spreek je jezelf niet een beetje tegen? Waarom heb je iets tegen hun aanwezigheid hier? Misschien omdat je stiekem toch iets tegen ze hebt?
 
Wat ik tegenover elkaar schets is enerzijds een maatschappij waarin een hoog beschavingsniveau wordt nagestreefd, waar dus geen plaats is voor antisemitisme en moslimhaat, maar waar mensen in termen van oplossingen denken in een verdraagzaam klimaat, en anderzijds de maatschappij die welhaast is verworden tot politiestaat op basis van haatdragende burgers waar antisemitisme en moslimhaat de norm is en die vrijheden en morele verworvenheden uit handen geven om een eigen misplaatst gevoel van veiligheid en nationalisme terug te winnen.

Een soort trade off in de vorm van een moreel compas. Een gedachtenexperiment die bij mij heel duidelijk een antwoord oplevert.

Nee, de weg inslaan waarin vreemdelingenhaat wordt geaccepteerd is een weg die geenszins vooruitgang weerspiegelt. Het is een achteruitgang op morele gronden, die ongeacht de oorzaak, moet worden vermeden.

Waarom je eigen identiteit op deze wijze verloochenen? Waren wij niet ooit het 'verlichte' staatje Nederland waarin men verdraagzaam en open was? Deze trend heeft alles weg van angst en paniek die zich langzaam ophoopt tot blinde haat.

Misschien kan de mens niet beter? Zitten we met onze kop tegen het plafond terwijl een aantal onderontwikkelde dwergen ons aan de haren naar de grond probeert te trekken. Hoelang houd je je dan staande?
 
:roflol: spreek je jezelf niet een beetje tegen? Waarom heb je iets tegen hun aanwezigheid hier? Misschien omdat je stiekem toch iets tegen ze hebt?

IQ=60?

Omdat ze er een puinhoop van maken. Kom eens uit je bed en doe het journaal eens aan :rolleyes: maargoed, het is al jaren duidelijk dat er mensen zijn die met een dikke vette stempel rondlopen waarin gekerft staat: RASCIST en deze al te graag op iemand zijn voorhoofd wilt kletsen zodra hij begint te piepen over een andere bevolkingsgroep als die van zichzelf.

Zijn jullie dan niet uiteindelijk de rascist?
 
IQ=60?

Omdat ze er een puinhoop van maken. Kom eens uit je bed en doe het journaal eens aan :rolleyes: maargoed, het is al jaren duidelijk dat er mensen zijn die met een dikke vette stempel rondlopen waarin gekerft staat: RASCIST en deze al te graag op iemand zijn voorhoofd wilt kletsen zodra hij begint te piepen over een andere bevolkingsgroep als die van zichzelf.

Zijn jullie dan niet uiteindelijk de rascist?

Omdat ze er een puinhoop van maken...aha! Dat heb je dus tegen ze, daar doelde ik dus op. Mijn IQ is trouwens 140 ik wil niet opscheppen hoor maarreh... ;).

Je bent een racist als je mensen beoordeeld op basis van hun ras. Als je Marokkanen minder mag dan Joden zoals je aangaf, dan ben je gewoon een racist Yzord sorry dat ik het moet zeggen.
 
Omdat ze er een puinhoop van maken...aha! Dat heb je dus tegen ze, daar doelde ik dus op. Mijn IQ is trouwens 140 ik wil niet opscheppen hoor maarreh... ;).

Je bent een racist als je mensen beoordeeld op basis van hun ras. Als je Marokkanen minder mag dan Joden zoals je aangaf, dan ben je gewoon een racist Yzord sorry dat ik het moet zeggen.

Nou zal ik de wereld maar shockeren dan?

Ik ben er dan trots op een rascist te zijn...je denk toch zeker niet dat ik goed ga denken/praten over dat tuig die het iedereen het onmogelijk maakt om nog lekker te leven in dit land?

Want dan spoor je helemaal niet.

Daarbij zie je iets flink over het hoofd...ik had het over moslims (wat geen ras is) en niet over marokkanen. Dus ik mag concluderen dat jij met jouw utispraak een rascist bent.

Toedels
 
Nou zal ik de wereld maar shockeren dan?

Ik ben er dan trots op een rascist te zijn...je denk toch zeker niet dat ik goed ga denken/praten over dat tuig die het iedereen het onmogelijk maakt om nog lekker te leven in dit land?

Want dan spoor je helemaal niet.

Daarbij zie je iets flink over het hoofd...ik had het over moslims (wat geen ras is) en niet over marokkanen. Dus ik mag concluderen dat jij met jouw utispraak een rascist bent.

Toedels

Als je het over moslims hebt dan noemen we dat discriminatie Yzord, ook niet leuk. Als je niets hebt tegen de andere Marokkanen (riiight), dan ben je inderdaad geen racist.
 
Als je het over moslims hebt dan noemen we dat discriminatie Yzord, ook niet leuk. Als je niets hebt tegen de andere Marokkanen (riiight), dan ben je inderdaad geen racist.

Pff, ik ga volgend jaar met mijn ex naar marokko om haar land te bekijken en een planning te maken om een huisje te bouwen. Dus nee, ik heb geen hekel aan alle marokkanen. Bij ons traint een marokkaan en met hem ga ik ook een keer mee op vakantie. Je zou het me wel al te graag in mijn schoenen willen schuiven. Maakt niet uit hoor....je kan er niks aan doen. Je zult iets slimmer moeten zijn om dingen te kunnen relativeren. Dta je me een rascist vindt...i dont care. Dat je werkelijk denkt dat wanneer iemand iets slecht over een andere bevolking praat ook meteen een rascist is, dat maakt me meer zorgen.
 
Nou hier gaat het ook nergens meer over, de een roept k*t-makrokraan en de ander roept gelijk weer nazi.

Nee dit is echt de oplossing meisjes, volgens mij hebben we allemaal teveel vrije tijd, uit verveling dan maar rellen in gouda, of uit verveling rellen op een forum.

Dus als we nu samen iets tegen die verveling vinden dan is het probleem opgelost, su6:D
 
Vertel me meer Marz01, stop alstublieft niet met posten.
 
Back
Naar boven