MuscleMeat

antwerpenaar onder tram geduwd

Jaren geleden heb ik met marokkaanse vrienden een auto ongeluk gehad,we zijn met 1 auto nog naar de eerste hulp kunnen rijden,eenmaal daar werden we niet geholpen omdat het te druk was,1 jongen had half zijn neus eraf liggen,wij hebben voor hulp aangedrongen en kregen meteen de politie op onze dak,na 5 minuten raakten we slaags omdat de zus van het slachtoffer haar stem verhief en een agente antwoorde dmv haar knuppel te gebruiken!!!Hier heb je je reden om die mensen lastig te vallen als het je echt niet mee zit!!!

Jep, en de mensen van de ambulance gebruiken ook echt geweld hé. Tevens hebben ze ook geen wachttijd als ze bij je zijn.

Verder kan het voorkomen dat het druk is bij de eerste hulp en dat er niet meteen mensen beschikbaar zijn. Ik begrijp dat je dan flipt, als het om een bekende gaat. Maar dat is overmacht, daar is niks aan te doen.

Als je dan ook nog eens agressief overkomt(stem verheffen, misschien zelfs schreeuwen), dan kan ik me best voorstellen dat men de politie inschakeld.

Jep, en de mensen van de ambulance gebruiken ook echt geweld hé. Tevens hebben ze ook geen wachttijd als ze bij je zijn.

Verder kan het voorkomen dat het druk is bij de eerste hulp en dat er niet meteen mensen beschikbaar zijn. Ik begrijp dat je dan flipt, als het om een bekende gaat. Maar dat is overmacht, daar is niks aan te doen.

Als je dan ook nog eens agressief overkomt(stem verheffen, misschien zelfs schreeuwen), dan kan ik me best voorstellen dat men de politie inschakeld.

Daar zit zeker wat in,maar dit was echt een rasistische kwestie!!!De blanke tegenpartij in het ongeluk werden wel geholpen!!!Oke we waren ook met veel jongens,kwamen net van een voetbaltoernooi af,maar desondanks hadden ze op zijn minst de jongen kunnen helpen waarvan zijn neus eraf lag.Ik ben zelf blank maar gekruist met 5 nationaliteiten(mijn pa is donker) en heb een dochter die ook nog half marokkaans is(mijn eigen)ik heb altijd bijde verhalen van beide kanten aan moeten horen en geloof me dat veel onvrede bestaat uit onwetendheid over elkaar!!

Het VRT-nieuws, 13u00:

de politie zegt:

"we zijn verbouwereerd dat er zo weinig getuigen naar voren zijn gekomen, terwijl er zo veel mensen ter plaatse waren. We roepen iederen op die het heeft zien gebeuren om naar voren te komen."

Waarom laten deze getuigen niks van zich horen?

Tja is weer typisch... iedereen denkt: een ander zal wel getuigen. De doorsnee mens is toch echt dom... :sad:

Niet voor het één of andere... maar ik vind die zaak nu in BE van die pedofielen in de naturisten kampen veel erger... is al gaande van 1990. En ze hadden 8 man in arrest, maar die zijn "per toeval" weer terug vrij gelaten... zo'n mannen mogen ze voor mij gerust onder de tram smijten en degene die hem gesmeten heeft belonen met een 25.000 euro...

Er ligt zoveel nadruk bij de politie nu ook op verkeer... omdat er zoveel dodelijke slachtoffers zijn... zelf vind ik het mindere aantal zedenslachtoffers eigenlijk erger omdat zij er hun hele leven nog mee moeten verder leven...

Daar zit zeker wat in,maar dit was echt een rasistische kwestie!!!De blanke tegenpartij in het ongeluk werden wel geholpen!!!Oke we waren ook met veel jongens,kwamen net van een voetbaltoernooi af,maar desondanks hadden ze op zijn minst de jongen kunnen helpen waarvan zijn neus eraf lag.Ik ben zelf blank maar gekruist met 5 nationaliteiten(mijn pa is donker) en heb een dochter die ook nog half marokkaans is(mijn eigen)ik heb altijd bijde verhalen van beide kanten aan moeten horen en geloof me dat veel onvrede bestaat uit onwetendheid over elkaar!!

weet je wel wat die blanke jongen had? Als zijn borstkas bijv. openligt dan begrijp ik dat zij een levensbedreigende situatie eerder helpen dan een halve neus.

weet je wel wat die blanke jongen had? Als zijn borstkas bijv. openligt dan begrijp ik dat zij een levensbedreigende situatie eerder helpen dan een halve neus.

Die andere jongen had ook zijn neus kapot,hoe kunnen de hulpverleners zien dat die donkere jongen geen inwendige-bloedingen of iets dergelijks had maar alleen iets aan zijn neus?Zal je toch ook voor nagekeken moeten worden dacht ik..

Blijft toch een welles/nietes verhaal. Als je dan heel druk gaat lopen doen en er zijn heel veel mensen dan is dat sowieso bedreigend. Stom dat jullie daar niet zelf aan dachten. Ik zou ook wegblijven als er bloed te zien is en veel buitenlandse jongens die door het dolle heen zijn omdat ze een partijtje gevoetbald hebben.

Blijft toch een welles/nietes verhaal. Als je dan heel druk gaat lopen doen en er zijn heel veel mensen dan is dat sowieso bedreigend. Stom dat jullie daar niet zelf aan dachten. Ik zou ook wegblijven als er bloed te zien is en veel buitenlandse jongens die door het dolle heen zijn omdat ze een partijtje gevoetbald hebben.

Waarom word je geen hulpverlener dan,als jij net een frontale botsing gehad hebt kom je zeker heeeel coool over blijkbaar!!!Die arme jongen was in een shock-toestand,hij was ook de enige die hulp nodig had.Als jij bang word van een beetje bloed moet jij dat weten maar ik laat mijn vrienden niet in de steek!!!

Waarom word je geen hulpverlener dan,als jij net een frontale botsing gehad hebt kom je zeker heeeel coool over blijkbaar!!!Die arme jongen was in een shock-toestand,hij was ook de enige die hulp nodig had.Als jij bang word van een beetje bloed moet jij dat weten maar ik laat mijn vrienden niet in de steek!!!

ik word er niet bang van, maar als jij en je vrienden onder het bloed zitten en een ziekenhuis op stelten zetten begrijp jij dan niet dat je sommige mensen een beetje angstig kan maken? Zeker omdat ze niet voor rede vatbaar zijn? Ik weet dondersgoed hoe intimiderend dat over kan komen en hoe sommigen mensen daar heel angstig van kunnen worden. Daarom zijn er ook klappen uitgedeeld.

ik word er niet bang van, maar als jij en je vrienden onder het bloed zitten en een ziekenhuis op stelten zetten begrijp jij dan niet dat je sommige mensen een beetje angstig kan maken? Zeker omdat ze niet voor rede vatbaar zijn? Ik weet dondersgoed hoe intimiderend dat over kan komen en hoe sommigen mensen daar heel angstig van kunnen worden. Daarom zijn er ook klappen uitgedeeld.

Het was niet voor niets een traumatische ervaring,wij leren daar niet mee omgaan,hulpverleners wel,er zijn trouwens geen klappen gevallen bij de hulpverleners,alleen bij de agenten.Kan dit ook niet zien alsof we daar even het ziekenhuis op stelten gingen zetten,het was eerder een smeekbede die niet werd gehoord,had die jongen dan een verbandje of iets gegeven en rustig neer gezet,je wijst een patient toch niet de deur,en dan antwoorden dmv politie op je dak te sturen?

Ik begrijp dat je in zo'n situatie emotioneel kan reageren. Je wilt het beste voor die vriend van je, maar dit kan soms bedreigend overkomen. Sommige mensen kunnen daar prima mee omgaan en anderen waarschuwen direct de politie. De politie moet ook in een split-second beslissen wat ze in een bepaalde situatie doen. Dit was waarschijnlijk niet de beste oplossing, maar ik kan daar verder niet over oordelen omdat ik er niet bij was.

Laten we er nou niet van uitgaan dat mensen die blank zijn een voorkeursbehandeling krijgen in ziekenhuizen.. Ik zeg niet dat ik denk dat je het verhaal verzint hoor Own Sculpturer maar denk wel dat je het verhaal op z'n minst wat aandikt.. Ik ken ook zat mensen die slecht zijn behandeld in ziekenhuizen..

Laten we er nou niet van uitgaan dat mensen die blank zijn een voorkeursbehandeling krijgen in ziekenhuizen.. Ik zeg niet dat ik denk dat je het verhaal verzint hoor Own Sculpturer maar denk wel dat je het verhaal op z'n minst wat aandikt.. Ik ken ook zat mensen die slecht zijn behandeld in ziekenhuizen..

Hoeft ook niet dagelijks te gebeuren maar toen zat er volgens mij ene tussen die het allemaal wat teveel werd.Als ik het verhaal wat wou aandikken was het een helicopter ongeluk dan.....Kijk een hulpverlener is ook maar een mens,ik denk dat we er allemaal een beetje naast zaten die dag,vind het jammer dat het zo geescaleerd was.Had van bijde kanten beter gekund

Ja dat komt al een stuk genuanceerder op me over, maar denk niet dat ik goed over de situatie kan oordelen aangezien ik er zelf niet bij was, hou er alleen niet zo van dat je het nu zo zwart/wit bracht van wij zijn allochtonen dus worden we niet geholpen..

Ja dat komt al een stuk genuanceerder op me over, maar denk niet dat ik goed over de situatie kan oordelen aangezien ik er zelf niet bij was, hou er alleen niet zo van dat je het nu zo zwart/wit bracht van wij zijn allochtonen dus worden we niet geholpen..

Die dag werden we door de desbetreffende personen niet geholpen,en omdat ik zelf als blanke ertussen stond,zag ik het toen met leden ogen aan,hoe die jongen gewoon buiten de deur gezet werd,vandaar mijn conclusie.Bracht het ook wel zw/wit....niet goed natuurlijk,maar dat was blijkbaar mijn interpretatie van de gebeurtenis,ik was er namelijk ''wel'' bij....Zoals ik al eerder zei:Ik ben zelf met 5 nationaliteiten gemixed(ben dalmatier,ga geen partij kiezen voor niemand,vertel gewoon wat ik heb meegemaakt,niet meer dan dat.Kies geen partijen,maar over deze zaak kon ik wel degelijk"voor mijn gevoel"met die jongens sympathiseren.

Terug
Naar boven