MuscleMeat

Antwoorden op levensvragen over leven, dood, religie en filosofie.

zie eigenlijk niet in wat er zo boeiend is aan leven na de dood, na een jaartje of 80 heb ik het wel gehad. Voor mij hoeft dat dus allemaal niet...

Precies bro. Wat willen al die mensen toch met hun leven na de dood...? Ik heb het tegen die tijd al lang en breed gehad hier. Als je het dan aan ze vraagt:

Wat is er dan hierna?
- Ja de hemel man.
Wat is daar te doen?
-Alles is er mooi en tof!
Wat ga je daar dan doen de hele dag?
-Dingen die ik helemaal te gek vind.
Denk je niet dat dat gaat vervelen na een tijdje?
-Uhhmz.

Nee zover denken ze niet eens, ze denken alleen maar aan 'iets heel moois na de dood', wat dat dan mag zijn...?

Het klinkt zelfs voor mij bizar.. en tergelijkertijd zeg ik dat Mineralen, planten en dieren net als ons bewustzijn hebben.
Maar er is wel verschil tussen bewustzijn, ziel, geest.
Mijn hond heeft ook een bewustzijn maar kan niet nadenken.
Ik had een discussie met iemand op msn, van het forum hier.
Hij zegt dat alleen planten, dieren ( geen insecten) en mensen een bewustzijn hebben.
Voor mij hebben mineralen wel degelijk een bewustzijn en missen net als de planten en dieren, allemaal een WIL.
Dus ik denk dat het bewustzijn van hemellichamen anders is dan we denken.

Whaha mineralen met een bewustzijn. Das k*t bro, als je je bewust bent dat je mineraal bent, hoe ****ing suf kan je leven zijn, hele dag zweven in een flesje water.

• Topic Starter Topic Starter
Precies bro. Wat willen al die mensen toch met hun leven na de dood...? Ik heb het tegen die tijd al lang en breed gehad hier. Als je het dan aan ze vraagt:

Wat is er dan hierna?
- Ja de hemel man.
Wat is daar te doen?
-Alles is er mooi en tof!
Wat ga je daar dan doen de hele dag?
-Dingen die ik helemaal te gek vind.
Denk je niet dat dat gaat vervelen na een tijdje?
-Uhhmz.

Tijd bestaat niet.
Is bedacht door de mens.
80 jaar is niks op een eeuwigheid.
Als je het leuk hebt dan vliegt de tijd, verveel je je dan duurt het heeel lang. :D

Hoe definieer je bewustzijn, ziel en geest? En waarom denk je dat dieren, planten en zelfs mineralen een bewustzijn hebben? Je kan vinden dat het zo is, maar kan je uitleggen waarom je denkt dat het zo is? Zelfde geld voor tijd, je zegt het bestaat niet, vervolgens zeg je 80 jaar is niets in een eeuwigheid. Dan praat je toch over tijd lijkt mij.

Ik vind dat je een fascinerende visie op het leven en het heelal hebt, maar ik zou graag willen weten hoe je erop komt en wat voor jou argumenten/redenen zijn om dit te geloven. Ik vraag niet persee om wetenschappelijke argumenten, gewoon wat extra info.

Hmm, interessante discussie...

Stel dat we puur toeval zijn, een toevallige samenloop van opeenvolgende gebeurtenissen sinds de Big Bang heeft ons doen ontstaan, dan zullen we telkens opnieuw bestaan, met kleine variaties weliswaar, maar iedere eindige tijd/ruimte/energie configuratie zal terugkeren.

Het sleutelwoord is eindige.

Het idee is dat iedere eindige substring zich ooit zal herhalen binnen een oneindige string. MAW, iedere permutatie van eindige lengte zal ooit ontstaan en ooit herhaald worden.

Voorbeeld oim het aannemelijk te maken:
Een aap met het eeuwige leven zit achter een tekstverwerken en typt op het toetsenbord. Hij typt een oneindig lange reeks letters. Vroeg of laat zijn er toevallig woorden te herkennen en hele zinnen (waar de aap geen weet van heeft). Vroeg of laat (na miljarden jaren of direct al (that's randomness)) komt Hamlet van Shakespeare eruit rollen. gewoon een kwestie van voldoende random permutaties afdraaien. Als die aap nu nog miljarden jaren doortypt komt Hamlet vanzelf weer tevoorschijn.
Als je nu oneindig veel apen naast elkaar laat typen zal Hamlet alleen maar eerder en vaker opduiken.

Als je nu een mensenleven beschouwt als een (complexe) substring (string bestaand uit een aantal toevallige gebeurtenissen van beperkte duur) en je hebt een oneindige tijd en (naar men nu speculeert) oneindig veel heelallen naast elkaar, dan zal dat mensenleven ooit weer voorkomen.

Voorwaarde is alleen dat er oneindig veel tijd beschikbaar moet zijn.

Dus of je in reincarnatie gelooft of niet: statistisch gezien is het heel aannemelijk dat jij (toevallige configuratie van atoompjes) opnieuw zult bestaan.

Benieuwd wat EricR van deze redenering vindt !

Statistisch gezien zijn er zoveel mogelijk combinaties van atomen mogelijk dat het juist vrij onlogisch is dat er een zelfde situatie ontstaat mochten er meerdere universes zijn.

Iets wat je ook tegenkomt in de thermodynamica, het begrip entropie. Die grote mate van chaos zorgt er al voor dat er geen directe ordening plaatsvind in de cyclus van het heelal waar in leven kan bestaan. Mocht er echter niet genoeg massa bestaan in het heelal en het heelal dus oneindig lang doorgroeien zal er vanzelf een systeem ontstaan van equilibrium (maar hoge entropie). Het verval naar het element ijzer waarschijnlijk in een heelal dat qua temperatuur dicht bij het absolute nulpunt zal komen.

Mocht er genoeg massa aanwezig zijn zal de entropie op den duur wel afnemen tijdens de samentrekking. Maar het is niet aannemelijk dat leven dan nog kan bestaan.

Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat het mogelijk is om opnieuw te bestaan. Ik zie het heelal als een eindige hoeveelheid deeltjes. Deze deeltjes zijn eeuwig. Het feit dat ik besta is omdat een aantal deeltjes mij vormen, deze deeltjes kunnen best nog een keer bij elkaar komen en daarmee mee creeeren. Aangezien de deeltjes altijd bestaan hebben en er een eindig aantal combinaties mogelijk zijn, is het best mogelijk dat iedere combinatie oneindig vaak is voorgekomen. M.a.w. dit heelal met ons erin heeft misschien al oneindig vaak bestaan.

Dat is een mogelijkheid, maar gelet op de chaos is een samenvoeging tot dezelfde soorten materie geen logische gevolgtrekking. Orde ontstaat uit chaos, echter chaos zal geen herhaalbare orde tot gevolg hebben.

Uitgaande van de huidige kennis natuurlijk en rekening houdende met het idee dat we zelf onderdeel uitmaken van dat systeem van orde en chaos. Dat maakt het als waarnemende van binnenuit zeer moeilijk om te voorspellen wat er gebeurt met ons heelal gerekend over de gehele levensduur.

it's all about faith zulke zaken.

Hoe definieer je bewustzijn, ziel en geest? En waarom denk je dat dieren, planten en zelfs mineralen een bewustzijn hebben? Je kan vinden dat het zo is, maar kan je uitleggen waarom je denkt dat het zo is? Zelfde geld voor tijd, je zegt het bestaat niet, vervolgens zeg je 80 jaar is niets in een eeuwigheid. Dan praat je toch over tijd lijkt mij.

Ik vind dat je een fascinerende visie op het leven en het heelal hebt, maar ik zou graag willen weten hoe je erop komt en wat voor jou argumenten/redenen zijn om dit te geloven. Ik vraag niet persee om wetenschappelijke argumenten, gewoon wat extra info.

Het bewustzijn is je vermogen tot weten van het bestaan, van jezelf en de wereld om je heen.
De ziel is wie je bent, het wezen van het niet-stoffelijke van de mens.
Het inwendige van een voorwerp, de motor van je lichaam.
De ziel ben jij als individu, als mens als enkeling.
De geest is datgene in de mens wat denkt, voelt en wil
De geest is de scheppende en bezielde kracht van.

planten hebben een bewustzijn, zelfs mineralen hebben dat.
Dat is wat de jains uit India en de Amerikaanse indianen ons leren; en ieder die zijn hart opent voor zijn jongere broeders weet dat ook.
Op deze wijze evolueert een ziel en wordt alles wat wij als mensen zijn – waaronder ons lichaam, onze verlangens, ons denkvermogen en onze intuïtie van het geestelijke en goddelijke – van binnenuit voortgebracht.
Op die manier ontvouwt ieder wezen zijn vermogens en brengt ze tot uitdrukking.
Verder bezit ieder levend wezen een vorm van intelligentie – niet noodzakelijk in de vorm van een zelfbewust bespiegelend denkvermogen zoals wij mensen dat hebben, maar het heeft de mogelijkheid om indrukken te ontvangen en te verwerken tot ervaringen die voor altijd deel blijven van zijn wezen, omdat ze door zijn innerlijke ziel worden herkend.

Er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid en een geestelijk lichaam opgewekt.
Is er een natuurlijk lichaam dan bestaat er ook een geestelijk lichaam.
Maar het geestelijke komt niet eerst, maar het natuurlijke en daarna het geestelijke.
De eerste mens is uit de aarde, stoffelijk, de tweede mens is uit de hemel.

Na het leven, ofwel aardse leerschool, zal de ziel zijn bekleding van de aardse beleving meenemen naar meestal de eerste sfeer, dimensie ofwel hemel.
De ziel heeft nu een geestelijk lichaam en veel belangrijker, een karma, omdat men de wet van oorzaak en gevolg op aarde heeft doorleefd.
In de sferen zal de geest, met als kern de ziel, wachten op de volgende incarnatie, totdat incarnatie na incarnatie de geest dermate ontwikkeld is, dat het een zuiver lichtwezen is geworden en weer samen kan smelten in het kosmisch brandpunt.
Neem de mier als voorbeeld – deel van een groter bewustzijn, in dit geval dat van het mierenvolk waar ze toe behoort.

Het schijnt dat het lichaamsgewicht van iemand die overlijdt vlak voor overlijden 30 gram zwaarder is dan vlak erna: de ziel schijnt dus ongeveer 30 gram te wegen.

Mijn visie heb ik gekregen door nadenken, openstellen en de wil hebben tot begrijpen.
Geloven wordt weten, het is een persoonlijk groeiproces, wat moeilijk valt uit te leggen omdat iedereen een eigen snelheid van leren heeft.
Voor wijsheid heb je geen hoog IQ nodig.
Dat is ook één van de redenen waarom filosofie en wetenschap helaas nog niet samen gaan.
Maar er komt wel verbetering in.

Hmm, interessante discussie...

Stel dat we puur toeval zijn, een toevallige samenloop van opeenvolgende gebeurtenissen sinds de Big Bang heeft ons doen ontstaan, dan zullen we telkens opnieuw bestaan, met kleine variaties weliswaar, maar iedere eindige tijd/ruimte/energie configuratie zal terugkeren.

Het sleutelwoord is eindige.

Het idee is dat iedere eindige substring zich ooit zal herhalen binnen een oneindige string. MAW, iedere permutatie van eindige lengte zal ooit ontstaan en ooit herhaald worden.

Voorbeeld oim het aannemelijk te maken:
Een aap met het eeuwige leven zit achter een tekstverwerken en typt op het toetsenbord. Hij typt een oneindig lange reeks letters. Vroeg of laat zijn er toevallig woorden te herkennen en hele zinnen (waar de aap geen weet van heeft). Vroeg of laat (na miljarden jaren of direct al (that's randomness)) komt Hamlet van Shakespeare eruit rollen. gewoon een kwestie van voldoende random permutaties afdraaien. Als die aap nu nog miljarden jaren doortypt komt Hamlet vanzelf weer tevoorschijn.
Als je nu oneindig veel apen naast elkaar laat typen zal Hamlet alleen maar eerder en vaker opduiken.

Als je nu een mensenleven beschouwt als een (complexe) substring (string bestaand uit een aantal toevallige gebeurtenissen van beperkte duur) en je hebt een oneindige tijd en (naar men nu speculeert) oneindig veel heelallen naast elkaar, dan zal dat mensenleven ooit weer voorkomen.

Voorwaarde is alleen dat er oneindig veel tijd beschikbaar moet zijn.

Dus of je in reincarnatie gelooft of niet: statistisch gezien is het heel aannemelijk dat jij (toevallige configuratie van atoompjes) opnieuw zult bestaan.

Benieuwd wat EricR van deze redenering vindt !

Haha toevallig het idee dat ik enkele maanden geleden heb gepost :D

In tegenstelling tot de gestandardiseerde wetenschap ben ik het niet eens dat de Big bang het begin van alles zou moeten geweest zijn. Ik geloof ook niet in een schepping, maar een staat van zijn, het verstrijken van tijd, is een zuiver menselijke interpretatie, het verleden, heden en toekomst "is" er, en zelfs het idee van causalteit is een enorme illusie van een oneindig, cyclisch patroon dat ons petje te boven gaat.
ga even mee met volgende redenering:
de hoeveelheid atomen waaruit onze wereld bestaat is, hoewel overvloedig, eindig en als zodanig slechts in staat tot een eindige (hoewel ook overvloedige) hoeveelheid permutaties. Als we uitgaan van een oneindige tijdsduur, moet het aantal mogelijke permutaties uitgeput raken, en moet het universum zich herhalen. Nogmaals zal in de verre toekomst de big bang plaats vinden, zal jezelf geboren worden en het moment dat je dit leest, oneindig aantal keer meemaken. Ik durf zelfs gerust stellen dat die cycli nog veel uitgebreider doordat alle mogelijke premutaties ons vierdimensionaal ruimtetijd universum overschreiden, en dat zich dit afspeelt in een multi- (msschien oneindig aantal) dimensies, waar velen niet, en misschien nooit merkbaar voor ons zullen zijn. (een kromming van onze 3D ruimte in een hoger dimnesionaal universum is zowieso al een zekerheid volgens de huidige wetenschap, gezin er zoiets blijkt te bestaan als einstein-rosenbruggen, zwarte gaten, e.d.)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/ben-gelovig-73594/index7.html#post1369727

natuurlijk blijft dit filosoferen over metafysica, maar ik vind dergelijke theorieën nog altijd aannemelijker en niet in strijd met de huidige wetenschap i.t.t. tot als dat godsgezwans.

... Het verval naar het element ijzer waarschijnlijk in een heelal dat qua temperatuur dicht bij het absolute nulpunt zal komen.

Mocht er genoeg massa aanwezig zijn zal de entropie op den duur wel afnemen tijdens de samentrekking. Maar het is niet aannemelijk dat leven dan nog kan bestaan.

Als God de hemel en de aarde is, als wij God zijn.
Dan maken we gewoon weer nieuw leven.
We are the alpha and the omega !! :birthday:

Als God de hemel en de aarde is, als wij God zijn.
Dan maken we gewoon weer nieuw leven.
We are the alpha and the omega !! :birthday:

als god de hemel en de aard IS, dan moet je ook niet over een trancendente god spreken, aangezien hij nergens boven staat maar hij alles is, haal hier nog even alle metafysiche zingeving af (want het is niet meer dan een menselijk hersenspinseltje, om in alles een doel te zien) en je houdt nog enkel natuur over :thumb:.

Er is een objectief goddelijk perspectief op de wereld dat het onze overstijgt en samenvoegt tot een Absolute Eenheid.
De mensenwereld ontvangt in de goddelijke wereld een metafysische verdubbeling: alles 'hier beneden' komt 'van boven'.
Zolang een meerderheid overtuigd is van een objectief goddelijk perspectief op deze wereld, oefent godsdienst zijn sociaal integrerende kracht uit.

Natuur is een niet door de mens gewijzigde omgeving of omstandigheden.
Natuur staat synoniem aan "schepping"
Als jij denkt dat alles natuur is...prima !!
Zo denk ik ook, alles is natuurlijk. :D

Het bewustzijn is je vermogen tot weten van het bestaan, van jezelf en de wereld om je heen.
De ziel is wie je bent, het wezen van het niet-stoffelijke van de mens.
Het inwendige van een voorwerp, de motor van je lichaam.
De ziel ben jij als individu, als mens als enkeling.
De geest is datgene in de mens wat denkt, voelt en wil
De geest is de scheppende en bezielde kracht van.

planten hebben een bewustzijn, zelfs mineralen hebben dat.
Dat is wat de jains uit India en de Amerikaanse indianen ons leren; en ieder die zijn hart opent voor zijn jongere broeders weet dat ook.
Op deze wijze evolueert een ziel en wordt alles wat wij als mensen zijn – waaronder ons lichaam, onze verlangens, ons denkvermogen en onze intuïtie van het geestelijke en goddelijke – van binnenuit voortgebracht.
Op die manier ontvouwt ieder wezen zijn vermogens en brengt ze tot uitdrukking.
Verder bezit ieder levend wezen een vorm van intelligentie – niet noodzakelijk in de vorm van een zelfbewust bespiegelend denkvermogen zoals wij mensen dat hebben, maar het heeft de mogelijkheid om indrukken te ontvangen en te verwerken tot ervaringen die voor altijd deel blijven van zijn wezen, omdat ze door zijn innerlijke ziel worden herkend.

Er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid en een geestelijk lichaam opgewekt.
Is er een natuurlijk lichaam dan bestaat er ook een geestelijk lichaam.
Maar het geestelijke komt niet eerst, maar het natuurlijke en daarna het geestelijke.
De eerste mens is uit de aarde, stoffelijk, de tweede mens is uit de hemel.

Na het leven, ofwel aardse leerschool, zal de ziel zijn bekleding van de aardse beleving meenemen naar meestal de eerste sfeer, dimensie ofwel hemel.
De ziel heeft nu een geestelijk lichaam en veel belangrijker, een karma, omdat men de wet van oorzaak en gevolg op aarde heeft doorleefd.
In de sferen zal de geest, met als kern de ziel, wachten op de volgende incarnatie, totdat incarnatie na incarnatie de geest dermate ontwikkeld is, dat het een zuiver lichtwezen is geworden en weer samen kan smelten in het kosmisch brandpunt.
Neem de mier als voorbeeld – deel van een groter bewustzijn, in dit geval dat van het mierenvolk waar ze toe behoort.

Het schijnt dat het lichaamsgewicht van iemand die overlijdt vlak voor overlijden 30 gram zwaarder is dan vlak erna: de ziel schijnt dus ongeveer 30 gram te wegen.

Mijn visie heb ik gekregen door nadenken, openstellen en de wil hebben tot begrijpen.
Geloven wordt weten, het is een persoonlijk groeiproces, wat moeilijk valt uit te leggen omdat iedereen een eigen snelheid van leren heeft.
Voor wijsheid heb je geen hoog IQ nodig.
Dat is ook één van de redenen waarom filosofie en wetenschap helaas nog niet samen gaan.
Maar er komt wel verbetering in.

Stel dat ik een verhaal zou ophouden, waarmee ik emoties, persoonlijkheid, ons (beperkte) bewustzijn, het denkvermogen, geheugen direct link aan de hersenen en genen. Een verhaal waarin ik zou aantonen dat er geen reden is om te geloven in geesten/zielen, omdat ik kan aantonen dat dit alles voortgebracht wordt uit de hersenen, uit materie dus. Dat dit door materie te beinvloeden en zo gedrag te sturen. Ook zal ik aantonen dat het verhaal dat de mens precies 30 gram lichter wordt op het moment van sterven een fabeltje is en (als het waar zou zijn) eerder een ontkrachting is van jou geloof dan een bevestiging. Zou je dan van je geloof afstappen of net zolang nadenken en zaken verdraaien zodat het in je eigen straatje past?

Er is toch bijna niks vervelender dan mensen die ellenlange verhalen ophangen waarin zij wat zij denken als waarheid prediken

Jij vind wat je vind en je denkt hoe je denkt door wat je mee hebt gemaakt en als je anderen dingen meegemaakt had dacht je ook anders en met de dingen die je mee gaat maken zal je denkwijze ook veranderen en dan nog is het iets wat jij denkt en als je denkt dat wat jij denkt de enige waarheid is weet ik wel zeker dat je er sowieso naast zit

Musclebear jij bent gewoon een debiel want alleen debielen denken serieus dat ze antwoorden hebben op alle levenvragens

Als je praat voor jezelf dan heb je gelijk.
Als je gelooft dan gaat het verder.
Ignorance is bliss

Edit: komt nog bij dat je dingen durft te verkondigen over reincarnatie alsof het de waarheid is man man man wat moet er wel allemaal voor gedonder plaats vinden in dat schedeltje van jou

Als er niks is dan weet je toch niks meer, dus ook niet dit gesprek.
Dan zou alles wat we zeggen, doen en ondervinden zinloos zijn.
Dat is dus iets wat ik niet geloof

Je gelooft dat niet omdat je dat niet wil geloven en daarom denk jij zoals je doet, zogenaamd verheven en spiritueel, ook wat ik nu zeg laat jij niet echt tot je door dringen omdat je jezelf daarvoor afsluiten, je neemt alleen op wat jouw gedachtengang bevestigd want dat stelt je gerust, er moet voor jou namelijk iets achter zitten, er moet een groter doel zijn blablabla

Ik geloof in een wedergeboorte van de ziel in een lichaam omdat het voor mij niet voor te stellen is dat ik hier voor het eerst ben en voor het laatst.
Zelfde verhaal, je wilt het gewoon niet geloven, en omdat jij je het niet kan voorstellen is het niet zo?

Dus ik denk dat het bewustzijn van hemellichamen anders is dan we denken.
Ik denk dat jij heel erg in de war bent, even wat info voor je: als het voor jou lijkt alsof iedereen het verkeerd heeft en in de war is en jij voor je gevoel normaal bent heb je grote kans dat jij degene bent die gek is, gek in de zin van gestoord en

Tis gewoon sneu dat je de werkelijkheid niet aan kan en je daarom jezelf dit soort onzin aanpraat

Laatst bewerkt:
Ik praat niet over waarheden maar over aannemelijkheden gebaseerd op het beste mogelijke bewijs dat wij nu kunnen verkrijgen. Het is daarom aanemelijk dat deze aannemelijkheden op dit moment het dichtste bij de waarheid zitten.

Musclebear jij bent gewoon een debiel want alleen debielen denken serieus dat ze antwoorden hebben op alle levenvragens

Ignorance is bliss

Edit: komt nog bij dat je dingen durft te verkondigen over reincarnatie alsof het de waarheid is man man man wat moet er wel allemaal voor gedonder plaats vinden in dat schedeltje van jou

Je gelooft dat niet omdat je dat niet wil geloven en daarom denk jij zoals je doet, zogenaamd verheven en spiritueel, ook wat ik nu zeg laat jij niet echt tot je door dringen omdat je jezelf daarvoor afsluiten, je neemt alleen op wat jouw gedachtengang bevestigd want dat stelt je gerust, er moet voor jou namelijk iets achter zitten, er moet een groter doel zijn blablabla

Zelfde verhaal, je wilt het gewoon niet geloven, en omdat jij je het niet kan voorstellen is het niet zo?

Ik denk dat jij heel erg in de war bent, even wat info voor je: als het voor jou lijkt alsof iedereen het verkeerd heeft en in de war is en jij voor je gevoel normaal bent heb je grote kans dat jij degene bent die gek is, gek in de zin van gestoord en
Tis gewoon sneu dat je de werkelijkheid niet aan kan en je daarom jezelf dit soort onzin aanpraat

Laat mij lekker een debiel zijn.
Ik ben in dat geval andersbegaafd dan jij.
En dat maakt mij blij.

Ik snap niet waarom jij je zo druk maakt.
Laat mij lekker in mijn waarde, jij leest hier, jij post hier.
Niemand hoeft iets van mij voor waar aan te nemen.
Want die verkondig jij al..

Er moet voor mij niks achter zitten, er moet geen groter doel zijn.
Dat is er al!!!
Als het er niet was dan had ik dat ook niet geweten.
En me nog minder er mee bezig gehouden.
En ik kan me heel veel voorstellen,.. maar ik geloof niet in niets.

Ik denk niet dat jij in de war bent hoor.
Ik WEET dat jij in de war bent, dat is duidelijk te merken aan de manier van reageren.
Jij legt mij woorden in mijn mond die nergens op slaan.
De meesten reageren niet zoals jij, dus als je het over normaal wilt hebben dan moet je toch eerst even naar jezelf kijken.
En laten we voorop stellen dat het jouw onzin is, niet de mijne.
De werkelijkheid niet aankan?,.. jij hebt echt een tik van de molen gehad. :D

Terug
Naar boven