AndroidHealthClinic

Aradev's langzame weg naar verbetering

Ja nou zie ik je wel af en toe loggen bij een ander....
Maar wanneer zit je nu hier?

Pffff, ik verwaarloos mijn eigen log wel erg:eek::(...
Iedereen die meeleest: excuses voor het niet of te laat reageren....
Ben ook een erg zoekende naar motivatie, doel etc.
Aan de ene kant wil ik graag wel een powerlift schema volgen, echter in mijn ogen ( gevoel ) vind ik deze schema's vaak qua inspanning niet voldoende. Voornamelijk ook dat de eerste weken met weinig gewicht moet beginnen, zodat het helemaal easy trainingen worden. Dat heb ik er dus er weer niet voorover.

Bulken wil ook niet.. Of liever gezegd kan ik mentaal op dit moment ook niet.
Dus tsja... Alleen beetje routine op het moment.
En verder begin ik langzaam te overdreven met voeding om te gaan:(:(..een soort van overdreven obsessie voor juiste macro's en hoeveelheid kcal.
Niet echt grappig..

Ik zal binnenkort weer eens foto plaatsen:D..

*Schop Motivatie in A's kont.* ---> *schopt eet obsessie eruit*
Voila: nu weer loggen. :D

• Topic Starter Topic Starter
Update- je dan maar;)

Beetje laat maar toch even een balansopmaking van het afgelopen jaar:

Ik begon het jaar met 57 kg en begon vol goede moed met bulken. In maart woog ik 60 kg en kreeg ik opmerkingen over extra vet ( het gekke was dat ik dat zelf niet eens zo erg zag, maar na deze opmerkingen opeens wel) Kracht was behoorlijk toegenomen. In maart ben ik eerst op onderhoud gaan eten en daarna voorzichtig gaan cutten. Bulken had me vooral vet op buik en achterkant heupen opgeleverd. Mijn gevoel en spiegel zagen niets van extra spiermassa. Teleurstelling zorgde voor een kleine motivatie dip. Door de contest werd ik weer lekker fanatiek en heb ik voorzichtig doorgecut. Uiteindelijke zomershape was wel weer iets om blij over te zijn. In oktober werd ik behoorlijk ziek en kreeg mijn lichaam echt een terugval. Gewicht, kracht en vooral inspiratie verlies. November en december vooral hard getraind om kracht weer op oude niveau te krijgen...
Begin januari alles maar weer eens opgemeten...en tsja 2011 heeft met een strak voedingsschema en fanatiek trainingsschema geen enkele massa opgeleverd. Ik ben nergens en dan ook nergens ook maar een paar milimeter gegroeid. Qua kracht ben ik na dipjes en pieken ook nauwelijks vooruitgekomen.
Gewicht is zelfs iets afgenomen.

Dit zijn dus de feiten..
MAAR nu het positieve:D....mijn lichaam is dit jaar (edit: dit afgelopen jaar) toch behoorlijk veranderd. Meer zichtbare spieren, mooie lijnen, steeds meer zichtbare abs, heel laag vetpercentage.. Eigenlijk ben ik wel tevreden. Mijn kracht ligt denk ik echt vlakbij mijn natuurlijke max. Dus is het reeel om niet veel progressie daarin te verwachten. Het nadeel is wel dat ik daarom ook niet echt de motivatie heb om mijn trainingen te posten.

Mocht ik toch opeens een verstandsverbijstering hebben en weer ga bulken, zal ik mijn daarmee samenhangende mooie trainingen wel posten!

Foto komt nog;)

Laatst bewerkt:
Hoezeer je anderen motiveert niet vergeten he? ;)

• Like
Waarderingen: DG80
Dus kort samengevat.

Afgelopen jaar heb je niks, nada, noppes progressie geboekt en dit jaar (25 dagen) ben je behoorlijk veranderd?

Hoezeer je anderen motiveert niet vergeten he? ;)
Mijn trainingen of mijn foto's;).
Dus kort samengevat.

Afgelopen jaar heb je niks, nada, noppes progressie geboekt en dit jaar (25 dagen) ben je behoorlijk veranderd?
Scherp:D...heb het al aangepast:p...

Ik hoop dat ik in ieder geval duidelijk maak dat weegschaal en meetlint niet altijd de waarheid zeggen over progressie en uiterlijk.

En ik zie nu ook dat ik nog steeds geen antwoord heb gegeven op je reply over mijn schoudertraining:eek:...
Mijn schoudertraining ziet er misschien een beetje als veel uit, maar als je de warmingup setjes er vanaf haalt, valt het aantal herhalingen wel mee. Mijn probleem is meer dat het mij niet lukt om schouders naast een grote spiergroep te trainen. Dan is de power en concentratie gewoon op om een goede training, zelfs al doe ik maar 2 oefeningen, neer te zetten.. En ja, schouders zijn nu eenmaal wel mijn favouriete spiergroep om te trainen:).
Die bekritiseerde up right row oefening doe ik inderdaad zelden. Maar bij die oefening zien je schouders er zo lekker buff uit in de spiegel:cool:
In ieder geval wel bedankt voor je commentaar.

Mijn trainingen of mijn foto's;).
  • Je trainingen en hoe schrikbarend weinig er af en toe tussen onze gewichten zit, terwijl jij 50 kilo minder weegt :o
  • Je posts en wat je nog meer te vertellen hebt (zoals hoe je op Ibiza terecht gekomen bent bijvoorbeeld :p)
  • en ja, zeker je foto's ;)
Beschouw je log anders meer als een blog, als je geen zin hebt om steeds je trainingen te posten. Zo'n post over hoe je terug en vooruit kijkt is juist ontzettend interessant voor je volgers.

Helemaal mee eens hoor, ik ben ook gestopt met meten. Zorg alleen dat ik niet teveel aankom/afval en de rest zie ik beter in de spiegel.

Lees je log altijd voor inspiratie. Stevige trainingen, maar ook gewoon om te lezen hoe het je vergaat. Iemand die zo volhoudt om te bereiken wat ze wil, is altijd fijn om te lezen. En dan mag je het soms best wel eens niet zien zitten, dat is toch menselijk.

Meer zichtbare spieren, mooie lijnen, steeds meer zichtbare abs, heel laag vetpercentage..
Klinkt wel erg goed! Je zult er veel voor moeten doen/laten, maar resultaat mag er zijn.
En zolang er nog steeds progressie is lijkt het me ook makkelijker vol te houden.

Maak anders weer eens wat foto's, dan zie je zelf vaak veel meer verschil, dan dat je wekelijks in de spiegel kijkt.

Blijven posten he!

Ik ben zelf ook weer begonnen in mijn eigen log (de koffie staat klaar dus waar blijf je)
tuurlijk vind ik het opdreunen van mijn eigen trainingen saai en ik verwacht dat andere dat ook vinden. maar je weet maar nooit wat andere er van vinden toch?
Misschien ben jij wel een inspiratie of transpiratiebron :) voor andere
Loggen dus ;)

Af en toe zo'n langere update is juist leuk!

Zoals beloofd...(om ff mijn logbezoekersaantal op te hogen;))

21o797l.jpg

Laatst bewerkt:
Heeeeeeeeeeeel erg mooi!

Tja dat is een mooie foto :)
Mooier dan die ik net in mijn log geplaatst hebt :(

die biceps is ook al mooi zichtbaar...
en mooi slank ben je ook

ziet er goed uit!

Ziet er nog steeds goed uit!

Dat ziet er idd goed uit!! Bicep is wel verbetert tov contest of niet??

En ik zie nu ook dat ik nog steeds geen antwoord heb gegeven op je reply over mijn schoudertraining:eek:...
Mijn schoudertraining ziet er misschien een beetje als veel uit, maar als je de warmingup setjes er vanaf haalt, valt het aantal herhalingen wel mee. Mijn probleem is meer dat het mij niet lukt om schouders naast een grote spiergroep te trainen. Dan is de power en concentratie gewoon op om een goede training, zelfs al doe ik maar 2 oefeningen, neer te zetten.. En ja, schouders zijn nu eenmaal wel mijn favouriete spiergroep om te trainen:).
Die bekritiseerde up right row oefening doe ik inderdaad zelden. Maar bij die oefening zien je schouders er zo lekker buff uit in de spiegel:cool:
In ieder geval wel bedankt voor je commentaar.

Ik zie hier 2 belangrijke factoren om jou workout-schema zodanig in te delen dat de focus om je schouders naast een grote spiergroep te trainen snel te vergeten.
Er is namelijk voor jou persoonlijk geen belangrijk motief dat te doen.
Ten eerste geeft je zelf aan dat schouders kwa spiergroep je favoriet is en ten tweede ben je aan het klungelen om jezelf hier voor de volle 100% in te zetten, je kracht is immers al op vakantie aangezien je eerst een grote spiergroep hebt aangepakt.
Dus waarom sla je niet gewoon 2 vliegen in 1 klap?
Zoals al eerder aangegeven zijn schouders een aparte spiergroep die met veel aandacht behandeld dienen te worden. Schouders zijn immers zeer gevoelig voor blessures. Zij staan voortdurend onder druk ook al worden ze niet direkt aangepakt. Delts worden zeer nauw gelinkt met zo goed als elke andere spiergroep-trainingssessie. Train je ze niet met je borst mee, doe je het wel weer met je biceps, en ga zo maar door.
Daarom zou je er verstandig aan kunnen doen door ze ook als grote spiergroep te behandelen. Dwz, deel ze zodanig in dat je ze als eerste traint en icm een andere kleine spiergroep, lower body prefereert. Dit om de fucus en concentratie geheel aan de schouders te wijden.

Wacht, ik geef je een voorbeeld, zowel 4 dagen als 5 dagen split:

4 day split:

Ma, borst/triceps
Di, rug/biceps
Wo, rust
Do, schouders/abs
Vrij, benen/kuiten

of

5 day split:

Ma, borst
Di, biceps/triceps
Wo, rug
Do, schouders/abs
Vrij, benen/kuiten

Zie je?
Tis maar een voorbeeld maar je bent hiermee wel in staat er helemaal voor te gaan. Jou favoriete spiergroep heeft zijn eigen plekje verworven binnen je trainingsschema en kan voor wel 150% onder handen worden genomen.
Je kunt in principe ook je abs met je kuiten verwisselen, of met verschillende dagen werken, misschien dat je in het weekend wat wilt trainen en wat minder doordeweeks. Er is veel mogelijk maar wat als basis moet blijven staan is dat je je schouders als een grote spiergroep behandelt, dus als eerste uitvoert binnen je trainingssessie, met het liefst een lower-body spiergroep erna.

Hoop dat dit je wat helpt.

Grtz.
SIA.

Tja dat is een mooie foto :)
Mooier dan die ik net in mijn log geplaatst hebt :(

die biceps is ook al mooi zichtbaar...
en mooi slank ben je ook

ziet er goed uit!

Ziet er nog steeds goed uit!

Dat ziet er idd goed uit!! Bicep is wel verbetert tov contest of niet??
Thanks voor alle complimenten!:)..Bicep is eigenlijk niet veel verbeterd, nog geen mm extra erbij..Maar bij een full body pick lijken biceps zooooveel kleiner. Waarschijnlijk omdat ik toch in verhouding met mijn lengte smal 'gebouwd' ben.

Ik zie hier 2 belangrijke factoren om jou workout-schema zodanig in te delen dat de focus om je schouders naast een grote spiergroep te trainen snel te vergeten.
Er is namelijk voor jou persoonlijk geen belangrijk motief dat te doen.
Ten eerste geeft je zelf aan dat schouders kwa spiergroep je favoriet is en ten tweede ben je aan het klungelen om jezelf hier voor de volle 100% in te zetten, je kracht is immers al op vakantie aangezien je eerst een grote spiergroep hebt aangepakt.
Dus waarom sla je niet gewoon 2 vliegen in 1 klap?
Zoals al eerder aangegeven zijn schouders een aparte spiergroep die met veel aandacht behandeld dienen te worden. Schouders zijn immers zeer gevoelig voor blessures. Zij staan voortdurend onder druk ook al worden ze niet direkt aangepakt. Delts worden zeer nauw gelinkt met zo goed als elke andere spiergroep-trainingssessie. Train je ze niet met je borst mee, doe je het wel weer met je biceps, en ga zo maar door.
Daarom zou je er verstandig aan kunnen doen door ze ook als grote spiergroep te behandelen. Dwz, deel ze zodanig in dat je ze als eerste traint en icm een andere kleine spiergroep, lower body prefereert. Dit om de fucus en concentratie geheel aan de schouders te wijden.

Wacht, ik geef je een voorbeeld, zowel 4 dagen als 5 dagen split:

4 day split:

Ma, borst/triceps
Di, rug/biceps
Wo, rust
Do, schouders/abs
Vrij, benen/kuiten

of

5 day split:

Ma, borst
Di, biceps/triceps
Wo, rug
Do, schouders/abs
Vrij, benen/kuiten

Zie je?
Tis maar een voorbeeld maar je bent hiermee wel in staat er helemaal voor te gaan. Jou favoriete spiergroep heeft zijn eigen plekje verworven binnen je trainingsschema en kan voor wel 150% onder handen worden genomen.
Je kunt in principe ook je abs met je kuiten verwisselen, of met verschillende dagen werken, misschien dat je in het weekend wat wilt trainen en wat minder doordeweeks. Er is veel mogelijk maar wat als basis moet blijven staan is dat je je schouders als een grote spiergroep behandelt, dus als eerste uitvoert binnen je trainingssessie, met het liefst een lower-body spiergroep erna.

Hoop dat dit je wat helpt.

Grtz.
SIA.
Ik train al volgens jouw schema:p..Je hebt niet goed gelezen. Mijn 'probleem' is dat ik na een schoudertraining de volgende dag geen goede rugtraining kan doen.. Ook voor of na een borsttraining gaat niet goed.. Het vervelende is dat doordat de sportschool zondag dicht is, ik nooit goed uitkom met mijn rustdagen. En vervolgens lukt het me dus ook niet om ze met een andere training te combineren. Ik ga nu dus nog maar 1x per 2 weken schouders trainen.. Ze zijn door de aandacht van de laatste tijd toch niet onaardig.

29bzko3.jpg

Mijn probleem is meer dat het mij niet lukt om schouders naast een grote spiergroep te trainen. Dan is de power en concentratie gewoon op om een goede training, zelfs al doe ik maar 2 oefeningen, neer te zetten..

Hm, ik zou toch haast gaan zeggen dat je hier aangeeft schouders naast een grote spiergroep te willen trainen, wat op zich niet lukt omdat dan de kracht al verdwenen is.
Maar goed, lekker belangrijk.

Misschien op deze manier:

Ma, Borst
Di, Biceps/Triceps
Wo, Schouders/Abs
Do, Rust
Vrij, Rug
Zat, Benen/Kuiten
Zon, Rust

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven