MuscleMeat

Ark van Noach

Status
Niet open voor verdere reacties.
een geloof dient idd niet verder te komen dan het hoofd, maar vind het nog altijd spijtig dat de meeste mensen een god nodig hebben om hun beeld op de wereld in stand te houden, ze zouden er zo veel meer kunnen uit halen mochten ze de waan weglaten.

een geloof dient idd niet verder te komen dan het hoofd, maar vind het nog altijd spijtig dat de meeste mensen een god nodig hebben om hun beeld op de wereld in stand te houden, ze zouden er zo veel meer kunnen uit halen mochten ze de waan weglaten.

ik heb juist GOD nodig om nog iets POSITIEFS uit dit wereldbeeld te halen..........

:D :p

WAANzinnig!!

paulo is MB nummer twee. Alles negeren wat zijn geloof onderuit haalt en gewon blijven herkauwen wat reeds werd weerlegd.

Praat voor jezelf betweter.
Ieder mens is uniek dus vergelijk mij niet met een ander en visa versa.
Zou eerst maar eens naar mezelf kijken voordat je je mening over een ander uitkraamt.

Praat voor jezelf betweter.
Ieder mens is uniek dus vergelijk mij niet met een ander en visa versa.
Zou eerst maar eens naar mezelf kijken voordat je je mening over een ander uitkraamt.

tja, als je al gaat ontkennen dat jullie gewoon abeiden in hetzelfde bed ziek zijn dan is er geen discussie meer nodig en heeft het ook geen nut; Ook erivcr heeft het al meerdere keren bevestigd dat jullie steeds argumentne opwerpen en als deze dan worden onderuitgehaald dan negeren jullie dat gewoon en beginnen jullie over iets anders wat ook al wat eerder wwerd onderuit gehaald.
Tja, ontkenning,...

tja, als je al gaat ontkennen dat jullie gewoon abeiden in hetzelfde bed ziek zijn dan is er geen discussie meer nodig en heeft het ook geen nut; Ook erivcr heeft het al meerdere keren bevestigd dat jullie steeds argumentne opwerpen en als deze dan worden onderuitgehaald dan negeren jullie dat gewoon en beginnen jullie over iets anders wat ook al wat eerder wwerd onderuit gehaald.
Tja, ontkenning,...

Slap argument hoor.
Het het lijkt mij logish dat ik voor jou niet ga erkennen als ik het zelf ontken.
Ieder heeft zijn geloof,jij hoeft niks anders te doen dan respect opbrengen voor een andere zijn mening.
Je zal mij niet zo over jou horen praten, omdat ik weet dat jij ook eigen argumenten hebt.
En dat heeft niks te maken met ontkennen.
Je krijgt geen gelijk als je het niet hebt.

Laatst bewerkt:
Omdat hij kritiek op me uit zeg je dan maar dat die zit; Zonder er bij stil te staan dat ik wel degelijk gelijk had.
Maar ja, denken is blijkbaar niet het sterkste punt van mensen die een bepaalde religie of overtuiging te radicaal aanhangen.

Je vindt dat jezelf gelijk hebt,..en je haalt graag een ander erbij om je sterker te voelen.
Puur omdat je hetzelf niet aankan.
En laten we beginnen bij het begin,..jij hebt commentaar op mij waarop IK reageer.
Als je teveel aan jezelf hangt dan begint je denken ook te vertroebelen.
Ook voor jou gelt dat je een balans moet zoeken met alles wat je doet.

fout. Protestanten nog veel minder.

mwa...

Vanuit het protestantisme zijn er veel evangelische groeperingen onstaan, die wel behoorlijk 'strikt' leven, iets dat ik gewoon bij katholieken om me heen veel minder zie. (mn vriendin komt uit een katholiek dorp en familie).

Katholieken staan er gewoon om bekend dat ze zuipen vloeken en boeren. prachtig volk, I like carnaval :D

Je vindt dat jezelf gelijk hebt,..en je haalt graag een ander erbij om je sterker te voelen.
Puur omdat je hetzelf niet aankan.
En laten we beginnen bij het begin,..jij hebt commentaar op mij waarop IK reageer.
Als je teveel aan jezelf hangt dan begint je denken ook te vertroebelen.
Ook voor jou gelt dat je een balans moet zoeken met alles wat je doet.

Ik zou nadenken over je post ware het niet dat k je na je hele onzintopics-explosie, en de manier waarop je je daar verdedigde, niet echt ernstig meer kan nemen. En ik ben zeker niet de enige.

mwa...

Vanuit het protestantisme zijn er veel evangelische groeperingen onstaan, die wel behoorlijk 'strikt' leven, iets dat ik gewoon bij katholieken om me heen veel minder zie. (mn vriendin komt uit een katholiek dorp en familie).

Katholieken staan er gewoon om bekend dat ze zuipen vloeken en boeren. prachtig volk, I like carnaval :D

Dat klopt maar ik denk dat het dus niet echt te maken heeft met tot welke stroming je behoort maar meer in welke mate je gelovig bent en in welke mate je geloofd dat de Bijbel echt het Woord Gods is. De huidige katholieken in Belgie en Nederland zijn niet echt meer gelovig of praktiserend. Ze zijn katholiek van thuis uit maar of ze nog geloven is iets anders.

thinkalot who the **** is dat? ben pcies tijdje weggeweest: stel voor dat je je naam hernoemd naar postalot, want veel tijd om na te denken heb je m.i. precies niet (doelend op je postaantal)

Ik zou nadenken over je post ware het niet dat k je na je hele onzintopics-explosie, en de manier waarop je je daar verdedigde, niet echt ernstig meer kan nemen. En ik ben zeker niet de enige.

Dus wat je gelooft daar ga je over nadenken en als je het onzin vindt dan neem je gelijk niks meer serieus.
Dat is bekrompenheid van geest.
En nu haal je weer een ander erbij wat nergens op slaat.
Al zijn er 10 die zo denken als jij,..die vallen in het niet bij de actieve posters.
En dan nog.... zit ik hier voor een ander of voor mezelf?
Ik kan alleen van een ander leren als ik er zelf wat mee ga doen.

Ik vind het jammer dat veel mensen zich geeneens verdiepen in geloven, of sowieso het bestaan van een god.. En dan vervolgens zeggen dat het voor zwakke, goedgelovige mensen is of zoiets.. Als het goed is krijg ik vandaag het boek 'onversneden christendom' binnen van CS Lewis. Ben erg benieuwd naar dit boek. Lewis studeerde in Oxfort cum laude af in de klassieke talen, de klassieke filosofie en de Engelse taal- en letterkunde en was een overtuigd atheist. Hij wilde met het schrijven van een boek bewijzen dat het niet mogelijk was dat er een god bestond, uiteindelijk kwam hij erachter dat er wel een god moet bestaan.. Dit alles staat op een rationele manier beschreven in dit boek, ik daag jullie uit om je er wat meer in te verdiepen alvorens gelovigen aan te vallen

thinkalot who the **** is dat? ben pcies tijdje weggeweest: stel voor dat je je naam hernoemd naar postalot, want veel tijd om na te denken heb je m.i. precies niet (doelend op je postaantal)

stop dan maar gauw met typen en begin maar snel te lezen want ik denk wel degelijk na alvorens te posten.

Dus wat je gelooft daar ga je over nadenken en als je het onzin vindt dan neem je gelijk niks meer serieus.
Dat is bekrompenheid van geest.
En nu haal je weer een ander erbij wat nergens op slaat.
Al zijn er 10 die zo denken als jij,..die vallen in het niet bij de actieve posters.
En dan nog.... zit ik hier voor een ander of voor mezelf?
Ik kan alleen van een ander leren als ik er zelf wat mee ga doen.

mb, je weet best waar we het over hebben he. Het ging over je onzintopics waar bij je tk filpjes toonde die zeogezegd onomstotelijk bewijs leverden en als er dan iemand het tegendeel kon bewijzen dan zweeg je en poste je een ander filpje. Je hebt je daar en in andere topics steeds weer op deze manier eindeloos belachelijk gemaakt.
Ik vind je een toffe kerel die dankzij zijn open geest heel weinig kritiek op anderen heeft en dat vind ik echt heel goed. maar je zou af en toe wel iets kritischer mogen zijn bij het aannemen of geloven van bepaalde zzaken.

Ik vind het jammer dat veel mensen zich geeneens verdiepen in geloven, of sowieso het bestaan van een god.. En dan vervolgens zeggen dat het voor zwakke, goedgelovige mensen is of zoiets.. Als het goed is krijg ik vandaag het boek 'onversneden christendom' binnen van CS Lewis. Ben erg benieuwd naar dit boek. Lewis studeerde in Oxfort cum laude af in de klassieke talen, de klassieke filosofie en de Engelse taal- en letterkunde en was een overtuigd atheist. Hij wilde met het schrijven van een boek bewijzen dat het niet mogelijk was dat er een god bestond, uiteindelijk kwam hij erachter dat er wel een god moet bestaan.. Dit alles staat op een rationele manier beschreven in dit boek, ik daag jullie uit om je er wat meer in te verdiepen alvorens gelovigen aan te vallen

Heeft hij het bestaan van God onomstotelijk kunnen bewijzen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven