MuscleMeat

Ark van Noach

Status
Niet open voor verdere reacties.
hm ja, sommige dingen zijn wel makkelijk te weerleggen
voor andere dingen heb je heel veel vergelijks materiaal nodig om een bepaalde redenatie te ondersteunen...

als ik bijvoorbeeld citeer over de besnijdenis:

Galaten 5:2-3 blz. 171…Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen…

Vergelijk eens met Genesis 17:10 + 13-14 blz. 11…dat bij u al wat mannelijk is besneden worden, gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u…

…moet voorzeker besneden worden,…, En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken…

en vergelijk met Exodus 12:43 + 49 blz. 54…wanneer gij hem besneden hebt… en … dan zal ieder van het mannelijk geslacht, die bij hem behoort, besneden worden…

en vergelijk met Leviticus 12:3 blz. 91…En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden…

Wat is nu het belangrijkste? Dat wat God ons bevolen heeft, of wat Paulus gezegd heeft Of is god van gedachte veranderd

..................................

daar kunnen we heel kort over zijn.
de wet van de besnijdenis werd in eerste instantie alleen aan de joden gegeven waarmee God via Abraham een verbond had gesloten
In de tijd van Paulus waren de Joden inmiddels niet gods speciale volk meer omdat ze Jezus verworpen hadden.
vanaf dat moment kon elk mens uit elke stam en natie gods goedkeuring ontvangen, en was het niet meer verplicht om daarvoor besneden te worden
paulus waarschuwd dus de mensen om niet fanatiek de oude wet na te leven omdat er een nieuw verbond is voor alle mensen van alle rassen door gebruik te maken van Jezus offer.
als ze dan toch de oude wet na willen leven dan is het offer van Jezus nutteloos geweest

hm ja, sommige dingen zijn wel makkelijk te weerleggen
voor andere dingen heb je heel veel vergelijks materiaal nodig om een bepaalde redenatie te ondersteunen...

als ik bijvoorbeeld citeer over de besnijdenis:

Galaten 5:2-3 blz. 171…Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen…

Vergelijk eens met Genesis 17:10 + 13-14 blz. 11…dat bij u al wat mannelijk is besneden worden, gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u…

…moet voorzeker besneden worden,…, En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken…

en vergelijk met Exodus 12:43 + 49 blz. 54…wanneer gij hem besneden hebt… en … dan zal ieder van het mannelijk geslacht, die bij hem behoort, besneden worden…

en vergelijk met Leviticus 12:3 blz. 91…En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden…

Wat is nu het belangrijkste? Dat wat God ons bevolen heeft, of wat Paulus gezegd heeft Of is god van gedachte veranderd

..................................

daar kunnen we heel kort over zijn.
de wet van de besnijdenis werd in eerste instantie alleen aan de joden gegeven waarmee God via Abraham een verbond had gesloten
In de tijd van Paulus waren de Joden inmiddels niet gods speciale volk meer omdat ze Jezus verworpen hadden.
vanaf dat moment kon elk mens uit elke stam en natie gods goedkeuring ontvangen, en was het niet meer verplicht om daarvoor besneden te worden

en waar staat dat beschreven als ik vragen mag? Of is dat een eigen interpretatie?

Nice!

maar ook dat zal genegeerd worden door Paulo.
Is volgens mij iemand die niet geloofd dat de aarde rond is omdat in de bijbel staat dat de aarde plat is.

waar zegt de bijbel dat de aarde plat is dan ?
de bijbel zegt juist dat de aarde rond is
en dat hij nergens aanhangt.
als een bol of een globe dus.
weer wetenschappelijk correct ;-)

en waar staat dat beschreven als ik vragen mag? Of is dat een eigen interpretatie?

de hele mozaische wet.. dus de 10 geboden en alle andere wetten en wettjes die in het boek leviticus staan waren aan de joden gegeven.
Jezus vergelijkt Jeruzalem met een huis dat verlaten achter wordt gelaten (verliest gods bescherming)
maar verderop in de bijbel wordt over een nieuwe Jeruzalem gesproken.
een nieuw verbond tussen god en de mens
deze mensen hebben zichzelf gewassen in het bloed van het lam. (dat is dus jezus, want hij heeft zich zelf geofferd zoals men vroeger een lam offerde)
en deze mensen komen uit elke stam en elke taal en elke natie

4. Zal de aarde eeuwig bestaan of zal zij vergaan?

Eeuwig bestaan
(Psalm 104:5) Hij heeft de aarde gegrond op haar grondvesten; zij zal nimmermeer noch eeuwiglijk wankelen.
(Prediker 1:4) Het ene geslacht gaat, en het andere geslacht komt; maar de aarde staat in der eeuwigheid.

Vergaan
(Lukas 21:33) De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
(2 Petrus 3:10) Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden..

Hiervoor zul je de bijbel beter moeten begrijpen
en niet zomaar losse stukjes naast elkaar moeten zetten.
De tekst: De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
--------------------------------
laat alleen maar zien hoe betrouwbaar jezus woorden zijn
want zoals gezegd zal de aarde voor altijd blijven bestaan
(en dat wist Jezus zelf ook donders goed want hij kende het bijbelboek Psalmen al vers voor vers vanaf zijn 12de)
Hij spreekt zichzelf dus niet tegen
maar wil alleen maar de betrouwbaarheid van zijn woord bekrachtigen....

de hele mozaische wet.. dus de 10 geboden en alle andere wetten en wettjes die in het boek leviticus staan waren aan de joden gegeven.
Jezus vergelijkt Jeruzalem met een huis dat verlaten achter wordt gelaten (verliest gods bescherming)
maar verderop in de bijbel wordt over een nieuwe Jeruzalem gesproken.
een nieuw verbond tussen god en de mens
deze mensen hebben zichzelf gewassen in het bloed van het lam. (dat is dus jezus, want hij heeft zich zelf geofferd zoals men vroeger een lam offerde)
en deze mensen komen uit elke stam en elke taal en elke natie

Ik dacht dat ik koppig was maar jij tart alle verbeelding.

Je hoeft echtn niet elk punt te weerleggen hoor.
punt 1: er is wel wat meer gevonden dan 1 botje he van een neanderthaler. Er werd zowat eenheel skelet gevonden.
punt 2: tegenstrijdigheid tussen geneisis 1 en 2.
-----------

het enige wat je tot dusver hebt gedaan is herkauwen en 1 of twee verzen die tegenstrijdig waren verdedigd zonder bronvermelding en al der rest laat je gewon links liggen.

hier nog wat tegenstrijdigheden, met dank aan onze islamitische vrienden ;)

Genesis 2:17 blz. 2…maar van de boom van kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven…

vergelijk eens met Genesis 5:5 blz. 4…zo waren al de dagen van Adam, die hij geleefd heeft, negenhonderd dertig jaar…

dit is geen tegenstrijdigheid....
vanaf het moment dat adam en eva van die verboden vrucht hadden gegeten, gingen ze letterlijk dood.
de stekker werd er als het ware uit getrokken
net als een ventilator die op een gegeven moment stil staat.
ze hadden namelijk eeuwig kunnen leven.

waar zegt de bijbel dat de aarde plat is dan ?
de bijbel zegt juist dat de aarde rond is
en dat hij nergens aanhangt.
als een bol of een globe dus.
weer wetenschappelijk correct ;-)

The light of the Universe and the flat earth's dimensions in the Bible:

The following is an email I received from brother Mohammed Riaz M; may Allah Almighty always be pleased with him.

Here is excellent proof that the author of the corrupted bible thought that the earth was a flat one.

1. Job 37:33 He unleashes his lightning beneath the whole heaven and sends it to the ends of the earth.
Riaz : Lighting doesn't travel around the earth the biblical god thought his earth was a small, flat one.

2. Job 38:44 "Where were you when I laid the earth's foundation?Tell me, if you understand. Who marked off its dimensions? Surely you know! Who stretched a measuring line across it?

Riaz : If the author of the bible thought of a globe earth then the last question in job 38: 44 should of read "Who stretched a measuring line around it?"

Job 38:13 That it might take hold of the ends of the earth, that the wicked might be shaken out of it?
Riaz : Does a sphere have ends, and how can you grab the ends of a sphere? Only a flat disc or square could be grabbed and shaken in this way.

Conclusion:

The Bible not only failed to claim that the Earth was egg-shaped, but it also claimed in numerous verses as shown above that the Earth is flat, has Edges, has Four Corners, has Pillars, and has Foundations. As I said above, no unbiased person would deny the obvious and embarrassing quotes above. Only the desperate biased Jews and Christians would.

-----------------

Je hoeft echtn niet elk punt te weerleggen hoor.
punt 1: er is wel wat meer gevonden dan 1 botje he van een neanderthaler. Er werd zowat eenheel skelet gevonden.
-----------

het enige wat je tot dusver hebt gedaan is herkauwen en 1 of twee verzen die tegenstrijdig waren verdedigd zonder bronvermelding en al der rest laat je gewon links liggen.

noem dan is de tegenstrijdigheid in genesis 1 en 2
bedoel je dat deel over de bomen en de mens en wat er het eerst was?
welke 2 verzen spreken elkaar dan percies tegen ?

dit is geen tegenstrijdigheid....
vanaf het moment dat adam en eva van die verboden vrucht hadden gegeten, gingen ze letterlijk dood.
de stekker werd er als het ware uit getrokken
net als een ventilator die op een gegeven moment stil staat.
ze hadden namelijk eeuwig kunnen leven.

Je hoeft echt niet elk punt te weerleggen hoor.
punt 1: er is wel wat meer gevonden dan 1 botje he van een neanderthaler. Er werd zowat een heel skelet gevonden.

verklaar

noem dan is de tegenstrijdigheid in genesis 1 en 2
bedoel je dat deel over de bomen en de mens en wat er het eerst was?
welke 2 verzen spreken elkaar dan percies tegen ?

Genesis 1:24-27
En God ging ertoe over het wild gedierte der aarde te maken naar zijn soort en de huisdieren naar hun soort en al het zich bewegende gedierte van de aardbodem naar zijn soort... En God ging ertoe over de mens te scheppen...
-----------

Genesis 2:7,19,20
En Jehovah God ging ertoe over de mens te vormen... Nu vormde Jehovah God uit de aardbodem al het wild gedierte van het veld en elk vliegend schepsel van de hemel.

bart had dit reeds gepost maar je negeerde dat blijkbaar.

nogmaals, er is wel wat meer gevonden dan 1 botje he van een neanderthaler. Er werd zowat een heel skelet gevonden. Om nog maar te zwijgen over ale andere primaten (meer dan 10 soorten) die men vond zoals de homo erectus en meer recent de "hobbits" (in indonesie) die men en jaartje geleden vond.

Genesis 1:24-27
En God ging ertoe over het wild gedierte der aarde te maken naar zijn soort en de huisdieren naar hun soort en al het zich bewegende gedierte van de aardbodem naar zijn soort... En God ging ertoe over de mens te scheppen...
-----------

Genesis 2:7,19,20
En Jehovah God ging ertoe over de mens te vormen... Nu vormde Jehovah God uit de aardbodem al het wild gedierte van het veld en elk vliegend schepsel van de hemel.

bart had dit reeds gepost maar je negeerde dat blijkbaar.

nogmaals, er is wel wat meer gevonden dan 1 botje he van een neanderthaler. Er werd zowat een heel skelet gevonden. Om nog maar te zwijgen over ale andere primaten (meer dan 10 soorten) die men vond zoals de homo erectus en meer recent de "hobbits" (in indonesie) die men en jaartje geleden vond.

het verslag staat er gewoon 2x.
dit deel is van hoofdstuk 1:
1:24-27

en bij dit hoofdstuk hoort dus ook vers 11
genesis Hoofdstuk 1:11 zegt: verder zei god: de aarde late gras uitpsruiten,zaadragende plantegroei,vruchtbomen die vrucht opleveren naar hun soort waarvan het zaad erin is, op de aarde, en het werd zo.
en daarna komen we bij vers 24 aan waarin over de mens wordt gesproken
de volgorde klopt dus.
het staat er alleen 2x keer.
maar eerst de bomen en al het andere groen daarna de dieren en daarna de mens.
betrek Genesis 1:11 en de volgorder klopt dus...waarom laat je dat weg?
je begint een hoofdstuk toch te lezen vanaf van vers 1 en verder.... ;-)
dus dan komen we eerst bij vers 11 aan en dan bij vers 24-27.

Ik hou hier mee op. Dit houdt echt geen steek meer. Als je echt niet kan inzien dat dit een oud boek is geschreven door een bende gekken die graag sprookjes vertelden, dan heeft elke logica of argument geen enkele zin meer.
Je negeert alle wetenschappelijke bewijzen, alle tegenstrijdigheden in de bijbel en verkiest een oud boek te geloven, zelf al toont men alle fouten in dit boek. De skeletten die gevonden zijn zijn ook allemaal niet echt zeker. Ik hou er mee op. Je zegtr dat je uit het geloof bent gestapt maar je liegt want je bent het hier heel fervent, tot het blinde toe, aan het verdedigen. Ik word er misselijk van.

maar wat klopt er niet aan mijn redenatie....

je ziet zelf vers 11 over het hoofd.

en dan zeg je tegen mij dat jet onomstotelijk bewijs heb dat de bijbel zichzelf tegen spreekt.

niet op dit punt in ieder geval
daarmee val je door de mand
want de volgorde klopt gewoon punt uit.
dat kan je zelf aan een leek uitleggen

maar wat klopt er niet aan mijn redenatie....

je ziet zelf vers 11 over het hoofd.

en dan zeg je tegen mij dat jet onomstotelijk bewijs heb dat de bijbel zichzelf tegen spreekt.

niet op dit punt in ieder geval
daarmee val je door de mand
want de volgorde klopt gewoon punt uit.
dat kan je zelf aan een leek uitleggen

dus genesis spreekt zichzelf nog meer tegen dan eerst werd beweerd. Ja ok, sleep tight. Wanneer kom je eens bij me aanbellen als jehova's getuige? want ik wil ook wel wat van dat spul dat je slikt.

Paulo31 zal bij ieder weerlegt punt gewoon weer mat wat nieuws op de proppen komen. Discussie over dit onderwerp heeft dan geen zin eigenlijk. Je eerdere argumenten zijn nu al door meerderen weerlegd, dan is de rest gewoon een poging om ruis te veroorzaken.

Maar, zand in de motor strooien van de wetenschap is de laatste paar honderd jaar de enige taktiek van de kerk om nog aanhangers te vergaren. Zijn er genoeg die geen wetenschappelijke onderbouwing begrijpen, dan klinken sprookjes toch een stuk aangenamer voor een hoop.

Een intressant punt in genesis vind ik vooral dat Kain, na de moord een merkteken krijgt zodat hij herkent word door alle andere mensen en naar een ander land moet.

Een merkteken, terwijl zijn vader en moeder de enigste andere twee mensen zijn:D
Niet te letterlijk nemen dus. Ik geloof wel, maar het oude testament is vooral puur joodse volks mythologie, zoals ieder volk dat heeft, om het bestaan van het eigen volk te verklaren en hoe het komt dat alles is zoals de maatschappij in elkaar steekt. G.A van der Leeuw - de godsdiensten der wereld is een klassiek boekwerk in de religie wetenschappen(mijn studie, vandaar al mijn reacties op dit soort onderwerpen). Een objectief wetenschappelijk boek, waarin je veel vaste ingredienten en overeenkomsten kan ontdekken/herkennen. Moet je wel even de tweedehands boekenwinkel voor in;)

Ik kan nu even niet op de naam van die farao komen
maar er wordt in de bijbel over 1 farao gesproken.
lange tijd zijden wetenschappers dat er nog nooit een farao is geweest met die naam.
ze konden niks over die kerel vinden.
totdat ze in het beging van de 19de eeuw een steen vonden waar over deze farao gesproken werd.
zo zie je maar weer... de bijbel is wetenschappelijk nauwkeurig en correct
helaas kan ik niet meer details geven over dit bewijs.
ik heb al mijn boeken weggegooid toen ik met het geloof stopte.

Met het geloof stopte??
Ben je gestopt te geloven dan??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven