artrixi
Cool Novice
- Waardering
- 14
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 74kg
- Vetpercentage
- 12%
Even wat over mezelf,
ben iets meer dan 1 jaar geleden begonnen met BB met als doel massa en kracht te winnen maar ook vet te verliezen (toen wist ik nog niet dat deze moeilijk alledrie tegelijk gaan). Mijn interesse in BB werd alsmaar groter en groter en door op op google te beginnen zoeken kwam ik op dit forum uit en heb al de stickys etc gelezen (iets minder dan 1 jaar geleden ongeveer).
Sinds ik ben begonnen met BB heb ik mijn up en downs gehad, soms was ik heel gemotiveerd en zou ik niet liever willen dan elke dag te gaan trainen en bleef ik trouw aan een voedingsschema maar op andere momente had ik er totaal geen zin in en liet ik het trainen aan mij voorbij gaan en consumeerde ik veel junkfood en alcohol. Vanaf 1 september dit schooljaar heb ik me voorgenomen om terug 3 x per week te gaan trainen en men trainingsschema en voedinggschema trouw te volgen. Dit is al bij al goed gelukt. Toch start ik nu deze log om mijn progressie beter te kunnen bijhouden en om gemotiveerder te blijven om mijn doelen te bereiken.
Ben er momenteel nog niet helemaal uit wat mijn doel zal zijn (kracht - massa) omdat ik namelijk sinds kort ook ben begonnen met thaibox, dit stelt voorlopig helemaal nog niet veel voor en is slechts 1xper week maar zou dit misschien meerdere malen per week willen doen. Ook volg ik de sportrichting op school (slechts 6 lesuren per week sport), hierbij heb je een bepaalde conditie voor nodig (wat geen probleem is omdat ik namelijk gemiddeld 18km per dag heenenterug van school naar huis fiets) maar voor het toestelturnen is het beter dat je niet te zwaar word of je bakt er niks meer van.
Door voorgaande reden heb ik besloten om voorlopig op kracht te gaan trainen + een clean bulk voedingsschema.
Mijn stats:
17 jaar
70kg
1m78
BF 9% (zegt dat apparaatje in de fitness althans, echter schat ik me zelf op een 10-12%)
BP 1x85
DL 1x? (ben nog niet zo lang bezig met DL heb men 1RM nog niet gemeten)
SQ (geen squattrek in de fitness, ben van plan dit op een smith machine te gaan doen)
Voedingsschema zal er ongeveer het volgende gaan uitzien
Maaltijd 1: 1ei, 5ei-eiwitten, 10 ml olijfolie, 1 tomaat, halve pompelmoes, 35g brinta, 220ml melk, groene thee(geen calorieen)
Maaltijd 2: 100 gr volkoren brood, 60g kippenfilet, 1 tomaat
Maaltijd 3: 100gr volkoren brood, 150g tonijn, 1 tomaat
Maaltijd 4: 30gr noten, 1banaan, 1 appel (iemand nog een idee om banaan eventueel door iets eiwitrijk te vervangen, houdt er wel rekening mee dat ik dan nog op school ben)
Hier vind meestal meen workout plaats.
Pre-wo: (suggesties?)
Post-wo: 20gwhey + 200 ml melk
Maaltijd 5: 150g roze zalm + (aardapellen/rijst, groenten, evt vlees)
Maaltijd 6: 500gr kwark, eventueel nog lijnzaad, groene thee
Dit komt allemaal ongeveer neer op een 3000 kcal, moet het nog uittellen.
Trainingsschema.
Maandag
Thaibox
Dinsdag
Rug
Deadlift
Werksets: 5x5
Barbell Rows
Werksets:5x5
Chin ups
Werksets:4x8
lat pulldowns
werksets:4x8
Barbell shrugs
Werksets: 3x12
Triceps
CGBP
Werksets: 4x12
Dippen
Werksets:4x10
Skullcrushers
Werksets:3x12
Donderdag
Benen
Squat
werksets: 5x5
leg press
werksets: 4x8
stiff legged deadlifts
werksets: 3x12
Dumbbell lunges
seated calf raises
werksets: 4x20
Calf press
schouders
Military Press[/FONT]
dumbbell side raises
seated dumbbell[/FONT][/FONT] laterals raises
Zaterdag of Zondag
Borst
flat dumbbell[/FONT] bench press
Barbell[/FONT] Incline Bench Press
[/FONT]
Dumbbell[/FONT] Flys
Biceps
Reverse Barbell Curl
preacher Curls
incline dumbbell curls
Dit schema is gekopieerd van critmonster enkel reps verandert, maar dit schema komt grotendeels overeen met wat ik vroeger deed.
Verder graag nog tips over hoe ik sets + reps + tempo best aanpas voor mijn doelen.
Huidige fotos, borst en biceps lopen momenteel wat voor op de rest, zeker qua krachtstats.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
ben iets meer dan 1 jaar geleden begonnen met BB met als doel massa en kracht te winnen maar ook vet te verliezen (toen wist ik nog niet dat deze moeilijk alledrie tegelijk gaan). Mijn interesse in BB werd alsmaar groter en groter en door op op google te beginnen zoeken kwam ik op dit forum uit en heb al de stickys etc gelezen (iets minder dan 1 jaar geleden ongeveer).
Sinds ik ben begonnen met BB heb ik mijn up en downs gehad, soms was ik heel gemotiveerd en zou ik niet liever willen dan elke dag te gaan trainen en bleef ik trouw aan een voedingsschema maar op andere momente had ik er totaal geen zin in en liet ik het trainen aan mij voorbij gaan en consumeerde ik veel junkfood en alcohol. Vanaf 1 september dit schooljaar heb ik me voorgenomen om terug 3 x per week te gaan trainen en men trainingsschema en voedinggschema trouw te volgen. Dit is al bij al goed gelukt. Toch start ik nu deze log om mijn progressie beter te kunnen bijhouden en om gemotiveerder te blijven om mijn doelen te bereiken.
Ben er momenteel nog niet helemaal uit wat mijn doel zal zijn (kracht - massa) omdat ik namelijk sinds kort ook ben begonnen met thaibox, dit stelt voorlopig helemaal nog niet veel voor en is slechts 1xper week maar zou dit misschien meerdere malen per week willen doen. Ook volg ik de sportrichting op school (slechts 6 lesuren per week sport), hierbij heb je een bepaalde conditie voor nodig (wat geen probleem is omdat ik namelijk gemiddeld 18km per dag heenenterug van school naar huis fiets) maar voor het toestelturnen is het beter dat je niet te zwaar word of je bakt er niks meer van.
Door voorgaande reden heb ik besloten om voorlopig op kracht te gaan trainen + een clean bulk voedingsschema.
Mijn stats:
17 jaar
70kg
1m78
BF 9% (zegt dat apparaatje in de fitness althans, echter schat ik me zelf op een 10-12%)
BP 1x85
DL 1x? (ben nog niet zo lang bezig met DL heb men 1RM nog niet gemeten)
SQ (geen squattrek in de fitness, ben van plan dit op een smith machine te gaan doen)
Voedingsschema zal er ongeveer het volgende gaan uitzien
Maaltijd 1: 1ei, 5ei-eiwitten, 10 ml olijfolie, 1 tomaat, halve pompelmoes, 35g brinta, 220ml melk, groene thee(geen calorieen)
Maaltijd 2: 100 gr volkoren brood, 60g kippenfilet, 1 tomaat
Maaltijd 3: 100gr volkoren brood, 150g tonijn, 1 tomaat
Maaltijd 4: 30gr noten, 1banaan, 1 appel (iemand nog een idee om banaan eventueel door iets eiwitrijk te vervangen, houdt er wel rekening mee dat ik dan nog op school ben)
Hier vind meestal meen workout plaats.
Pre-wo: (suggesties?)
Post-wo: 20gwhey + 200 ml melk
Maaltijd 5: 150g roze zalm + (aardapellen/rijst, groenten, evt vlees)
Maaltijd 6: 500gr kwark, eventueel nog lijnzaad, groene thee
Dit komt allemaal ongeveer neer op een 3000 kcal, moet het nog uittellen.
Trainingsschema.
Maandag
Thaibox
Dinsdag
Rug
Deadlift
Barbell Rows
Werksets:5x5
Chin ups
Werksets:4x8
lat pulldowns
werksets:4x8
Barbell shrugs
Triceps
CGBP
Werksets: 4x12
Dippen
Werksets:4x10
Skullcrushers
Werksets:3x12
Donderdag
Benen
Squat
leg press
stiff legged deadlifts
Dumbbell lunges
seated calf raises
Calf press
schouders
Military Press[/FONT]
dumbbell side raises
seated dumbbell[/FONT][/FONT] laterals raises
Zaterdag of Zondag
Borst
flat dumbbell[/FONT] bench press
Barbell[/FONT] Incline Bench Press
[/FONT]
Dumbbell[/FONT] Flys
Biceps
Reverse Barbell Curl
preacher Curls
incline dumbbell curls
Dit schema is gekopieerd van critmonster enkel reps verandert, maar dit schema komt grotendeels overeen met wat ik vroeger deed.
Verder graag nog tips over hoe ik sets + reps + tempo best aanpas voor mijn doelen.
Huidige fotos, borst en biceps lopen momenteel wat voor op de rest, zeker qua krachtstats.