Arys
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 14%
Hi guys and galls,
Na maanden undercover alle topics, tips and tricks te lezen op dit machtige forum, wil ik graag mijn progressie delen/hier bijhouden met mijn eigen blogske.
Doelstelling:
BF% verlagen naar 10-12%, 1e mijlpaal is 14%
spiermassa behouden
spierconditie verbeteren
In andere woorden eerst een atletisch lichaam krijgen en daarna ga ik beslissen of ik mijn lichaam dan wil 'behouden' of dat ik dan ga cleanbulken. Iig eerst dat BF% aanpakken.
Stats 'as we speak':
Vet%: 14.9% (geen huidplooi, staat op boodschappenlijst)
Vet: 13.7 kg
Spier (vetvrij-vocht): 20.9 kg
Massa: 91.7 kg
Ik kijk niet/nauwelijks naar massa (niet gewicht, gewicht is namelijk in Newton), aangezien mijn vochtniveaus aardig schommelen bij metingen en massa zegt niks over vet en spier waardes.
Progressie afgelopen halfjaar (ik kijk liever vooruit dan achteruit, maar geeft een indruk):
vet% -5.2%, vet -4.6kg, spier +2kg, massa +0.5 kg
Ik ben bezig om een steeds gezondere levensstijl te ontwikkelen en heb mijn voeding aardig aangepast op informatie uit alle topics en het boek Burn the fat, feed the muscle. Dit is dus geen "in 5 weken 5kg" of "smelt vet voor de zomerzon" programma.
Er is zeker meer winst te halen uit voeding.
Huidig ideaal schema (op onderhoud gebaseerd met ongeveer macro verhouding 40/40/20)
Er is veel, heel veel, winst te behalen uit mijn KT. Ik ben hier heel lang inefficient/ongedisciplineerd mee bezig geweest, alle amateurfouten wel gemaakt. Ook met cardio erna (ben conditiebeest, dus uur cardio op 1 tempo was standaard).
Dus nu clean start. Mijn verse opgestelde schema is een Two-day-split (4dagen). met voorlopig aankomende maand 2 dagen hardlopen (functie: uitlopen, ontspanning, spierconditie verhogen) en 1 rustdag. Ja we gaan vlammen. Zijn geen indrukwekkende massa's op de stangen, maar daar gaan we nu dus aan werken. We gaan het als volgt aanpakken: bij goed doorlopen +1 rep volgende training. Bij 12 reps, massa verhogen en weer terug naar 3x8 reps enzoverder.
Op naar de eerste mijlpaal van 14%BF.
Flame on!
~ Arys
Na maanden undercover alle topics, tips and tricks te lezen op dit machtige forum, wil ik graag mijn progressie delen/hier bijhouden met mijn eigen blogske.
Doelstelling:
BF% verlagen naar 10-12%, 1e mijlpaal is 14%
spiermassa behouden
spierconditie verbeteren
In andere woorden eerst een atletisch lichaam krijgen en daarna ga ik beslissen of ik mijn lichaam dan wil 'behouden' of dat ik dan ga cleanbulken. Iig eerst dat BF% aanpakken.
Stats 'as we speak':
Vet%: 14.9% (geen huidplooi, staat op boodschappenlijst)
Vet: 13.7 kg
Spier (vetvrij-vocht): 20.9 kg
Massa: 91.7 kg
Ik kijk niet/nauwelijks naar massa (niet gewicht, gewicht is namelijk in Newton), aangezien mijn vochtniveaus aardig schommelen bij metingen en massa zegt niks over vet en spier waardes.
Progressie afgelopen halfjaar (ik kijk liever vooruit dan achteruit, maar geeft een indruk):
vet% -5.2%, vet -4.6kg, spier +2kg, massa +0.5 kg
Ik ben een aardige excel-nerd, dus heb voor mezelf allemaal mooie grafiekies, diagrammen, cirkels etc met progressie, haha vrij zielig 

Ik ben bezig om een steeds gezondere levensstijl te ontwikkelen en heb mijn voeding aardig aangepast op informatie uit alle topics en het boek Burn the fat, feed the muscle. Dit is dus geen "in 5 weken 5kg" of "smelt vet voor de zomerzon" programma.
Er is zeker meer winst te halen uit voeding.
Huidig ideaal schema (op onderhoud gebaseerd met ongeveer macro verhouding 40/40/20)
ontbijt
whey shake
appel of groot glas pure smoothie
volk snee met dubbel beleg kipfilet (30min later)
tussen1
2volk snee met dubbel beleg kipfilet
appel/stuk fruit
lunch
3/4 volk snee met kalkoen, kip, rosbief
2 glazen verse jus
tussen2
magere yoghurt (met lijnzaad als ik het niet voor de 500e keer vergeet)
1 krentenbol
hand amandelen of cashewnoten (voor de vetten)
Avondeten
kip/vlees, groenten, aardappelen/rijst/noedels
of pasta, mager gehakt, groenten, tomatensaus
tussen3
whey shake (na workout)
magere kwark (bij geen workout)
supps: visolie/omega3 tabs
whey shake
appel of groot glas pure smoothie
volk snee met dubbel beleg kipfilet (30min later)
tussen1
2volk snee met dubbel beleg kipfilet
appel/stuk fruit
lunch
3/4 volk snee met kalkoen, kip, rosbief
2 glazen verse jus
tussen2
magere yoghurt (met lijnzaad als ik het niet voor de 500e keer vergeet)
1 krentenbol
hand amandelen of cashewnoten (voor de vetten)
Avondeten
kip/vlees, groenten, aardappelen/rijst/noedels
of pasta, mager gehakt, groenten, tomatensaus
tussen3
whey shake (na workout)
magere kwark (bij geen workout)
supps: visolie/omega3 tabs
Er is veel, heel veel, winst te behalen uit mijn KT. Ik ben hier heel lang inefficient/ongedisciplineerd mee bezig geweest, alle amateurfouten wel gemaakt. Ook met cardio erna (ben conditiebeest, dus uur cardio op 1 tempo was standaard).
Dus nu clean start. Mijn verse opgestelde schema is een Two-day-split (4dagen). met voorlopig aankomende maand 2 dagen hardlopen (functie: uitlopen, ontspanning, spierconditie verhogen) en 1 rustdag. Ja we gaan vlammen. Zijn geen indrukwekkende massa's op de stangen, maar daar gaan we nu dus aan werken. We gaan het als volgt aanpakken: bij goed doorlopen +1 rep volgende training. Bij 12 reps, massa verhogen en weer terug naar 3x8 reps enzoverder.
voorbeeld: maandag hardlopen, dinsdag training 1, woensdag training 2, donderdag hardlopen, vrijdag training 1, zaterdag rust, zondag training 2.
1
Legs
squads 3x8 70kg
leg press 3x8 120kg
deadlifts 3x8 40kg (eerste keer in schema, wil techniek eerst perfect hebben)
Back
BB row 3x8 50kg
overhead bar 3x8 60kg
Biceps
BB curl 3x10 7kg (2x)
stang aan cable curl 3x (7x laag, 7x hoog, 7x lang) 15kg
Calves
reverse leg extension 3x8 65kg
tip-toe on steps (nog niet kunnen uitvoeren)
30 min HIIT op crosstrainer (1min hoge weerstand, 1min lage, enz)
2
chest
BB bench press 3x8 50kg
DB flyes flat bench 3x8 14kg (2x)
wide grip dips 3x8 BW
shoulders
DB laterals 3x8 14kg (2x)
DB overhead press 3x10 12kg (2x)
triceps
french press 3x8 14kg
tricep pushdown 3x12 15kg (volgende training dus naar 3x8 17.5kg)
abs
eigen routine, korte, lange en schuine buikspieren
30min HIIT, fiets
1
Legs
squads 3x8 70kg
leg press 3x8 120kg
deadlifts 3x8 40kg (eerste keer in schema, wil techniek eerst perfect hebben)
Back
BB row 3x8 50kg
overhead bar 3x8 60kg
Biceps
BB curl 3x10 7kg (2x)
stang aan cable curl 3x (7x laag, 7x hoog, 7x lang) 15kg
Calves
reverse leg extension 3x8 65kg
tip-toe on steps (nog niet kunnen uitvoeren)
30 min HIIT op crosstrainer (1min hoge weerstand, 1min lage, enz)
2
chest
BB bench press 3x8 50kg
DB flyes flat bench 3x8 14kg (2x)
wide grip dips 3x8 BW
shoulders
DB laterals 3x8 14kg (2x)
DB overhead press 3x10 12kg (2x)
triceps
french press 3x8 14kg
tricep pushdown 3x12 15kg (volgende training dus naar 3x8 17.5kg)
abs
eigen routine, korte, lange en schuine buikspieren
30min HIIT, fiets
Op naar de eerste mijlpaal van 14%BF.
Flame on!
~ Arys