XXL Nutrition

Auto/koekblik tot 2000eu

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.738
Waardering
15.486
Ben op zoek naar een cheap ass auto. Dus eventuele ervaringen worden gewaardeerd.

Eisen:
- Stuurbekrachtiging
- Airbag passagier en rijder(veilige auto dus)
- Niet te hoog verbruik

Optioneel:
- Airco

Thx
 
--
 
Wat is niet te hoog verbruik? Wil je diesel dan? Of rijd je daar te weinig km's voor per jaar.
 
Wat is niet te hoog verbruik? Wil je diesel dan? Of rijd je daar te weinig km's voor per jaar.
Muaa. Het is niet dat ik er vaak lange afstanden mee rijd dus een diesel lijkt me dan niet profitabel
 
Gezien je eisen neem ik aan dat het je eerste auto wordt?
 
Gezien je eisen neem ik aan dat het je eerste auto wordt?
Si.
Is ook niet een auto die ik super veel ga gebruiken. Meer als ik een andere niet kan lenen.
 
Heeft Mike niks meer staan ?
 
Si.
Is ook niet een auto die ik super veel ga gebruiken. Meer als ik een andere niet kan lenen.
Njah ik zou je eisen anders indelen, maar dat is omdat ik geen verstand van auto's heb.

Afhankelijk van het aantal kilometers en het merk kan je een inschatting maken welke kosten je sowieso te wachten staan. Als je dan formaat van de auto en jaartal naast elkaar legt (en je eigen rijstijl) , dan heb je al een hele ruwe selectie qua verbruik van de auto. Als je met die selectie gaat zoeken, krijg je denk ik al een heel ander beeld.

Koop je liever particulier of via een garage? Bovag garantie of dat niet? Want dat zie je ook terug in je kosten (direct en op ten duur).
Bij een particulier spat de wanhoop soms van de advertenties af (en dat zijn vaak mensen die heel gevoelig zijn voor als je ineens een lading contant geld op tafel gooit), maar uiteindelijk heb je geen poot om op te staan als je bijvoorbeeld een auto met een doorgeroeste bodem koopt die in het water heeft gelegen.

Maargoed, zoals gezegd: ik heb geen verstand van auto's, het heeft mijn interesse echt veel te weinig. Maar denk dat je met die dingen bij die prijsklasse een beetje bomen door het bos kan zien
 
Voor dat geld maakt niet super veel uit denk ik. Zorg gewoon dat je wat koopt met nog bijna een jaar apk en je kunt een jaar rijden.

106je, 206je, 307 al heb je dan geen frisse denk ik, golfje 3 of 4, of een renault ofzo en als er dan wat aan is dan zal het meestal ook niet veel kosten om te maken. Van die auto's liggen er genoeg onderdelen.

Als je wat groter zoekt.. Hier staat nog een saab 9-5 3.0t voor weinig geld. Wel 3 ton gelopen maar loopt als een zonnetje en net nieuwe apk. Mag voor nog geen 1000 euro weg.

Of een oud seatje ibiza, cordoba, leon of zo.

Garantie voor dat geld is niet mogelijk denk. Zit al kleine marge op autos van dat bedrag en dan ook nog garantie op geven kost het de verkoper alleen maar geld als er iets gebeurd
 
Toyota starlet. Naar mijn mening kan je het beste een japanse auto kopen. Kwalitatief toch beter en goedkoper in onderhoud dan bijvoorbeeld een VW. Qua looks alleen wat minder..
 
Toyota starlet. Naar mijn mening kan je het beste een japanse auto kopen. Kwalitatief toch beter en goedkoper in onderhoud dan bijvoorbeeld een VW. Qua looks alleen wat minder..

Voor die 2000 euro kan je idd best een leuke toyota kopen, goedkoop in onderhoud ook :)
 
Of een honda civic: onverwoestbaar
 
opel astra, vw golf?
 
heb zelf een toyota paseo. geweldige bak, mooi geluid en ziet er nog redelijk sportief uit. nadeel is weinig plek op de achterbank. kostte 1500 2dehands en nooit problemen mee gehad terwijl ik hem wel redelijk vaak gebruik.

toyota_paseo_96_756_10.jpg
 
Zit nu een beetje te kijken naar een Ford Sportka.
Iets boven budget maar wel een vrij vlot bakkie met amper 900kg en 95pk.
Iemand ervaringen?
 
Voor die 2000 euro kan je idd best een leuke toyota kopen, goedkoop in onderhoud ook :)

Ik ben tevreden van mijn Corolla maar het onderhoud is allesbehalve goedkoop, zeker vergeleken met mijn vorige Golfjes

Bokito , lol, toch geen Ford man ! Of het moet een Mustang zijn :D
 
Voor dat geld maakt niet super veel uit denk ik. Zorg gewoon dat je wat koopt met nog bijna een jaar apk en je kunt een jaar rijden.

106je, 206je, 307 al heb je dan geen frisse denk ik, golfje 3 of 4, of een renault ofzo en als er dan wat aan is dan zal het meestal ook niet veel kosten om te maken. Van die auto's liggen er genoeg onderdelen.

Als je wat groter zoekt.. Hier staat nog een saab 9-5 3.0t voor weinig geld. Wel 3 ton gelopen maar loopt als een zonnetje en net nieuwe apk. Mag voor nog geen 1000 euro weg.

Of een oud seatje ibiza, cordoba, leon of zo.

Garantie voor dat geld is niet mogelijk denk. Zit al kleine marge op autos van dat bedrag en dan ook nog garantie op geven kost het de verkoper alleen maar geld als er iets gebeurd
Zou geen golfje halen imo. zijn Erg populair onder de jongeren ;) Wij hebben net een mitshubitie colt. Rijdt top.
 
Back
Naar boven