AndroidHealthClinic

Het DBB Weekend

Jammer dat het alweer gedaan is :P

IAlley cat speelde weer goed. Zoals Wauter zei, Alley cat met de rol als leugenaar, pfoe, dan ben je als burger op voorhand al verloren :D
Het is echt een sterke rol. Ik heb via pm elke nacht gestemd op de persoon die eruit ging, maar in het topic nooit.

Jij hebt trouwens Wauter gekilld. Je zei iets van 'als Wauter cult is is Z1000 de wolf', toen wisselde ik mijn stem maar naar Wauter om jou te laten zien dat je mis zat.
Als ik wat beter had opgelet, had ik de nacht waarop ik vermoord werd ook mijn rol als sl*t kunnen gebruiken. Had al zo'n gevoel dat mijn verdenking naar de wolf gevaarlijk was (ook als ik er verkeerd mee zat, goede kans voor een andere wolf om z1000 extra verdacht te maken zo), maar heb niets gedaan :o
Dat was inderdaad een mooie move geweest. Eigenlijk nog nooit bedacht dat die rol op zo'n manier toch zinnig kan zijn.

Was je gewoon mij komen vervelen met Dragonball Z verhalen. Zat je sowieso safe. Misschien had ik dan LM nog even een berichtje kunnen sturen en was ze ook langs gekomen. :cool:

Zat ik toch enorm goed met mn verdenkingen..

---------- Toegevoegd om 09:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:04 ----------

Z1000 weer de wolf trouwens gvd, echt niet eerlijk :mad:

Niet dus. Ik was niet slecht :D

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:39 ----------

Lastig spel voor de burgers...
Moeilijke hints en geen 1 cult eruit.

Mijn rol was zo goed als onmogelijk.
En daarbij had ik weer redelijk tijd tekort, eigenlijk moet ik gewoon even tijdje niet mee doen. Maarja wil niks missen.
Alleycat had ik snel een vermoeden ( slechte rol) van maar als je geen hint vind kan je iemand bijna niet eruit krijgen

• Topic Starter Topic Starter
Allereerst wil ik opmerken dat ik sowieso nooit van plan was om iemand uit te schrijven. Daar ben ik fel op tegen, omdat dit schade doet aan de spelbalans. Het maakt het spel gewoon niet leuk om te spelen als door random factoren een cult of burger uitvalt. Vandaar dat ik heb gekozen voor de optie om vervangende spelers in te zetten, wat wat mij betreft erg goed werkt (bedankt voor het overnemen Biobeast en sanca).

De hints die ik had gepost waren schaars. Voornamelijk als reden omdat ik heb besloten in ieder geval geen hints direct in het verhaal te verwerken. Het was namelijk persoonlijk mijn doel van dit spel om zo leuk mogelijke verhalen te leveren. Door hints in verhalen moeten te verwerken wordt een verhaal vaak vreemd en minder goed lopend/leesbaar. Vanwege de toegevoegde moeilijkheidsgraad van de rijmvorm was dit echt niet te doen. Ik had nog gehoopt op een kans waarbij ik toch nog een hint kon invoegen zonder aan de kwaliteit van verhalen in te boeten, maar zo'n kans heb ik niet gevonden.

Mijn hints waren misschien wat moeilijk, maar echt heel farfatched waren ze niet. Ik wou in ieder geval vermijden om expliciete hints te plaatsen, en altijd enige twijfel erin houden naar wie de hint zou kunnen leiden. Ik vond persoonlijk dat jullie niet erg je best hebben gedaan om de hints op te lossen. De hints waren allemaal ontdekt, en op de manier waarop ze geplaatst waren, was het duidelijk dat het om een hint ging. Maar voor mijn gevoel werd er niet echt veel mee gedaan. Misschien heeft dit ook ermee te maken dat de meest bedreven puzzelaars aan de kant van de cults zaten, en al mijn hints naar cults wezen.

Ik vond sommige dingen wel grappig waar jullie mee kwamen. Bijvoorbeeld Punjab die het hele fototopic doorlas op zoek naar een hint :roflol: De reden waarom ik de foto's noemde was puur voor verhaal, om een leuke beschrijving van EricR te maken (en een soort beeldvormend scenario te scheppen voor de lezer). Verder heeft Alleycat ook een zin ontdekt die niet rijmde. Dit was gewoon een foutje van mij :o

Vergeten jullie ook niet mijn eindverhaal te lezen? Mijn korte gedicht van 2 zinnetjes voor Dag 4 is niet het echte eindverhaal :p Ik heb het echte eindverhaal in een spoiler erbij staan (later erbij in ge-edit, voor degene die dit hebben gemist).

Begrijp me ook niet verkeerd dat ik een cynische kijk zou hebben op DBB en Big T, die ik in dit verhaaltje natuurlijk een beetje schets als een op geld en macht beluste zaadvampier. Of jullie, de spelers. Spot en absurdisme is voor mij gewoon mooi materiaal om een leuk verhaaltje te schetsen.

---------- Toegevoegd om 12:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:15 ----------

Mark ik was geen Jesse hé :P

Hoi,

Je hebt je ingeschreven voor het weerwolfspel 'Het DBB Weekend'.
Het DBB Weekend

Je rol is:

De alpha
De alpha heeft het laatste woord. Wanneer er evenveel stemmen voor 2 personen zijn, kiest de alpha wie eruit gestemd gaat worden (via PM). De alpha heeft de volgzamere individuen in het huisje in zoverre geïndoctrineerd, dat zijn invloed zelfs tot na zijn vertrek uit het huisje reikt.

Maar well played cults.

:roflol:

dit was voor mij de eerste keer dat ik aan een game meedeed. vond het echt een heel geslaagde missie!
zeker de afgelopen 2 dagen toen Alley en ik (en later Sanca) een fraai plannetje in elkaar hebben gedraaid. het aller mooiste ervan was dat het ook nog eens super goed werkte. heb de afgelopen avonden echt zitten gniffelen voor de pc :o

vond de rijmpjes ook echt heel goed bedacht. ben toch stiekem wel benieuwd wel verhaal er over mij geschreven zou zijn.

dit was voor mij de eerste keer dat ik aan een game meedeed. vond het echt een heel geslaagde missie!
zeker de afgelopen 2 dagen toen Alley en ik (en later Sanca) een fraai plannetje in elkaar hebben gedraaid. het aller mooiste ervan was dat het ook nog eens super goed werkte. heb de afgelopen avonden echt zitten gniffelen voor de pc :o

vond de rijmpjes ook echt heel goed bedacht. ben toch stiekem wel benieuwd wel verhaal er over mij geschreven zou zijn.

Ik had gehoopt dat je gekozen zou worden in de stemming, want ik had voor jou wel een leuk verhaaltje in gedachten :p

Schrijf ze anders gewoon 'nog even' allemaal. :cool:

Nee dat gaat niet, ik vertrek straks voor een weekendje weg :p

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:31 ----------

Scenario wat ik voor Lm in gedachten had was dat de DBB-ers haar een liefdesgedicht aanboden. Ze was teleurgesteld toen ze realiseerde dat de boodschap iets weg had van de eyes-to-far-apart copypasta (maar dan nederlands en rijmend, uitgebreid uitgeschreven). Daarna doden ze haar of sturen haar uit het huisje weg met de uitspraak dat ze te lelijk is om gebruikt te worden als neukslaaf. Ik had ook nog willen kijken of ik iets met 'ik zit op de universiteit, vriend' had kunnen doen.

Nee dat gaat niet, ik vertrek straks voor een weekendje weg :p

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:31 ----------

Scenario wat ik voor Lm in gedachten had was dat de DBB-ers haar een liefdesgedicht aanboden. Ze was teleurgesteld toen ze realiseerde dat de boodschap iets weg had van de eyes-to-far-apart copypasta (maar dan nederlands en rijmend, uitgebreid uitgeschreven). Daarna doden ze haar of sturen haar uit het huisje weg met als boodschap dat ze te lelijk is om gebruikt te worden als neukslaaf.

hahaha!
ben toch blij dat je dat niet hebt uitgewerkt. weet niet of mn ego dat overleefd had :p

Verhaaltjes kostten wel veel tijd overigens, de kleine kosten 1 uur. De langere lopen wel naar de 2 uur. Naast telkens te moeten rijmen, en een mooie woordkeus te gebruiken, moest ik ook alles zinnen in de verhaallijn passen, en zorgen dat het verhaal lekker liep/leesbaar was. Vond het heel leuk om dit in deze vorm aan te bieden. Echter was het op een gegeven moment wel moeilijk om de verhalen origineel te houden, en niet meer van hetzelfde te laten worden, dus ik ben blij dat het nu voorbij is. Mijn inspiratie is voorlopig leeg, dus het zal wel even duren voor ik opnieuw een game ga leiden.

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:40 ----------

hahaha!
ben toch blij dat je dat niet hebt uitgewerkt. weet niet of mn ego dat overleefd had :p

Haha! Nouja ik ken je alleen op basis van je posts en heb nog geen pics gezien (:mad:), dus je hoeft het niet persoonlijk te nemen hoor ;)

Hoe konden jullie niet doorhebben dat alley slecht was?
Iedereen volgt hem maar klakkeloos!

@z1000. Wie pakte je die nacht? Mij of jimboo?

Jimboo

Aan de rest. Ik was niet heel actief nee, maar ik las wel dergelijk mee.
Ik probeer elk spel op een andere manier te spelen. Zodat je nooit precies kan door hebben wie ik ben.

Dit spel heb ik ook anders gespeeld als normaal. Ik heb mensen gekilled die mij verdacht maakte:D.
Ik had wel gedacht dat iemand mij snel door zou hebben. Maar dat bleef gek genoeg weg. Als ik ontdekt zou worden, moet in actie komen. En dat vind ik persoonlijk erg leuk aan dit spelt. Dat je allerlei smoesjes moet verzinnen om je zelf te redden:D.

Dor concreet, al mijn killes waren gebaseerd op mensen die mij verdacht hadden gemaakt.

Haha ook zeker in pics :p

Maar thanks Mark, was een leuk spel, jammer dat de goeie rollen er snel uitgeknikkerd werden.. :(

---------- Toegevoegd om 13:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:03 ----------

:roflol:

Per ongeluk Biobeast gereport met "gr" ipv karma :roflol:

Sorry modjus

Wat is dat gedoe met gamerep eigenlijk? Geven jullie zoveel om karma. Ik vind het eerder irritant omdat het gebedel en spamposts uitlokt. Immers worden goede posts niet zozeer beloond met karma, elk random persoon lijkt evenzeer aanspraak te maken op karma.

Dat stukje over karma in mijn verhaaltje was ook als grap bedoeld overigens, karma maakt mij niet zozeer uit, al vind ik het natuurlijk wel leuk om een bericht zoals 'leuk verhaal' te lezen :D

Wel bruut dat je er zoveel tijd insteekt/heb gestoken.
Dacht dat het alleen weggelegd was voor mensen met veel fantasie die in 5 minuten ff zon verhaal erop pleuren, maar wel respect!

Vond het zeker leuk en tof dat je het hebt gedaan, alleen voortaan iets meer hints, was té gemakkelijk voor de cults nu

Dacht dat het alleen weggelegd was voor mensen met veel fantasie die in 5 minuten ff zon verhaal erop pleuren, maar wel respect!

Vond het zeker leuk en tof dat je het hebt gedaan, alleen voortaan iets meer hints, was té gemakkelijk voor de cults nu

Dankjewel. Meer hints was wel beter geweest ja. Als ik daar iets meer tijd in had gestoken was het spelplezier wel verhoogd en de kwaliteit van de game beter. Echter vond ik dat met de hints die ik had geplaatst niet veel mee werd gedaan dus misschien zou dat verspilde moeite zijn. En expliciete hints (ook al zijn ze moeilijk vinden) wil ik sowieso niet geven, omdat ik dan het gevoel heb als spelleider teveel invloed uit te oefenen op het spel, en ik vind dat mijn invloed subtiel zou moeten zijn. En dat de spelers in de stemming bepalen wat ze met de hints doen (en dat er dus een beetje, niet teveel, ruimte voor interpretatie is).

Fantasie is zeker vereist voor het produceren van verhalen hoor. De scenario's schieten me vaak ergens in de loop van de dag in.

Echter het uitschrijven (nette, leesbare, goedlopende zinnen produceren), daar zit sowieso veel tijd in. In elke geschreven regel heb ik moeten gaan hakken om hem netjes te krijgen. Veel teruglezen om te kijken of ik foutjes bespeur en het geheel lekker leest. Niet alleen moet ik aan de rijmvorm voldoen, maar ook spreek ik de zin in mijn hoofd uit, en de tonen van de zin moeten kloppen, zodat het gedicht als een soort rap valt te vertellen. Dit houdt vooral in dat er vereisten zijn voor de hoeveelheid lettergrepen en de klank van de woorden die ik kies. Als een zinnetje niet lekker bekt ga ik erin zagen. Ik weet niet of jullie als lezer elke zin die je leest hardop in je hoofd uitspreekt, maar ik denk dat mochten jullie dit doen bewust of onbewust, een goed klinkende zin ook mooier leest.

Maar hierboven noem ik schrijfstijl, een goede verhaallijn is in feite het belangrijkste voor plezierige verhalen. Het is dus wel mogelijk om met een matige schrijfstijl en een leuke verhaallijn een leuk verhaaltje op te zetten. Maar ik vind het zonde om dan in te boeten aan de schrijfstijl, zie het als de kers op de taart.

Wat is dat gedoe met gamerep eigenlijk? Geven jullie zoveel om karma. Ik vind het eerder irritant omdat het gebedel en spamposts uitlokt. Immers worden goede posts niet zozeer beloond met karma, elk random persoon lijkt evenzeer aanspraak te maken op karma.

Dat stukje over karma in mijn verhaaltje was ook als grap bedoeld overigens, karma maakt mij niet zozeer uit, al vind ik het natuurlijk wel leuk om een bericht zoals 'leuk verhaal' te lezen :D
Geef jij niet om karma? Maar wat is dan het doel van jouw leven? ???

Ik zie de karma een beetje als een 'peacekeeper'. Het kan soms best stevig worden in de game, en als je dan van iemand die je vlak daarvoor voor rotte vis uit heeft gemaakt of die je weggestemd hebt karma krijgt realiseer je je snel dat het niet zo persoonlijk is.

Weightboy zei:
Denk eigenlijk niet dat er spelleiders zijn die in vijf minuten even een verhaaltje erop zetten. Kost echt een hoop tijd. Als lezer realiseer je je dat niet echt, maar toen ik zelf organiseerde kwam ik daar wel achter.

Markrot zei:
Dankjewel. Meer hints was wel beter geweest ja. Als ik daar iets meer tijd in had gestoken was het spelplezier wel verhoogd en de kwaliteit van de game beter. Echter vond ik dat met de hints die ik had geplaatst niet veel mee werd gedaan dus misschien zou dat verspilde moeite zijn. En expliciete hints (ook al zijn ze moeilijk vinden) wil ik sowieso niet geven, omdat ik dan het gevoel heb als spelleider teveel invloed uit te oefenen op het spel, en ik vind dat mijn invloed subtiel zou moeten zijn. En dat de spelers in de stemming bepalen wat ze met de hints doen (en dat er dus een beetje, niet teveel, ruimte voor interpretatie is).
Hints zijn lastig.

Enerzijds zijn ze nodig om de burgers iets te geven, anderzijds is het inderdaad niet leuk als een spelleider veel invloed heeft op het spel. En daar komt nog bij dat mensen eigenlijk nauwelijks iets doen met hints omdat het al zo vaak mis gegaan is.

Zou willen dat er een alternatief was voor de hints, maar ik heb het nog niet bedacht.

Geef jij niet om karma? Maar wat is dan het doel van jouw leven? ???

Ik zie de karma een beetje als een 'peacekeeper'. Het kan soms best stevig worden in de game, en als je dan van iemand die je vlak daarvoor voor rotte vis uit heeft gemaakt of die je weggestemd hebt karma krijgt realiseer je je snel dat het niet zo persoonlijk is.

Denk eigenlijk niet dat er spelleiders zijn die in vijf minuten even een verhaaltje erop zetten. Kost echt een hoop tijd. Als lezer realiseer je je dat niet echt, maar toen ik zelf organiseerde kwam ik daar wel achter.

Hints zijn lastig.

Enerzijds zijn ze nodig om de burgers iets te geven, anderzijds is het inderdaad niet leuk als een spelleider veel invloed heeft op het spel. En daar komt nog bij dat mensen eigenlijk nauwelijks iets doen met hints omdat het al zo vaak mis gegaan is.

Zou willen dat er een alternatief was voor de hints, maar ik heb het nog niet bedacht.

Ik vind het wel leuk dat het er binnen een spel fel aan toe gaat. Dat zijn de mooiste spelen. Je tegenstander is je vijand, en je vijand ga je haten. Ik ben zelf niet blij als ik karma krijg, als ik weet dat ieder ander persoon evengoed karma krijgt door simpelweg een post te maken, maakt niet uit wat er in staat. En als het dan ook nog eens gespam uitlokt, zie ik het liever uit de spelen verdwijnen.

Een lezer leest een verhaal in minder dan een minuut waar je een uur aan werkt. Alleen is dit het werk van een, en velen lezen. Bovendien is het leuk werk, dus het is het zeker waard :D

Ik vind hints heel belangrijk, omdat je een extra lading aan je verhaaltje geeft. Op zich zou het spel ook prima werken als je de stemming puur laat baseren op beschuldigingen en stemgedrag. Maar evengoed zou een spel werken waar geen verhalen worden gepost maar waar de spelleider enkel aangeeft wie er sterft. Door hints in een verhaaltje te verwerken, zijn speler geneigd aandachtig het verhaal gaan lezen, en raken ze meer op in het spel.

Wat ik verkeerd vind is de 'willekeurige factor' en dat is wanneer je met een hint het spel echt beslissend kan sturen. Dan gaat iemand er uit omdat hij de pech heeft dat hij was genoemd in een hint, en dan zal zijn kant benadeeld worden. Ook wanneer de spelleider hints gaat plaatsen om de verliezende kant te helpen, om het spel te rekken. Dat terwijl de winnende kant in zo'n situatie een beslissende overwinning verdiend, vanwege hun goede spel, en het dan vervolgens niet krijgen.

Wat bedoel je met wat anders? Ik heb geen idee in welke richting je nu zit te denken.

Terug
Naar boven