Fitness Seller

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
De invloed van hier en daar een feestje, lijkt mij niet te vergelijken met de invloed van de kerk.
Als er in de kerk niet wordt gezongen en afstand wordt gehouden en op een feestje wordt geen afstand gehouden, druk, niet geventileerd, door genotsmiddelen is men wat knuffelig en contactzoekend dan weet ik niet wat een groter risico is.

Als er in de kerk niet wordt gezongen en afstand wordt gehouden en op een feestje wordt geen afstand gehouden, druk, niet geventileerd, door genotsmiddelen is men wat knuffelig en contactzoekend dan weet ik niet wat een groter risico is.
Het gaat toch niet om feestjes van honderden mensen?

In België hebben ze toch nog steeds 'bubbels' van 5 personen?

Het gaat toch niet om feestjes van honderden mensen?

In België hebben ze toch nog steeds 'bubbels' van 5 personen?
Volgens mij zijn die bubbels inmiddels kleiner.

We kunnen best beiden gelijk hebben.

Als in een kerk met 1000 zitplaatsen, ventilatie en discipline een paar 100 man zit, dan is dat mogelijk een kleiner risico dan een feestje in een loods of keet of huiskamer met ramen dicht ivm geluid waar 20 man dicht op maar zit die vervolgens zich door een hele regio verspreiden.

Denk aan 1 moeder die op wintersport ging, 5k mensen in quarantaine, dat zijn geen besmettingen, maar zo snel kan het blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Geef mij maar een paar gram pep/tren en dit goedje en ik zorg wel dat er geluisterd wordt.

LoathsomePracticalJapanesebeetle-size_restricted.gif
My body is ready!

fun shooting GIF by Black Rifle Coffee Company

Nee, want met hier en daar een feestje zie je veel meer mensen uit verschillende groepen dan in een kerk waar telkens dezelfde mensen aanwezig zijn.
Valt en staat met de aantallen, en hoe iemand er zelf mee omgaat. Zowel de feestjes als de kerken

Als in een kerk met 1000 zitplaatsen, ventilatie en discipline een paar 100 man zit, dan is dat mogelijk een kleiner risico dan een feestje in een loods of keet of huiskamer met ramen dicht ivm geluid waar 20 man dicht op maar zit die vervolgens zich door een hele regio verspreiden.

Denk aan 1 moeder die op wintersport ging, 5k mensen in quarantaine, dat zijn geen besmettingen, maar zo snel kan het blijkbaar.
Verspreiding in kerken is wel steeds gelijk 100en of 30+% van de bezoekers besmet. Weet niet of dat met zonder zingen is enzo maar goed daar gaat het heel hard. Als ik dan van huisfeestjes lees waar 1 iemand misschien contact had en de paar bezoekers die er waren vervolgens negatief testen. Vind ik het wel heel krom dat het een wel kan en het ander niet.

Die 5k is natuurlijk maar heel grof bureaucratisch werk, een paar gradaties doortrekken wie er mogelijk bij in de buurt is geweest. Is natuurlijk niet uitgezocht naar reeële besmettingskans of met tests ofzo. Gewoon wat we ook wel zien een gezin besmet = dorp in quarataine. In hoeveel stappen is iedereen ook al weer met de hele mensheid genetwerkt?

Met een paar honderd man bij 1 kerkbezoek besmet x voor elk daarvan weer 5000 in quarantaine blijven we bezig.

De k aan 1 moeder die op wintersport ging, 5k mensen in quarantaine, dat zijn geen besmettingen, maar zo snel kan het blijkbaar.
Geen idee eigenlijk hoe groot een bubbel daar nu is.
Dat van die kerken: tuurlijk, genoeg manieren hoe het wel kan. Maar op Urk is ook een grote groep die principieel tegen vaccineren is, omdat het de wil van de Heere is. Dat is geen opvatting die in de meeste kerken overheerst. Ik vraag mij ook af hoe die relschoppers op Urk denken dat je ooit dat virus kwijt raakt, en of ze dat überhaupt wel willen.

Met kerst vond ik het best een geruststellend idee dat ik mijzelf eerst een paar dagen in quarantaine kon nemen, voordat ik bij mijn ouders ging eten. In december/januari is het altijd rustig voor mij qua werk, maar door die lockdown kan ik nu niet werken. Behalve 1x in de week boodschappen doen, is er niets wat ik nu 'moet'.
Aangezien er heel wat mensen zijn die thuiswerken, denk ik niet dat ik een uitzondering ben. Integendeel. En als ik naar mijzelf kijk, dan vond ik de onderstaande reactie gewoon overdreven.

Jammer. Door dit soort schijt-aan-corona-gedrag zitten we alleen maar langer in deze lockdown.

Klinkt toch een beetje alsof het over viruswappies gaat, of grote groepen rellende of feestende jongeren. Nu is het ene feestje natuurlijk de andere niet. Maar als ik puur naar mijzelf kijk, dan geloof ik simpelweg niet dat een klein feestje met een handjevol mensen perce een groot gevaar hoeft te zijn. Zeker niet in vergelijking met. En had die moeder zichzelf eerst in quarantaine genomen, dan was het waarschijnlijk ook anders gegaan. En juist die quarantaine is nu (met al het thuiswerken) vaak relatief makkelijk realiseren.

Lang verhaal kort: het is gewoon allemaal niet zo zwart wit

Begrijp niet waarom een feestje gerechtvaardigd zou zijn omdat de kerk wel bezocht mag worden met grote groepen. Bij die redenatie kan net zo goed alles weer open. Mensen vinden het vrij lastig wat te accepteren.
Hadden kleine kinderen ook vroeger, als een chocoladereep verkeerd door midden brak en een broertje net iets meer kreeg.

Had niet anders verwacht van mijn landgenoten, zo weinig verzet.
Dit zal jouw hartje wel bekoren.

Harde kern NAC en Willem II in Ehv aanwezig net zoals schorem uit Woensel en hooligans uit Arnhem . Maw niets geen protest of demonstratie maar doelbewuste actie tot rellen en onrust

Klinkt toch een beetje alsof het over viruswappies gaat, of grote groepen rellende of feestende jongeren. Nu is het ene feestje natuurlijk de andere niet. Maar als ik puur naar mijzelf kijk, dan geloof ik simpelweg niet dat een klein feestje met een handjevol mensen perce een groot gevaar hoeft te zijn. Zeker niet in vergelijking met.

Klopt, het ene feestje is het andere niet. Maar daar gaat het mij niet om. Dit is net zoiets als die persoon die met 150 over de snelweg scheurt en dat goedpraat met het argument dat ie een ervaren bestuurder is, die nooit brokken maakt. En dit soort berichten wekt ook veel ergernis bij iedereen die zich wel braaf aan de regels houdt.

Klopt, het ene feestje is het andere niet. Maar daar gaat het mij niet om. Dit is net zoiets als die persoon die met 150 over de snelweg scheurt en dat goedpraat met het argument dat ie een ervaren bestuurder is, die nooit brokken maakt. En dit soort berichten wekt ook veel ergernis bij iedereen die zich wel braaf aan de regels houdt.
Je klinkt als zo'n type dat continu rechts ingehaald wordt en dat onbegrijpelijk en zeer asociaal vindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven