XXL Nutrition

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

In het weekend train ik nu altijd van 8:30-10:00. Volgens mij ben ik inmiddels gewend aan dit vroege tijdstip, want ik ben dan inmiddels even sterk als later op de dag. En ik kan dus in het weekend ook een stuk relaxter trainen, omdat ik een half uur extra heb. Vanochtend:
  • Barbell bench press, paused: 9,8,8,7x60
  • Dumbbell row: 9,9,9,9x38
  • Barbell OHP, paused: 8,8,8,8x40
  • Pullup: 12,11,11,10xBW
En nog een viertal isolatieoefeningen, vier sets per oefening;
  • Cable side raise, unilateral
  • Cable face pull
  • Machine triceps extension
  • Machine biceps curl, unilateral
 
Terechte vraag. Eerlijk gezegd weet ik dat nog niet. Het punt is dat de trainingen nu slechts iets van 55 minuten duren i.v.m. de te reserveren blokken van 1 uur, en ik dus eigenlijk te weinig tijd heb om op te bouwen naar meerdere zware werksets met relatief lange rustpauzes. Dus ik denk dat ik op deze manier verder ga. Vandaag bijvoorbeeld 10x70 en 8x100 als warming-up en dan 1 zware werkset van 10x120. Dan zien we over een maand wel hoe dit zich vertaalt naar een 1RM.
Die 1 rep maxen wordt zo her en der afgeraden voor de oudere bb-er. Ik zou wel een aantal trainingen gaan gebruiken om er naar toe te werken. Train as you race.
dr. m. Isratel 'should you test your 1 rep max' > upsides and down sides and take home points :thumb:
 
Die 1 rep maxen wordt zo her en der afgeraden voor de oudere bb-er. Ik zou wel een aantal trainingen gaan gebruiken om er naar toe te werken. Train as you race.
dr. m. Isratel 'should you test your 1 rep max' > upsides and down sides and take home points :thumb:
Daar zit wat in. Als je in training niet zwaarder gaat dan 120 kg, is 150 kg misschien niet zonder gevaar... Ik heb trouwens dit jaar nog op geen enkele oefening mijn 1RM getest, dus zo vaak doe ik het niet. Ik volg Mike Israetel ook, dus ik zal eens gaan kijken wat hij erover heeft te zeggen. Heb je misschien een link?
 
Als je de naam en should you test... dan vind je het wel.
 
Op YouTube proberen.
 
Op YouTube proberen.
OK. Gevonden. Maar ik ga dus niet 1 RM-en om m'n hypertrofie te meten, maar omdat het leuk is om een nieuw PR te zetten op de deadlift. Desalnietteplus zal het wel leerzaam zijn wat hij heeft te zeggen...

 
Ik zit nu precies een half jaar (26 weken) in een bulk. Wat ik er in 9 weken af heb gecut tijdens de contest, heb ik er in een half jaar weer terug bij. Nu in de winter nog een paar kilo erbij een doorstoten naar 75 kg...

bulk.jpg
 
En dan niet weer gaan cutten hè.
 
Omdat jij prima tot over de 80kg moet kunnen bulken zonder vadsig te worden.
 
Ik ga toch maar weer voorzichtig wat zwaardere deadlifts doen, ter voorbereiding op mijn 1RM poging tussen kerst en oud en nieuw (ik hoop dan de 150 te halen). Dit om de kans op een blessure tijdens die poging te verkleinen. Vandaag:

10x70, 8x100, 6x120, 5x130
 
De bulk is tot stilstand gekomen. Moet zelfs oppassen dat het gewicht niet verder gaat zakken. Maar ik denk dat het wel verstandig is, nu de sportscholen zijn gesloten en ik niet fatsoenlijk kan trainen, niet geforceerd door te gaan bulken. Moet nu de motivatie weer bij elkaar schrapen om de elastiekjes van de Action die ik half maart bij start van de eerste lockdown heb gekocht, weer uit de kast te halen...:bang:

Clipboard06.jpg
 
niet fatsoenlijk kan trainen, niet geforceerd door te gaan bulken
Lijkt me ook de beste optie, bulken+niet trainen is gegarandeerd dikker worden, moet er daarna weer vanaf...
‘succes de komende weken.
 
Sinds het ingaan van de tweede lockdown zitten mijn trainingen op een absoluut dieptepunt. De motivatie om met de elastieken te trainen is ver te zoeken. Dit in tegenstelling tot de eerste lockdown. Toen had ik een doel voor ogen (de DBB contest) en werd het lente en mooi weer. Hebben meer mensen, die geen homegym hebben of op een andere manier de mogelijkheid om fatsoenlijk te trainen, hier last van?
 
Sinds het ingaan van de tweede lockdown zitten mijn trainingen op een absoluut dieptepunt. De motivatie om met de elastieken te trainen is ver te zoeken. Dit in tegenstelling tot de eerste lockdown. Toen had ik een doel voor ogen (de DBB contest) en werd het lente en mooi weer. Hebben meer mensen, die geen homegym hebben of op een andere manier de mogelijkheid om fatsoenlijk te trainen, hier last van?
Als ik jou was zou ik (ernaast) een andere haalbare sport oppakken zoals hardlopen of fietsen. Of DIY gewichten maken, bv van oud ijzer of zandzakken. Toen ik in Afrika woonde trainden vrienden van mij op die manier, gebeurt nu ook veel in onze 'eerste wereld´.

Zelf heb ik nog wel wat regulier trainingsmateriaal en train ik 3x per week in een gemeenschappelijke fietsenstalling waar mijn opklapbare drukbankje en gewichtssteunen voor squatten in een hoekje achter mijn motor staan. Moet goed uitkijken dat ik die of de scooter ernaast niet beschadig als ik ze in de doorgang zet waar ik een heel klein beetje ruimte heb om te trainen. Als iemand erbij moet, klap ik even de zitting van mijn bankje op. De gewichten sleep ik uit mijn woning daarnaartoe. Een of andere lullo heeft zijn trap vastgeketend op de plek waar de (minimale) verlichting zit, het is bijna onverlicht daardoor en ik kan niet goed zien waar ik mijn handen op de bar moet plaatsen bij bankdrukken, moet op gevoel. Super onhandig, ik train graag 's avonds laat en mijn buren slapen er ook nog eens vlak naast, kan dus ook nog eens geen herrie maken. Als het een paar dagen achter elkaar regent, staat er een cm water.

Superoninspirerend om hard te trainen, als de sportscholen open zijn maak ik er dan ook geen gebruik van, maar beter dan niks. Ben zelf ook maar weer een paar keer in de week aan het fietsen, voor corona combineerde ik nooit kracht- en cardiotraining.
 
Laatst bewerkt:
Ik merk wel dat ik steeds minder productief wordt, slaap wel bijna elke nacht 10 uur. Trainen ook niet veel zin in, weinig en zwaar.
Hou vol !
 
Als ik jou was zou ik (ernaast) een andere haalbare sport oppakken zoals hardlopen of fietsen.
Ik heb sinds de start van de tweede lockdown op 15 december al weer 207 km gewandeld, om toch nog wat beweging te krijgen, maar heb dat al eens tijdelijk moeten terugschroeven vanwege pijn in de voet. Overbelasting? Hardlopen lijkt me dus sowieso niet verstandig. Wielrennen weer oppakken midden in de winter met dit weer is ook zo wat. Als de lockdown nog lang duurt en het weer voorjaar wordt, wordt dat zeker weer aantrekkelijk.

Ik hoop dat 'muscle memory' echt bestaat en ik weer snel sterker word als de sportscholen straks weer open gaan. Maar dat kan nog wel even duren.
 
Sinds het ingaan van de tweede lockdown zitten mijn trainingen op een absoluut dieptepunt. De motivatie om met de elastieken te trainen is ver te zoeken. Dit in tegenstelling tot de eerste lockdown. Toen had ik een doel voor ogen (de DBB contest) en werd het lente en mooi weer. Hebben meer mensen, die geen homegym hebben of op een andere manier de mogelijkheid om fatsoenlijk te trainen, hier last van?

Same hier.. eerste lockdown deed ik nog dagelijks best wel prima trainingen met die banden. Motivatie was nog hoog en zorgde voor een hoge intensiteit maar nu doe ik niks, als ik er alleen al aan denk om met banden te moeten trainen doe ik liever niks.
 
Ik heb sinds de start van de tweede lockdown op 15 december al weer 207 km gewandeld, om toch nog wat beweging te krijgen, maar heb dat al eens tijdelijk moeten terugschroeven vanwege pijn in de voet. Overbelasting? Hardlopen lijkt me dus sowieso niet verstandig. Wielrennen weer oppakken midden in de winter met dit weer is ook zo wat. Als de lockdown nog lang duurt en het weer voorjaar wordt, wordt dat zeker weer aantrekkelijk.

Ik hoop dat 'muscle memory' echt bestaat en ik weer snel sterker word als de sportscholen straks weer open gaan. Maar dat kan nog wel even duren.
Mountainbiken is vaak veel minder koud dan op de racefiets, in de bossen rij je beschut. Er zijn ook parcours met zand die niet drassig of modderig zijn, ik ga zelf vanmiddag weer naar de duinen.

Muscle memory bestaat echt, vooral als je tegen een plateau aanzat is dat altijd wel leuk, om weer relatief snel terug te komen.
 
Back
Naar boven