XXL Nutrition

bang om te bulken

Bezoekers in dit topic

Fozzy444

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
53
Waardering
0
beste BBers,

Een tweetal jaar geleden woog ik 136 kg, niets spier gewoon vet, ik deed niets van sport. Nu weeg ik nog 85.5 kg met + 16% vet en ben 1.85m groot, ik ben al deze kilo's kwijt geraakt door te lopen en te fietsen. In december vorig jaar begonnen met krachttraining. Omdat ik graag wat breder zou zijn aan mijn bovenlichaam en armen zou ik graag terug naar 95kg gaan door te bulken en daar ben ik wat bang voor omdat ik weet hoe moeilijk ik het gehad heb vroeger. Nu train ik wel 3à4 keer per week.
Heb mijn BMR uitgerekend en dat zou 1968.65kcal zijn, tot hoeveel zou ik dit moeten optrekken en hoeveel mag je ,om goed te zijn, verzwaren in 1 week.
Daarna zou ik wel cutten.

graag wat advies hoe ik het best zou beginnen zonder vrees te moeten hebben en hoeveel % lichaamsvet kan tijdens het bulken?

Dank bij voorbaat en hopelijk veel reacties.

(PS: heb al verschillende sticky's gelezen)
 
Begin met lichtjes boven je onderhoud te gaan 100 a 200 kcal, je ziet dan wel wat het doet.
 
Ik denk dat je beter de spiegel gebruikt daarvoor. Je kan clean bulken tot het punt waar jij zegt 'stop' en dan gaan cutten.
 
gewoon cardio erbij blijven toen
 
Ik denk dat je beter de spiegel gebruikt daarvoor. Je kan clean bulken tot het punt waar jij zegt 'stop' en dan gaan cutten.

Clean bulken??? wat houd dat precies in
 
Alvast bedankt voor de uitleg en reacties blijven welkom hoor.
 
Cleanbulken is gezond maar goed en veel eten, dat houdt in gezonde vetten, veel eiwit en goede koolhydraten. het is het tegenovergestelde van junken eigenlijk.
 
Nog geen 2000kcal lijkt me wat aan de weinige kant voor iemand die 3 á 4 keer sport in de week.

Je moet inderdaad gewoon de spiegel gebruiken, gewicht zeg niet alles. :)
 
Cleanbulken is gezond maar goed en veel eten, dat houdt in gezonde vetten, veel eiwit en goede koolhydraten. het is het tegenovergestelde van junken eigenlijk.

niet helemaal clean bulken is imo niet te veel kcals boven je onderhoud zitten en geen slechte suikers en vetten enzo natuurlijk dat klopt.....maar het kleine kcal overschot is natuurlijk erg nelangrijk om niet dik te worden....met 5000 kcals aan clean eten word je ook dik
 
cleanbulk heeft qua kcal aantallen geen verschil met "gewone" bulk, voedsel keus is alleen anders.

al wordt er wel vaak gedacht/zegt dat wanneer je clean bulkt je "minder" boven onderhoud zit dan bij een gewone bulk.
 
ik zou toch 1e vet wat minderen voork begin met bulk en bulk= bulk clean of niej maakt niej zoveel uit.. zolang je maar genoeg eiwit hebt.
 
ik zou toch 1e vet wat minderen voork begin met bulk en bulk= bulk clean of niej maakt niej zoveel uit.. zolang je maar genoeg eiwit hebt.

dus eigenlijk eerst cutten en dan bulken?

het zou dus ook goed zijn om 's avonds geen Kh meer te eten? Nu eet ik enkel 1 aardappel groenten en vlees 's avonds is dit ok
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maak daar maar 500gr van...250 is niks man....en klein beetje zoetstof moet je zelf wten, ik pleur zo een hele pot erin (bij wijze van spreke dan he :P )
 
ik zou dus best beginnen met mijn dagelijkse Kcal'en op te trekken naar 2500 of is dat te veel?
 
2500 te veel...dat eet sporter normaal als ze willen afvallen...

je verbruikt sowieso 2500 ofzo zonder te sporten, dus met sport zit ej zo op de 3000..ik zou dus eerder die richting op gaan
 
zal morgen eens een voedingsschemauitwerken van ongeveer 3000Kcal.
Zal ik dan niet te vlug vet aanmaken?
 
op 3000...met jouw gewicht? denk eerder dat je op (hele) lange termijn iets droger wordt, mits je voldoende sport he...
 
vandaag al goed gegeten dagtotaal ongeveer 2850Kcal moet rest nog uitrekenen.
Ik lees ook dat er mensen zijn die junken, dus eigenlijk heel af en toe kan je een iets eten wat "minder" goed is zal ik maar zeggen.

Grtz en bedankt aan allen.
Reaties nog steeds welkom
 
Back
Naar boven