MuscleMeat

bang om te bulken

Bezoekers in dit topic

cleanbulk heeft qua kcal aantallen geen verschil met "gewone" bulk, voedsel keus is alleen anders.

al wordt er wel vaak gedacht/zegt dat wanneer je clean bulkt je "minder" boven onderhoud zit dan bij een gewone bulk.

true:rolleyes:

voor onderhoud met 3-4 keer sporten in de week, heb je zon 3100 kcal nodig gozer.
Als je gaat bulken tel je hier 200-500 bij op. ( om te groeien dus )
Als je bang word dat je iets te vet wordt, dan zou ik eerst maar gaan cutten, als je moeilijk doet over enkele kilo's "bijvet" naast je spiermassa.
Bulken is bulken, gainen, vreten daarna komen de resultaten!
500 gram kwark met wat vets erdoorheen, zoals pindakaas/olijfolie.

Post voedingsschema, genoeg mensen bekritiseren je dan wel, zet je dagelijkse kcal behoefte erbij, ow en 1985 klopt van geen KANT, met jouw gewicht!;):p

groetjes!
 
ik lees dat er veel mensen op deze site zeggen als je BF boven de 14% is dat je dan beter eerst kan cutten voor je begint te bulken, mijn BF is 16 à 17%, zou ik dan eerst cutten?
Heb gisteren 2829,4 Kcal gegeten waarvan 222,2 gr eiwit, 339,45 gr Kh en 58,1 gr vet.

Moet wel zeggen dat ik in april maar 82 kg woog met 12,5% vet en een operatie heb gehad waardoor ik 3 maanden geen krachttraining en 2 maanden geen cardio heb kunnen doen, daardoor ben ik verzwaard tot 86,5 kg met 16 à 17% vet. Dit even ter info.

Bedankt aan allen die mij al geholpen hebben.
reacties nog steeds welkom.
 
ik zou eerst weer naar 10-12% gaan en dan gewoon goed beginnen met bulken.
 
En zoals het oud Hollandse spreekwoord al zegt:

"Als gij groot wil worden zult gij moeten vreten als een hongerig beescht"
 
ik zou eerst weer naar 10-12% gaan en dan gewoon goed beginnen met bulken.

Waarom?
Ga je cutten om daarna weer te gaan bulken.
Ga bulken gozer, je kan altijd nog cutten, het is zelfs beter om te bulken als je een wat hoger vetpercentage hebt! En die vetten moeten meer worden btw :P
Maargoed, ik vind cutten trouwens ook moeilijker dan bulken, maar het is je eigen keuze, wij kunnen niet oordelen of je nou wilt afvallen, je vet verliezen, of spiermassa wilt gainen. een tussenweg is er helaas niet, of je moet veel geduld hebben;)
 
Waarom?
Ga je cutten om daarna weer te gaan bulken.
Ga bulken gozer, je kan altijd nog cutten, het is zelfs beter om te bulken als je een wat hoger vetpercentage hebt!

en dat is omdat? ga nou niet zeggen dat je meer leptin produceert bij een hoog BF...

dan kan je ook zeggen dat je meer test. maakt op een laag bf.
 
Waarom?

Maargoed, ik vind cutten trouwens ook moeilijker dan bulken, maar het is je eigen keuze, wij kunnen niet oordelen of je nou wilt afvallen, je vet verliezen, of spiermassa wilt gainen. een tussenweg is er helaas niet, of je moet veel geduld hebben;)


ik wil gewoon meer spiermassa op bovenlichaam en armen,
 
Dus gewoon een tijdje bulken en dan cutten alle als ik het goed begrepen heb e.
Zou ik eventueel als ik mijn dagtotaaal uitreken en niet aan mijn Kcal kom eventueel een gainer kunnen gebruiken en moet ik op niet trainingsdagen minder Kcal eten of niet?
 
een gainer gebruiken :roflol:

man je zegt zelf dat je eigenlijk al iets te hoog in BF zit en dan ga je een weightgainer pakken.

je kan al niet zo veel eten (3000kcal) dus een gainer is al helemaal idioot.
 
een gainer gebruiken :roflol:

man je zegt zelf dat je eigenlijk al iets te hoog in BF zit en dan ga je een weightgainer pakken.

je kan al niet zo veel eten (3000kcal) dus een gainer is al helemaal idioot.


ik heb nu al 2 dagen mijn kcal geteld en ik kom maar aan max 2850 en ik eet elke 2 uur
voedinsschema:
ontbijt
100gr museli
250ml melk
1scoop whey

10h
4 volkorenboterhammen
10gr pindekaas
100gr kipfilet

12h
4 volkorenboterhammen
10gr pindekaas
100gr kipfilet
groenten

14.30h
proteine reep van ongeveer 350 kcal

17h
4 volkorenboterhammen
10gr pindekaas
100gr paardenfilet

19-19.30h
150gr aardappellen
200gr groenten
150 à 200gr kip/biefstuk/vis

21h
500gr kwark

enige opmerkingen???
Alles netjes afgewogen en uitgerekend en kom maar aan 2850 kcal
 
heb je ook de totaalwaarde van eiwit/vet/carbs?
 
exact kcal= 2829.4
222.2 gr eiwit
339.45 gr Kh
58.05 vet
 
ziet er wel goed uit, mocht je honger krijgen ofzo, je kan ook best wat minder meals eten (dus wat grotere per keer). dat vult wat beter.
 
ziet er wel goed uit, mocht je honger krijgen ofzo, je kan ook best wat minder meals eten (dus wat grotere per keer). dat vult wat beter.

vb ipv 4 boterhammen 6 ofzo? Zijn de andere waarden goed of is er van iets te veel of te weinig?
 
verhouding is wel goed hoor. bedoel dat je niet perse om de 2 uur hoeft te eten, grotere meals is volgens veel onderzoeken (laat ik het zo zeggen voordat ik een hoop peeps op mn dak krijg) beter voor spieropbouw.
 
verhouding is wel goed hoor. bedoel dat je niet perse om de 2 uur hoeft te eten, grotere meals is volgens veel onderzoeken (laat ik het zo zeggen voordat ik een hoop peeps op mn dak krijg) beter voor spieropbouw.


heb je daar een voorbeeld van wat jij als grote maaltijd eet?
bedankt voor de hulp die je bied.
 
ik cut nu low carb, dus heb je weinig aan...

maar gewoon wat je normaal zou eten, alleen dan in grotere hoeveelheden (dus meer gram)
 
ok zal het morgen eens proberen om 1 weg te laten en de andere wat omhoog doen.
 
vandaag geprobeerd om 1 weg te laten en de anderen te vergroten, één nadeel: slecht gevoel aan de maag.

Wel genoeg kcal binnen, heb wel een taartje gegeten deze middag
2929.08kcal
225.9 eiwit
329.17 Kh
81.32 vet

Maar zoals eeder gezegd wel pijn aan maag.
Nog iemand tips?

1000 maal dank
 
Back
Naar boven