MuscleMeat

Bankdrukken met een ketting aan beide zijde

Amzon

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
90kg
Vetpercentage
24%
Beste forum leden,

Ik heb op het internet gezien dat men bankdrukt met kettingen aan beide zijden van de stang..kan iemand mij uitleggen waar dit voor dient :D

Alvast bedankt.

Extra gewicht.
Alleen het ''effect'' is wat anders dan gewone platen.
Hoe verder je omhoog drukt, dus hoe verder je in je rep zit, hoe zwaarder het gewicht wordt wat er aan hangt. Omdat een deel van de ketting op de grond hangt, wat dus voor jouw gevoel geen gewicht is.

Volgens mij is dit de logica erachter, maar snap de redenatie niet echt waarom iemand dit zou doen?

Redenatie is om je lockout te versterken, voornamelijk omdat een bankdrukshirt onderin veel helpt, en bovenin amper.

Als je lockout je zwakke punt is (voornamelijk triceps en front delt werk) dan kan je dat op deze manier versterken.

Waarom moet het gemakkelijker gaan onderin als je daar toch sterker bent? Het gewicht waarmee je de lockout traint is dan toch nooit zwaar genoeg om het onderin moeilijk te maken lijkt me.

derpity, dat word dus net al toegelicht.
Een benchshirt helpt voornamelijk onderin.

Je leert ook explosiever drukken omdat het gewicht toeneemt naarmate je dichter bij lockout zit. De barbell moet snel bewegen omdat je in elk punt van de beweging eig dicht bij je max zit.

• Topic Starter Topic Starter
Beste Leden,

Bedankt voor de heldere informatie :)

Terug
Naar boven