MuscleMeat

Bankdrukken

Volgens mij had het ermee te maken dat de meeste spieren (60-70%) in je benen zitten. Door te squatten stijgt het testosteron gehaalte vrij veel, en dat is een vereiste voor spiergroei, dus ook je chest.

Begint een klassieker te worden in het Tiener forum, gewoon squatten en het liefste 3 keer per week (varieer wel in volume en intensiteit)

Squat = The King of Excersises! (En het is gewoon een toffe oefening!)

waarom helpen jullie de mensen niet hier ipv ze aftezeiken is toch een dbbf?????
er zijn maar enkele waar je wel tips van krijg?

Hoe grooit je borst als je benen traint, leg het me uit ???

Secundair. Door een zware barbell (rel.) in je nek te leggen moet je je torso op spanning brengen. Dit doe je ook door je borstspieren aan te spannen. Omdat je Quads een veel grotere en sterkere spiergroep is dan je pecs, kun je (mits je wel serieus traint) zwaardere gewichten gebruiken. Dit is een extra prikkel voor o.a. je borstspieren, maar ook bijv. je biceps, rug, buik, traps etc....etc.
Vandaar...Squatten met je luie ass!

waarom helpen jullie de mensen niet hier ipv ze aftezeiken is toch een dbbf?????
er zijn maar enkele waar je wel tips van krijg?

Ik help juist heel veel jonge mensen hier. Dat ik rechtdoorzee ben en niet altijd een antwoord geef dat men graag wil horen, das een ander zijn probleem, niet de mijne. Ik zou zeggen doe je voordeel ermee.

sommmige lui drukken ook uit de ellebogen.

Je benen trainen als je jong en vaak nog een ecto ben heeft geen zin!
En de jongens die zeggen dat ze rug en benen veel belangerijker vinden hebben vaak zelf vaak in verhouding een zwakke borst :sukkeltje:.
(bechpress en deadlift record ligt bijna gelijk dus rug borst zou even sterk moeten kunnen zijn)
En geloof me als je traint op de manier waarop ik eerder zei komt het resultaat en kracht snel ik help namelijk vaak jongen die net de sportschool binnenkomen en die hebben er veel baat bij.
Maar als je de sportschool binnenkomt met een goed of hoog vet percentage moet je natuurlijk gelijk je benen erbij pakken voor de extra gh productie;)

En als je bijvoorbeeld 40 bankt doe dan 1x in de week 8x 30kg 6x40kg 4x50kg en 2x60kg en de laatste 2 sets met een goeie spotter die je een klein beetje helpt als dat nodig is om zo je grens te verleggen.
Je lichaam gaat zich dan namelijk aanpassen aan het opgelegde gewicht.
En niet gooien met het gewicht dus snel omhoog en in 4sec naar beneden en stang tot de borst!.
En belangrijk is dat je je rug en schouders ook goed traint want die heb je namelijk nodig om een sterke borst te krijgen!!

Laatst bewerkt:
Wat maakt je VP nou uit of je moet squatten of niet? Je moet gewoon, zeker als een ectobitch van 70kg, 6000kcal naar binnen werken en alles doen.

Even een vraagje tussendoor.

Ik train met wat andere vrienden nu al ongeveer 5 maanden.
Ik ben zelf 60 kilo, en die vriend van mij is tegen de 100 kilo ( hij is dik ).

Hoe kan dat dan als hij maar maximaal 50 kan drukken en ik 55 ( bijna 60)?
Is dat niet een beetje raar. want ik ben toch 40 kilo lichter.

Mvg,

Mvg,

Misschien eet jij meer en beter, kan ook genetisch zijn :)

Mvg,

Je benched nog een homo gewicht, dit terzijde.. gewicht (dus ook vet) is GEEN rede om sterker te zijn dan een ecto.. ..pff

Je benen trainen als je jong en vaak nog een ecto ben heeft geen zin!

Jongen ik zou zeggen weltrusten. En jij begeleidt mensen ???

En de jongens die zeggen dat ze rug en benen veel belangerijker vinden hebben vaak zelf vaak in verhouding een zwakke borst :sukkeltje:.
Ik druk zelfs na een jaar niet banken nog 200kg, dus kom maar op met je gelul.

(bechpress en deadlift record ligt bijna gelijk dus rug borst zou even sterk moeten kunnen zijn)

De deadlift is lastig te ondersteunen met een suit. Zelfs met dubbelplyed hebben de meesten maar max. 5-7% profijt van suited.
Met een beetje benchshirt drukt iemand zo 25-30% meer gewicht :eek:.
En dat wil jij dan nog gaan vergelijken met een deadlift?
Buiten al die capriolen die men naast het bruggen uithaalt om de af te leggen afstand vd halter tot een minimum te beperken! Die trucjes kun je niet met een deadlift uithalen. Gewicht blijft gewoon op de grond en zal altijd in volledig gestrekte positie getrokken moeten worden.
Dus tel uit je winst......

En geloof me als je traint op de manier waarop ik eerder zei komt het resultaat en kracht snel ik help namelijk vaak jongen die net de sportschool binnenkomen en die hebben er veel baat bij.
Maar als je de sportschool binnenkomt met een goed of hoog vet percentage moet je natuurlijk gelijk je benen erbij pakken voor de extra gh productie;)

En als je bijvoorbeeld 40 bankt doe dan 1x in de week 8x 30kg 6x40kg 4x50kg en 2x60kg en de laatste 2 sets met een goeie spotter die je een klein beetje helpt als dat nodig is om zo je grens te verleggen.
Je lichaam gaat zich dan namelijk aanpassen aan het opgelegde gewicht.
En niet gooien met het gewicht dus snel omhoog en in 4sec naar beneden en stang tot de borst!.
En belangrijk is dat je je rug en schouders ook goed traint want die heb je namelijk nodig om een sterke borst te krijgen!!

Zal ik anders voor jou een flesje met melk warmhouden? Speentje zit er nog bij....gut gut. :o

Wat een bullshit allemaal 40 kg is gewoon erg weinig ook al ben je 16jr doe gewoon goeie compount oefeningen en traint in essentie je borst rug en schouders dan groeien je armen vanzelf mee.
En train niet meer dan 2 keer dezelfde spiergroep dat heeft namelijk alleen maar een negatief effect omdat je anders geen tijd heb om te herstellen.(behalve als je een anabole henkie ben)
En doe 1 keer in de week alle oefeningen 8,6,4,2 en dan steeds zwaarder en de andere keer 3x8.
En altijd van groot naar klein dus eerst borst,rug,schouders,triceps,biceps.
Want je heb ook van die lomperts die alleen maar bicep trainen terwijl het de kleinste spier is???en dan zichzelf nog afvragen waarvoor bankdrukken zo moeilijk gaat en niet breed worden.
En pas tijd aan je benen gaan besteden als je een redelijk vetpercentage heb anders is het vechten ter de bierkaai.
dus borst rug schouders knallen en dan vliegt die bench omhoog qua gewicht geloof me;)
En het aller aller belangrijkste veel eten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je hebt van die lomperts die alleen bovenlichaam gaan trainen, terwijl dat maar een klein deel van het lichaam is.

Het wordt dringend tijd dat ik me wat met de tienersectie ga bemoeien, jullie kunnen een flinke portie Fox gebruiken.

Hahaha ik doe het naturel(200+bench) ;)en ben nog een stuk lichter ook! maar je zit er wel mee zo te zien:roflol:
En wat je niet niet doet is luisteren naar iemand die net start en vanuit zijn positie meedenken wat het beste is op een natuurlijke manier.
En als jij iemand die net start met weinig vet gelijk volle bak benen wil laten doen komt er van groei niet veel terecht omdat hij al moeite heeft om voor zijn bovenlichaam voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.
Maar als je goed lees wat ik zeg geef ik dat ook aan, en benen zijn natuurlijk in een later stadium van cruciaal belang voor echte groei.
Maar in het begin moeten ze het eerst echt leuk gaan vinden zodat ze het op termijn gaan volhouden.

Laatst bewerkt:
Hahaha ik doe het naturel(200+bench) ;)en ben nog een stuk lichter ook! maar je zit er wel mee zo te zien:roflol:
En wat je niet niet doet is luisteren naar iemand die net start en vanuit zijn positie meedenken wat het beste is op een natuurlijke manier.
En als jij iemand die net start met weinig vet gelijk volle bak benen wil laten doen komt er van groei niet veel terecht omdat hij al moeite heeft om voor zijn bovenlichaam voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.
Maar als je goed lees wat ik zeg geef ik dat ook aan, en benen zijn natuurlijk in een later stadium van cruciaal belang voor echte groei.
Maar in het begin moeten ze het eerst echt leuk gaan vinden zodat ze het op termijn gaan volhouden.

Oh ja?
Ik vertel gelijk waar het op staat. Afhankelijk met welk doel voor ogen mensen in de sportschool aan de slag gaan. Ik ga geen zoete koek voorhouden omdat ik anders bang zou zijn dat mensen afhaken. Keuze's maken ze zelf wel. Bijzonder onzinnig en dom om tegen iemand te zeggen dat ie geen benen hoeft te trainen, omdat je het gevoel hebt dat ie anders toch afhaakt.
Riekt naar commercieel fitness-gelul en daar hebben we in nederland al zat van. Overigens ook best denigrerend om van te voren al van iemand te denken dat ie iets niet kan.

Ik ben hier om mensen te laten zien, hoe of wat en vragen te beantwoorden. Dat bepaalde superdudes hier moeite hebben met hoe de vork in de steel zit, das hun probleem. Ik zeg enkel en alleen waar het op staat. Velen hebben mij hier al welgemeend een bedankje voor gegeven en dat vind ik tof. Want uiteindelijk doen ze het helemaal zelf en genieten ze van het behaalde resultaat. En resultaten behalen ze niet met jou trainingsfilosofie....

ik weet niet hoe je er bij komt, maar als je iemand die net start maximale aanzet van spiermassa in de weg wil staan moet je hem vooral niet de grootste spiergroepen laten trainen, zoals benen.......right.

gewoon benen trainen, of je wel of geen ecto bent, maakt geen bal uit.
ik snap ook niet hoe je er bij komt want je uitleg slaat compleet de plank mis.................

De jongens die beginnen op de manier die ik heb voorgespiegeld hebben allemaal snel en veel resultaat.
En om juist vanuit je zelf te denken vind ik erg kortzichtige en superieure gedachte.
En wat ik uitleg heeft niets met het feit dat ze het niet zouden kunnen.
Maar puur een manier om een goeie start te maken waardoor het ook voor de minder fanatieke jongens interesant blijft.
En jou interpertatie van mijn bewoording is bijzonder slecht maar het kan ook zijn dat je het niet snapt of het misschien niet wil snappen.
Lees het zoals ik het zeg niet zoals jij het graag wil interperteren.

(Straks ga je ze ook nog vertellen dat ze aan de aas moeten omdat het zo gezond is. :roflol:)

"Bijzonder onzinnig en dom om tegen iemand te zeggen dat ie geen benen hoeft te trainen, omdat je het gevoel hebt dat ie anders toch afhaakt".

Dit is een van de voorbeelden waaruit blijkt dat je niet interperteert zoals het is, lees het nog maar eens goed en dan zie je dat ik heel iets anders zeg.
Ik zeg in ieder geval niet dat mensen benen niet moeten trainen omdat ze anders gaan afhaken!!!!!!
Alleen ben jij alleen gefocust op het gelijk halen qua benen trainen en moet en zal je een punt maken vanuit je eigen standpunten/visie.
Niet echt hulpzaam volgens mij.;)

Daarmee zeg ik overigens niet dat je er niets van snapt integendeel zelfs, maar hopelijk snap jij dat nu wel tenzij je de behoefte heb om het wederom anders te interperteren.

Maar als je behoefte hebt om nogmaals je gelijk te halen be my guest maar ik sluit hierbij mij de corresepondentie en hoop dat de plaatser en lezers van deze post er toch wat aan hebben gehad !succes!

Laatst bewerkt:
De jongens die beginnen op de manier die ik heb voorgespiegeld hebben allemaal snel en veel resultaat.
En om juist vanuit je zelf te denken vind ik erg kortzichtige en superieure gedachte.
En wat ik uitleg heeft niets met het feit dat ze het niet zouden kunnen.
Maar puur een manier om een goeie start te maken waardoor het ook voor de minder fanatieke jongens interesant blijft.

Leg mij dan maar eens uit wat er niet interessant is aan benen trainen.
Want dat vat ik niet helemaal.

En jou interpertatie van mijn bewoording is bijzonder slecht maar het kan ook zijn dat je het niet snapt of het misschien niet wil snappen.
Lees het zoals ik het zeg niet zoals jij het graag wil interperteren.

Ja, Edgar zo lust ik ze ook wel. Ik interpreteer je verkeerd.

(Straks ga je ze ook nog vertellen dat ze aan de aas moeten omdat het zo gezond is. :roflol:)

Hoe moet ik dit interpreteren dan? Waarom haal jij AAS erbij? Ik heb nog nooit iemand dit geadviseerd.

Alleen ben jij alleen gefocust op het gelijk halen qua benen trainen en moet en zal je een punt maken vanuit je eigen standpunten/visie.
Niet echt hulpzaam volgens mij.;)

Nogmaals, ik hoef geen gelijk te hebben. Maar de gym's zijn al overvol met bankdruk-helden, die amper een kniebuiging kunnen maken. Trainen is zoveel meer dan alleen op een bankje liggen en een halter 50cm van je afduwen. De basis is niet bankdrukken maar squatten, deadliften, cleanen, jerken.........

Als mensen aan mij vragen (en neem maar van mij aan dat dit mij veel gevraagd wordt) hoeveel ik kan banken, dan antwoord ik standaard;
"Bankdrukken is voor homo's!"
Niet omdat ik dat echt vind, maar puur om de beperking en de beperkte visie van velen omtrend krachttraining.

Maar als je behoefte hebt om nogmaals je gelijk te halen be my guest maar ik sluit hierbij mij de corresepondentie en hoop dat de plaatser en lezers van deze post er toch wat aan hebben gehad !succes!

Oh nee hoor, zo makkelijk kom je er niet van af. Per slot van rekening zit je hier in een sectie waar veel jongeren wat willen leren over KT.

Terug
Naar boven