Fitness Seller

Bankdrukken

oke dan!........dat wist ik serieus niet:)......Ik dacht dat je lichaam die energie juist uit het vet haalde......kijk als ik deze reactie eerder had gekregen, inplaats van die reacties met:jonge kan niet! wat zit je dom te lulle!en dan ging ik ook niet zo lang door met mijn gelijk halen...nu heb snap ik wrm ik fout zat......hier heb ik iets aan dank u!

tis je vergeven;)

Nee, katabool betekent spierverbrandend.

Wat betreft dat je niet en spiermassa op kunt bouwen en tegelijkertijd je vetpercentage naar beneden kunt halen heb je natuurlijk wel helemaal gelijk in.

Voor degenen die niet begrijpen waarom niet: om spiermassa op te bouwen heb je meer calorieën nodig dan je verbruikt. Om vet te verbranden heb je juist minder calorieën nodig dan je verbruikt. Jullie zien al: dat zijn twee tegenovergestelde dingen. Twee tegenpolen. Daarom kan massaopbouw en vetpercentagereductie dus niet tegelijk.
Vetverbrandende status bereiken betekent sowieso dat je al katabool ben op het moment dat je het bereikt, right?

Ik heb er weinig verstand van, maar wat ik geleerd heb is: wat je eet kan je verbranden, wat je niet eet moet je ergens vandaan halen, spieren? vet? ik weet niet precies waarvandaan maar het kan nooit optimaal zijn.
Dus?

Gezond en veel eten zodat je het uit je voeding kan halen.

Correct me if i am wrong!

Vetverbrandende status bereiken betekent sowieso dat je al katabool ben op het moment dat je het bereikt, right?
Hm, dat weet ik niet...

True, over het algemeen verlies je ook een beetje spiermassa als je in de cut zit, maar even puur over het moment gesproken dat je vet aan het verbranden bent weet ik niet of je lichaam dan ook áltijd tegelijkertijd een beetje snoept van je spiereiwitten. Hoe dan ook zou ik altijd voldoende eiwitten eten om spierafbraak zo minimaal mogelijk te maken.

oke dan!........dat wist ik serieus niet:)......Ik dacht dat je lichaam die energie juist uit het vet haalde......kijk als ik deze reactie eerder had gekregen, inplaats van die reacties met:jonge kan niet! wat zit je dom te lulle!en dan ging ik ook niet zo lang door met mijn gelijk halen...nu heb snap ik wrm ik fout zat......hier heb ik iets aan dank u!
Haha oké, geeft niet natuurlijk. Ik wist eerst ook bijna niets erover hoor. :) (Moet nog steeds veel leren natuurlijk.)

Maar je spieren hebben energie nodig uit je voeding en dat kan natuurlijk alleen bereikt worden wanneer je een overschot aan calorieën hebt. Zo kom je dus aan (in spiermassa) :) Op de tweede plek komen de eiwitten, want dat is het enige macronutriënt dat weefselherstellend en -opbouwend is. Uit puur lichaamsvet kunnen je spieren natuurlijk geen energie halen :P

Zo zou je het allemaal globaal kunnen stellen.

Eiwitten zijn het belangrijkste voor spieropbouw- herstel, deze kun je soms niet uit je voeding halen ( te weinig eetlust? bijvoorbeeld) daarom shakes?

En daarnaast zijn koolhydraten belangrijk toch? voor energie?
En onverzadigde vetten? maar wat ik niet snap, deze verbrand je toch pas als laaste? nadat je koolhydraten verbrand heb??

Eiwitten zijn het belangrijkste voor spieropbouw- herstel, deze kun je soms niet uit je voeding halen ( te weinig eetlust? bijvoorbeeld) daarom shakes?

En daarnaast zijn koolhydraten belangrijk toch? voor energie?
En onverzadigde vetten? maar wat ik niet snap, deze verbrand je toch pas als laaste? nadat je koolhydraten verbrand heb??
Eiwitten kun je gewoon uit AL je voeding halen, het is dus onzin om te roepen dat dit niet kan. Shakes zijn dus totaal geen must of zo. Wheyshakes kunnen wél handig zijn (omdat het een snelverteerbare eiwit is) op momenten dat je snel eiwitten nodig hebt, zoals direct na het opstaan, voor de training en na de training. Maar verder moet je je eiwitten gewoon uit vast voedsel halen.

Verder moet je ook niet al te ingewikkeld denken. Zorg er gewoon voor dat je méér dan genoeg calorieën binnenhebt, dan is het oké. De verhoudingen eiwit/koolhydraat/vet doen er helemaal niet zo toe (zéker niet op onze jonge leeftijden).

Ja ik snap wel dat je eiwitten uit je voeding kan halen, maar ik heb zelf probleme gehad met mijn gesteldheid, ik had geen eetlust meer en dat soort dingen, daarom heb ik gegrepen naar whey shakes als hulpmiddel.

Ik ben zelf niet dik, maar wel vrij stevig gebouwd en ik kom niet zo snel aan omdat ik een heel vluchtige vetverbranding heb. ( uitgelegd door mijn dokter ( kinderarts tot mijn 17e) komt door mijn metabolisme ofzo?

Vandaar dus dat je de benodigde eiwitten niet áltijd uit je voeding kan halen.

lol @ die mcdonaldsclown die aant bpen is

Ja ik snap wel dat je eiwitten uit je voeding kan halen, maar ik heb zelf probleme gehad met mijn gesteldheid, ik had geen eetlust meer en dat soort dingen, daarom heb ik gegrepen naar whey shakes als hulpmiddel.

Ik ben zelf niet dik, maar wel vrij stevig gebouwd en ik kom niet zo snel aan omdat ik een heel vluchtige vetverbranding heb. ( uitgelegd door mijn dokter ( kinderarts tot mijn 17e) komt door mijn metabolisme ofzo?

Vandaar dus dat je de benodigde eiwitten niet áltijd uit je voeding kan halen.

Ja oké, maar niemand is geboren met de eetlust van een bodybuilder. Dus die moet je opbouwen. Ik eet nu elke dag een kcal of 5000, en kan het makkelijk op. Nou, dat was wel eens anders hoor.

'k Ben sinds kort whey shakes beginnen drinken omdat 'k wist dat 'k te kort had aan eiwitten per dag. Maar, 'k drink er nu één 's ochtends net als 'k op ben en 's avonds na het trainen maar sinds 'k deze shakes drink heb 'k overdag en 's avonds heeel veel honger, 'k ben nu in 4 weken ook 3 kg aangekomen. Iemand enige biologische uitleg waarom 'k meer honger heb als ' k wheys drink?

heeft denk ik niks met je whey's te maken?

ik weet het niet zeker, maar als je eenmaal 1x veel eet blijf je veel vreten, heb ik tenminste, als ik een x iets vet lekkers eet (veel) dan eet ik de volgende ochtend 4 boterhammen extra en die avond ook weer 1 bord meer......

voor eetlust is een biologische verklaring, alleen als je veel traint neemt je eetlust toe: Je lichaam heeft behoefte aan energie en zoals elk levend wezen haal je deze uit voedingstoffen.

Als je zwanger bent: je moet voor 2 mensen zorgen, maar neem aan dat je niet zwanger bent! :P

super off-topic gepraat, maarja bankdruk is toch ook maar gezeur. ik had vandaag bijna me eigen pr benaderd van 117,5, nu had ik 115kg

Excuses voor het offtopic gepraat, ben nieuw op forums en ben niet echt een internet-held, slecht excuus maar toch, sorry!

boeie er zijn toch genoeg topics over bankdrukken!

'k Ben sinds kort whey shakes beginnen drinken omdat 'k wist dat 'k te kort had aan eiwitten per dag. Maar, 'k drink er nu één 's ochtends net als 'k op ben en 's avonds na het trainen maar sinds 'k deze shakes drink heb 'k overdag en 's avonds heeel veel honger, 'k ben nu in 4 weken ook 3 kg aangekomen. Iemand enige biologische uitleg waarom 'k meer honger heb als ' k wheys drink?
Wel raar, want Whey heeft juist stoffen in zich die je een vol gevoel geven. Dit in tegenstelling tot caseïne.

Maar eet je verder ook wel dan? Want Whey is natuurlijk nevernooit een vervanging van je normale voeding...

En anders moet je het maar gewoon zien als je een mooie kans, die extra honger. Je wilt aankomen, dus lekker veel eten en dat gaat natuurlijk handig met die verhoogde eetlust van je.

Terug
Naar boven