XXL Nutrition

Bankdrukken

Bezoekers in dit topic

BeastMode0N

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
22 aug 2013
Berichten
6.384
Waardering
2.184
Lengte
1m83
Vetpercentage
> 50%
Beste BBers,

Ik doe nu bij het bankdrukken 3x12 maar ik druk zeer weinig(40 beide kanten)en zal dit zo snel omhoog willen krijgen kan ik dan nu niet beter 5x5 gaan bankdrukken zodat ik veel in kracht toeneem? En moet ik met de stang mijn borst helemaal aanraken of moet er een vuist breedte tussen zitten, want mijn instructeur zei vuist breedte en andere zeggen rustig borst aantikken..

Ik doe nu dit voor de borst:

Bench press
Dumbell flyes
Dumbell pullover
Cable cross over low pulley

Kan ik hier nog 1 oefening bij of moet ik het zo houden ?

Alvast bedankt!
 
40 beide kanten en de stang is 20? Dat zou beteken dat je 100 kg drukt, wat nu niet bepaald weinig is voor een 18-jarige met jouw gewicht ;)

Als jij de stang zonder problemen (pijnlijke schouders) op je borst kan laten zakken, dan zeker doen! Waarom vindt die instructeur dat er een vuist tussen moet kunnen of heb je dat niet gevraagd?

De Dumbbell Pullover is voornamelijk voor je rug (lats) en in mindere mate voor je borst. Doe je nog een Incline oefening?
 
Nee intotaal 40 kilo, schijven beide kanten 10 en dan stang 20 kilo..

Nee niet gevraagd waarom toen die mij het voordeed deed ik daarna gewoon borst aantikken maar toen corriceerde hoj me door zijn vuist op mijn borst te leggen..

Welke oefening dacht je aan ? Heb alleen een verstelbaar bankje voor dumbells, dus incline dumbell bankdrukken? Incline is toch met bankje 45 graden ? En dan pullover vervanger hiervoor of erbij voegen en de pullover voor iets anders vervangen?
 
Als je niet volledig zakt met de barbell krijg je geen volledige stretch in je pecs
Dus dan doe je geen volledige rep
Ook mis je bepaalde spiervezels als je niet volledig gaat

Wat ik denk dat die uhum "instructeur" jou probeert aan te leren is het zogenaamde spanning houden op de spier, en dit klopt in zekere mate maaar.... Zie wat ik boven schreef
Hij kan je beter aanleren om "momentum" te leren uitschakelen tijdens je "volledige" rep
 
Incline kan op 45 graden, ja. Persoonlijk zit ik liever op 30, maar dat verschilt per persoon. Gewoon even uitproberen en voelen waar je het meest je borst voelt en het minst je schouders.

Je zou kunnen doen:

Bench Press
Incline Dumbbell Press
Cable Crossover

Dan heb je genoeg gedaan voor je borst.

Echter, aangezien je net lijkt te beginnen, zou je ook eens kunnen kijken naar het zogenaamde Starting Strength programma.
 
Had er een tijd terug nog een discussie over met iemand in de gym. Hij zij dat als je met de stang je borst aanraakt je een vergrote kans op blessures hebt en daarom nooit met de stang je borst aan moet raken. weet niet of ik dat moet geloven.

OT. 5x5 is prima om kracht op te bouwen, merk zelf dat dit het beste werkt als je rustig aan begint en iedere keer net onder je max blijft.
 
Als je niet volledig zakt met de barbell krijg je geen volledige stretch in je pecs
Dus dan doe je geen volledige rep
Ook mis je bepaalde spiervezels als je niet volledig gaat

Wat ik denk dat die uhum "instructeur" jou probeert aan te leren is het zogenaamde spanning houden op de spier, en dit klopt in zekere mate maaar.... Zie wat ik boven schreef
Hij kan je beter aanleren om "momentum" te leren uitschakelen tijdens je "volledige" rep

Uit die omschrijving versta ik spanning op de borst, deze is onderaan de lift toch zeker aanwezig.
Die zou eerder weg vallen in geval van het locken bij het pressen.

Zelf ben ik ook voorstander van Full rom in de bench, dus tot aan de borst.
 
maar het probleem is bij ons kun je niet squaten, geen rack aanwezig binnenkort wel een smith machine.. Dus als die smith machine komt kan ik pas beginnen met 5x5 ik was dat ook al van plan om te doen maar het gaat nu eenmaal niet.. Maar kan het niet zo doen?

Bench press 5x5
Dumbell flyes 3x12
Incline dumbell press3x12
Cable crossover3x12
 
Had er een tijd terug nog een discussie over met iemand in de gym. Hij zij dat als je met de stang je borst aanraakt je een vergrote kans op blessures hebt en daarom nooit met de stang je borst aan moet raken. weet niet of ik dat moet geloven.

Wat een onzin loopt die gast dan te verkondigen. Beste manier om blessures te voorkomen bij de benchpress is om met je ellebogen goed tucked in te drukken.
 
Wat een onzin loopt die gast dan te verkondigen. Beste manier om blessures te voorkomen bij de benchpress is om met je ellebogen goed tucked in te drukken.

dacht zelf ook dat het bullshit was, maar wat bedoel je met tucked?
 
  • Like
Waarderingen: DG80
Goed progressief krachtprogramma is Wendlers 5/3/1 imo.
Maar SS is zeker goed om mee te beginnen!
 
Beste BBers,

Ik doe nu bij het bankdrukken 3x12 maar ik druk zeer weinig(40 beide kanten)en zal dit zo snel omhoog willen krijgen kan ik dan nu niet beter 5x5 gaan bankdrukken zodat ik veel in kracht toeneem? En moet ik met de stang mijn borst helemaal aanraken of moet er een vuist breedte tussen zitten, want mijn instructeur zei vuist breedte en andere zeggen rustig borst aantikken..

Ik doe nu dit voor de borst:

Bench press
Dumbell flyes
Dumbell pullover
Cable cross over low pulley

Kan ik hier nog 1 oefening bij of moet ik het zo houden ?

Alvast bedankt!

Anders kijk je het even af bij dit meisje van 13?

http://www.youtube.com/watch?v=bxAc97K2I5M
 
Zeker niet het voorbeeld nemen van dat meisje van hierboven, dit is meer powerlifting gericht
 
Nee en 70kg bankdrukken voor een meisje van 13 zou slap zijn :roflol:

Wat een jaloezie.
 
Jij vind dit sterk? Ze doet het met rom van 10cm

Als haar rug plat op de bench licht drukt ze max 70kg


Wat een gehaat ook in de commentsectie bij die video. Jenk jenk "slechte vorm" jenk jenk. Dat stelletje kneuzen haat gewoon omdat ze het niet kunnen hebben dat een meisje van 13 meer lift dat zij toen ze 13 waren.

Hell, dat ze meer lift op dr 13de dan al die gozertjes op hun 20ste.
 
Wat is het doel om je rug in zoon arch tezetten dat je kont van de bench afkomt?

ze is er sterk dat zonder enige twijfel, meeste van.13 jaar beginne met 20kg
 
arch is om de rom korter te maken, dus dan kun je meer gewicht drukken.
 
Back
Naar boven